PDA

View Full Version : EuroBonus 2.0

Pages : [1] 2 3 4 5 6 7 8

ILS2
12-06-2013, 20:23
Sakset fra NA24:
- Til høsten kommer det vi kaller internt for Eurobonus 2.0, som skal gjøre det lettere for kundene å opptjene poeng og bruke poeng til en rekke gode servicetjenester, sier Roald.

http://www.na24.no/article3635041.ece

Da kan vi jo bare begynne å,spekulere. Jeg tror på en liten forverring på uttakssiden p.g.a. inflasjonen i utdelingen av poeng (SAS Plus vs Economy Extra), men så kommer det kanskje noen nyvinninger slik at det i sum blir en nullprosjekt når man veier fordeler og ulemper.

Norsk EBG-krav blir vel likt med resten av verden, altså 50.000 poeng, men det er bare fair.

Hva tror resten? Kanskje noen har litt innsideinformasjon?

Someone
12-06-2013, 20:26
Håper på at stikkordet her er lettere, dvs muligheter fikse ting på nett som f.eks å bestille med partnerselskaper uten å måtte ringe Sykes

darkcho
12-06-2013, 20:53
Ahh, dette høres spennende ut. Noen som har en formening om hva det kan være han hinter til her? Skulle jo tro det var en hel del felter SAS kan utvide gjeldende EB program på.

Fly med oss
12-06-2013, 21:42
Spennende! Her er det bare å bruke fantasien. Jeg tipper trenden vi har sett med forsikring og strøm fortsetter med flere typer abonnement, som f.eks. telefoni, kabel-tv og flere aviser. Kan det i tillegg hende opptjening med f.eks. Trumf og betalingskort øker - evt. flere kampanjehelger?

På uttakssiden på servicetjenester aner jeg oppgradering til Plus på europeiske flyvninger (eller er det på plass allerede?), betaling for ekstra kolli innsjekket bagasje, for tilgang til lounge og fast track.

Norsk EBG-krav blir vel likt med resten av verden, altså 50.000 poeng, men det er bare fair.

Ja, denne tror jeg vi bare kan belage oss på først som sist.

meliiis
12-06-2013, 21:51
Hvis de endrer til 50000 for EBG, kan de gjøre det midt i en opptjeningsperiode, eller vil det gjelde fra når den ender? Hva tror dere?

JoeW
12-06-2013, 21:53
Spennende! Her er det bare å bruke fantasien.

Absolutt bare å bruke fantasien, men mistenker at det er langt kjedeligere enn det man kan forestille seg -- og ikke spesielt spennende i et forum-medlems øyne.

Men jeg kan ta feil. :)

WF789
12-06-2013, 21:56
Hvis de endrer til 50000 for EBG, kan de gjøre det midt i en opptjeningsperiode, eller vil det gjelde fra når den ender? Hva tror dere?

De kan vel gjøre det som passer dem, men om de _vil_ gjøre det midt i en periode er en annen sak.

Fnate
12-06-2013, 21:59
Jeg håper det blir som Someone nevner, at man lettere kan bruke miles på partnere. Det ville vært en formidabel forbedring, spør du meg.

Ellers tror jeg i må forvente et par "enhancements" også. Høyere terskel for EBG og noe devaluering av poeng. Men believe it or not - denne sjefs-sutrekråka synes det er ok og forventet, gitt så mye mer poeng de deler ut om dagen (poeng på innland, 100% på alt og 200% om man forhåndsbestiller wrap).

Det som ikke er så kult er jo om de tar en Mille Miglia - og bare eliminerer poengene, og lar folk søke om å få med seg en viss andel videre (om jeg leste rett i Business Traveller). Men det tviler jeg vel på at de gjør.

jameson82
12-06-2013, 22:01
De kan ta over etter US Airways som storselgere av billig poeng?

rkvalvaa
12-06-2013, 22:19
Har det ikke også vært noe rykter om et nytt nivå over Gull? Platinum med 100K poeng grense? (Ren spekulasjon fra min side)

robertaas
12-06-2013, 22:20
De kan vel gjøre det som passer dem, men om de _vil_ gjøre det midt i en periode er en annen sak.
Alle har jo forskjellige perioder. Ser for meg at SAS IT kan få utfordringer la de gamle grenseverdiene vare til hver enkelt bruker er ferdig med sin inneværende opptjeningsperiode og altså operere med forskjellige krav til forskjellige brukere. Kommunikasjonsmessig vil dette også bli en utfordning.

Ser ikke bort fra at de vil gjøre en virkelig clean cut ved å la alle få samme opptjeningsperiode.

Martin
12-06-2013, 22:27
BA økte grensene for europeiske medlemmer for 1-2 år siden til samme nivå som UK og resten av verden. Da kunne europeiske medlemmer rekvalifisere (men altså ikke rykke opp til nytt nivå) etter de gamle nivåene de to neste medlemsårene (som er individuelt fra medlem til medlem)

Så det går an.

Fredrik74
12-06-2013, 22:27
Ser ikke bort fra at de vil gjøre en virkelig clean cut ved å la alle få samme opptjeningsperiode.

Borde bli kalenderår isåfall.

Jag hoppas verkligen på att kunna beställa partnerawards på internet men jag tror det inte. Risken är högre krav för att nå EBG.

LN-VLE
12-06-2013, 22:52
De kan gjøre dette på akkurat den måten de vil. Dette dreier seg om dataprogrammering. Og vis meg den programmereren som vil stå fram og si at, nei, dette klarer jeg ikke.

Vidar

vegardg
12-06-2013, 22:59
De kan gjøre dette på akkurat den måten de vil. Dette dreier seg om dataprogrammering. Og vis meg den programmereren som vil stå fram og si at, nei, dette klarer jeg ikke.

Når det gjelder SAS hadde det kanskje vært en fordel om utviklerne hadde hatt guts til å si det. I stedet lager de jo ting som ikke fungerer, ref. sas.no og appen...

