View Full Version : Om å reise med Color Line
Grunnen til cola i minibaren er nok fordi der er tomt for pepsibokser i tax free, går ut ifra at de kommer fra samme lager/sted. Blir nok Pepsi så fort de får det ombord og på lager igjen. Det er jo de(ringenes?) som det virker som det er ingått avtale med da det er Pepsi på spisestedene.
Det har da alltid vært cola f.eks. i kiosken selv om de har Pepsi i barer og resturanter?
Det har da alltid vært cola f.eks. i kiosken selv om de har Pepsi i barer og resturanter?
Det stemmer nok ja, og på tax free selvfølgelig. Det hadde blitt ganske upopulært om de bare hadde Pepsi eller cola på hele båten. I forhold til restauranter tror jeg leverandøren setter noen begrensninger og krav til utsalgstedet, markedsføring, logoplassering osv er noe som enkelte er ganske strenge på. Selv Avinor har jo en ganske feit logomanual. I butikk (tax free) og kiosk er det jo litt anderledes, og det er jo bare et fåtall av merkevarer eksempelvis dagligvarebutikker bare har en av her til lands, diplom is og Henning Olsen etc.
Elefanten
07-07-2020, 18:27
Åjåjåj! Gode nyheter for Elefanten : Det er orntli’ Cola i minibaren!
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200707/193d35e63ec3f5640ab732ade3e6d148.jpg
Åjåjåjåjåjåjåjååjpjåjpjåjåjåjåj!
Jeg er klar!
Millemor
08-07-2020, 11:39
God morgen fra Kiel hvor været ikke får bestemt seg for om det skal være pent eller ikke; sola skinner og jeg skimter litt blå himmel mellom truende grå skyer.
Det var en del folk i terminalen i går, det er +/-1200 passasjerer med på denne seilingen. Jeg fant meg et bord i den gamle lounge-delen og slo meg ned der frem til de startet boarding. De som reiser i 5* lugar kan gå ombord fra kl. 11, mens for resten starter de kl. 12:45.
Boardingprosessen var ryddig og grei. Først fikk de som hadde reservert bord til lunsj i a'la carte restauranten gå ombord, før de startet med øvrige passasjerer. Dekk 11 fikk gå ombord først. Vaktene sjekket boardingkortene til folk og de med lugarer på lavere dekk ble høflig, men bestemt gitt beskjed om å vente. Vaktene passet også på at folk holdt avstand. Dette opplegget kan de godt innføre som en permanent greie, mye mer behagelig enn at folk presser seg frem for å komme først.
Vel ombord satte jeg fra meg bagasjen på lugaren og gikk opp i Observation Lounge. Der fikk jeg bord uten å vente og det ble et biffsmørbrød og et par øl til lunsj. Biffsmørbrødet var godt, grei valuta for pengene. Da jeg forlot OL i 15-tiden var det kø for å få bord, stod nok 10-15 stykker å ventet.
Jeg tok turen ned til promenaden på dekk 7. Var innom i resepsjonen for å få internett-koder (inkludert i 4 og 5-stjerners lugar) og sjekket mulighetene for bord på showet. Det var fullt i går, men mulig å få plass på returen til Oslo, både bord (for inntil 4 pers) til 199 kr og barkrakk bakerst til 25 kr. Om det er viktig å få sett showet er det nok lurt å forhåndsbestille, da er man sikret.
Det var generelt mye folk i Promenaden. Jeg stod en stund i kø i resepsjonen og da jeg ruslet videre mot akterenden så jeg at det var kø for bord i både puben og Mama Bella. Lenger bak var det også kø til parfymeriet og baren helt akter. Gikk ned til Tax Free market på dekk 6, men der var det lang kø for å komme inn, så det droppa jeg.
Det ble noen rolige timer på lugaren, før jeg gikk ned igjen i håp om at det skulle være mindre kø og det var det. Det var ganske rolig i Promenaden og ingen køer å se. Fikk handlet inn diverse sminke- og hudpleiesaker, samt sjekket utvalget av kjøtt og div. i taxfreesjappa før det var tid for middag. Det ble en Pasta Bolognese i Mama Bella, som er en raus porsjon til 139 kr.
Litt senere på kvelden tok jeg turen opp i Observation Lounge. Der var det ganske mye folk, men jeg fikk bord uten å vente og tok noen øl før jeg gikk ned til lugaren igjen rundt midnatt. Da hadde akkurat bandet gått på pause og de annonserte at de skulle spille et sett til, så de holdt nok åpent lenger enn til 00:30 i går. Var ganske fullt der oppe da jeg gikk. Da jeg gikk forbi baren på vei ut overhørte jeg at den ene bartenderen sa til den andre at dette var den travleste turen han har vært med på etter at han kom tilbake på jobb.
I dag våknet jeg i ni-tiden og tuslet ned til a'la carte restauranten for å spise frokost. Det er nok lurt å stå opp litt tidligere enn jeg gjorde, for det var kø for å få bord og jeg ble sittende i baren der å vente i 10-15 minutter.
Selve frokostserveringen synes jeg fungerte helt supert. Fikk valget mellom brød eller fin baguette, man kunne få en tallerken med kaldt pålegg og av varmretter hadde de eggerøre, speilegg, bacon, bønner og pannekaker. Drikkeutvalget var kaffe, te, eple- og appelsinjuice og melk. Det gikk også en servitør rundt med en kurv med varme wienerbrød og croissanter.
Maten fikk jeg ganske raskt og servitørene var oppmerksomme og var stadig innom og sjekket om man ønsket noe mer. Egentlig må jeg si at dette er bedre enn buffet og det minsker nok matsvinnet, siden folk ikke går å plukker masse greier de ender opp med å ikke spise. Tommel opp fra meg.
Lite mas over PA anlegget mot normalt. Kom en beskjed til trailersjåførene om at de måtte gå til bilene i 10:30 tida og nå nettopp var det beskjed til de med bilen parkert ombord om at bildekk er åpent frem til kl. 12 for de som ønsker å hente eller legge noe i bilen sin. Parkering ombord tror jeg forresten er ganske populært. Det var i alle fall flere rekker med biler som ventet på å kjøre ombord på Hjortnes i går.
Nå blir det en tur ut på dekk for å trekke litt frisk luft før det blir lunsj i Observation Lounge litt senere.
Vegasbaby
08-07-2020, 18:49
Du kan legge inn ønske om en spesifikk lugar, og min erfaring er at det har blitt oppfylt. Nå har det vanligvis ikke så mye for seg, men det er noen "skjulte perler" av 3* utvendige lugarer på Fantasy, forut på dekk 9 (lugarnr 9118, 9120, 9122, 9322, 9320 og 9318). Disse har samme plassering som 5* juniorsuite på Magic, rett under rederlugarene på dekk 10 og 11, og har vindu forover. Hvis man har 5* juniorsuite (på Magic) bør man velge 9118 eller 9318, da disse har to vinduer.
Hvordan legger man inn dette? Har nettopp bestilt meg en tur i august i en jr.suite!
sabergum
08-07-2020, 20:38
Hvordan legger man inn dette? Har nettopp bestilt meg en tur i august i en jr.suite!
Du må kontakte kundeservice. Ville prøvd med kontaktskjemaet siden ventetiden på telefon er lang om dagen.
Dere som har vært på tur de siste dagene: Er badelandet åpent og er det Captain Kid Show ombord?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Dere som har vært på tur de siste dagene: Er badelandet åpent og er det Captain Kid Show ombord?
Badelandet er åpent, men man må bestille tid tror jeg. Litt mer usikker på om det er Captain Kid show ombord
Bizflyer
10-07-2020, 00:49
Nei, det er ikke Capt Kid show ombord dessverre.
Blir spennende å se om buffeten åpner igjen 15. juli da pluss om man kan gå i land i Kiel også fra den datoen.
Nei, det er ikke Capt Kid show ombord dessverre.
Blir spennende å se om buffeten åpner igjen 15. juli da pluss om man kan gå i land i Kiel også fra den datoen.
Buffet blir tillatt fra 15 juli :)
Kan være det tar litt tid å få restauranten oppe å gå igjen.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qLG9Qm/nye-coronaregler-buffet-forbud-oppheves
Var ihvertfall kaptein Kid show på søndag.
Badelandet er også åpent, men maks for 12 personer om gangen, så time må bookes.
Takk for alle svar. Har fått booket om billetten min. Skulle reist Larvik - Hirtshals på onsdag men så at Colorline hadde åpnet avgangen Oslo - Kiel på tirsdag for booking av enveis billetter (var blokkert tidligere). Ringte kundeservice og ba om å bli ringt opp og de ringte etter 25 minutter. Jenta i andre enden påstod hardnakket at det ikke var mulig å booke enveis men ga seg etter å ha satt meg på vent i 3 minutter for å sjekke[emoji4]
Millemor
10-07-2020, 12:06
Da var jeg vel hjemme igjen og kommer en liten rapport fra seilingen fra Kiel til Oslo. Siste halvdel av turen inneholdt dessverre noen nedturer, men alt i var det en fin tur.
Ettersom man ikke får gå i land i Kiel ligger skipet nå til kai mellom 11 og 13, i stedet for mellom 10 og 14. Color Line har justert åpningstidene i de butikkene som har åpent på morgenen så de har åpent til 10:45, mot normalt til 9:45. De har ikke endret åpningstiden på ettermiddagen, så butikkene åpner ikke igjen før 14:30.
Etter frokost ble det til at jeg satt litt ute på dekk. Det var ok vær i Kiel, sola skinte og det var glimt av blå himmel mellom truende grå skyer. De har to kiosker på dekk nå, en midskips på dekk 13, vis a vis burgersjappa, og den ”gode gamle” på helikopterdekket akterut på dekk 12.
