View Full Version : DY LN-LNX/G-CJGI - status
Ser ut som Norwegian har overtatt en posisjon opprinnelig tildelt Air Berlin?
Det må i tilfelle være veldig lenge siden. Har hatt 538 notert lenge.
Det må i tilfelle være veldig lenge siden. Har hatt 538 notert lenge.
Minst siden februar, og kanskje før?
https://forum.flyprat.no/showpost.php?p=1034824&postcount=544
Rakk AirBerlin faktisk å få tildelt linjenummet?
Minst siden februar, og kanskje før?
https://forum.flyprat.no/showpost.php?p=1034824&postcount=544
Rakk AirBerlin faktisk å få tildelt linjenummet?
To års siden kanselleringen, så det er ikke godt å si .. Men slot'en tilhører Aercap, som har ca 50 787-9 'på bok' ...
Denne var registrert på flightline inne på Everett, ute om noen få dager. Allerede ferdig lakkert på halen med bilde av Carl von Linne.
Registreringen kommer til å bli G-CJGI ifølge sikre kilder.
Levering er pr nå planlagt til 20.mars
EI-LNM (eller G-CJGI), B787-9, c/n 38756 l/n 538 ble rullet ut i friluft på tirsdag. Den skal prøveflys som BOE251.
Planlagt til OSL 17MAR på morran...
halehelt er Carl von Linne ser det ut til,
(hentet fra Woodys aeroimages)
https://c1.staticflickr.com/1/352/32428471010_6600167796_h.jpg (https://flic.kr/p/RpAoD9)EI- Norwegian Long Haul Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38756 / LN 538 (https://flic.kr/p/RpAoD9) by Woodys Aeroimages (https://www.flickr.com/photos/woodysaeroimages/), on Flickr
Registreringen kommer til å bli G-CJGI ifølge sikre kilder.
Levering er pr nå planlagt til 20.mars
Og her er den:
https://www.flickr.com/photos/woodysaeroimages/33048369531/
HenrikL92
02-03-2017, 11:24
Ska denne in till Norwegian Air UK eller Long Haul?
Ska denne in till Norwegian Air UK eller Long Haul?
DY/NAX - Norwegian AirShuttle
HenrikL92
04-03-2017, 11:42
DY/NAX - Norwegian AirShuttle
Jaså? Inga av de andra 787 är ju hos NAX, är ju NLH eller NUK
Jaså? Inga av de andra 787 är ju hos NAX, är ju NLH eller NUK
Alla 787 är väl hos DY?
Sent from my YD201 using Tapatalk
Klart for jomfrutur.
BOE251 (B789) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 10:00 PST Monday (06 Mar) heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 11:31 PST Monday (06 Mar).
Expected route: SEA J523 TOU TOU180015 ALW PDT PELLY
BOE251 (B789) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 12:00 PST Monday (06 Mar) heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 12:58 PST Monday (06 Mar).
Expected route: EPH
Jaså? Inga av de andra 787 är ju hos NAX, är ju NLH eller NUK NLH er ikke operativt, 0 fly, NUK kun 737, NAI kun 737...Alle 787 er på NAX AOC, ellers kan man heller ikke bruke dem OSL-BKK.....
NLH er ikke operativt, 0 fly, NUK kun 737, NAI kun 737...Alle 787 er på NAX AOC, ellers kan man heller ikke bruke dem OSL-BKK.....
kan jo også nevnes at Norwegian long haul AS har byttet navn til Norwegian ground handling AS, så NLH kan man vel på en måte si at ikke ''eksisterer lengre'' :)
kan jo også nevnes at Norwegian long haul AS har byttet navn til Norwegian ground handling AS, så NLH kan man vel på en måte si at ikke ''eksisterer lengre'' :)
Beslektet med 'Red Handling' eller opererer de i forskjellige markeder?
Beslektet med 'Red Handling' eller opererer de i forskjellige markeder?
Hvilken callsign benyttes på Dreamliner leveransene nå? DY/NAX?