Mjolnir
12-06-2013, 23:40
På uttakssiden på servicetjenester aner jeg oppgradering til Plus på europeiske flyvninger (eller er det på plass allerede?), betaling for ekstra kolli innsjekket bagasje, for tilgang til lounge og fast track

Betaling for ekstra kolli hadde de jo inntil relativt nylig. 140 kr for bag nr. 2 innenriks. Kom opp som en irriterende popup ved OLCI ganske lenge.
Edit: du tenkte sannsynligvis på mulighet for å betale med poeng tipper jeg, i kraft av trådens tittel :p

Det som ikke er så kult er jo om de tar en Mille Miglia - og bare eliminerer poengene, og lar folk søke om å få med seg en viss andel videre (om jeg leste rett i Business Traveller). Men det tviler jeg vel på at de gjør.

Alitalia har vel en eller annen sær italiensk regel de må forholde seg til som krever en reboot av poengsaldo hos samtlige medlemmer med jevne mellomrom (tror det er hvert 5. år).

Discus
14-06-2013, 16:22

Det går nok mer på den med sjekkheftet som skal si "sett i gang gutter og jenter, jeg betaler"

Når det gjelder SAS hadde det kanskje vært en fordel om utviklerne hadde hatt guts til å si det. I stedet lager de jo ting som ikke fungerer, ref. sas.no og appen...
Ref. over, spare seg til fant...

LN-KID
03-07-2013, 12:08
Det var jo ventet at noe måtte skje, nå når poengene er tilbake innenlands. Mitt stalltips er at 90,000 gjeninnføres, som et elitenivå...

http://www.aftenposten.no/okonomi/SAS-storsatser-pa-flybonus-i-kampen-mot-Norwegian-7246501.html#.UdP3eRYib5k

Fnate
03-07-2013, 12:14
Det var jo ventet at noe måtte skje, nå når poengene er tilbake innenlands. Mitt stalltips er at 90,000 gjeninnføres, som et elitenivå...

http://www.aftenposten.no/okonomi/SAS-storsatser-pa-flybonus-i-kampen-mot-Norwegian-7246501.html#.UdP3eRYib5k

Saft suse... Der har de lyttet til brukerne ihvertfall.

Det blir nok ikke platEliteultra på meg, men dette er definitivt rett vei å gå.

LN-KID
03-07-2013, 12:21
Men blir Pandion fortsatt stående, som et skjult elitenivå som ikke engang de ansatte gjenkjenner? ;)

Chriscross
03-07-2013, 12:22
Hm, det er vel ikke så mange fordeler de kan ta fra gullkortet med et nytt høyere nivå om de da ikke fjerner star gold fra dagens gullkort, så dette hilses velkommen.

Discus
03-07-2013, 12:37
Men blir Pandion fortsatt stående, som et skjult elitenivå som ikke engang de ansatte gjenkjenner? ;)

Pandion er ikke et tradisjonel EB-nivå, men noe basert på hvor mye penger man legger igjen i kassa hos SAS.

Forøvrig - er det bare jeg som blir skeptisk når de snakker om "forbedringer og endringer"?

Dag Viking
03-07-2013, 12:40
Så, hva trenger man som man ikke får med gull i dag?
-50% elite bonus
-Gullkort til familien
-Høyere pri for ledig nabosete
-Gratis cobranded kredittkort (am-ex)
-Garantert sete ved kjøp av fullpris, ikke krav om 24 timers forkjøp.
-Et par vouchere for oppgradering

Ellers kommer jeg ikke på noe.
Havner det på rundt 100 000 poeng, så burde dette være i boks for neste år.

Someone
03-07-2013, 12:46
Så, hva trenger man som man ikke får med gull i dag?
-50% elite bonus
-Gullkort til familien

Ellers kommer jeg ikke på noe.
Havner det på rundt 100 000 poeng, så burde dette være i boks for neste år.

Jeg er enig i det meste unntatt første punktet. De som flyr såpass mye at dette er aktuelt for, tjener vel uansett så mange poeng at det er større utfordring å få (tid til) brukt dem, enn selve inntjeninger. Usikker hvor mye ekstra lojalitet det vil gi.

Ellers er vi på linje ;)

Bizflyer
03-07-2013, 12:52
Da mangler vi bare å få gjenninført businessclass da!?

Discus
03-07-2013, 12:59
De har ikke bestemt seg for navn på det nye kortet - hva med "EB Plus Elite" så kan vi andre være "EB Go Basic", "EB Go Silver", "EB Go Gold" :lol:

kekker
03-07-2013, 13:30
Mer om denne saken hos Aftenposten (http://www.aftenposten.no/okonomi/SAS-storsatser-pa-flybonus-i-kampen-mot-Norwegian-7246501.html#.UdQIVm3N4c0) i dag.

Skandinavias flaggselskap SAS skal holde Norwegian fra livet med en ny, stor satsing på bonuspoeng. I løpet av høsten legges Eurobonus-ordningen om med et elitenivå for storreisende.

Det viktigste frillsa ser i første omgang ut til å bli:

Nytt bonus nivå, mellom gold og pandion, om jeg skjønner det rett.
Garantert sete ved bonusreise og evigvarende bonuspoeng
Mulighet for å kjøpe fasttrack med bonuspoeng
Samt "En rekke nye rabattavtaler, foreløpig vil det dreie seg om reiserelaterte produkter"

Som det står i artikkelen, poenget er vel å ta enda bedre vare på de som allerede flyr mye med SK.

RIBRO
03-07-2013, 14:18
Og Roald har jo sagt at de har fått et romselig budsjett for nettopp dette på IT for å gjøre det letter for oss som reiser. Tipper det kommer enklere booking på nett, booking hos partnere og andre leverandører.

storg
03-07-2013, 14:56
Gullkort til familiemedlemmer virker å være innenfor rekkevidee. Ref artikkelen.

