PDA

View Full Version : Ekstrem lavpris på reise grunnet virus

robertaas
06-03-2020, 22:04
For cruise i middelhavet får man nå opptil 86% prisreduksjon. Pass bare på å få utvendig lugar for det vil være kjipt å bli satt i karantene på et innvendig rom.
https://www.nettavisen.no/okonomi/na-far-du-luksusferie-til-rekordpris---aldri-sett-det-sa-billig/3423932365.html

Andre gode eksempler?

LN-MOW
06-03-2020, 22:10
Andre gode eksempler?

Alaska Airlines med $99 til Hawaii og $29 ned langs vestkysten. Dette er priser vi ikke har sett på veldig lenge.

Her på østkysten er imidlertid det meste ved det gamle foreløpig ....

Happyflyer
06-03-2020, 22:19
Hvis man vil bremse smitten, så er det en dårlig ide med mange folk som reiser rundt.

86% rabatt på cruise er unektelig forlokkende. Men prisene i tabellen blir jeg ikke helt klok på. Startpris på $1400 for 7 netter i mars hos MSC Grandiosa. Nei, her er det noen som trikser med tallene.

jameson82
06-03-2020, 22:37
Lot Business CPH-SIN t/r for 5800kr i juni

Discus
07-03-2020, 00:00
<mod>
Før dette skjærer mer avgårde (det er allerede ryddet) - hold denne tråden kun til gode tilbud så går det bra. Det er et par andre tråder for corona-diskusjon
</mod>

Kanon
07-03-2020, 10:58
Full liste her:
Indeksen viser at det er den laveste prisen noensinne, på ruten Bergen-London, hvor prisen i uke 14 er på 348 kroner tur-retur.

I tillegg er prisene på 18 ruter målt til den laveste prisen registrert med avreise i uke 14, siden 2009:

Bergen - Amsterdam 977 kroner
Trondheim - Amsterdam 1248 kroner
Stavanger - Amsterdam 1148 kroner
Tromsø - Amsterdam 750 kroner
Stavanger - Barcelona 1018 kroner
Tromsø - Berlin 1426 kroner
Stavanger - København 781 kroner
Stavanger - London 348 kroner
Tromsø - London 1170 kroner
Bergen - Paris 816 kroner
Trondheim - Rom 1356 kroner
Stavanger - Rom 1316 kroner
Oslo - Wien 371 kroner
Tromsø - Wien 2159 kroner
Bergen - Beijing 3199 kroner
Oslo - Mexico City 3768 kroner
Trondheim - Mexico City 5069 kroner
Oslo - Tokyo 4208 kronerhttps://www.dinside.no/reise/mye-billigere-flybilletter/72215772

SudCaravelle
07-03-2020, 11:05
Jeg har fulgt med på SFO-MIA i juli som for oss fem har ligget og ruget på 11-14.000 kroner MED mellomlanding, men nå får man American for alle fem SF=-MIA direkte for under 6000 (med elendig norsk krone)

Discus
08-03-2020, 21:28
Om man har hotellbookinger frem i tid med flex-pris så sjekk etter hvert for ny pris. Har en NYC-booking uti april som akkurat falt med 15% i tillegg til at en god del andre hoteller plutselig var et enda bedre alternativ.

LN-RTP
08-03-2020, 22:04
Om man har hotellbookinger frem i tid med flex-pris så sjekk etter hvert for ny pris. Har en NYC-booking uti april som akkurat falt med 15% i tillegg til at en god del andre hoteller plutselig var et enda bedre alternativ.

God ide, har 3 flex hotell bookinger i Norge i Mai, men flyr også med Norwegian Longhaul og de kan jo være borte vekk hvis denne spredningen forsetter og folk slutter helt å reise.
Corona smitte har kommet til min by nå med havne arbeider på cruise havna som er smittet og et cruise ship som ikke får legge til, men bare tøffer opp og med kysten mens dem får flydd inn teste utstyr. (En av mannskapet kom fra et annet skip hvor det var påvist mye smitte, dårlig sjakktrekk å sende et crew til et annet skip med tusenvis friske pax og crew ombord.) :rolleyes:

Er visst meget lave priser på cruise nå, dem frister med gratis fly billetter, gratis bar, gratis utflukter, osv, men er ikke fristet selv om man bor 5 minutter fra Cruise havna.:cool:

AirbusTrond
09-03-2020, 10:29
Tikket inn et 24-timerstilbud fra DY. Gode priser på Norden. OSL-AES nesten i hele sommer til 329 kroner, mot ordinært 779.....