Hva er greia med G-XXXX reg. hvis maskinen skal benyttes av DY/NAX?
Den siste gikk som NAX1A .. Regner med at denne vil gjøre det samme. 737'ene går som IBK1A.
Kom seg aldri avgårde i går. Nytt forsøk i dag.
BOE251 (B789) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 11:00 PST Tuesday (07 Mar) heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 12:55 PST Tuesday (07 Mar).
Expected route: SEA J523 TOU TOU180015 PUW PDT GEG
BOE251 (B789) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 12:30 PST Tuesday (07 Mar) heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 13:10 PST Tuesday (07 Mar).
Expected route: DEVYN1
Ser ikke ut til at det blir firstflight i dag heller. FR24 viste at den var ute og taxet for noen timer siden. Spørs om det bare ble taxetest på bakken.
Evnt prøver seg senere i dag.
Airbus 330
07-03-2017, 22:46
Hex/Mode-S code skal være 407129
Alle gode ting er tre .... Været ser ihvertfall ut som det har bedret seg.
BOE251 (B789) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 08:00 PST Wednesday (08 Mar) heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 09:54 PST Wednesday (08 Mar).
Expected route: SEA J523 TOU TOU180015 PUW PDT GEG PELLY
BOE251 (B789) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 09:30 PST Wednesday (08 Mar) heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 10:10 PST Wednesday (08 Mar).
Expected route: TUNNL DEVYN1
http://www.snoco.org/axis-cgi/jpg/image.cgi?resolution=800x600
Da kom den seg avgårde. :up:
Ny tur i dag
BOE251 (B789) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 10:30 PDT Sunday (12 Mar) heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 12:17 PDT Sunday (12 Mar).
Expected route: SEA J523 TOU AST ALW GEG EPH PELLY
BOE251 (B789) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 13:00 PDT Sunday (12 Mar) heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 13:45 PDT Sunday (12 Mar).
Expected route: DEVYN1
Var C1flight dette da. Var oppsatt først i går, og så utsatt til i dag. Ser den er klar for levering nå.
jameson82
16-03-2017, 13:53
Ser ut som levering er med ankomst OSL imorgen fredag kl 07.00
DY 8980 GCJGI 0700 PAE
raider66
16-03-2017, 21:54
Jeg spør av uvitenhet; hvorfor skal disse maskinene innom OSL? Påklistring av halehelter eller av andre årsaker?
Espen
Jeg spør av uvitenhet; hvorfor skal disse maskinene innom OSL? Påklistring av halehelter eller av andre årsaker?
Espen
Ingen halehelter blir påklistret B-787. De males/lakkeres på før levering til kunde.
Ingen halehelter blir påklistret B-787. De males/lakkeres på før levering til kunde.
Bare 787-9. 787-8 er folie.
Ventet til OSL i morgen tidlig. Dukker vel opp en flightplan snart siden den flyr på DY-nummer ..
Bare 787-9. 787-8 er folie.
Ok, da var jeg feilinformert. :fly
Den har startet opp nå. På vei snart.
Der kom den, ja ...
Norwegian Air Shuttle #8A (B789) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 14:00 PDT Thursday (16 Mar) heading for Oslo, Gardermoen (ENGM/OSL) for an estimated arrival at 06:43 CET Friday (17 Mar).
Expected route: ALPSE YDC J503 YNY 5930N/11000W 6500N/10000W 6830N/09000W 7030N/08000W 7300N/06000W 7300N/04000W 7100N/02000W 6900N/01000W 6500N/00000E
http://enfb.net/stuff/nax.jpg
jameson82
16-03-2017, 23:03
Jeg spør av uvitenhet; hvorfor skal disse maskinene innom OSL? Påklistring av halehelter eller av andre årsaker?
Espen
Første ruteflightene er ut ifra OSL til BCN,Nice og Malaga 26-28/3. 28/3 går den OSL-Boston og returen Boston-CPH.
raider66
16-03-2017, 23:14
Takk for info :-)
Og hva foregår i perioden frem til 26.03?