Trety
03-07-2013, 15:01
Spennende å høre om endringene, og for oss som reiser mye innenlands og intraskandinavisk (lite poengopptjening), så ville poeng som ikke går ut på dato være veldig kjærkomment.

Men et lite spørsmål som sas.no egentlig ikke helt svarer på, er det slik at det er 20 flights ELLER 20.000 grunnpoeng som er sølv, eller må man oppnå begge deler?

Hickok
03-07-2013, 15:02
Pandion er ikke et tradisjonel EB-nivå, men noe basert på hvor mye penger man legger igjen i kassa hos SAS.

Forøvrig - er det bare jeg som blir skeptisk når de snakker om "forbedringer og endringer"?

Enig med du. Generelt skeptisk når de snakker om forbedringer, for da skal de fjerne noe annet.

Someone
03-07-2013, 15:05
Men et lite spørsmål som sas.no egentlig ikke helt svarer på, er det slik at det er 20 flights ELLER 20.000 grunnpoeng som er sølv, eller må man oppnå begge deler?

Har alltid vært eller

Trety
03-07-2013, 15:11
Har alltid vært eller

Gjelder det gullkort og?

(Som du sikkert skjønner, med årevis med 90% av flightene innenriks så har snedige valører på kortene vært veldig langt unna før nå. :lol:)

darkcho
03-07-2013, 15:14
Ja, gjelder for gull også

Glean EBG
03-07-2013, 15:35
Booking av * partner bonus turer på nett er mitt ønske no. 1 for det er jo nummeret intil håpløst sånn det fungerer i dag.

Tips til SAS: de kan kontakte United å kopiere systemet dem bruker for booking av bonusturer. Så kunne dem godt kutte ut drivstoff tilleg med det samme.

Jamesbond_ppk
03-07-2013, 17:30
Booking av * partner bonus turer på nett er mitt ønske no. 1 for det er jo nummeret intil håpløst sånn det fungerer i dag.

Tips til SAS: de kan kontakte United å kopiere systemet dem bruker for booking av bonusturer. Så kunne dem godt kutte ut drivstoff tilleg med det samme.

Kanskje du burde foreslå dette i MySASIdea? Jeg støtter deg.

https://mysasidea.flysas.net

eisa01
03-07-2013, 21:43

Det er heldigvis eller

Everest
04-07-2013, 18:01
Jeg håper den 'reviderte' utgaven av Eurobonus også inneholder en overhaling av IT-systemene, som også fjerner EBx-delen av selve nummeret.

Robbiedeluxe
05-07-2013, 21:04
Og Roald har jo sagt at de har fått et romselig budsjett for nettopp dette på IT for å gjøre det letter for oss som reiser. Tipper det kommer enklere booking på nett, booking hos partnere og andre leverandører.

Jeg ble selv intervjuet av SAS og webbyrået deres for en tid tilbake, mht. dagens bookingløsning og hvilke endringer som hadde gjort prosessen lettere. Så ja, de er garantert på ballen.

TGjr
14-07-2013, 09:57
50% elite bonus
-Gullkort til familien

Enig i mye her, men cobranded kredittkort er vel noen vi behøver. Det jeg kunne tenkt meg er muligheter til å få benyttet Eurobonus poengene enklere. De flyvningene det er mulig å få billetter er det alltid ultrabillige billetter å få kjøpt. I tillegg skulle jeg gjerne sett at det gikk å bestille oppgradering med poeng før avreise - dette er spesielt viktig når en reiser i US - alltid en eller annen sølvkort konge som dukker opp på SAS HUB tidlig, mens jeg flyr inn fra en annen flyplass og kommer for sent.

robertaas
14-07-2013, 10:14
Garantert sete ved bonusreise og evigvarende bonuspoeng

Hva er evigvarende poeng for noe?
At man kan booke så mange bonusturer man vil for de samme poengene?
At man vil beholde status for evig?

jameson82
14-07-2013, 10:18
Hva er evigvarende poeng for noe?
At man kan booke så mange bonusturer man vil for de samme poengene?
At man vil beholde status for evig?

Eller at bonuspoengene ikke går ut på dato ;)

vegardg
15-08-2013, 19:51
Rykte fra Björnström på BC:
SAS EuroBonus Diamond med 100k nivå verkar vara spikat nu enligt tre källor jag talat med. SAS Pandion finns kvar även i fortsättningen även om överlappningen blir rätt stor misstänker jag.
Han pleier vel å ha høvelig god kontroll på hva som skjer hos SAS...

Fly med oss
15-08-2013, 20:05
Rykte fra Björnström på BC:

Han pleier vel å ha høvelig god kontroll på hva som skjer hos SAS...

Jeg har så langt opptjent 92800 poeng i opptjeningsåret som utløper 30. september 2013. Da spørs det om jeg skal ta en MR innen den tid for å bikke 100'. Litt kjipt å gå glipp av en slik mulighet dersom SAS bestemmer seg for å se på forrige opptjeningsår, eller hva de nå finner ut at de skal gjøre :rolleyes:

LN-MOW
15-08-2013, 20:09
Jeg har hørt at EB Diamond skal kunne få wraps med kjøtt i ..... :up:

vegardg
15-08-2013, 20:11
Jeg har hørt at EB Diamond skal kunne få wraps med kjøtt i ..... :up:
DET hadde vært noe :D

Fnate
15-08-2013, 20:36
Spennende med Diamond. Lurer på hva det er de kan gi en Diamond som en Gold ikke allerede har... Det blir spennende.

- Joker? BA gir sine GGL en bonus booking fra revenue bucket pr. år. (Beklager om terminologien ble feil)

- Gratis BOB? (tviler vel litt på den egentlig. 100K EB-poeng er jo ikke mye og kan lett gjøres med happy billetter)

- 100% Tier bonus på EB opptjening?