Polaris
09-03-2020, 11:00
Tikket inn et 24-timerstilbud fra DY. Gode priser på Norden. OSL-AES nesten i hele sommer til 329 kroner, mot ordinært 779.....

Har ramlet inn eposter med tilbud fra norwegian reward følt annenhver dag i det siste. Avbestilte faktisk nyhetsbrevet i dag fordi det blir for masete. Helsa mi er viktigere enn å spare 500kr så...

Kanon
09-03-2020, 11:02
Forstår du ikke er Sunnmøring nei. Jeg ville ikke tatt sjansen på å bestille noe med Norwegian nå uansett hvor billig. Stor konkursfare.

Someone
09-03-2020, 11:44
Forstår du ikke er Sunnmøring nei. Jeg ville ikke tatt sjansen på å bestille noe med Norwegian nå uansett hvor billig. Stor konkursfare.

Derfor bruker man kredittkort, så da er det andre som sitter på den risikoen

Ser Norwegian ikke har senket prisene den de to avgangene som er aktuelle for sønnen min og meg hjem fra København i sommer. Så da kan jeg like gjerne ta sjansen på å utsette. SAS sin prising virker upåvirket

Ellers er det godt å se at prisene på flighten jeg skal ha til Nice i pinsen bare er ned 10-15%, så føler meg ikke så snytt heldigvis

WF789
09-03-2020, 12:30
Derfor bruker man kredittkort, så da er det andre som sitter på den risikoen

Hjelper ikke så mye at man får igjen et par tusen fra kredittkortselskapet om man står på JFK uten fly hjem.
Nå tror jeg riktignok at aksjonærene fortsatt ikke er gått helt lei av å spytte inn mere midler.

Polaris
09-03-2020, 16:24
https://i.imgur.com/QVKR4yL.png

Wahoo
09-03-2020, 16:59
Beklager hvis denne har vært postet før;

E24: Air Asia tilbyr ubegrensede reiser for kr 1.100,- (https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/rA1wM0/airasia-tilbyr-ubegrensede-reiser-for-1100-kroner-kommer-nok-flere-aarskort-sier-flyekspert)

Frem til 2. mars 2021 kan kunder av AirAsia fly så mye de vil for 1.100 kroner.

Kanskje ikke så dumt i disse tider...

utlending1
10-03-2020, 13:12
Planlegger en reise i sommer på følgende multi-city-rute i juli:
Oslo - Kuala Lumpur 15/7

Kuala Lumpur - Doha 26/7

Doha - Oslo 28/7

Får opp 7300 kr per person med Qatar (de jeg tenker å reise med) på økonomi-klassen. Prisen har holdt seg der de siste 30-45 dagene selv om Corona har herjet. Spørsmålet mitt er om det kan være lurt å sikre seg denne prisen, eller om prisen vil falle i tida som kommer pga Corona?

Bergern
10-03-2020, 14:09
Planlegger en reise i sommer på følgende multi-city-rute i juli:
Oslo - Kuala Lumpur 15/7

Kuala Lumpur - Doha 26/7

Doha - Oslo 28/7

Får opp 7300 kr per person med Qatar (de jeg tenker å reise med) på økonomi-klassen. Prisen har holdt seg der de siste 30-45 dagene selv om Corona har herjet. Spørsmålet mitt er om det kan være lurt å sikre seg denne prisen, eller om prisen vil falle i tida som kommer pga Corona?

Pleier ikke Qatar å ha 2 for 1 i business rundt denne tiden av året? Er vel en egen tråd, tror jeg.

