PDA

View Full Version : Norgesbuss med flåtefornyelse

kekker
04-07-2013, 09:22
Norgesbuss AS har nå startet innfasningen av 29 splitter nye Mercedes-Benz Tourismo busser, 12 av disse vil gå inn som "SAS Flybussen", mens de resterende vil gå som Flybussekspressen.

De første bussene ble satt i drift 1. juli og alle bussene skal være levert iløpet av september.

Nye Mercedes-Benz Tourismo er som å fly i lav høyde, forteller driftssjef Per Kr. Aspelund i SAS Flybussen. Med det mener han at kunden starter flyreisen allerede om bord på flybussen.Bussene skal holde høy turbusstandard, med infotainment-system, WLAN og ikke minst 230 volts kontakter til passasjerene. Midtdøren skal bli større, samt at det monteres rullestolheis. Det er også lagt vekt på at bagasjekapasiteten skal være stor, med romslig bagasjerack i bussen i tillegg til kapasiteten under busen. Alt i alt skal dette føre til en bedre opplevelse for kundene.

Personlig er jeg særlig fornøyd med 230 volt ved setene, siden telefonen min, på magisk vis, alltid er tom for strøm når jeg setter meg på Flybussekspressen.

Edit:
Dette har jeg hentet fra vårt(BOS') intranett, så jeg kan ikke linke til noen kilde på akkurat denne saken. Men innlegget er skrevet med tillatelse fra PR folket hos Mercedes-Benz Norge Nyttekjøretøy.

pgaa
04-07-2013, 09:38
MB Tourismo er bra saker det, om man har fått Travel Star Plus Lux-Line seter ombord :)

petru26
04-07-2013, 09:40
jøss, syns ikke det er lenge siden sist de byttet bussene jeg. Hvor langt har de rullet til nå da? 1.500.000km +/- ?

kekker
04-07-2013, 09:44
Hvor langt har de rullet til nå da? 1.500.000km +/- ?

Bussene går ca 200 000 km per år, så det går jo unna litt da. :)

Superhai
04-07-2013, 09:46
jøss, syns ikke det er lenge siden sist de byttet bussene jeg.

Sant nok, men sier mer om hvor fort tiden flyr. Satt på med en ny buss for noen dager siden, så det må være denne - trodde det var en innleid buss. Setene var gode ihvertfall. Men tenkte ikke så mye mer på det, annet enn en perleport av dør i midten.

pendler
05-07-2013, 12:08
Jeg har hatt gleden å kjöre med en av de nye bussene og de var veldig behagelige, men noe WLAN var ikke på i den bussen jeg kjörte med. Behagelige og komfortable stoler og bra med bagasje plass og veldig stille inne i bussen.

TG923
05-07-2013, 14:41
Det er 29 Mercedes Tourismo og 3 Scania OmniEkspress som er bestilt.

12 busser skal til SAS Flybussen og 20 busser til Flybussekspressen.

(Får jo ta med Scaniaene for balansens skyld :cool:)