Så mange andre ting er det da ikke? Loungene deres er jo liksom hva de er. Helt ok, og ser ikke at de kan få inn noe vip hjørne med dobbelt så tykke osteskiver. Upgrades er jo meningsløst med nye konseptet. 11C m/BOB til 3B m/WRAP er jo straff. Så mine cent er på tips nr 1 og 3 ovenfor, og det ville vært verd det synes jeg.

Men nå er det jo ikke bekreftet, så det blir gøy å se.

Dag Viking
15-08-2013, 20:47
Spennende med Diamond. Lurer på hva det er de kan gi en Diamond som en Gold ikke allerede har... Det blir spennende.

Det er jo bare å devaluere EBG ;)

Men ja, det blir spennende om det blir noe nyttig eller ikke.
Bedre tilgjengelighet på bonusseter på IC, mer bonuspoeng, kone-EBG, oppgraderingsvoucher hadde vært fint. Tror det ikke før jeg ser det.
Jeg tror heller det koker ned til høyere pri på venteliste og mer slitesterke bagasjetags :p

robertaas
15-08-2013, 20:49
Jeg har så langt opptjent 92800 poeng i opptjeningsåret som utløper 30. september 2013. Da spørs det om jeg skal ta en MR innen den tid for å bikke 100'. Litt kjipt å gå glipp av en slik mulighet dersom SAS bestemmer seg for å se på forrige opptjeningsår, eller hva de nå finner ut at de skal gjøre :rolleyes:
Dette er virkelig et veddemål du satser på:
-om de lanserer dette i oktober eller senere og kun samler opp for ett år så får du ikke noe ekstra for poengene.
-om de lanserer dette i oktober eler senere og samler opp over inneværende og forrige periode så har du jo hele neste periode å oppnå nok poeng i.
-Det er mulig nivået ikke gir det noen fordeler som har praktisk betydning for deg, kun bragging rights.

De vil antagelig samtidig øke kravet for gull i Norge så det blir spennende å se hva de gjør med de som faller mellom nytt og gammelt krav. Vil de gjøre noe med opptjeningsperioden?

Ellers er det bare å håpe at de ikke faller for fristelsen å redusere fordelene for gull. :old

robertaas
15-08-2013, 20:54
Så mange andre ting er det da ikke?.
Den hemmelige kalenderen med SAS' flyvertinner i badedrakt? ;)

LN-MOW
15-08-2013, 21:06
Den hemmelige kalenderen med SAS' flyvertinner i badedrakt? ;)

Takk. Jeg hadde akkurat kommet over United-kalenderen. Nå får jeg mareritt i fem år til. :p

Fly med oss
15-08-2013, 21:27
Dette er virkelig et veddemål du satser på:

Plutselig ble jeg lettere tilbakestående og noget OT her... Mangler jeg 2200 eller 7200 poeng for å bikke 100'? Mangler jeg bare 2200 så er ikke dette lenger noe å lure på.

http://i1092.photobucket.com/albums/i414/flymedoss/4e33556b-aecf-4112-a202-92b9b9187c5f_zps1991b338.jpg (http://s1092.photobucket.com/user/flymedoss/media/4e33556b-aecf-4112-a202-92b9b9187c5f_zps1991b338.jpg.html)

Dag Viking
15-08-2013, 21:33
Plutselig ble jeg lettere tilbakestående og noget OT her... Mangler jeg 2200 eller 7200 poeng for å bikke 100'? Mangler jeg bare 2200 så er ikke dette lenger noe å lure på.

Kvalifiseringsperiode er sjelden det samme som siste 12 mnd.
Har du vært med på doble nivåhevende grunnpoeng eller noe? Normalt sett skulle siste 12 mnd være høyere, ikke lavere, enn poeng i kvalifiseringsperiode.

Fly med oss
15-08-2013, 21:39
Kvalifiseringsperiode er sjelden det samme som siste 12 mnd.
Har du vært med på doble nivåhevende grunnpoeng eller noe? Normalt sett skulle siste 12 mnd være høyere, ikke lavere, enn poeng i kvalifiseringsperiode.

Er det jeg også tenkte på, at siste 12 mnd burde vært noe høyere. Men jo, jeg reiste til Tokyo i februar med SAS, og da fikk jeg over 30' poeng i "Triple Qualifying Only"-kampanjen. Da antar jeg at det er forklaringen.

ILS2
16-08-2013, 02:52
Med 100.000 for EBD krever det bra med fordeler for at man ikke heller hopper over til Lufthansa og få Senator i to år i stedet. Companion EBG klinger bra i mine ører, samt noen oppgraderingsvouchere og enda bedre bonusopptjening (tipper 50%).

Klgn
16-08-2013, 15:56
Med 100.000 for EBD krever det bra med fordeler for at man ikke heller hopper over til Lufthansa og få Senator i to år i stedet. Companion EBG klinger bra i mine ører, samt noen oppgraderingsvouchere og enda bedre bonusopptjening (tipper 50%).

Hvis man flyr mest med SAS på billige billetter får man gjerne 25% hos Miles and More men 100% hos Eurobonus så det er ikke et alternativ for alle. Men for de som flyr på dyrere billetter og/eller med mange ulike Star Alliance selskaper er vel det en avveiing som fort ender med Miles and More. Dog kan det jo hende EBD får to års varighet også?

vegardg
21-08-2013, 22:48
Tror dere de også vil gi gull flere fordeler?
Tvilsomt, siden det er snakk om å innføre EBD som nivå over EBG. Det er vel heller fare for at det blir færre fordeler med EBG tipper jeg.

bardf
22-08-2013, 14:15
Hvis vi skal spekulere: Hva kan en evt. devaluering av EBG inneholde?
Lounger vil nok fortsatt være der. Jeg er mer spent på FastTrack på innlands. Det står jo allerede nå at FastTrack på innenlands vil bli åpnet for Plus-pax i høst, men nevner ikke EBG. Kanskje EBD får denne muligheten?