Happyflyer
10-03-2020, 22:14
https://i.imgur.com/QVKR4yL.png

Som jeg poengterte i mitt forrige innlegg, så ikke tenk for mye på disse prisene. Prisene for såkalte familieskip er allerede billige nå i Mars, April og Mai.

Men det skal bli spennende å se hva silversea, og de andre i den øvre klassen vil tilby. Og nei, her tenker jeg ikke på hva norske journalister definerer som luxus

robertaas
04-04-2020, 15:55
Prisener er jo helt snudd på hodet. OSL - London 10. juni:

BA: fra 54 NOK
SAS: fra 469 NOK
Ryanair: fra 483 NOK

LN-MOW
04-04-2020, 16:00

Ingen av disse er likevel i nærheten av der de bør være .. men det er ikke helt ulikt hvordan det var etter 9/11, med unntak at man da fikk bonuspoeng nok til å nå gull på en litt effektiv helg.

robertaas
04-04-2020, 16:03
Har da ofte booket til slike priser før, men da hadde BA og Ryanair byttet plass på listen.

Eirik
04-04-2020, 16:24
Her lukter det en BA-booking utpå kvelden :cool:

Kanon
04-04-2020, 18:18

Har en booking på samme dato, betale vel 1200kr i Desember. Men tviler på at det vil gå noe fly da uansett.

Hypern
11-04-2020, 17:26
Hmm det kunne jo vært interessant å prøve og booke noe etterhvert. Flere som har funnet gode priser? BA har gått litt opp men fortsatt vel innafor akseptabel pris på den dagen 188 kroner.

Kanon
11-04-2020, 17:43
Bortkastede penger tror jeg. Hvis du får booket noe til høsten 2021 til god pris, kan det være verdt risken i mine øyne.

B747-8
12-04-2020, 12:02
Hmm det kunne jo vært interessant å prøve og booke noe etterhvert. Flere som har funnet gode priser? BA har gått litt opp men fortsatt vel innafor akseptabel pris på den dagen 188 kroner.

Ja, den ideen like jeg! :)

Fnate
12-04-2020, 19:59
Bortkastede penger tror jeg. Hvis du får booket noe til høsten 2021 til god pris, kan det være verdt risken i mine øyne.

Det er vel ikke noe særlig risk ettersom nesten alle selskap har "book with confidence" så man kan justere det til om det ikke går.

Har ikke kjøpt noe selv, men vurderer å finne på noe vås

robertaas
12-04-2020, 20:14
For å unngå feilbooking er det slik jeg forstår ingen som lar folk booke så mye som ett helt år i forveien.

B747-8
12-04-2020, 21:03

Høres kult ut! :)

Someone
12-04-2020, 21:37
Det er vel ikke noe særlig risk ettersom nesten alle selskap har "book with confidence" så man kan justere det til om det ikke går.

Det er vel egentlig det er utfordrende, hvor skal man booke som man kan håpe åpner

Foreløpig skal har jeg lagt inn blanko request på barnevakt hos de gamle, som er godkjent. Så venter vi bare et eller annet skal åpne, enten det er innland eller utland

Fnate
12-04-2020, 22:41
Det er vel egentlig det er utfordrende, hvor skal man booke som man kan håpe åpner

Det er det vanskelige så klart. :)

Men er det billig nok og det hadde vært gøy å dra dit uansett så er det jo verd det. Jeg ser litt på romjul f.eks

Hickok
12-04-2020, 23:01
Har allerede booket noen turer til høsten, og det blir nok noen flere. Så får vi se hvordan det går.

Kanon
13-04-2020, 09:15
Løp og kjøp

Coronavirus: Emirates extends validity of tickets up to 24 months
The policy announcement, available on its website, says, “We’d like you to know that you now have two new options that offer you the flexibility to fly with us again when you’re ready if you booked a ticket before May 31 for travel on or before August 31, 2020.”
https://gulfnews.com/amp/uae/coronavirus-emirates-extends-validity-of-tickets-up-to-24-months-1.70951434?__twitter_impression=true

Discus
13-04-2020, 11:26
Løp og kjøp

Dette er jo i utgangspunktet en voucher-løsning med 24 mnd gyldighet. Det man skal på er at evt ombookinger for de aller aller fleste selskaper er "plus fare diff" så da kan man like gjerne få igjen pengene.

