• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Longhaul tydeligvis ukjent i Thailand

Hpkris

Front section flyer
Er endel fakta feil her , men artikkelen forteller jo litt om hvor "kjente" DY er her nede.
Norwegian fares flop.
BANGKOK, 14 June 2013: The first ever long-haul, low-cost flights between Bangkok and Europe were introduced by Oslo-based Norwegian, earlier this month.
Without any fanfare, the airline started flights from Bangkok’s Suvarnabhumi Airport to Oslo, 2 June, shortly after commencing its first long-haul service from Stockholm to New York.
The only other long-haul, low-cost airline operating in Southeast Asia is AirAsiaX from its base in Kuala Lumpur and serving points in Australia.

Hele artikkelen kan leses her:http://www.ttrweekly.com/site/2013/06/norwegian-fares-flop/
 
Ser også at de skriver: "According to the airline’s communications department all sales in Bangkok are through its website, excluding the travel agency channel entirely." Og de har ingen webside på Thai heller. Ut over det en del interessant lesing om hvordan de oppfatter websidene til DY.
 
Last edited:
Står ikke helt i stil med Kjos tidligere uttalelser om at han skulle satse på det kraftig voksende markedet FRA Asia. Så lenge de ikke kan kjøpe billetter i et reisebyrå og betale med kontanter ombord utelukker han jo en stor kundegruppe.

Jeg tror han kommer til lykkes vestover men Bangkok er jeg veldig skeptisk til at han får lønnsomhet i.
 
Men om man allerede flyr med tilnærmet fulle fly så er det kanskje ikke nødvendig å satse på de "lokale" enda? :)
 
Men om man allerede flyr med tilnærmet fulle fly så er det kanskje ikke nødvendig å satse på de "lokale" enda? :)

Selv om man flyr fulle fly ut fra Norge er det ikke sikkert de er like fulle hjem. Husk at det faktisk er mange som er her nede i lange perioder av gangen.

Men når han har base i BKK, og sier selv han skal satse på Asia så er det en stor fordel at iallefall de har ei webside på Thai, og som andre sier at man kan gå i et reisebyrå å kjøpe billetten.
Tror mr Kjos ikke vet helt hvordan ting fungerer i Thailand, både ang språk og kontanter/kreditt/debetkort.
 
Tror ikke Kjos og compani bare har satt igang ruten bare på "lykke og fromme".
De kan det med å selge billetter og har nok orientert seg godt på hvordan ting skal gjøres.
 
Tg er jo heller ikke helt oppdater på hvordan billetter selges i Norge... Men jeg tror DY er mer fremtidsrettet når det gjelder billettsalg. En hjemmeside på thai er nok like om hjørnet. Er overbevist om at Kjos ikke gjør noe som helst uten at alt er gjonnomarbeidet. Husk han er ikke egentlig en jovvvial pilot, men en advokat med møterett for høyesterett.
 
Tror ikke helt denne artikkelforfatteren vet hva han holder på med.
Med Qatar må man visstnok ha transfer i AUH.

Og denne personen virket jo som om han kun ville finne feil med DY og ikke viet ikke mye plass til noe positivt. Det handlet mest om å vri enhver detalj til noe kjip.

Balansert journalistikk? I think not.
 
Nå er det vel DY basene som kommer etterhvert i Berlin, London, Paris og Amsterdam som
kommer til å ta den store trafikken til/fra Asia.

W
 
Tror ikke helt denne artikkelforfatteren vet hva han holder på med.
Med Qatar må man visstnok ha transfer i AUH.

Og denne personen virket jo som om han kun ville finne feil med DY og ikke viet ikke mye plass til noe positivt. Det handlet mest om å vri enhver detalj til noe kjip.

Balansert journalistikk? I think not.

Det fremgår da også af artiklen:
Qatar has a Bt33,620 fare roundtrip Bangkok-Oslo including luggage and meals, but it comes with quite a long ground stop in Abu Dhabi to connect to the Oslo service.
 
Poenget var vel mer at journalisten ikke har giddet å gjøre så mye research. QR stopper i DOH, ikke AUH.

-A

My point exactly.

Jeg syns det også viser kunnskapsnivået til denne journalisten.

Det er lett å leke smart å slenge rundt seg med syrlige negative bemerkninger.

Men skal man ha kredibilitet må man evne å se noe fra begge sider.

Jeg er ingen DY fanboy, men jeg mener alle fortjener en ærlig anmeldelse.
 
Og denne personen virket jo som om han kun ville finne feil med DY og ikke viet ikke mye plass til noe positivt. Det handlet mest om å vri enhver detalj til noe kjip.

Balansert journalistikk? I think not.
Ikke ulikt hvordan de fleste norske journalister behandler utenlandske selskaper som utfordrer modellen til norske selskap.
 
Back
Top