Da klokka begynte å nærme seg 13 gikk jeg inn og opp i Observation Lounge for å spise lunsj. Som på dag en gikk det greit å få bord, men det var ganske fullt der. Det ble etterhvert kø for å få bord der. Valget falt på Cæsarsalat med ekstra bacon. Den var absolutt godkjent.
Etter et par timer i OL beveget jeg meg ned på dekk 6 for å gjøre innkjøp av diverse alkohol i taxfree market, men der stod det lang kø så jeg endte med å ta et par øl i baren akterut. Da jeg kom ned til taxfree igjen en drøy time senere var køen borte og jeg fikk unna innkjøpene.
Jeg tror konklusjonen er at det er travlest fra de åpner på ettermiddagen og frem til fire-fem tiden, da begynner mange å gjøre seg klar til kvelden. Utover kvelden sprer folk seg mer mellom show, shopping og spising.
Middagen skulle inntas i a la carte restauranten, men jeg hadde fått bord først kl. 20:30. Da sulten kom i sekstiden gikk jeg for noen småretter i Bar Bella. Jeg bestilte parmesan, caprese-salat, parmaskinke og kalvefilet med aioli (serveres egentlig med ansjosmajones, jeg ba om aioli i stedet). For en drøy 100-lapp var det mye mat. Smakene var greie, men har smakt bedre parmesan og jeg fikk bresola i stedet for parmaskinke. Bresolaen var ok. Kalven var veldig mør.
Dessverre var det ikke spesielt hyggelig å sitte på Bar Bella da stedet tilsynelatende var fylt opp av mer eller mindre berusa folk som ikke hadde fått bord i puben som jo ligger rett ved siden av fordi det var fullt. Bar Bella var det eneste stedet ombord med free seating og bestilling i baren, overalt ellers er det å vente på å få tildelt bord og servering ved bordet som gjelder.
Middagen spiste jeg i Oceanic a’la Carte. Som nevnt hadde jeg bord kl. 20:30 og rundt kvart over åtte gikk jeg ned dit og fikk bordet mitt umiddelbart. En superhyggelig servitør tok bestilling på mat og drikke. Jeg gikk for en pepperbiff med fløtegratinerte poteter og en øl.
Maten kom så fort at det ikke er snakk om at den ble laget på bestilling. Det tok under ti minutter fra jeg satt meg til maten stod på bordet, den kom faktisk før ølen jeg hadde bestilt til.
Biffen var veldig mør og det var ikke noe å si på smakene, men kjøttet var mer stekt enn jeg liker og potetene var lunkne. Det var en nedtur. At jeg fikk et elendig bord gjorde ikke opplevelsen bedre; når jeg har reist alene tidligere har jeg alltid fått et av de runde tomannsbordene midt i restauranten. Denne gangen ble jeg plassert på et tomannsbord mellom to firemannsbord i en av "fløyene" ut på siden. På begge firemannsbordene satt det barnefamilier, så jeg følte meg veldig inneklemt.
Resten av kvelden ble tilbrakt i Observation Lounge. Der var det folksomt og god stemning, men det østeuropeiske dansebandet kunne jeg godt vært foruten. Kveldens "høydepunkt" var da de prøvde seg på "Ring meg" av bergenske Gabrielle. Det burde de latt vær.
Torsdag stod jeg tidlig opp for å hamstre indrefilet av kalv til opphavet. Før shopping ble det frokost. Det var stille i restauranten da jeg kom og det var null venting på bord eller lite venting på mat og drikke. Dessverre var speileggene kalde og mye av baconet understekt. Etter at jeg fikk maten begynte det å strømme på med folk, så jeg fikk ikke kontakt med servitøren. Ga opp og gikk i taxfree i stedet.
Etter siste handlerunde tilbrakte jeg resten av turen på lugaren. Da vi var en drøy halvtime fra Oslo, litt før halv ti, ba de alle gå tilbake til lugarene sine og bli der frem til avstigning. Avstigingen ble gjort like etappevis som som ombordstigningen, dekk for dekk. Det var ingen trengsel og de som ikke var så flinke til å holde avstand ble minnet på det av mannskapet.
Det positive: Color Line tar tydelig smittevern på alvor og de ansatte sier vennlig, men bestemt fra til de som ikke følger retningslinjene. Man må holde avstand og sprite hender hver gang man går inn på et nytt sted. De vasker bl.a. bord, stoler og menyer med sprit jevnlig. Servicenivået er jevnt over høyt, men ansatte som er tydelig stolte av jobbene sine. Stort sett god mat. Ombord- og avstigning puljevis var veldig behagelig.
Det negative: På denne turen var det 1200 passasjerer ombord, ikke så langt unna makskapasiteten med koronarestriksjoner på 1500. Det resulterte i noe køer og opphopinger av folk. Om de fyller båtene maks tror jeg det føles trangt og det blir nok en del kø rundt omkring.
F.eks. så det ut til å være bortimot umulig å få bord i puben. Der var det fullt hver gang jeg gikk forbi. Dermed blir det mer press på Observation Lounge og baren akterut siden folk som ellers ville sittet i puben havner der i stedet, og det var køer til begge steder på denne turen, spesielt ved utseiling og litt utpå kvelden i OL.
Utvalget i butikkene bar preg av at de begrenser innkjøp for tiden. Lite størrelser å velge i på en del av det jeg så på av klær og sko og noe av det jeg var ute etter av kosmetikk var utsolgt. Mat fikk de påfyll i Kiel og det var ikke noe å si på det utvalget. Men vær som andre har sagt obs på dato på ting.
Alt i alt et hyggelig avbrekk i en hverdag med begrensede reisemuligheter, men ikke blant de beste turene jeg har hatt på Kielfergene.
Millemor
10-07-2020, 12:07
Var ihvertfall kaptein Kid show på søndag.
Badelandet er også åpent, men maks for 12 personer om gangen, så time må bookes.
Det var Captain Kid show kl. 15 både tirsdag og onsdag denne uka.
At jeg fikk et elendig bord gjorde ikke opplevelsen bedre; når jeg har reist alene tidligere har jeg alltid fått et av de runde tomannsbordene midt i restauranten. Denne gangen ble jeg plassert på et tomannsbord mellom to firemannsbord i en av "fløyene" ut på siden. På begge firemannsbordene satt det barnefamilier, så jeg følte meg veldig inneklemt.
Reiste for et par uker siden, og da fikk jeg også ute på siden; Rett ved en sånn "stasjon" hvor de ansatte bretter servietter og sånt. Jeg satt altså mellom bordet mitt og det hvor ca. alle ansatte på den siden skulle gå. At jeg i tillegg "fyller plassen" litt mer enn andre, følte jeg meg også litt inneklemt, men mest fordi jeg var nervøs for at servitørene skulle snuble i stolen min.
Kan ha hatt noe med at jeg egentlig hadde bestilt 17:30, menn endret til 20:00 om bord. Så opptill flere bord som var dekket til bare en i "hoveddelen" på midten, så jeg var egentlig ganske optimistisk på forhånd.
Hadde en hyggelig reise på Color Magic i natt. Første avgang med mulighet å kjøre i land i Tyskland. Lite folk om bord og buffeten var tilbake til frokost[emoji4]. Imponerende organisering ved ankomst i Kiel. Folk ble bedt om å være klare i lugaren kl. 09.30 og ble ropt opp dekkvis. Ansatte ved alle heiser og i heisen så man ble «geleidet» sikkert til bildekk. Politi og toll var mannsterke på kaia men kun stikkprøver så vi kjørte rett igjennom og var på veien kl 10.07. Passerte grensen til DK en time senere, ble vinket rett igjennom der også.
Liten tommel opp til Color Line.
Booket bord til showet da jeg reiste for en måned siden. Da kostet det 249 per bord.
Etterpå var prisen endret til 199. Litt irriterende, men ikke noe jeg gadd å stresse med.
Ikke før i går da jeg satt og knotet med Widerøe-VISA-appen oppdaget jeg at jeg hadde fått 100 kroner av Color Line et par dager etter at jeg booket bordene.
Ikke hørt noe fra CL angående det, men det er eneste jeg kan tenke meg er grunnen til at de har betalt meg en hundrelapp.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200722/7f4e8563b0f16016c94bd4cc6ee4fcdc.jpg
Color Line virker milevis bedre enn DFDS, fytti rakkern...
https://www.nrk.no/norge/mott-av-diare-og-blod-pa-danskebat-lugaren-1.15095677
I forhold til dagens kraftige tiltak i forbindelse med smitteutbruddet på hurtigruta, kan man si at fergetrafikken slapp svært billig unna. Ingen nye begrensninger for ordinær utenlands fergetrafikk, med andre ord så fortsetter Color Line sine ruter til grønne land som normalt.
Man kan jo selvfølgelig spørre seg om det er tilfeldig at netopp hurtigruten som ble rammet, eller om andre aktører har vært mer forsiktige og profersjonelle?
I forhold til dagens kraftige tiltak i forbindelse med smitteutbruddet på hurtigruta, kan man si at fergetrafikken slapp svært billig unna. Ingen nye begrensninger for ordinær utenlands fergetrafikk, med andre ord så fortsetter Color Line sine ruter til grønne land som normalt.
Man kan jo selvfølgelig spørre seg om det er tilfeldig at netopp hurtigruten som ble rammet, eller om andre aktører har vært mer forsiktige og profersjonelle?