Kanon
13-04-2020, 12:24
Can passengers change their destination with ‘Keep your ticket’ or a travel voucher?

Yes, they can change their destination with either options. It will be valid for one year from the date it is issued and can be extended for another year.

The fare paid will be accepted for any flight to the same destination or within the same region. “For example, if your original booking was for London, you can rebook it for Amsterdam at no extra charges,” explains the airline.
Are there any change fees with either option?

There are no change fees when passngers rebook within the 24-month period either if they simply keep the ticket or with the travel voucher, so they have more flexibility for planning ahead.
Are these options available for tickets booked anytime?

These options are available for bookings made before May 31. Bookings made from June 1 onwards are subject to the fare conditions applicable at the time of booking.

Så fungerer uten ekstra gebyr.

Discus
13-04-2020, 16:04
Så fungerer uten ekstra gebyr.
"Gebyr" er ofte ikke det samme som "prisforskjell". Og i Emirates-tilfelle går det ikke helt klart frem heller om det er helt kostnadsfritt eller bare ombookingsgebyret som er droppet.

Men det jeg ville si i denne diskusjonen generelt var at de aller fleste selskaper har ikke ombookingsgebyr på noen billetter nå, men man må ofte ut med prisforskjellen ifht ny billett. En voucher er f.eks. kun et verdipapir med et beløp, og brukes som betalingsmiddel for ny flight (på linje med cashpoints hos Norwegian)

Kanon
20-04-2020, 18:40
Eller ikke...
Vil avhenge av tilbud og etterspørsel
Av mulige restriksjoner som flyselskapene må imøtekomme, er at midtsetene på hver rad må være tomme for å holde avstand mellom passasjerene.

På et fly som normalt tar 189 passasjerer, betyr det at kun 126 seter kan brukes. Det må de reisende trolig betale for i form av dyrere billetter.

Ifølge The Independent, vil billettprisen kunne øke med opptil 50 rosent dersom flyselskapene blir nødt til å redusere passasjertallet ned en tredjedel, og dersom alt annet vedrørende flyvningen forholder seg konstant.

Men, avisen skriver at den eksakte prisøkningen vil avhenge av tilbud og etterspørsel, samt at flyselskapene sannsynligvis blir nødt til å redusere kapasiteten for en forventning og en sakte økning.
https://www.dinside.no/reise/spar-prishopp-pa-flyreiser/72378708

LN-MOW
20-04-2020, 18:50
Godt poeng. Men hva gjør man da med tosetere? Firesetere?

Uansett vil neppe etterspørselen ta av som den gjorde i Europa etter 9/11. Mange land vil opretttholde karanteneregler som vil gjøre ferie- og weekendturer umulige. Tsjekkia har allerede innført et års varighet. Og det vil nok smitte (unnskyld ordspillet). Så man kan nok forberede seg på å feriere i sitt eget land en stund fremover.

Kanon
20-04-2020, 18:59
Det med annenhver sete er nok mer proforma, tviler på at det kan gjøre en forskjell på smittesituasjonen. Men prisene vil nok gå betydelig opp som du sier pga. Mindre tilbud og etterspørsel.

Concorde98
20-04-2020, 21:32
Hmm, tosetere vil inneholde en person da. Men da vil mindre fly bli mer påvirket med passasjer reduksjon enn store fly. Eller, hvis grupper med samme bostedsadresse, familier, kan sitte sammen. Uansett må det avstand til neste gruppe. Ikke så lett dette her. Man får se hva som skjer. Varer det et år ser det dystert ut for flyindustrien...

geirs
21-04-2020, 22:31
Godt poeng.
Uansett vil neppe etterspørselen ta av som den gjorde i Europa etter 9/11. Mange land vil opretttholde karanteneregler som vil gjøre ferie- og weekendturer umulige. Tsjekkia har allerede innført et års varighet. Og det vil nok smitte (unnskyld ordspillet). Så man kan nok forberede seg på å feriere i sitt eget land en stund fremover.