Espen
Blir nok tur til BKK i morgen som første ruteflight for denne nå. Siden DY7001 ble ståendes i kveld, og først drar til JFK 13.35 i morgen.
Blir nok tur til BKK i morgen som første ruteflight for denne nå. Siden DY7001 ble ståendes i kveld, og først drar til JFK 13.35 i morgen.
Det har du helt rett i.
Den skal kose seg med BKK tur i dag.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ser at G-CJGI nå har fløyet frem og tilbake mellom Singapore og London som DI7409/DI7410 siden ruten startet opp 28. september i år. Ingen andre av Norwegian sine Dreamlinere har vært innom denne ruten og G-CJGI har ikke vært benyttet på andre ruter.
Ser ut for meg som om alle de andre Dreamlinerne sirkulerer både mellom forskjellige ruter og stasjoneringssteder i Europa, uavhengig av om de er norsk eller engelsk registrerte.
Er det noe spesielt med G-CJGI som gjør at den er "limt opp" til Singapore ruten?
Den er eneste 787 på UK AOC.
G-CJGI er nå i OSL og kommer snart ut som LN-LNX
G-CJGI er nå i OSL og kommer snart ut som LN-LNX
Regner med at G-CKNZ kommer over til NAX om ikke alt for lenge, da det blir siste B789 med config; W35Y309 mot W56Y282 de andre B789 NRS har i flåten sin.
G-CJGI er nå i OSL og kommer snart ut som LN-LNX
Denne som nå flyr DY1498/1499 OSL-CDG-OSL med ny reg. ??
HenrikL92
25-03-2019, 11:06
Denne som nå flyr DY1498/1499 OSL-CDG-OSL med ny reg. ??
Skulle tro de, var en "hemlig" B789 som flög ARN-AGP-ARN i lördags med.
Skulle tro de, var en "hemlig" B789 som flög ARN-AGP-ARN i lördags med.
Det stemmer. Bilde på Facebook fra landing på OSL i ettermiddag. Med reg. LN-LNX
Mangler bare og få den inn i systemene til FR24 🙂
Denne skal til Neos iflg Planespotters.
På vei til DUB nå som DY8980 (og callsign LNLNX),
https://www.flightradar24.com/LNLNX/26085c15
Bye-bye...
Airbus 330
13-11-2020, 19:09
På vei til DUB nå som DY8980 (og callsign LNLNX),
https://www.flightradar24.com/LNLNX/26085c15
Bye-bye...
Kan ikke tenke meg denne ble fløyet av Norwegians egne piloter, de måtte vel i så fall igjennom kursing og noen timer i sim? Eller stilte leasingselskapet med egne piloter?
Kan godt være de har noen seniorpiloter som er ‘current’. Det må jo gjøres noen vedlikeholdsflighter innimellom.
Denne maskinen er det jo flere forumister som har et spesielt forhold til, etter besøk i monteringshallen for noen år tilbake.
Kan ikke tenke meg denne ble fløyet av Norwegians egne piloter, de måtte vel i så fall igjennom kursing og noen timer i sim? Eller stilte leasingselskapet med egne piloter?
norwegian crew flyr disse
EspenLia
20-11-2020, 23:08
Skal LN-LNT over til Neos også? Planespotter mener det men er jo ikke alltid det stemmer.
Blir nå EI-NYE
Klar i nye farger, bilde her: https://www.jetphotos.com/photo/9962570
Skulle vært artig å vite hva de gjør med interiøret i kabinen.
Leveranseflight DUB-MXP i går 8/12:
Boeing 787 -9 38756 538 EI-NYE Neos delivery 08dec20 DUB-MXP ex LN-LNX
Skulle vært artig å vite hva de gjør med interiøret i kabinen.
Neos og Norwegian benytter seg av samme type Premium-/Eco-seter.
Norwegian har hel-grå seter (lys), mens Neos har en litt mørkere grå grunnfarge, med svarte nakkeputer m/blå detaljer, samt at det er Eco og Eco+ (større plass). Så forskjellen blir nok kun hvilken konfigurasjon.