Utbruddet hos Hurtigruta starta hos ombordpersonale fra Filippinene antar man. De har da gått ombord uten å være i karantene eller noen ting. Filippinene har som kjent et vanvittig høyt smittetrykk. At Hurtigruta har lov å ha skip i NIS som bedriver cruise i norsk territorialfarvann mellom norske havner er for meg merkelig men men alt for å ha salt til maten hos eierne. Nå vet jeg ikke helt hvordan lønns og arbeidsvilkår er for fillipinske arbeidstagere ombord men jeg tviler på at det er den beste - dvs man fort kan unnlate å melde om sykdom osv. Det samme "problemet" har ikke arbeidstagere ombord Color Line hvor man får sykepenger om man er syk osv og de kan fint melde seg syk uten frykt for å tape økonomisk på det.
https://e24.no/naeringsliv/i/jd6JkL/color-line-skjerper-inn-etter-smitteutbruddet-paa-hurtigruten
Color Line skjerper rutinene sine. :) Der opplevde jeg det meget trygg. DFDS derimot burde ikke fått seile syns jeg. Fullt kaos og krangling om heisene. Alt for tett ved bordene ingen kontrollert; av og påstigning. Dårlig mattilbud ombord.
https://e24.no/naeringsliv/i/jd6JkL/color-line-skjerper-inn-etter-smitteutbruddet-paa-hurtigruten
Color Line skjerper rutinene sine. :) Der opplevde jeg det meget trygg. DFDS derimot burde ikke fått seile syns jeg. Fullt kaos og krangling om heisene. Alt for tett ved bordene ingen kontrollert; av og påstigning. Dårlig mattilbud ombord.
Det er mitt inntrykk også at Color line tar dette meget seriøst. Synes det var fin reise jeg hadde i juni på første seilas etter coronastengt.
Color Line har forut for gjenåpningen av trafikken satset tungt på å utvikle et rammeverk for «safe sailing» for passasjerer og mannskap i samarbeid med DNV-GL. Jeg har gått ut fra at Hurtigruten har gjort noe lignende, men det kan kanskje se ut som at de har tenkt annerledes. Veldig trist situasjon som berører mye bra folk.
Heisann!
Jeg reiste både med DFDS (København-Oslo) og Color Line (Oslo-Kiel-Oslo) forrige uke, og det er milevis av forskjeller mellom selskapene. På DFDS opplevde jeg, som flere også har skrevet, at det var skittent, trengsel, elendig mattilbud og generelt dårlig hygiene. Spritdispensere var tomme og på Taxfree kunne man nesten ikke gå pga alt folket.
På Color Line derimot var det en helt annen mentalitet. Det var strengt med spritbruk, ble rengjort på gulv, håndtaker i trapper, heiser etc kontinuerlig dag og natt. På restaurantene og på Showet ble folket sluppet inn og ut i grupper med god avstand, samme ved ankomst Kiel og Oslo der man deboardet etter etasjen man bodde i.
På Color Fantasy følte vi oss veldig trygge og godt ivaretatt, mens på DFDS virket de som de "ga faen".
Aldri mer DFDS-tur på oss, skal vi ta en snartur blir det kun Color Line.
Kim
Heisann!
Jeg reiste både med DFDS (København-Oslo) og Color Line (Oslo-Kiel-Oslo) forrige uke, og det er milevis av forskjeller mellom selskapene. På DFDS opplevde jeg, som flere også har skrevet, at det var skittent, trengsel, elendig mattilbud og generelt dårlig hygiene. Spritdispensere var tomme og på Taxfree kunne man nesten ikke gå pga alt folket.
På Color Line derimot var det en helt annen mentalitet. Det var strengt med spritbruk, ble rengjort på gulv, håndtaker i trapper, heiser etc kontinuerlig dag og natt. På restaurantene og på Showet ble folket sluppet inn og ut i grupper med god avstand, samme ved ankomst Kiel og Oslo der man deboardet etter etasjen man bodde i.
På Color Fantasy følte vi oss veldig trygge og godt ivaretatt, mens på DFDS virket de som de "ga faen".
Aldri mer DFDS-tur på oss, skal vi ta en snartur blir det kun Color Line.
Kim
Jeg tviler jeg reiser igjen med DFDS om ikke de få nye båter. De båtene er så gamle at det virker som de har gitt opp. Det Frederikshavn opplegget deres er også meget dårlig. Jeg savner Color Festival, Color Line burde kjøpe den tilbake :)
Jeg tviler jeg reiser igjen med DFDS om ikke de få nye båter. De båtene er så gamle at det virker som de har gitt opp. Det Frederikshavn opplegget deres er også meget dårlig. Jeg savner Color Festival, Color Line burde kjøpe den tilbake :)
Du klager på at Pearl Seaways fra 1989 og Crown Seaways fra 1994 er for gamle, men vil at Color Line, som kun har kjøpt nybygg siden 2004 skal kjøpe tilbake en båt bygget i 1985?
Mulig Frederikshavnopplegget til DFDS er dårlig nå, men jeg tror ikke man skal ta sommeren 2020 som fasiten på hva de bør gjøre. De oppdaget muligens et marked som gjorde at de kunne redusere tapet etter ikke å ha tjent noe penger i en 3-4 måneder, og gjøre det med den flåten de har.
Selvom festival er eldre så føltes den mye bedre ivaretatt en dfds sine ferger er nå. Jeg tviler de på at de kjøper den tilbake, men litt for nostalgien sin del hadde det verdt kult ;)
Nå er det jo ikke alderen i seg selv som avgjør, men graden av oppussinger, moderniseringer og vedlikehold.
Men så gjenstår det om se om det rett og slett er litt «koronadesperasjon» hos DFDS eller om de faktisk har «gitt opp»
Er ikke danskebåtene til DFDS egentlig ganske nyoppussede? Jeg har ikke reist med de, men utifra bilder jeg har sett ser det da ganske moderne ut, på DFDS sine sider står det da at de har vært igjennom hyppige oppgraderinger de siste årene. Kanskje dette bare gjelder fellesområdene og suitene, og at standardlugarene derfor er ganske slitne?
MountainDew
05-08-2020, 14:50
Eldste fra et Finsk verft er finest, Pearl Seaways (1988). Den Kroatia bygde Crown er laget billigst mulig (1994).
Vi var med DFDS i fjor vår og var egentlig riktig fornøyde med det Commodore opplegget deres.
Har det blitt mye dårligere siste året liksom? Er det derfor folk skriver så mye gugge om dagen?
Skål ha det igjen om 1.5 uker om ikke Coronasituasjonen endrer seg
<mod>
Topic tittel. Om å reise med Color Line
</mod>
Nå er det forøvrig restplassalg igjen, 596kr for 2 personer i standardlugar. Siste avreisedato var 24.sep, og mange datoer er tilgjengelige, bortsett fra fredager selvfølgelig.
Det blir nok masse salg nå utover høsten, personlig venter jeg på et halv pris på oppgradering-tilbud for ukene etter høstferien.
Chriscross
06-08-2020, 20:29
Nå er det forøvrig restplassalg igjen, 596kr for 2 personer i standardlugar. Siste avreisedato var 24.sep, og mange datoer er tilgjengelige, bortsett fra fredager selvfølgelig.
Det blir nok masse salg nå utover høsten, personlig venter jeg på et halv pris på oppgradering-tilbud for ukene etter høstferien.
De avsluttet halv pris på oppgraderingssalg 4. aug. Det var for reiser i august og september.
De avsluttet halv pris på oppgraderingssalg 4. aug. Det var for reiser i august og september.
Vet, men det passet dårlig, da formålet med turen er en bursdag;)
Hasteinnkaller til pressekonferanse om reiser i dag kl 14 - kan dette bety slutten for Color Line rutene enda en gang?
Kraftig smitteøkning i Tyskland
Smittespredningen har på nytt skutt fart i Tyskland, der det er registrert 1.226 nye tilfeller det siste døgnet.
Tyskland har ikke opplevd så mange nye smittetilfeller siden begynnelsen av mai, og utviklingen bekymrer myndighetene.
– Dette er utvilsomt bekymringsfullt, sier helseminister Jens Spahn til Deutschlandfunk.
– Som et resultat av at de som har vært på reise, kommer hjem og av alle former for festing, har vi nå både små og store smitteutbrudd i neste alle landets regioner, sier han.
Nærmere 220.000 har hittil fått påvist coronasmitte i Tyskland, der det er registrert 9.268 coronarelaterte dødsfall.
Blir nok forbud mot å gå i land.
Tyskland er jo fortsatt en god bit under grensa. Større sannsynlighet at Danmark ryker i så fall.
Blir det forbud mot å gå i land, og det bare blir mulighet for cruice og cargo blir det en tung høst for color line. Høsten er jo normalt sett tung fra før av, da markedet svømmes over av gavekort.
Blir det forbud mot å gå i land tror jeg nok de tar et skip ut av trafikk og bare opererer halv frekvens.
Ingen karanteneplikt fra Tyskland, siden de havnet i den nye gule kategorien
Hva med regjeringens råd og henstilling om ikke å foreta unødvendige reiser?
Gir dere bare blaffen?
Jeg har da ikke sagt at jeg gir blaffen?
Erna sa da ikke i dag at hun frarådet reiser innenlands, bare utenlands så vidt jeg kunne høre. Kommer vi tilbake til samme situasjon der Kielferga bare kunne ha med norske passasjerer på cruise, er det praktisk talt det samme som å dra på danskebåten på Golsfjellet (eller Storefjell som det juridisk sett heter). Jeg hadde faktisk følt meg tryggere på Kielferga enn hvilket som helst hotell i Norge.
grunnet de nye restriksjonene er det nå halv pris på alle avganger til midten av desember.
dette blir blodig for dem, men jeg skal i hvert fall sørge for å legge igjen en del på neste tur i høst.
løp og kjøp, drøye 300kr per pers i innvendig lugar.