Det å velge å sitte fremst ved booking forsvant jo med Plus, og Gull-nummeret har jo blitt ubrukelig etter siste sparerunde. Så kanskje det er nok devaluering av EBG allerede?

andyp
22-08-2013, 16:30
Spennende å se om de som har eksiterende gull løftes opp til høyeste nivå første året. Blir isåfall et ekstraår med gull ved en "soft landing"

Ph34r
22-08-2013, 18:03
Jeg er mer spent på FastTrack på innlands. Det står jo allerede nå at FastTrack på innenlands vil bli åpnet for Plus-pax i høst, men nevner ikke EBG. Kanskje EBD får denne muligheten?

Jeg har veldig vanskelig for å se at EBG ikke skulle få FastTrack på domestic. Det ville bare blitt urimelig og forvirrende. MEN hva vet jeg ;)

Insomnia4u
26-08-2013, 10:50
Da er krav til 50 000 poeng for EGB satt:
http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Hvordan/Medlemsnivaer/Gull/?WT.mc_id=NOEMtraffic_Big18_FinalCall_EB20&vst=true

...Kvalifiseringsperiode 1. oktober 2013-30. september 2014 = 50 000 Grunnpoeng/50 enveisreiser
Kvalifiseringsperioder som starter før 1. oktober 2013 = 45 000 Grunnpoeng/35 enveisreiser....

meliiis
26-08-2013, 10:59
Bra, da er det bekreftet at man faller inn under 45000poeng/35reiser fram til ny kvalifiseringsperiode starter :)

phoenix
26-08-2013, 14:48
En klok besluttning av SAS.
Er det noen som sitter med noe innside informasjon om når EB 2.0 blir lansert?

KLM 1200
26-08-2013, 15:27
http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Hvordan/Medlemsnivaer/Gull/?WT.mc_id=NOEMtraffic_Big18_FinalCall_EB20&vst=true

...Kvalifiseringsperiode 1. oktober 2013-30. september 2014 = 50 000 Grunnpoeng/50 enveisreiser
Kvalifiseringsperioder som starter før 1. oktober 2013 = 45 000 Grunnpoeng/35 enveisreiser....

Betyr det at jeg som har Kvalifiseringsperiode 01 Mars 2013-28 Feb 2014 må nå 45000 Grunnpoeng/ 35 enkelt reiser ? Før 28 Feb 2014

Eriksan
26-08-2013, 15:29
Ja, 1. mars 2013 er som kjent før 1. oktober 2013.

Chriscross
26-08-2013, 17:41
Trodde resten av verden hadde krav om 40 enkeltreiser tidligere?

foowie
04-09-2013, 12:12
nytt kundenivå over gullkort og under pandion
http://e24.no/boers-og-finans/sas-direktoer-dette-har-kostet-svette-og-taarer/21523516

darkcho
04-09-2013, 12:46
Spennende! Og ikke minst, ny nettside i november!

zico77
04-09-2013, 16:39
nytt kundenivå over gullkort og under pandion
http://e24.no/boers-og-finans/sas-direktoer-dette-har-kostet-svette-og-taarer/21523516

OT: Kor me kan lese følgande:

- I november estimerer jeg at en helt ny nettside også vil være på plass, sier Roald.

WOW! -kan dette bli virkelighet? ;)

LN-MOW
04-09-2013, 17:35
WOW! -kan dette bli virkelighet? ;)

Det er derfor de ansatte IT-sjefen til Norwegian .. ;)

Chriscross
05-09-2013, 06:51
Det er derfor de ansatte IT-sjefen til Norwegian .. ;)

Som vel var i SAS før det igjen?

arnstein
06-09-2013, 18:42
Er det ingen som kan lekke litt mer info om hva som kommer i 2.0? Nå når vi har fått bekreftet at det kommer et nytt offisielt kort over EBG hadde det jo vært gøy å vite litt mer om hva det er som kommer?
- Navn?
- Opptjeningskrav?
- Fordeler?

Everest
06-09-2013, 22:12
Mottar nyhetene om nye nettsider med et smil. Håper og tror at SAS' nye IT-ansvarlig ser på dette som en investering for SAS på lik linje med nye fly: jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gitt faen i å bestille en reise pga. de upålitelige nettsidene de har.

Fnate
07-09-2013, 13:01
Mottar nyhetene om nye nettsider med et smil. Håper og tror at SAS' nye IT-ansvarlig ser på dette som en investering for SAS på lik linje med nye fly: jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har gitt faen i å bestille en reise pga. de upålitelige nettsidene de har.

Mener du det altså? Sjekket loggen min og etter rundt 700 flighter med SAS kan jeg ihvertfall ikke klart huske at nettsidene har hindret meg i å bestille. Har de det kan man sikkert søke seg frem til det her på forumet ettersom jeg ofte poster før jeg tenker.

Peppep
07-09-2013, 13:11
Mener du det altså? Sjekket loggen min og etter rundt 700 flighter med SAS kan jeg ihvertfall ikke klart huske at nettsidene har hindret meg i å bestille. Har de det kan man sikkert søke seg frem til det her på forumet ettersom jeg ofte poster før jeg tenker.
Jeg har mange ganger måttet bestille via WF, Expedia osv fordi SAS.no ikke klarer å selge egne billetter. Senest til KEF for noen uker siden (en helt vanlig tur/retur i Plus, ikke noen open-jaw eller annet fancy). Det er utvilsomt et reelt problem, forsøkte 4-5 ganger hos SAS, med ulike nettlesere, før jeg ga opp.

Fnate
07-09-2013, 13:16
Jeg har mange ganger måttet bestille via WF, Expedia osv fordi SAS.no ikke klarer å selge egne billetter. Senest til KEF for noen uker siden (en helt vanlig tur/retur i Plus, ikke noen open-jaw eller annet fancy). Det er utvilsomt et reelt problem, forsøkte 4-5 ganger hos SAS, med ulike nettlesere, før jeg ga opp.

