PDA

View Full Version : NSB flight 2384 Røros - Hamar

robertaas
21-06-2015, 12:58
NSB flight 2384

Heldigvis fikk jeg meg en lang og god frokost på Røros Hotell for det var heller skralt på lounge-fronten på Røros Stasjon.

Sikkerhetskontroll var det også skralt med. Da jeg fløy fra TOS ett år etter 9/11 stod det bare en plakat med noe ala "Vennligst ikke ta med kniver eller skytevåpen ombord", her stod det ikke engang en plakat med såpass. Det var heller ikke noen som sjekket billetter før man gikk ombord.
Det var begrenset med sitteplasser ved gaten, et ganskje kjent fenomen. Noen som var uvant var en forvirret hare som hoppet rundt på gaten, det er ikke ofte man ser denslags. Det nærmeste jeg kommer er en hane som spradet rundt da jeg skulle reise fra AIT.
Mellomlandingen var meget rask, den var unnagjort på et par minutter, dette hadde de gjort før. Å ha mange innganger hjalp sikkert også.
Setet var større og bredere enn normalt med god plass til beina. Ellers var det litt som på business class hos BA, mange satt feil vei.
Ingen servering av gratis kaffe/te, men drikker ikke denslags så da slapp jeg irritere meg over at jeg ikke fikk vann istedefor.
Etter et par forsøk så virket wlan ombord. :cool:
De manglet inflight magazine, men hadde inflight app.
På sikkerhetsfronten var det mye som manglet. Det var ikke sikkerhetssele i setet. Fant ikke noen flytevest under setet i tilfellet vi havnet i vann. Bagasjehyllen hadde ikke luke så ved turbulens kunne man risikere å få noe i hodet. Det var ikke noe kort med Safety Omboard i stol-lommen og det var faktisk ikke engang holdt sikkerhetsgjennomgang før vi tok av. I det hele tatt virket det som om de ikke tok sikkerhet helt alvorlig. :old
Det er også en utrolig treg flight med masse mellomlandinger. Og når man ikke har fått klarering til å gå inn til landing så stopper man bare helt opp en stund istedenfor å sirkle rundt. Det er sikkert en mye bedre løsning for miljøet.
Det ble masse fløyting og oppbremsing da vi passerte en flokk sauer. Heldigvis fikk vi ikke noen av dem inn i noen av motorene.

Martin
21-06-2015, 13:05
R10 mellom Røros og Hamar? Jeg trodde det var toget som gikk Drammen-Lillehammer, jeg.

robertaas
21-06-2015, 13:16
Takk, har konferert med personalet og fikk riktig flight-nummer. Det som stod på bookingen min stemte visst ikke. De opplyste heller ikke om flightnummer på stasjonen, dette kombinert med ingen billettkontroll før man går ombord er en dårlig kombinasjon.

Martin
21-06-2015, 13:18
Takk, har konferert med personalet og fikk riktig flight-nummer. Det som stod på bookingen min stemte visst ikke. De opplyste heller ikke om flightnummer på stasjonen, dette kombinert med ingen billettkontroll før man går ombord er en dårlig kombinasjon.

Da har du sikkert billett med R10 videre fra Hamar.

Opereres avgangen med type 92 eller 93?

robertaas
21-06-2015, 13:35
Vanligvis ligger det noe i avislommen som angir hva slags metall man sitter i, men her måtte det googling til: Flighten bruker BM 92.

Ellers så tar de kun kontanter ved salg av kioskvarer ombord. Det er jo det stikk motsatte av hva man ellers har. Hvem går rundt med norske penger på seg idag?

Mjolnir
21-06-2015, 13:52
Etter et par forsøk så virket wlan ombord. :cool:

Da hadde du mer flaks enn på min forrige tur med selskapet ;)

Flaks at du har besøkt en destinasjon beliggende langt øst denne helga, siden flightpath DOVRE har blitt stengt for trafikk, med tilhørende kaos av reroutinger og equipment change.

Opereres avgangen med type 92 eller 93?
93 vil jeg mene. 92 holder seg mest til lokaltogene mellom Lundamo og Steinkjer/Storlien.

jameson82
21-06-2015, 13:55
Da hadde du mer flaks enn på min forrige tur med selskapet ;)

Flaks at du har besøkt en destinasjon beliggende langt øst denne helga, siden flightpath DOVRE har blitt stengt for trafikk, med tilhørende kaos av reroutinger og equipment change.

93 vil jeg mene. 92 holder seg mest til lokaltogene mellom Lundamo og Steinkjer/Storlien.

92 går ofte mellom Hamar og Støren også. Hvertfall en daglig.

Martin
21-06-2015, 13:59
Jeg tok selv 92 Trondheim-Røros en gang, men det er vel et par år siden nå.

robertaas
21-06-2015, 14:11
For de som tviler på min vurderingsevne:
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=38754&stc=1&d=1434888498

Klarte kun late opp den før jeg ble stoppet med varselet:
"NSB Interaktiv er en delt Internett forbindelse som fungerer best for vanlige nettsider og til normal e-post.
Vi ber deg unngå å last opp eller ned store filer. NSB begrenser tilgang til noen nettsteder og tjenester på Internett som bruker mye båndbredde.
Dette er gjort for å gi så god Internettilgang som mulig til alle brukere. Kommentarer angående NSB Interaktiv kan sendes til Interaktiv@nsb.no"