Fra 27. august til 17. desember seiler vi kun med gjester som går om bord i Oslo, og det er ikke mulig å gå i land i Kiel. Nyt god mat og drikke, slapp av i spa-avdelingen og la deg underholde av musikalshow hver kveld. Taxfree-butikkene er åpne. Velkommen om bord til en trygg opplevelsesreise på havet.
Viktig info.
Anbefaler alle å ta en tur med Color Line om man trenger et lite avbrekk. Var som sagt på en tur med dem i juni - smittevernet tas på alvor. Husk at man får oppgradert til flex gratis også tror jeg som gjør at man kan endre om planer skulle endre seg eller man skulle bli syk da.
Blodbadet er igang. Fikk netopp Mail om restplasstilbud for medlemmer for kun 98kr per pers tom 24.sep. Alle dager ledige bortsett fra en fredag eller to.
Dette er jo bare en symbolsk pris, akkurat som på strømstadferga der man egentlig reiser gratis (for ikke medlemmer betaler man kun 30kr per vei, medlem er gratis)
Blodbadet er igang. Fikk netopp Mail om restplasstilbud for medlemmer for kun 98kr per pers tom 24.sep. Alle dager ledige bortsett fra en fredag eller to.
Dette er jo bare en symbolsk pris, akkurat som på strømstadferga der man egentlig reiser gratis (for ikke medlemmer betaler man kun 30kr per vei, medlem er gratis)
Ja det tilbudet fikk jeg også . Sjeldent Color Line dumper prisene såpass hvis man ikke sitter på rabattkoder. Her må altså etterspørselen være veldig lav. :(
Trent600
03-09-2020, 10:36
Alle dager ledige bortsett fra en fredag eller to.
Ser du om det fortsatt er ledig? Jeg er ikke betalt medlem av Color Club, men får bare opp "Det er dessverre ingen flere ledige plasser på dette tilbudet på denne datoen." på alle seilinger frem til 24. september.
Ingen tilbud for enkeltreiser ihvertfall. Oslo - Kiel, en person med bil, en vei er over 3000,-, og det er vanlig pris, også før corona.
Så kommer 3.000,- for suiten i tillegg.
Ser du om det fortsatt er ledig? Jeg er ikke betalt medlem av Color Club, men får bare opp "Det er dessverre ingen flere ledige plasser på dette tilbudet på denne datoen." på alle seilinger frem til 24. september.
Alle dager er fortsatt ledig, men man må være medlem for å få den prisen.
Ingen tilbud for enkeltreiser ihvertfall. Oslo - Kiel, en person med bil, en vei er over 3000,-, og det er vanlig pris, også før corona.
Så kommer 3.000,- for suiten i tillegg.
Det skal vel egentlig ikke selges transport både med og uten bil til privatpersoner nå grunnet at Tyskland er rødt. Kun cruise for nordmenn.
Det skal vel egentlig ikke selges transport både med og uten bil til privatpersoner nå grunnet at Tyskland er rødt. Kun cruise for nordmenn.
Det selges enveis turer fra Norge til Tyskland. (Hva skulle problemet være med det? Det er inn til Norge det er karantenerestriksjoner, ikke andre veien).
Men det selges ikke enveisbilletter fra Tyskland til Norge.
Det er ikke forbudt å reise til Tyskland. Men du må i karantene hvis du kommer tilbake mens landet er Rødt. Noen har jo behov for å reise.
Millemor
03-09-2020, 20:05
Fikk samme mailen. Pris for en person som reiser alene er 186 kr i rimeligste lugar, ledig de fleste dager, til og med flere fredager. Turen gir 200 poeng i Color Club. Et poeng er verdt 1 kr. Altså gir turen poeng for 14 kr mer enn man betaler. Er tydelig at de vil ha folk ombord som legger igjen penger i restauranter, barer og butikker.
Så forresten på den ene Color Line gruppa på Facebook at det hadde vært drøyt 200 crew og 186 pax på en tur rett etter at Tyskland ble rødt igjen. Får håpe belegget blir bedre enn det fremover, men prisdumpingen tyder vel dessverre ikke på det.
Selv med rabattkoder har jeg ikke fått turen ned i under 200 kr. Laveste pris jeg har betalt med rabattkoder har vært rundt 300 kr mener jeg å huske.
Lurer på hvor lenge de fortsetter å seile med begge skipene - det kan da umulig lønne seg å seile med begge to for tiden?
Må man ha en spsiel kode? Er medlem men ser ikke disse tilbudene på siden.
Må man ha en spsiel kode? Er medlem men ser ikke disse tilbudene på siden.
Nei, hvis du er CC-medlem skal du se alle tilbud. Hvis det ikke allerede er implementert skal det snart også vises at prisen er tilbudspris for CC-medlemmer i bookingflyten slik at det ikke er noen som helst tvil.
Alle dager er fortsatt ledig, men man må være medlem for å få den prisen.
Color Line sitt bestillingsystem er litt buggy så derfor går dette.
Color Line sitt bestillingsystem er litt buggy så derfor går dette.
Har ikke noe med bugs å gjøre, les selv Cololines gjeldende retningslinjer
https://www.colorline.no/praktisk-informasjon/coronavirus-informasjon:
Oslo-Kiel
Tiltakene som myndighetene har iverksatt for å bekjempe coronavirusutbruddet er stadig i endring. Dette medfører at vi i perioden 27. august. til 17. desember seiler kun med gjester som går om bord i Oslo.
Reiser du på en 2 døgns reise (tur/retur med samme skip) er det ikke mulig å gå i land i Kiel og du må ikke i karantene ved ankomst i Oslo.
Det er fortsatt mulig å reise fra Oslo til Kiel én vei (med eller uten bil). Ny ankomst i Kiel er 1100.
Color Lines seilinger for transport- og hotellreiser som innebærer påstigning i Tyskland er kansellert. Alle berørte gjester vil bli kontaktet på e-post.
Tyskland ligger jo og vipper rundt det magiske tallet 20 så kan jo fort bli åpnet igjen[emoji4]
Var på tur fra søndag til i dag med Color Magic - litt spontanbooka på dagen faktisk i forbindelse med dette restplasstilbudet. Var ikke mange gjestene ombord og det var god plass. De har nå lansert et nytt konsept med tapas og bobler for 299 til lunch i Ocanic A La carte - anbefales. Man får 4 glass med bobler. Servitøren sa at det var helt nytt og kun vært i noen dager - ingen forhåndsbestilling nødvendig.
Color Line reduserer kapasiteten. Fantasy legges til kai, og 400 ansatte permitteres:
Color Line har besluttet å redusere kapasiteten mellom Oslo og Kiel.
Det melder selskapet i en pressemelding tirsdag.
MS Color Fantasy legges til kai inntil smittesituasjonen og myndighetspålagte reguleringer blir endret.
https://e24.no/naeringsliv/i/dlOAyJ/legger-color-fantasy-til-kai-ytterligere-400-blir-permittert?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Trist, men svært forståelig.
Var på tur med Magic i helga fra fredag til søndag, hørte fra noen passasjerer at det var ca 230 ombord, med andre ord nesten flere ansatte enn passasjerer. Synes derimot at trykket var ganske greit, man skal være flink om man får bord på donkey pub, og var da til tider mye folk i gata og kø på tax-free. I observation lounge var det derimot ikke noe problem å få bord, og i buffeten var det glissent både til frokost og middag. Det nye lunsj-tilbudet med bobler og småretter bakerst virka ganske populært, og i Manhattan var det også litt vanskelig å få bord om kvelden.
Burger bar øverst stenger visst også straks i en periode, noe jeg synes er litt rart da det var god trafikk der da vi spiste middag på fredag, og mange kjøper også drikkevarer der for å ta med ut på dekk. Derimot er det nok kanskje ikke lønnsomt å bare ha den åpen i helgene, og nå bærer det jo mot kaldere tider og.
Nå florerer det også av gavekort, og man trenger bare å handler for 1500kr for å få ny tur, derimot anbefaler jeg alle å betale den skarve hundrelappen dersom de er medlem, for de trenger sårt disse pengene.
Ny tax-free katalog fra fredag vi dro og, julekatalogen med masse fine tilbud, så anbefaler alle å dra! smittevernet er godt ivaretatt!!
Chriscross
29-10-2020, 20:50
Noen som vet hva den blå alkoholfrie drinken de serverer i Show lounge heter? Er en 9-åring hjemme som lurer på navn på favorittdrinken sin.
Noen som vet hva den blå alkoholfrie drinken de serverer i Show lounge heter? Er en 9-åring hjemme som lurer på navn på favorittdrinken sin.
Ville sendt melding til Color Line på Facebook - de svarer forholdsvis raskt. :)
MountainDew
10-11-2020, 10:06
Color Blue
Millemor
19-12-2020, 00:59
Jeg bikka 40 for en drøy uke siden og ettersom feiring på tradisjonelt vis er utelukket pga Covid-19 restriksjoner foreslo opphavet at vi kunne feire på et 2-døgns cruise til Kiel. Pappa tok spanderbuksene på og booket tur for seg, mamma og meg i 5* Color Suites.
Onsdag var det tid for avreise og vi ankom Hjortnes omtrent samtidig som bussen fra Oslo bussterminal dukket opp, m.a.o. dårlig timing. Det var køer for innsjekk og vi rakk å komme oss ombord noen minutter før de startet den ordinære ombordstigningen.
Etter i svipp innom lugarene våre for å sette fra oss bagasjen tok vi heisen opp til Observation Lounge for å spise lunsj. Pappa hadde booket VIP-pakke som består av 4 valgfrie lunsjretter og en flaske champagne (som vi byttet i en flaske riesling da ingen av oss er spesielt glade i bobler), samt reservert bord med den beste utsikten forut. Akkurat utsikten var ikke så mye å skryte av ettersom det var tjukk tåke.