Ikke nødvendigvis at det blir stengt i 1 år fremover selv om den Tsjekkiske presidenten uttalte det i ett radiointervju på søndag.

Kanon
22-04-2020, 12:17
7 kroner billetten

Et annet ledd i å få fart på innlandstrafikken igjen, er å dumpe prisene. CNN skriver at China Southern Airlines i enkelte tilfeller selger flybilletter til 10–20 prosent av normalpris, og i mars meldte kinesiske STCN.com at Shenzen Airlines solgte billetter til så lavt som 7 kroner.
https://www.dinside.no/reise/her-dumper-de-flyprisene/72386727

Kanon
22-04-2020, 15:33
$5 fares? These European airlines could profit from what will be the biggest price war in history.

https://www.marketwatch.com/story/5-fares-these-european-airlines-could-profit-from-what-will-be-the-biggest-price-war-in-history-2020-04-22?mod=mw_latestnews

robertaas
22-04-2020, 15:41
Om det ikke er snakk om innenlands reiser så vil man få 14 dagers karantene eller innreiseforbud, begge veier. Og reiseforsikring vil ikke være gyldig. Ser ikke for meg at det blir noen flybonansa i Europa i sommer.

DCHalvorsen
22-04-2020, 16:30
Noe paradoksal tråd, dette. Her står den sivile luftfarten foran sin sannsynligvis største nedsmelting noen sinne, tusenvis har allerede mistet jobben sin, titusenvis går og er usikre. Og så drømmer man på flyforumet om gratis flybilletter. Det er ikke bærekraftig.

Flytrafikken vil ganske sikkert langsomt komme seg på beina igjen. Flere årsaker til det, viruset er ikke under kontroll og vil sannsynligvis blomstre opp her og der, med påfølgende restriksjoner. Mange privathusholdninger og bedrifter har fått en økonomisk knekk eller usikkerhet. Og da står ikke flyreiser øverst på luksuslisten.

I denne langsomme gjenreisningsprosessen bør egentlig flyselskapene ta seg realistisk betalt og tenke inntjening.

De trenger ikke å kaste billetter etter folk. Markedet ligger latent, og det vil være andre faktorer som gjør at mange velger vekk reiser for en tid framover.

Kanon
22-04-2020, 16:45
Nettopp derfor vil prisene bli skvist i bunn, slik som i Kina nå. Folk reiser hvis billig nok uansett risiko. Men jeg tror ikke det skjer før til vinteren en gang.

DCHalvorsen
22-04-2020, 17:01
Nettopp derfor vil prisene bli skvist i bunn, slik som i Kina nå. Folk reiser hvis billig nok uansett risiko. Men jeg tror ikke det skjer før til vinteren en gang.

Ja, men hva har flyselskapene igjen for at folk i Vesten reiser billig nok? Ingenting.

Noe annet er det når man skal selge inn nye produkter eller nye vaner. På slutten av 90-tallet stod det gateselgere på hvert hjørne og solgte mobiltelefoner til en krone - for å få folk til å begynne å bruke dem.

Når billigflyselskapene kom på banen gav de også vekk flyreiser for å få nye kundegrupper - som så langt hadde reist med danskebåten eller på campingferie - til å begynne å fly langweekend og ferieturer isteden.

Nå trenger man ikke å selge inn flyreiser som en ny opplevelse, derimot flyreiser som gir lønnsomhet.

darkcho
22-04-2020, 17:08
Ja, men hva har flyselskapene igjen for at folk i Vesten reiser billig nok? Ingenting.

Noe annet er det når man skal selge inn nye produkter eller nye vaner. På slutten av 90-tallet stod det gateselgere på hvert hjørne og solgte mobiltelefoner til en krone - for å få folk til å begynne å bruke dem.

Når billigflyselskapene kom på banen gav de også vekk flyreiser for å få nye kundegrupper - som så langt hadde reist med danskebåten eller på campingferie - til å begynne å fly langweekend og ferieturer isteden.

Nå trenger man ikke å selge inn flyreiser som en ny opplevelse, derimot flyreiser som gir lønnsomhet.