Du store. Jeg har opplevd tilsvarende med Binter Canarias, da jeg måtte bytte til en annen nettleser enn IE. SAS slet jo også kraftig med å logge inn om man brukte IE en periode. Men ellers tror jeg det har vært bra altså.

Men da ser jeg at det tydeligvis er større problemer ute og går enn jeg noensinne har kunnet forestille meg.

Men ta opp appen... Da er jeg med. Den trenger fortsatt en dose tran.

kimpe
07-09-2013, 14:02
Heisann!

Helt enig med Fnate her. Har aldri hatt trøbbel med nettsidene til SAS (Bruker Mozilla Firefox), og det etter utallige bestillinger. Mens appen tillater meg nå å sjekke inn på flighten hjem fra Oslo.... Flighten fra forrige lørdag.. hehehe. :)

Appen trenger en liten antibiotikakur ja, nye nettsider er fint det også men ikke tvingende nødvendig for min del i det minste..

Kim

Glean EBG
07-09-2013, 16:53
Du store. Jeg har opplevd tilsvarende med Binter Canarias, da jeg måtte bytte til en annen nettleser enn IE. SAS slet jo også kraftig med å logge inn om man brukte IE en periode. Men ellers tror jeg det har vært bra altså.

Men da ser jeg at det tydeligvis er større problemer ute og går enn jeg noensinne har kunnet forestille meg.

Men ta opp appen... Da er jeg med. Den trenger fortsatt en dose tran.

Syntes appen har blitt bra jeg men hadde mye krangling med den i starten.

Salvesen
07-09-2013, 17:50
Appen er da utrolig treg! Poengene kommer i hytt å gevær å historikk hadde vert en fin ting. ellers er den brukbar :)

Chriscross
09-09-2013, 19:35
Noen som har noe sladder om det vil bli mulig å booke sas plus intercontinentalt snart?

Fly med oss
09-09-2013, 21:52
Noen som har noe sladder om det vil bli mulig å booke sas plus intercontinentalt snart?

Jeg har en mistanke om at dette kommer på plass igjen når ny nettside lanseres.

TG923
12-09-2013, 18:12
SAS har jo allerede lifetime gull når du har passert 60 og har hatt gull i ti år. En er vel fort like gammel før en rekker 35000 Tp.

Er det en offentlig fordel hos SAS? Aldri hørt eller sett omtalt.
I så fall noe å se fram til om ikke alt for mange år :)

CRJ900
13-09-2013, 07:19
Oppnådde gullkort nå i morges, men på OSL fikk jeg utskrevet billett med SK*E og ikke SK*G. Er det noen som vet hva det kan bety?

LCH
13-09-2013, 10:44
Oppnådde gullkort nå i morges, men på OSL fikk jeg utskrevet billett med SK*E og ikke SK*G. Er det noen som vet hva det kan bety?

Mener du SK*B? Det er i så fall en vanlig feil hos SAS i forbindelse med endring av status.

lobster
13-09-2013, 11:26
Stod SK*E også på mitt boardingkort i går. Er for øvrig EBB (foreløpig).

anostvik
13-09-2013, 23:56
Kanskje det har gått litt fort i svingene for SAS når de nå driver å gjør om på EB? Kanskje de har endret navn på Basic, siden de skal inn med et nivå mellom gull og pandion.

CRJ900
14-09-2013, 10:45
Mener du SK*B? Det er i så fall en vanlig feil hos SAS i forbindelse med endring av status.

Nei, mener SK*E. Fikk først ut boardingkort merket SK*S, spurte så pent i goldskranken om å få det fikset siden jeg hadde fått gullstatus den morgenen. Da utstedte de boardinkort med SK*E. Noe begge i innsjekk reagerte på, men ikke kunne forklare.

Fløy i går kveld også, men da med EBG SK*G under Notes på boardingkortet.

KLM 1200
14-09-2013, 13:06
Stod SK*E også på mitt boardingkort i går. Er for øvrig EBB (foreløpig).

Jeg er EBG og jeg har fått SK*E flerne ganger.. jeg får det som oftest i Skranke og ikke på maskin! :)

tafpl
14-09-2013, 13:57
Elite? Mulig det er standard i Altea

KLM 1200
14-09-2013, 14:47
Elite? Mulig det er standard i Altea

Nope, tror ikke det. Jeg fikk ikke fasttrack i ABZ for noen uker siden. Siden det sto SK*E. Men måtte bare vise SAS-kortet for og komme gjennom Fasttrack

Fly med oss
26-09-2013, 17:27
Ser ut som en av endringene ved EuroBonus 2.0 dreier seg om poeng kan brukes til å handle flere steder enn EuroBonus-shoppen til SAS. Jeg har sakset dette fra noe som SAS kaller "Digital reportasje - Bangkok" på adressen http://www.eurobonustraveler.com/

Go shopping for points
Soon you will be able to use points as payment at selected online stores and gaming sites. Itunes, Smartbox, Boozt.com and Disney Club Penguin are among those who now accept EuroBonus points.

jameson82
26-09-2013, 17:30
Ser ut som en av endringene ved EuroBonus 2.0 dreier seg om poeng kan brukes til å handle flere steder enn EuroBonus-shoppen til SAS. Jeg har sakset dette fra noe som SAS kaller "Digital reportasje - Bangkok" på adressen http://www.eurobonustraveler.com/

Med tanke på hvor dyrt det er ombord å betale med EB, så kommer nok dette til å være en valuta som ikke er veldig mye verdt

kimpe
26-09-2013, 19:01
Heisann!

Noen som har fått mer info om kravene og fordelene med det nye nivået?? Trengte bare 3 mnd i år på å fornye EBG-kortet, og lurer nå på hvor mye mer man må ha for å ta steget videre opp?