De hadde fornyet menyen i Observation Lounge siden sist jeg var på tur (i juli). Bl.a. var tartar og karbonadesmørbrød tilbake på den permanente menyen (de har vært "ukens" rett det siste året). Et nytt tilskudd var en "tasting-platter" med 3 små skiver med forskjellig pålegg; Hitrakrabbe, reker og brie og bresola. Den gikk jeg for og den var absolutt godkjent.
https://live.staticflickr.com/65535/50733787608_a0e93cdfed_b.jpg (https://flic.kr/p/2kiaVw1)[/url] (https://flic.kr/p/2kiaVw1)
Skipet var fint julepyntet, her er et glimt fra Promenaden:
https://live.staticflickr.com/31337/50738158822_684988a08e_o.jpg (https://flic.kr/p/2kiyjVL)video_1_d37fa88e50724db5bb5e126cdf6e725f (https://flic.kr/p/2kiyjVL)
Og fra trappa ned til Oceanic a'la Carte.
https://live.staticflickr.com/65535/50734517556_9ca4ce1331_b.jpg (https://www.flickr.com/photos/142842484@N08/) (https://flic.kr/p/2kieEvj)
På tur sørover var det forhåndsbestilt 3-retters middag i Oceanic a la Carte, vi gikk for jubileumsmenyen som består av Oceanics skalldyrsalat på toast, pepperbiff og Creme Brulee. Servitøren var en hyggelig lærling som virkelig stod på for å yte god service. Noe haltende fra tid til annen, bl.a. glemte han både å spørre om hvordan kjøttet skulle stekes og hvilke poteter vi ønsket, men alt i alt klarte han seg bra, det var i alle fall ikke noe å si på verken humør, serviceinnstilling eller arbeidsinnsats.
Returen til Oslo skulle hatt avgang fra Kiel kl. 13, men vi ble nærmere en time forsinket pga at det var så mange trailere som skulle med. Gledelig at de har så mye frakt, det er jo sterkt medvirkende til å holde linja gående.
Vi hadde forhåndsbestilt bobler og småretter i Oceanic a'la Carte til lunsj på returen. Det var en ok opplevelse, men maten bar preg av å ha stått klar en stund. Vi fikk fire glass med forskjellige bobler (prosecco, cremant, en sørafrikansk variant og champagne) og en platte med forskjellige småretter; manchego og serranoskinke, confitert laks, andepate, skagenrøre på toast, lefse med røkt reinsdyr og abondigas. Det ble servert brød og aioli ved siden av. Det så ved første øyekast ikke ut som mye mat, men vi var gode og mette da vi gikk fra bordet.
https://live.staticflickr.com/65535/50734621977_54020c473c_b.jpg (https://flic.kr/p/2kifcxF) (https://flic.kr/p/2kifcxF)
Ettermiddagen ble tilbrakt med shopping, vi fikk fyllt opp både alkohol, diverse mat og ikke minst forbruksvarer fra parfymeriet. Litt klær og diverse annet ble det også.
Nok en middag i Oceanic a'la Carte, men vi klarte oss med hovedrett siste kvelden. Vi var rett og slett veldig mette etter to dager med mye godt både i glasset og på tallerkenen.
Alt i alt var det en fin tur. Suitene er kjempefine og å spise frokosten oppe i Observation Club er super.
https://live.staticflickr.com/65535/50733787528_9bedd41ec3_b.jpg (https://flic.kr/p/2kiaVuC)[url=https://www.flickr.com/photos/142842484@N08/] (https://flic.kr/p/2kiaVuC)
Passe med folk, så det gikk stort sett greit å få bord uten alt for mye venting, i alle fall i Observation Lounge og Manhattan bar. Puben så derimot full ut hele tiden, noe det har vært diskusjoner rundt på Facebook. Det ryktes at Stena Sagas venner har inntatt den og holder på bordene sine hele dagen. Om det stemmer vet jeg ikke, men puben er generelt populær og det er jo ikke mange sitteplasser der i utgangspunktet og med corona-restriksjoner er det ikke overraskende at det blir vanskelig å få bord.
Color Line gjør en god jobb med å legge til rette for å ivareta smittevernet ombord, klare regler, piler på gulvet som markerer retningen man skal gå i, myndige ansatte som gir klar beskjed til gjester som ikke følger reglene osv. Shoppingen ombord resulterte i en noen gavekort på nye turer, så spørs om det ikke blir noen turer på nyåret. Er godt å komme seg litt bort fra en litt grå og trist hverdag i disse dager.
Fin rapport Millemor. Haha den puben midt i promenaden har jeg aldri skjønt hvorfor er så populær, sitter liksom på utstilling for resten av folket. Heldigvis er det mange andre steder å drikke i båten. Er ikke sånn at ølen er noe billigere der enn andre steder ombord.
Millemor
20-12-2020, 15:30
Fin rapport Millemor. Haha den puben midt i promenaden har jeg aldri skjønt hvorfor er så populær, sitter liksom på utstilling for resten av folket. Heldigvis er det mange andre steder å drikke i båten. Er ikke sånn at ølen er noe billigere der enn andre steder ombord.
Enig angående puben. Jeg skjønner heller ikke hvorfor den er så populær. Det er trangt og mørkt der - og i tillegg er stolene skikkelig vonde å sitte i synes jeg. Foretrekker å sitte i en av barene med havutsikt - når jeg først er på sjøen synes jeg det er koselig å se ut. Og som du sier er jo prisene like overalt, så er jo ikke sånn at man sparer penger på å sitte i puben kontra et annet sted.
Ut fra kommentarer jeg har lest i Color Line gruppene på Fjesboka er det mange som liker musikken der bedre enn musikken i de andre barene ombord. Og det er jo der det er live musikk hele ettermiddagen. I baren akterut og oppe i Observation Lounge er det jo først musikk litt utpå kvelden.
I baren akterut og oppe i Observation Lounge er dpet jo først musikk litt utpå kvelden.
Det var pianist på plass i Obeservation Lounge før avgang når VIP-paxen slapp ombord sist jeg seilte i den klassen. Det er rett nok noen dager siden - ca 400...
Millemor
20-12-2020, 20:47
Det var pianist på plass i Obeservation Lounge før avgang når VIP-paxen slapp ombord sist jeg seilte i den klassen. Det er rett nok noen dager siden - ca 400...
Det var det på denne turen også. Det er vel alltid en pianist som spiller en times tid fra ca 13 i Observation Lounge. Men jeg tror ikke en times klassisk pianospill appellerer til de som liker seg i puben, de foretrekker trubadurene som covrer hits fra de siste tiåra.
For noen år siden var det en kar som het James King som er en gitarvirtuos som underholdt i puben på en av disse båtene. Han var der ofte, er der kanskje enda(?) og å få høre på ham en kveld var nesten en grunn alene til å ta seg en tur.
Millemor
21-12-2020, 00:03
For noen år siden var det en kar som het James King som er en gitarvirtuos som underholdt i puben på en av disse båtene. Han var der ofte, er der kanskje enda(?) og å få høre på ham en kveld var nesten en grunn alene til å ta seg en tur.
Han her?
https://www.youtube.com/watch?v=JlPnMYTZA2g
Han og makkeren Alex spilte i puben på kveldstid denne uka, har sett dem ombord flere ganger de siste par årene.
Han her?
https://www.youtube.com/watch?v=JlPnMYTZA2g
Han og makkeren Alex spilte i puben på kveldstid denne uka, har sett dem ombord flere ganger de siste par årene.
Han der, ja. Han er fantastisk god, eller rettere sagt, de er fantastisk gode, han og makkeren.
Få ham til å spille noen Hendrix-låter, Hey Joe eller Little Wing. Ståpels, bedre enn dette videoklippet å se ham i puben der.
Millemor
26-12-2020, 03:04
Om det er noen på forumet som har lyst på en Kiel-tur til en billig penge har jeg et par gavekort jeg fikk på turen i forrige uke jeg ikke får brukt.
Siste avreisedato: 24.03.21
Siste bestillingsdato: 05.01.21
Gavekortene gjelder for inntil 4 pax i innvending 3-stjerners lugar. Halv pris på oppgradering til 3-stjerners utvendig. Ved booking betales 250 kr per person, som kan brukes til mat og drikke ombord (ligger i nøkkelkortet).
Tre Color Line-ansatte smittet av koronaviruset
Color Line kansellerer alle seilinger fram til 3. januar for å få kontroll på hva som har skjedd.
https://www.nrk.no/norge/nytt-smitteutbrudd-pa-color-line-1.15304509
Happyflyer
27-12-2020, 20:28
Da ryker nyttårs-cruiset. Det virker som Color Line legger ned ekstra-arbeid i dette litt spesielle cruiset.
Millemor
27-12-2020, 22:21
Da ryker nyttårs-cruiset. Det virker som Color Line legger ned ekstra-arbeid i dette litt spesielle cruiset.
Nyttårscruiset er i normale tider veldig populært og de fineste lugarene går først. 4 og 5-stjerners lugarer er som regel utsolgt flere måneder før nyttår og 3-stjerners går som regel også i god tid før nyttår.
I følge nettsiden til Color Line er det fortsatt plasser tilgjengelig i både 3, 4 og 5-stjerners lugar. Min tanke er at belegget på nyttårscruiset er såpass dårlig at det ikke er et kjempetap å kansellere den turen.
https://www.colorline.no/oslo-kiel/nyttarscruise
I går kom det også ut en mail til Color Club medlemmer om resteplasstilbud for 98 pr person. Det har vært mange slike tilbud denne høsten , det ser rett og slett ut som de sliter med å fylle balja selv med den reduserte kapasiteten som er, særlig mtp at disse tilbudene har kommet som perler på en snor. Nå er jo generelt januar og februar lavsesong da, but still.
