PDA

View Full Version : DY Longhaul tydeligvis ukjent i Thailand


Hpkris
14-06-2013, 20:00
Er endel fakta feil her , men artikkelen forteller jo litt om hvor "kjente" DY er her nede.
Norwegian fares flop.
BANGKOK, 14 June 2013: The first ever long-haul, low-cost flights between Bangkok and Europe were introduced by Oslo-based Norwegian, earlier this month.
Without any fanfare, the airline started flights from Bangkok’s Suvarnabhumi Airport to Oslo, 2 June, shortly after commencing its first long-haul service from Stockholm to New York.
The only other long-haul, low-cost airline operating in Southeast Asia is AirAsiaX from its base in Kuala Lumpur and serving points in Australia.


Hele artikkelen kan leses her:http://www.ttrweekly.com/site/2013/06/norwegian-fares-flop/

Discus
14-06-2013, 21:51
Ser også at de skriver: "According to the airline’s communications department all sales in Bangkok are through its website, excluding the travel agency channel entirely." Og de har ingen webside på Thai heller. Ut over det en del interessant lesing om hvordan de oppfatter websidene til DY.

jjessen
15-06-2013, 10:33
Står ikke helt i stil med Kjos tidligere uttalelser om at han skulle satse på det kraftig voksende markedet FRA Asia. Så lenge de ikke kan kjøpe billetter i et reisebyrå og betale med kontanter ombord utelukker han jo en stor kundegruppe.

Jeg tror han kommer til lykkes vestover men Bangkok er jeg veldig skeptisk til at han får lønnsomhet i.

teamseacow
15-06-2013, 10:52
Men om man allerede flyr med tilnærmet fulle fly så er det kanskje ikke nødvendig å satse på de "lokale" enda? :)

Hpkris
15-06-2013, 11:26
Men om man allerede flyr med tilnærmet fulle fly så er det kanskje ikke nødvendig å satse på de "lokale" enda? :)

Selv om man flyr fulle fly ut fra Norge er det ikke sikkert de er like fulle hjem. Husk at det faktisk er mange som er her nede i lange perioder av gangen.

Men når han har base i BKK, og sier selv han skal satse på Asia så er det en stor fordel at iallefall de har ei webside på Thai, og som andre sier at man kan gå i et reisebyrå å kjøpe billetten.
Tror mr Kjos ikke vet helt hvordan ting fungerer i Thailand, både ang språk og kontanter/kreditt/debetkort.

Piper
15-06-2013, 12:28
Tror ikke Kjos og compani bare har satt igang ruten bare på "lykke og fromme".
De kan det med å selge billetter og har nok orientert seg godt på hvordan ting skal gjøres.

Chriscross
15-06-2013, 12:53
Tg er jo heller ikke helt oppdater på hvordan billetter selges i Norge... Men jeg tror DY er mer fremtidsrettet når det gjelder billettsalg. En hjemmeside på thai er nok like om hjørnet. Er overbevist om at Kjos ikke gjør noe som helst uten at alt er gjonnomarbeidet. Husk han er ikke egentlig en jovvvial pilot, men en advokat med møterett for høyesterett.

jalig
15-06-2013, 14:30
Tror ikke helt denne artikkelforfatteren vet hva han holder på med.
Med Qatar må man visstnok ha transfer i AUH.

Og denne personen virket jo som om han kun ville finne feil med DY og ikke viet ikke mye plass til noe positivt. Det handlet mest om å vri enhver detalj til noe kjip.

Balansert journalistikk? I think not.

Wahoo
15-06-2013, 15:02
Nå er det vel DY basene som kommer etterhvert i Berlin, London, Paris og Amsterdam som
kommer til å ta den store trafikken til/fra Asia.

W

jefi99
15-06-2013, 21:52
Tror ikke helt denne artikkelforfatteren vet hva han holder på med.
Med Qatar må man visstnok ha transfer i AUH.

Og denne personen virket jo som om han kun ville finne feil med DY og ikke viet ikke mye plass til noe positivt. Det handlet mest om å vri enhver detalj til noe kjip.

Balansert journalistikk? I think not.

Det fremgår da også af artiklen:
Qatar has a Bt33,620 fare roundtrip Bangkok-Oslo including luggage and meals, but it comes with quite a long ground stop in Abu Dhabi to connect to the Oslo service.

Utflyttet
15-06-2013, 23:12
Det fremgår da også af artiklen:

Poenget var vel mer at journalisten ikke har giddet å gjøre så mye research. QR stopper i DOH, ikke AUH.

-A

jalig
16-06-2013, 00:13
Poenget var vel mer at journalisten ikke har giddet å gjøre så mye research. QR stopper i DOH, ikke AUH.

-A

My point exactly.

Jeg syns det også viser kunnskapsnivået til denne journalisten.

Det er lett å leke smart å slenge rundt seg med syrlige negative bemerkninger.

Men skal man ha kredibilitet må man evne å se noe fra begge sider.

Jeg er ingen DY fanboy, men jeg mener alle fortjener en ærlig anmeldelse.

robertaas
16-06-2013, 01:25
Og denne personen virket jo som om han kun ville finne feil med DY og ikke viet ikke mye plass til noe positivt. Det handlet mest om å vri enhver detalj til noe kjip.

Balansert journalistikk? I think not.
Ikke ulikt hvordan de fleste norske journalister behandler utenlandske selskaper som utfordrer modellen til norske selskap.

jalig
17-06-2013, 00:57
Ikke ulikt hvordan de fleste norske journalister behandler utenlandske selskaper som utfordrer modellen til norske selskap.

Yes, skummel med noe nytt.