Pandion ligger vel litt for høyt, da jeg dessverre ikke er på hils med Gustavsson og co..

Kim

Insomnia4u
26-09-2013, 21:58
Heisann!

Noen som har fått mer info om kravene og fordelene med det nye nivået?? Trengte bare 3 mnd i år på å fornye EBG-kortet, og lurer nå på hvor mye mer man må ha for å ta steget videre opp?

Pandion ligger vel litt for høyt, da jeg dessverre ikke er på hils med Gustavsson og co..

Kim

Ryktene sier 100K, men uvisst om det får tilbakevirkende kraft eller vil tre i kraft fra ca november, når vi angivelig får svar. Siden mange har ulike opptjeningsperioder kan det jo være en liten mulighet for at det vil gjelde hvis en klarer kravet innenfor sin egen periode.

bragemann
27-09-2013, 23:26
Fikk denne nå ,har det med 2.0 systemet å gjøre tro ?
EuroBonus oppdatering 27. & 29. september
Fra fredag, 27. september kl. 20:00-00:00 + søndag 29. september kl. 12:00-16:00, oppdaterer vi EuroBonus-systemet.

I dette tidsrommet vil du ikke kunne bruke din EuroBonus-konto.

Ph34r
28-09-2013, 12:04
Hvorfor har ikke jeg fått den? Gjelder det bare enkelte kontoer?

pgaa
28-09-2013, 13:06
Hvorfor har ikke jeg fått den? Gjelder det bare enkelte kontoer?

Er vel ingen som fikk eller fått, er vel mere at går man på sas.no så står den infoen oppe i venstre hjørne der. :)

Ph34r
28-09-2013, 13:17
Aha.. Hehe.. Tolket "Fikk denne nå" som en epost/sms eller lignende :-D

jameson82
28-09-2013, 17:46
Etter å ha lest mesteparten av FT tråden om Lufthansas torpedering av Miles & more så blir jeg veldig spent hva dette bringer. Kan det være kun 100% positivt?

Fnate
28-09-2013, 18:11
Etter å ha lest mesteparten av FT tråden om Lufthansas torpedering av Miles & more så blir jeg veldig spent hva dette bringer. Kan det være kun 100% positivt?

Det var vel ikke en torpedering vel? De gir mindre point i de rimeligste klassene, men de påstår jo at det skal komme ekstra benefits også? Jeg synes det er en god strategi jeg, om de gir alle de dårlige nyhetene først og så gradvis kommer med gode etterpå.

Jeg får mer og mer inntrykk av at man vil favorisere betalende pax og det er jo naturlig. Som med M&M vil man favorisere dem som betaler mest for billettene.

Så i flybransjen lever jeg under mottoet "no news is good news". Det er sjelden det skjer positive endringer nå om dagen.

Jeg tror Gold blir "nedgradert" og at det kommer en Diamond som er en litt oppgradert Gold.

bardf
28-09-2013, 18:50
Det var vel ikke en torpedering vel? De gir mindre point i de rimeligste klassene, men de påstår jo at det skal komme ekstra benefits også? Jeg synes det er en god strategi jeg, om de gir alle de dårlige nyhetene først og så gradvis kommer med gode etterpå.

Jeg får mer og mer inntrykk av at man vil favorisere betalende pax og det er jo naturlig. Som med M&M vil man favorisere dem som betaler mest for billettene.

Så i flybransjen lever jeg under mottoet "no news is good news". Det er sjelden det skjer positive endringer nå om dagen.

Jeg tror Gold blir "nedgradert" og at det kommer en Diamond som er en litt oppgradert Gold.

Hva med Gold tror du de nedgraderer?

Jeg tenker jo de tjener godt på gullkundene i Norge og at det ville vært en pussig strategi å skyve jobb-paxen på inneriks fra seg ved å negradere gold, nå som man endelig har fått opptjening på innenriks.

Krysser fingra for at lounge, fast track og telefonkøa er igjen iallefall.

Trety
28-09-2013, 21:57
Det jeg håper mest på med EB 2.0 er å få samme regler rundt utløp av poeng som er i f.eks. Flying Blue, mao at poengene ikke går ut på dato så lenge man flyr minst hver xx måned (hos FB 18, men antallet var ikke det vesentlige).

Ph34r
29-09-2013, 10:12
FB har også "CarryOverMiles" som gjør at de grunnpoengene man har i "overskudd" fra gjeldende status overføres til neste periode. Det hadde vært veldig fint, men spørs vel om det kanskje koster for mye?

KLM 1200
29-09-2013, 20:26
Noen så vet hva de gjorde når de "oppdaterte" EB sidene idag? :)

CRJ900
29-09-2013, 21:33
Gjetter på at oss som har ny opptjeningsperiode fra tirsdag vil kunne svare dere andre på hva som var oppgraderingen...

Cecilie
29-09-2013, 21:51
Jeg fikk en mail i dag, om en undersøkelse fra SAS om Eurobonus.
Det var essensielt en rekke påstander (ca 200) som man på hver side skulle ta stilling til om viktigheten omkring.

Eks. en liste på 15 påstander på en side, hvor man skulle markere de 8 påstandene som er minst viktig for meg som reisende.

Det var en del påstander der omkring forslag til forbedringer om Eurobonus som var som forslag. Spennende å se om dette har noe med forandringene som kommer.

EDIT: Ser at om jeg hadde lest litt lenger ned på new posts, så har dette temaet fått en egen dedikert tråd.

Fnate
29-09-2013, 23:16
Jeg fikk en mail i dag, om en undersøkelse fra SAS om Eurobonus.
Det var essensielt en rekke påstander (ca 200) som man på hver side skulle ta stilling til om viktigheten omkring.

Eks. en liste på 15 påstander på en side, hvor man skulle markere de 8 påstandene som er minst viktig for meg som reisende.