Da legges også Magic til kai, så ingen seilaser til Kiel den nærmeste tiden. Nye 500 permittert
Trist, men svært forståelig. Hadde en tur booket på onsdag med en gruppe bekjente, men har tvilt en del de siste ukene, det at de nå innstilte gjorde jo at jeg slapp å ta en egen avgjørelse :)
Får ta det igjen senere, og det gleder jeg meg til allerede!
Color Line planlegger å restarte ruten til Kiel 20 mai
Time vill sjåvv.
Time vill sjåvv.
Det gjelder vel absolutt alt i disse dager ;)
Bizflyer
27-04-2021, 21:52
Det er vel minst 5 gang det har kommet en dato for å restarte Kiel-ruten. Jeg blir ikke overrasket om det blir enda senere...
Happyflyer
27-04-2021, 23:36
Det må være med litt blandede følelser Color Line ser over på Fjordline. Det at Fjordline kan få norske skattepenger til dansker, synes vi vel alle ikke er riktig.
Når det virker som det ikke er noen fordeler ved å drive helnorsk, så kan man jo spørre seg hva som er vitsen.
Jeg tipper Color Line ikke kommer tilbake før i juni tidligst.
Millemor
15-05-2021, 19:56
Dato før første seiling til Kiel er per nå 9. juni, men jeg blir ikke forundret om det blir senere. I fjor var vel første seiling 17. juni om jeg husker riktig.
Color Line har jo tidligere i pandemien forholdt seg til nasjonale retningslinjer til sjøs og Oslos regler når skipene lå til kai ved Hjortnes og jeg regner med at de fortsetter med det når de etterhvert begynner å seile igjen. Så lenge det er spiseplikt forbundet med alkoholservering tror jeg ikke de starter å seile. Vi må nok minst vente til vi har kommet til trinn 2 på regjerningens gjenåpningsplan, der spiseplikten fjernes og det kan skjenkes til midnatt, før CL seiler igjen.
Dato før første seiling til Kiel er per nå 9. juni, men jeg blir ikke forundret om det blir senere. I fjor var vel første seiling 17. juni om jeg husker riktig.
Color Line har jo tidligere i pandemien forholdt seg til nasjonale retningslinjer til sjøs og Oslos regler når skipene lå til kai ved Hjortnes og jeg regner med at de fortsetter med det når de etterhvert begynner å seile igjen. Så lenge det er spiseplikt forbundet med alkoholservering tror jeg ikke de starter å seile. Vi må nok minst vente til vi har kommet til trinn 2 på regjerningens gjenåpningsplan, der spiseplikten fjernes og det kan skjenkes til midnatt, før CL seiler igjen.
Enig med deg - de seiler neppe med spiseplikt og kun skjenking til kl 22. En god andel av inntektene ombord er jo nettopp fra barene og dette er nok også en grunn til at folk vil dra med Color Line - nettopp å kunne hygge seg med voksendrikke i glasset.
Jeg booker om billetten jeg kjøpte i 2019 til 2022... Det blir muligens en annen tur i høst.
Jeg liker Color Line - eller rettere sagt, jeg liker å starte dagen uthvilt i Kiel før jeg peiser på sørvestover :)
Følgende krav for å få reise til Kiel fra 9. juni:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210521/55230c71a7f8358142c0b0b37573fe1b.jpg
Millemor
31-05-2021, 00:03
Kan vel virke som bookingene ikke akkurat renner inn hos Color Line, for nå kjører de kampanje med 50% rabatt på 2-døgns cruise i hele sommer. Kan bestilles t.o.m. 15.06.
https://www.colorline.no/oslo-kiel/cruise-til-kiel
Kan vel virke som bookingene ikke akkurat renner inn hos Color Line, for nå kjører de kampanje med 50% rabatt på 2-døgns cruise i hele sommer. Kan bestilles t.o.m. 15.06.
https://www.colorline.no/oslo-kiel/cruise-til-kiel
Ja, jeg sjekket ut det der. Men tilbudet på 50% er kun for den rimeligste lugartypen. Så om du vil booke en større lugar så er tilleggene for det ca normal pris.
Ja, jeg sjekket ut det der. Men tilbudet på 50% er kun for den rimeligste lugartypen. Så om du vil booke en større lugar så er tilleggene for det ca normal pris.
De vanlige lugarene her er fortsatt mange hakk over de som lå under bildekket på Stena Saga.
De vanlige lugarene her er fortsatt mange hakk over de som lå under bildekket på Stena Saga.
Med nok innabords var det full fres på både vors og nach der nede også. Til slutt glemte man at man satt uten vindu omtrent ved vannlinja....eller under
Joda. Men føler jeg har hatt min dose med innvendig Stena Saga lugarer. :)
Var ikke allverdens lugarene på dekk 2 på Prinsesse Ragnhild heller...
Happyflyer
31-05-2021, 22:05
Ingen lugarer under bildekk på nye Kielferga. Med billigste lugar så kan man fä (liten)dobbeltseng, kjøleskap og TV. Dette er ikke noe Sudcavarelle vil like;), men hvis man er på busjett, så er dette greit.
Med billige priser og at Stena ikke seiler lenger, så vil det nok være mer riff-raff. Det er grei Black Jack ombord med 400NOK som maks. Roulette kjører ræva 30:1
Roulette kjører ræva 30:1
Syndebukken der er ikke Color Line, men lotteritilsynet:
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2008-12-10-1531
Tillatelse til å avholde lotteri ved rulett gis på vilkår av at høyeste gevinstmulighet er 30 ganger størrelsen på innskuddet, men ikke høyere enn kr 1500,-.
Happyflyer
31-05-2021, 22:25
Syndebukken der er ikke Color Line, men lotteritilsynet:
https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2008-12-10-1531
Takk for info. Det var ukjent for meg. Men jeg er sikker på at jeg har dratt på mer enn 1500 på tall. Eller var jeg veldig full...
Var på første seiling igjen fra 9-11, så kan da dele noen erfaringer og tanker :)
Når vi kom tuslende til kaia var den pyntet med masse ballonger og flagg, og mange ansatte var fint pyntet og styrte køen som var så lang at den strakk seg på utsiden av terminalbygget. Også en ansatt med beinskade hoppet rundt på krykker og styrte køen, så allerede her var det tydelig at de gjerne ville tilbake på jobb igjen! Insjekkingsautomatene var litt av og på, noe som er forståelig etter at de ikke har blitt brukt på en del måneder, så det meste av innsjekkingen ble foretatt i skranke.
Ombord ble vi møtt med norske flagg og glade ansatte, og under utseilingen ble det spilt musikk mens både ansatte på land og vann flagget til hverandre. Var selv for oss passasjerer rørende og et tydelig tegn på at ting sakte men sikkert begynner å vende tilbake til normalen.
Var fint vær, så på dekk var det fult av folk som solte seg, drakk og strikket. Dette gjorde det heldigvis lettere å få plass i observation lounge. Spurte ikke om belegget, men vi var nok ihvertfall over 1200.
I butikkene var derimot utvalget labert, mye grunnet at de vil bli kvitt mye gammelt først (klær etc) og at mye lastes ombord i Kiel. Var derfor lite matvarer og snus, men alkohol var det nok av. Men dette er forståelig, er jo mye som skal settes igang før alt er på plass.
Båten i seg selv var rein og pen, ikke noe støv rundt om. Men var litt manglende og blinkende lys her og der, men dette rettes nok raskt på.
De ansatte virket svært glade for å være ombord igjen, noe som absolutt er forståelig. Mange av den har jo jobbet i Color line i mange år, og tydelig at de liker jobben sin. Derimot var det flere gjester som klaget på de ansatte tilsynelatende grunnet litt «rusten» form når det kom til servicen. Men personlig synes jeg de var flinke og blide alle sammen :)
Siden det var midtuke var det jo naturligvis mest pensjonister ombord. Så det var til tider rullator-kappløp over promenaden. Var også flere kjente ansikter fra programmet danskebåten ombord.
Ved ilandstigning i Oslo igjen ble det til tider mye folk på promenaden og kødalleser. Det var puljevis ilandstigning etter dekk, så vet ikke om det var at folk ikke brydde seg eller om det var mange folk.
Ellers må jeg si de tar smittevern på alvor, munnbindplikt når man går rundt, og sprit over alt. Man måtte også ha testet negativt innen 72 timer før avgang, hatt korona eller fått en vaksinedose for å komme ombord. Og i tillegg ble temperaturen sjekket.
Alt i alt må jeg si det var deilig å være ombord, god mat, deilige drinker og flott at ting begynner å komme tilbake til normalen. Å komme igang nå må da være optimalt for at de skal få varmet opp litt før sommersesongen, så håper jeg de får en knallsesong i sommer!!
Anbefaler alle å ta en tur, man får litt utenlandsfølelse, selv uten ilandstigning i Kiel, vi så blant annet på tysk tv på lugaren :p
Bizflyer
14-06-2021, 18:38
På grunn av covid situasjonen seiler båten bare med halv kapasitet. Dvs at maksimum er rundt 1200 pax. Så da ser det da ut til at første turen var temmelig full iallefall.
Når det gjelder lugar, så skal man jo ikke være på den annet enn for å sove, så hvorfor bruke mange hundre eller tusenlapper på å oppgradere en lugar man knapt skal innom. Man reiser vel ikke på tur for å sitte på lugaren??
Jeg skjønner jeg er helt i utakt.