Fin tanke, men jeg tror ikke det er slik det fungerer. Selskapene kan ikke ta fornuftige priser i et marked som er rasert. Ryanair og andre vil nok dumpe prisene for å stimulere markedet og forbrukerne. Privatpersoner som selskaper har redusert inntekt i denne perioden. En sydentur til 3000kr pr person er ikke mulig for alle, men til 1000kr er det plutselig mulig for en familie.

Jeg tror absolutt det blir priskrig.

Kanon
22-04-2020, 17:10
Poenget er jo at for å få meg selv til å fly, når det blir lov igjen. Må prisen være lav. Hvis prisen er høyere enn tidligere dropper jeg å fly.

“Whether it’s 9.99 euros, 4.99, 1.99 or 99 cents per seat, we almost don’t care - our critical thing in the short term isn’t to make money, it will be to get our pilots and cabin crew back flying and the aircraft back in the air,” he said.

For Ryanair, nonetheless, “2021 has every prospect of being a bumper year in terms of earnings,” O’Leary also predicted. “Pricing might be lower but oil prices will be lower” and airports will cut charges to encourage traffic growth.
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-ryanair-market-exc/exclusive-ryanair-sees-price-war-fuelling-rapid-air-travel-recovery-idUSKCN21X28R?mod=article_inline

LN-RTP
22-04-2020, 17:12
Prøvekjørte en tur på LH booking side for å se om det var noe billigsalg i sommer, men det var det slett ikke:
Nesten 5000 dollar for madammen og meg fra Miami til Oslo med en mellom landing, midt i July, tur/retur på Economy Plus. Skulle ha vært butikk-klasse for den prisen.

Hypern
22-04-2020, 17:15
Ikke nødvendigvis at det blir stengt i 1 år fremover selv om den Tsjekkiske presidenten uttalte det i ett radiointervju på søndag.

Tviler på at det blir helt stengt i et år. Om resten av Europa åpner innen da vil nok EU begynne å murre.

Kanon
22-04-2020, 17:21
Prøvekjørte en tur på LH booking side for å se om det var noe billigsalg i sommer, men det var det slett ikke:
Nesten 5000 dollar for madammen og meg fra Miami til Oslo med en mellom landing, midt i July, tur/retur på Economy Plus. Skulle ha vært butikk-klasse for den prisen.

Brushing off forecasts of a sluggish recovery, O’Leary predicted a swift traffic rebound, with the pain coming instead from “massive price-dumping” that traditional airlines now seeking bailouts would struggle to keep up with.
His bullish outlook puts the Ryanair boss at odds with peers such as Lufthansa (LHAG.DE (https://www.reuters.com/companies/LHAG.DE)) and analysts who see a return to 2019 traffic only around 2023-4. Plane manufacturers and airline body IATA have also warned of a slow recovery from the pandemic.

De har litt forskjellig perspektiv. Jeg tror nok Lufthansa er litt for konservativ og Ryanair optimistisk. Jeg tror Sommeren 2021 tilbake til normalt og vinteren 2020-2021 billig biletter.

LN-MOW
22-04-2020, 17:29

De har sikkert ikke justert programmet ennå. Det gjelder nok de fleste - volumet som skal kanselleres er bare enormt. I tillegg er situasjonen usikker, og man vil heller ikke risikere å sitte med skjegget i postkassa.

Men du kan jo se hvor mange fly som er parkert, og det er jo ikke bare å sette seg inn og vri om nøkkelen. Det vil flere måneder å få alt opp og kjøre igjen.

Vi vil helt sikkert se en periode med lave priser når karantenerestriksjonene oppheves for å stimulere reiselysten, men jeg tror det vil bli kortvarig. Jeg tror vi vil få se at det blir litt som det er/var i USA, mindre kapasitet og høyere priser.

LN-RTP
22-04-2020, 18:27
De har sikkert ikke justert programmet ennå. Det gjelder nok de fleste - volumet som skal kanselleres er bare enormt. I tillegg er situasjonen usikker, og man vil heller ikke risikere å sitte med skjegget i postkassa.

Men du kan jo se hvor mange fly som er parkert, og det er jo ikke bare å sette seg inn og vri om nøkkelen. Det vil flere måneder å få alt opp og kjøre igjen.

