kekker
04-07-2013, 09:22
Norgesbuss AS har nå startet innfasningen av 29 splitter nye Mercedes-Benz Tourismo busser, 12 av disse vil gå inn som "SAS Flybussen", mens de resterende vil gå som Flybussekspressen.
De første bussene ble satt i drift 1. juli og alle bussene skal være levert iløpet av september.
Nye Mercedes-Benz Tourismo er som å fly i lav høyde, forteller driftssjef Per Kr. Aspelund i SAS Flybussen. Med det mener han at kunden starter flyreisen allerede om bord på flybussen.Bussene skal holde høy turbusstandard, med infotainment-system, WLAN og ikke minst 230 volts kontakter til passasjerene. Midtdøren skal bli større, samt at det monteres rullestolheis. Det er også lagt vekt på at bagasjekapasiteten skal være stor, med romslig bagasjerack i bussen i tillegg til kapasiteten under busen. Alt i alt skal dette føre til en bedre opplevelse for kundene.
Personlig er jeg særlig fornøyd med 230 volt ved setene, siden telefonen min, på magisk vis, alltid er tom for strøm når jeg setter meg på Flybussekspressen.
Edit:
Dette har jeg hentet fra vårt(BOS') intranett, så jeg kan ikke linke til noen kilde på akkurat denne saken. Men innlegget er skrevet med tillatelse fra PR folket hos Mercedes-Benz Norge Nyttekjøretøy.
De første bussene ble satt i drift 1. juli og alle bussene skal være levert iløpet av september.
Nye Mercedes-Benz Tourismo er som å fly i lav høyde, forteller driftssjef Per Kr. Aspelund i SAS Flybussen. Med det mener han at kunden starter flyreisen allerede om bord på flybussen.Bussene skal holde høy turbusstandard, med infotainment-system, WLAN og ikke minst 230 volts kontakter til passasjerene. Midtdøren skal bli større, samt at det monteres rullestolheis. Det er også lagt vekt på at bagasjekapasiteten skal være stor, med romslig bagasjerack i bussen i tillegg til kapasiteten under busen. Alt i alt skal dette føre til en bedre opplevelse for kundene.
Personlig er jeg særlig fornøyd med 230 volt ved setene, siden telefonen min, på magisk vis, alltid er tom for strøm når jeg setter meg på Flybussekspressen.
Edit:
Dette har jeg hentet fra vårt(BOS') intranett, så jeg kan ikke linke til noen kilde på akkurat denne saken. Men innlegget er skrevet med tillatelse fra PR folket hos Mercedes-Benz Norge Nyttekjøretøy.