For meg er det helt uaktuelt å mingle i en innelukket båt med masse folk nå - munnbind høres også plagsomt ut.
Og - jeg er fullvaksinert
Millemor
14-06-2021, 22:58
Takk for rapport! :)
De ansatte virket svært glade for å være ombord igjen, noe som absolutt er forståelig. Mange av den har jo jobbet i Color line i mange år, og tydelig at de liker jobben sin. Derimot var det flere gjester som klaget på de ansatte tilsynelatende grunnet litt «rusten» form når det kom til servicen. Men personlig synes jeg de var flinke og blide alle sammen :)
At ansatte er "rustne" kan også komme av at de normalt jobber på andre skip/linjer. Har forstått det som at mannskapet på alle skip/linjer er ansatt i samme firma, Color Line Crew AS, og de blir kalt tilbake på jobb etter ansiennitet.
På de to turene jeg var på med Kielferga etter at pandemien gjorde sitt inntog i fjor var jeg borti ansatte som kom fra andre skip/linjer og enda ikke hadde kommet seg 100% inn i alle rutiner etc. på Kielferga. Dermed ble servicen innimellom litt haltende, men humøret og serviceinnstillingen var det ingenting å si på i mine øyne. De prøvde så godt de kunne og var åpenbart glade for å få jobbe. :)
Når det gjelder lugar, så skal man jo ikke være på den annet enn for å sove, så hvorfor bruke mange hundre eller tusenlapper på å oppgradere en lugar man knapt skal innom. Man reiser vel ikke på tur for å sitte på lugaren??
Sier mannen som bare reiser på businessklasse..? Tror mange synes det er litt stas å unne seg en oppgradering når man først er på tur. I tillegg har mange aversjon mot innvendige lugarer. Dessuten skal det sies at det er hakket bedre når man har litt armslag på lugaren, det kan bli trangt i de minste lugarene. Og mange nyter medbragt med venner og kjente på lugarene også.
Og mange nyter medbragt med venner og kjente på lugarene også.
Ja, og man kan sågar nyte medbragte ukjente der også [emoji23]
Concorde98
15-06-2021, 07:45
Ja, og man kan sågar nyte medbragte ukjente der også [emoji23]
Erfaring? ;)
Husker i "gamle" dager var det litt festligheter på lugarer under bildekk ja, ellers er jo større lugarer et must etterhvert.
Fra og med 6 juli kan man igjen gå i land i Kiel. Merk at da anses man å ha vært på en utenlandsreise av norske myndigheter og alt av regelverk mtp testing og coronapass osv gjelder selv om man ikke går av båten. Satser på at de har gode rutiner for avstigning på Hjortneskaia for dette kan fort bli kaos i den trange terminalen. Motsatt til Tyskland gjelder knapt noen krav så lenge Norge er ansett for å være et lavrisikoland av tyske myndigheter. Da er vel alt som før til Kiel.
https://www.colorline.no/oslo-kiel/ofte-stilte-sporsmal
Satser på at de har gode rutiner for avstigning på Hjortneskaia for dette kan fort bli kaos i den trange terminalen.
https://www.colorline.no/oslo-kiel/ofte-stilte-sporsmal
Og kaos ble det - iallefall om man tror denne saken i VG.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nwaE5a/forteller-om-lange-og-tette-color-line-koeer-totalt-kaos?utm_content=hovedlopet_row7_pos1&utm_source=vgfront
Skal med kiel-båten i slutten av juli...nå kan man gå i land i Tyskland...noen butikker/plasser å besøke som anbefales .....?
Skal med kiel-båten i slutten av juli...nå kan man gå i land i Tyskland...noen butikker/plasser å besøke som anbefales .....?
Kieler Brauerei synes jeg er et hyggelig sted for øl og litt mat. Ellers har man jo kjøpesenteret Sophienhof (stengt søndager som her i Norge) .
https://kieler-brauerei.de/
Tror munnbind fortsatt er påbudt innendørs de fleste steder i Tyskland, ellers har ikke Tyskland noen særskilt grensekontroll for nordmenn så lenge Norge er ansett for å være lavrisikoland. Trenger ikke negativ test eller testing på den tyske grensa. Tilbake til Norge derimot...
Skal Color Viking tilbake i trafikk? Så det i dag ble flyttet fra Framnes til brygga i Sandefjord nå i formiddag
Etter hva jeg kan se på sidene deres så ser det ut som at Viking skal i trafikk fra 1.aug.
Vi var en svipptur med Color Magic fra onsdag til fredag denne uken. Turen ble først bestilt i Januar 2020, med avreise 23.03.20 og har så blitt utsatt en rekke ganger. Endelig ble den gjennomført.
I terminale på Hjortneskaia var det skjermer som sa når de forskjellige etasjer hadde ombordstigning. Vi hadde 11 etasje, som var først. Det stod en banner forran nedre del av skjermen men vi fikk sett tidene. det var 15 min per etasje. Criuse vertinnen kom på en liten sene og fortalte om ombordstigningen. Hadde hun kommet 4 min før så hadde hun rukket å bli ferdig før vår ombordstigning skulle ha startet. PGA dette pop-up banneret så vi ikke at det skulle være ombordstigning for de som hadde bestilt lunsj først, dermed ble det en del kaos av det, tenk om hun hadde klart å starte ett par minutter før...
Ombord måtte vi bruke munnbind når vi beveget oss rundt. Men når vi "satt på vår plass" behøvd vi ikke å bruke det. Showet i Showlounge på veg nedover er det dårligste jeg har sett på Colorline noen sinne. Det på returen var ett lite hakk bedre. Vi tok en pinacolada på det ene showet. Den tynneste og dårligste pinacolada jeg har smakt, men Stravberry daiqurie'en var godkjent. Vi kjøpte internett tilgang for 250kr for 48 timer. Men på vår kahytt, som lå bakerst på øverste lugar-dekk, faktisk den invendige lugaren som lå lengst fra resepsjonen på hele skipet, var det hverken dekning med PC eller telefon, så det var jo bare tull.
Ilandstigning i Kiel foregikk, som alltid dekk for dekk, med start på 11, som var vårt dekk. Dermed måtte alle være på lugaren når skipet la til. Nedstigning til bildekk skjedde først, før vi lå til land. Det var bare en enkel kontroll ved ankomst Kiel, hovedsakelig lese av biletten i en scanner.
Vi pleier å starte med frokost på "Nordsee" i Sofienhof kjøpesenter. Der stod det en del skilt på tysk. Selv om jeg er relativt god i Tysk er ikke mitt vokabular så stort på det medisinske feltet. Man måtte ha ett bevis på vaksine eller å ha vært smittet for å kunne kjøpe mat og sette seg ned for å spise den. Etter at vi fikk funnet det frem kunne vi til slutt kjøpe mat hos de damene som ikke kan noe annet en tysk, til tross for at de selger til skandinaver hver eneste dag.
Etter froksten handlet vi. litt uvandt å ta på munnbindet hver gang man gikk in i en butikk, men man vendte seg til det etter hvert. Borte i Gågaten hadde de fått Decatlon sportsbutikk. Vi har handlet masse hos den kjeden, mange forskjellige land, sist i Dubai i fjor. Ellers var det et par butikker vi har pleid å besøke, som var borte. DEt var shortsvær, så deilig og varmt.
Ombordstigningen var akkurat som den pleier, man må vise pass og scanne biletten.
Vi hadde bufett på retur reisen. Den var meget bra og vi ble alt for mette.
Ilandstigning i Oslo startet med oss på 11 dekk, men det tok ca 30 min før de kom til neste dekk. Er man på dekk 7 må man beregne 1:30 i ventetid før man får begynt å gå i land. Før de slipper folk av, lar de vaskepersonalet komme ombord og de starter da med dekk 11. Det var dermed mer renholdspersonale i gangen da vi forlot kahytten en jeg noen sinne har sett, vi måtte brøyte oss vei mellom dem for å komme ut. Det var litt kø for å komme iland. Jeg tror det tok dem ca 30 sek. å sjekke kona og meg, som hadde EØS vaksine kortet klart på telefonen. Men mange hadde ikke alt på stell og da tar det lenger tid.
Det er ca 2 år siden site tur med Kielfergen og det blir nok en stund til neste gang vi reiser med den. Vi venter nok til flere korona regler er avskaffet.
Takk for rapport @Futura. Tenkte en stund på å kjøpe et sånt cruise selv, men tror vi venter. Rapporten din understreker det.
Chriscross
30-09-2021, 09:56
Nå har jeg vært gjennom hele tråden her for jeg var sikker på at det stod om spesifikke lugarer som var å foretrekke pga beliggenhet. Mente det også fantes et oversiktkart over lugarene på skipene? Må ha sett dette på et annet forum, men noen som vet hvor jeg finner slik info? Vurderer å hoppe på en tur i høstferien, men det blir ikke 5* når det ikke er halv pris på oppgradering.
sabergum
01-10-2021, 15:32
Nå har jeg vært gjennom hele tråden her for jeg var sikker på at det stod om spesifikke lugarer som var å foretrekke pga beliggenhet. Mente det også fantes et oversiktkart over lugarene på skipene? Må ha sett dette på et annet forum, men noen som vet hvor jeg finner slik info? Vurderer å hoppe på en tur i høstferien, men det blir ikke 5* når det ikke er halv pris på oppgradering.
Du finner de her:
https://www.colorfantasy-fanpage.de/thread/814-kabinenplan-color-fantasy-mit-verbindungst%C3%BCren/
https://www.colorfantasy-fanpage.de/thread/815-kabinenplan-color-magic-mit-verbindungst%C3%BCren/
For 3* lugarer på Fantasy er 9318-9322 og 9118-9122 å anbefale, da de har samme plassering som 5* juniorsuite på Magic, og dermed vindu forover.