Vi vil helt sikkert se en periode med lave priser når karantenerestriksjonene oppheves for å stimulere reiselysten, men jeg tror det vil bli kortvarig. Jeg tror vi vil få se at det blir litt som det er/var i USA, mindre kapasitet og høyere priser.

Joda, skjønner det er kompliserte greier. Prøvde også SAS og BA, samme der, skyhøye priser. J klasse var vel 39 000 kroner, per snute, hver vei..:cry:

LN-RTP
22-04-2020, 18:38
Prøvde også KLM/Delta, men da helt til TRD,
Butikk klasse hele veien, men voksne priser, ikke noe billigsalg enda.

Total price for 2 passengers
USD 9,267.46
View trip details, ticket conditions and price specification

LN-MOW
22-04-2020, 18:40
Prøvde også KLM/Delta, men da helt til TRD,
Butikk klasse hele veien, men voksne priser, ikke noe billigsalg enda.

Du vil ikke få se noe billigalg så lenge karantenereglene er i effekt. Og vi her borte vil nok måtte leve med dette lenger enn folket i Europa. Vi er fortsatt tidlig i løpet. Stort land ...

Kanon
23-04-2020, 10:31
Overfor Financial Times sier O’Leary at hvis myndighetene insisterer på regler for sosial distansering, som innebærer at midtsetene på flyene står tomme, vil Ryanairs forretningsmodell rives i filler og de vil stanse alle flygninger.

Flytoppen skal ha fortalt irske myndigheter at enten betaler myndighetene for midtsetet, ellers flyr de ikke.

– Vi tjener ikke penger på å fylle opp 66 prosent. Selv om vi gjør dette, gir ikke midtsetet noen sosial distansering, så det er en slags idiotisk idé vi ikke oppnår noe med, sier han til Financial Times.

I stedet for å fly med én tredel av flysetene tomme, foreslår O’Leary at europeiske flyselskaper gjør som asiatiske og innfører andre sikkerhetstiltak. Blant annet å pålegge munnbind på passasjerene og måle temperaturen på de reisende på flyplassen.
https://www.dinside.no/reise/nekter-a-fly-med-idiotiske-regler/72390510

robertaas
24-04-2020, 10:24
https://www.secretflying.com/posts/promo-code-e15-off-a-hotel-booking-with-hotels-com-no-minimum-spend/

15 Euro rabattkopong hos hotels.com uten minimum kjøp. For noe som meg som finner billige steder å bo kan dette lett gi mere avslag enn prosentkutt.

Basse-HAU
24-04-2020, 16:57
Da får WF retro innføre Norgesbiletten [emoji1696]

C130
26-04-2020, 00:16
Om det ikke er snakk om innenlands reiser så vil man få 14 dagers karantene eller innreiseforbud, begge veier. Og reiseforsikring vil ikke være gyldig. Ser ikke for meg at det blir noen flybonansa i Europa i sommer.

Nåvel, EU-presidenten ser i alle fall for seg at det blir ferie mellom EU-landene fra juli av.
https://flysmart24.no/2020/04/21/eu-presidenten-snur-apner-for-utenlandsferie-i-sommer/

Hellas ser for seg at de skal motta turister i juli:
https://www.ekathimerini.com/252002/article/ekathimerini/business/greece-aims-to-welcome-tourists-in-july-says-minister

Og Norwegian selger billetter til Kreta for halve prisen i juli i forhold til i fjor:
https://www.norwegian.no/booking/fly/lavpris/?AdultCount=2&A_City=CHQ&D_City=SVG&D_Month=202007&D_Day=01&R_Month=202007&R_Day=08&IncludeTransit=true&TripType=2#/?origin=SVG&destination=CHQ&outbound=2020-07&selectedOutbound=2020-07-01&inbound=2020-07&selectedInbound=2020-07-08&adults=2&currency=NOK

Så dette ser absolutt lovende ut !!

Kanon
26-04-2020, 00:33
https://www.youtube.com/watch?v=jkTLqssn2Fw&feature=youtu.be
;)