Vurderer en tur med Superspeed Larvik - Hirtshals t/r med bil.
Noen hint og tips til hva man bør gjøre eller ikke gjøre mht bestilling og ombord?
Matpakke eller buffét? Fast plass eller ta sjansen? Osv.
sabergum
29-09-2022, 21:45
Vurderer en tur med Superspeed Larvik - Hirtshals t/r med bil.
Noen hint og tips til hva man bør gjøre eller ikke gjøre mht bestilling og ombord?
Matpakke eller buffét? Fast plass eller ta sjansen? Osv.
Synes buffeten er overprisa hvis en ikke har tenkt å benytte seg noe særlig av fri øl og vin. Jeg pleier å reservere seter (business hvis jeg reiser alene, ellers de vanlige), og kjøpe mat i kafeen som har et meget godt utvalg av varm- og kaldmat.
Bare en liten "rant" ang bookingprossesen av et mincruise til Kiel:
SKulle booke, men underveis kom det opp at det ikke var mulig å booke frokost, men at "det var andre restauranter som ikke krevde bordbestilling".
Fikk altså et inntrykk av at her var det fullt, og umulig å få frokost i buffeten.
Viste seg dog at de bare holdt på med en oppgradering som gjorde at det ikke var mulig å bestille frokost. Det kunne de kanskje informert om?
Litt senere på dagen prøvde jeg igjen, og da var det mulig å velge frokost i bestillingsprosessen. Da fikk man derimot en feilmelding helt på slutten:
"Vi kunne ikke bekrefte din booking. Har du ikke mottatt mail innen et kvarter må du ringe oss.
Jeg ringte.. og jeg ringte.. Lærte bl.a. at de bryter automatisk etter 15 minutter. Etter to forsøk gav jeg opp, og fyrte av gårde en melding på Facebook. Tror det gikk to minutter før de svarte. Var visst fortsatt fordi det ikke var mulig å booke frokost (selv om det da ikke stod at det ikke gikk an) :rolleyes:
Anyway, prøvde igjen neste dag, og fikk booket både cruise og frokost, og jeg gleder meg nesten som en liten unge til førte tur utenfor Norden på nesten tre år :cool:
Etter en nylig tur med Color Magic har jeg et spørsmål, kanskje av teknisk karakter, som noen her kanskje vet svaret på?
Altså, det blir opplyst om at det er strengt forbudt å bruke medbragt elektrisk utstyr som f.eks. vannkokere på lugaren på grunn av brannfare.
Rent tilfeldig så jeg for en stund siden en filmsnutt på Youtube der en mann ga tips til cruisepassasjerer, (samme fyren har en mengde youtube-filmer om cruise). Men han nevnte også dette med at man ikke skulle bruke egne vannkokere i lugaren ombord i cruiseskip.
Greit nok, jeg respekterer forbudet, men undrer dog hvorfor det skal være mer brannfarlig å bruke en vannkoker inne på en skipslugar enn det er hjemme på kjøkkenbenken? Er det noen som vet?
Snorreth
16-10-2023, 10:04
Etter en nylig tur med Color Magic har jeg et spørsmål, kanskje av teknisk karakter, som noen her kanskje vet svaret på?
Altså, det blir opplyst om at det er strengt forbudt å bruke medbragt elektrisk utstyr som f.eks. vannkokere på lugaren på grunn av brannfare.
Rent tilfeldig så jeg for en stund siden en filmsnutt på Youtube der en mann ga tips til cruisepassasjerer, (samme fyren har en mengde youtube-filmer om cruise). Men han nevnte også dette med at man ikke skulle bruke egne vannkokere i lugaren ombord i cruiseskip.
Greit nok, jeg respekterer forbudet, men undrer dog hvorfor det skal være mer brannfarlig å bruke en vannkoker inne på en skipslugar enn det er hjemme på kjøkkenbenken? Er det noen som vet?
Gjelder ikke bare på cruiseskip, men på mange skip generelt. Hvor mye de følger dette opp varierer nok fra offiser til offiser.
Opplevd samme regulering på offshoreskip og forskningsbåter.
Mistenker at det generelt sett er mindre stabilt underlag.
Jeg har hatt vannkokere på 2200watt og jeg har sett dem på opptil 2400w Det er ganske mye. Om man i 2 nabokahytter bruker vannkoker samtidig, kan man risikere at sikringen går, eller i verste fall brann. Og så er det de som buker det i dårlig vær.... De må dessverre ta høyde for hva de største idioter kan finne på....
Gjelder ikke bare på cruiseskip, men på mange skip generelt. Hvor mye de følger dette opp varierer nok fra offiser til offiser.
Opplevd samme regulering på offshoreskip og forskningsbåter.
Mistenker at det generelt sett er mindre stabilt underlag.
Jeg har hatt vannkokere på 2200watt og jeg har sett dem på opptil 2400w Det er ganske mye. Om man i 2 nabokahytter bruker vannkoker samtidig, kan man risikere at sikringen går, eller i verste fall brann. Og så er det de som buker det i dårlig vær.... De må dessverre ta høyde for hva de største idioter kan finne på....
Om vannkokeren skulle velte på grunn av sjøgang, så er det tross alt bare vann som søles, og det er vel ikke spesiellt brannfarlig? Og jeg vil påstå at Color Fantasy og Magic er svært stabile fartøy. Det der med strømforbruk og sikringer er kansje en bedre forklaring.
Det skal sies at hjemreisen gikk med Polferries M/F Nova Star og der var det ikke noe lignende advarsel.
Det gir problemer for meg som liker å starte dagen med noen kopper kaffe, og på hotellrom (og lugarer) er vannkoker og pulverkaffe redningen for meg - før jeg går til frokost.
Det gir problemer for meg som liker å starte dagen med noen kopper kaffe, og på hotellrom (og lugarer) er vannkoker og pulverkaffe redningen for meg - før jeg går til frokost.
Er ikke kaffebaren på Color til Kiel, sånn nesten døgnåpen?
Stengt 0500-0600 og frokost åpner kl 7.
Angående stabilitet og vannkoker, er vel en viss fare for f.eks velt og tørrkok kanskje?
Gynger forøvrig greit ombord i dag frem til vi begynte å komme i le av Jylland
Eh....? Kaffe om morran! Skal jeg kle på meg og gå ned og kjøpe 3 store kaffe - før frokost? Tror ikke det. Dyrt er det der også.
Kaffe i fred og ro, all by my lonesome, eventuellt sammen med kona, FØR dagens aktiviteter begynner.
Men, ja. Med vannkokerforbudet blir det en løsning på problemet.
dodgeflyer
17-10-2023, 21:57
Om vannkokeren skulle velte på grunn av sjøgang, så er det tross alt bare vann som søles, og det er vel ikke spesiellt brannfarlig? Og jeg vil påstå at Color Fantasy og Magic er svært stabile fartøy. Det der med strømforbruk og sikringer er kansje en bedre forklaring.
Det skal sies at hjemreisen gikk med Polferries M/F Nova Star og der var det ikke noe lignende advarsel.
Håper virkelig du tøyser. Vann inn i en stikkontakt som gir strøm er ikke ufarlig… vann går lett flere steder enn ned.
Det er mange hoteller som ikke har vannkokere (sokkevaskemaskiner), av redsel for tørrkoking og branntilløp. De billigste vannkokerne, som hotellene foretrekker, har ikke autoshutoff eller dårlig fungerende sådann. I tillegg er det det hygieniske, da enkelte ikke bruker vannkokerne kun til det de er ment for ..
Eh....? Kaffe om morran! Skal jeg kle på meg og gå ned og kjøpe 3 store kaffe - før frokost? Tror ikke det. Dyrt er det der også.
Kaffe i fred og ro, all by my lonesome, eventuellt sammen med kona, FØR dagens aktiviteter begynner.
Men, ja. Med vannkokerforbudet blir det en løsning på problemet.
Alternativt, ta med termos og få fylt med kokende vann til middag. Er de vanskelige på det så si at dere trenger det til morsmelkerstatning [emoji2957]
Ellers så bør jo folk bare respektere at det er et forbud ombord mot å bruke vannkokere og heller gå for Henshaws løsning alternativt kjøpe kaffen sin selv ombord.
Vannkokere der, altså.
Tror det må inn på listen sammen med sylteagurk og nederlandsk veimerking. Notert.
Tror dette var noe de ble mer opptatt av rett før korona. Da vi skulle på tur høsten 2020 ble vi plukket ut til tilfeldig kontroll av bagasje av Avarn på Hjortneskaia. Begrunnelsen var at de skulle se etter vannkokere og hårfønere.
Det er nok mange som har med vannkokere av de som reiser på budsjett, så lager de nudler etc på lugaren.
Noroviruset har jo inntatt Color Fantasy ja og Fantasy har fått seg en liten miniferie for full nedvask i Oslo. Tror det er fornuftig av Color line dette - ha skipet tomt for passasjerer en periode, vaske det ned og så sette i gang igjen. Det er på den måten egentlig blir kvitt det på ordentlig også.
https://www.vg.no/nyheter/i/nQ5Eqm/full-nedvask-av-color-fantasy-etter-magevirusutbruddet
Lyst å se den legge til kai på søndag morgen, pleier den å komme sakte inn ca 9:30?
Lyst å se den legge til kai på søndag morgen, pleier den å komme sakte inn ca 9:30?De siste metrene går det ganske sakte ja, men det er ikke mange muligheter til å se den, annet en fra sykkelstien foran baugen og muligens gangbrua bort til sykkelstien. Ellers er ved sjøfartsmuseet på Bygdøy et greit sted å stå.