Det var en del påstander der omkring forslag til forbedringer om Eurobonus som var som forslag. Spennende å se om dette har noe med forandringene som kommer.

EDIT: Ser at om jeg hadde lest litt lenger ned på new posts, så har dette temaet fått en egen dedikert tråd.

Men posten din er ikke noe mindre relevant i denne sammenhengen da disse ofte viser hva som er i pipeline. Jeg har en følelse av at dette var en øvelse for å få en undersøkelse man kan bruke til å underbygge justeringene.

Dag Viking
29-09-2013, 23:30
Men posten din er ikke noe mindre relevant i denne sammenhengen da disse ofte viser hva som er i pipeline. Jeg har en følelse av at dette var en øvelse for å få en undersøkelse man kan bruke til å underbygge justeringene.

Og det bør man kanskje tenke litt over når man svarer på slikt.

Svarer "alle" at fast-track ikke er viktig når man flyr i plus, (siden man uansett har det på gullkortet,) og så ved neste undersøkelse svarer "alle" at fast-track ikke er en viktig del av tilbudet ved EBG, (siden man har det når man flyr plus uansett,) så fjernes det vel som fordeler for både plus og EBG ;)

CRJ900
01-10-2013, 06:44
Ingenting spennende på "Mine Eurobonus-sider" i dag 1.okt. Ny kvalifiseringsperiode og nullstilt, samt som varslet er det nå oppdatert til inntjening på 50 000 grunnpoeng eller 50 kvalifiserende fly for å oppnå gull.

VirreVapp
01-10-2013, 07:13
alt var "normal" hos meg...

KLM 1200
01-10-2013, 08:53
Kun meg som har fått 50flights og 50.000poeng for og bli gull ? jeg har kval. periode 1mars-28feb.

3cseat
01-10-2013, 08:57
Kun meg som har fått 50flights og 50.000poeng for og bli gull ? jeg har kval. periode 1mars-28feb.

Jeg har opptjeningsperiode 1.juni - 31.mail og har også fått 50/50.000 for Gull. Virker ikke som IT-avdelingen har fått helt orden på dette ennå.

ILS2
01-10-2013, 09:05
Jeg tror ikke man skal bekymre seg for dette. At SAS' IT-avdeling ikke har laget individuelle løsninger for de som fortsatt er innenfor 35/45.000-grensen, kan jeg for så vidt forstå, og jeg tror dette løser seg greit med å sende en e-post til SAS CR når det nærmer seg slutten på perioden. Ta gjerne vare på dokumentasjon som viser hva SAS uttalte før endringen, i tilfelle noen på CR er helt inkompetente (det hender rett som det er), så kommer det neppe til å bli noe problem.

KLM 1200
01-10-2013, 09:09
Jeg tror ikke man skal bekymre seg for dette. At SAS' IT-avdeling ikke har laget individuelle løsninger for de som fortsatt er innenfor 35/45.000-grensen, kan jeg for så vidt forstå, og jeg tror dette løser seg greit med å sende en e-post til SAS CR når det nærmer seg slutten på perioden. Ta gjerne vare på dokumentasjon som viser hva SAS uttalte før endringen, i tilfelle noen på CR er helt inkompetente (det hender rett som det er), så kommer det neppe til å bli noe problem.

Har tatt kontakt på Gull.no@sas.no De sier bankt nei om det stemmer! de sier det vil bli likt for alle gullmedlemer uansett kval. Periode... :(

737-405
01-10-2013, 09:15
Jeg har allerede fått gullkortet med utløp mai 2015, så da er vel man sikret:-)? Det regner jeg med at du KLM 1200 også har? Så lenge man fysisk har kortet i behold, ser jeg ingen grunn til videre bekymring.

SASDC8
01-10-2013, 09:44
Ser også at min er endret fra 35/45 til 50/50 og jeg har opptjeningsperiode Sep-Aug. Ikke noe stort problem, da jeg nok tipper 50000 poeng i løpet januar, men kjipt for fruen som har Des-Nov, og som vil slite litt med å få 50000 poeng før 30/11.

Med den ferien vi har planlagt nå, kommer hun til å være 2600 poeng short per 30/11. Får sende henne på en liten rundtur i Norge da :)

KLM 1200
01-10-2013, 10:04
Jeg har allerede fått gullkortet med utløp mai 2015, så da er vel man sikret:-)? Det regner jeg med at du KLM 1200 også har? Så lenge man fysisk har kortet i behold, ser jeg ingen grunn til videre bekymring.

Nei, mitt kort går ut 05.14... Hadde klart gull viss ikke det kom nye regler...

jameson82
01-10-2013, 10:08
Nei, mitt kort går ut 05.14... Hadde klart gull viss ikke det kom nye regler...

Ville tatt dette helt med ro. Står tydelig på http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Hvordan/Medlemsnivaer/Gull/

* Gjelder kvalifiseringsperiode f.o.m. 1. oktober 2013

3cseat
01-10-2013, 10:11

Hvordan har du fått til dette ? Jeg har aldri fått gullkort for mer enn ett år av gangen, og ved siste fornyelse var det til Aug 2014 ( opptjening Jun-Mai)

KLM 1200
01-10-2013, 10:19
Ville tatt dette helt med ro. Står tydelig på http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Hvordan/Medlemsnivaer/Gull/

Jo, ser at det står. Men blir ikke sikker på SAS-IT! Jeg tar derfor ikke og slapper av før det står 35 flights på min konto... :)

darkcho
01-10-2013, 10:28
Har som alle andre også fått feil antall flighter som må til for Gull. Om noen finner en løsning, si i fra.

Eirik
01-10-2013, 10:33
Hvordan har du fått til dette ? Jeg har aldri fått gullkort for mer enn ett år av gangen, og ved siste fornyelse var det til Aug 2014 ( opptjening Jun-Mai)

Jeg har samme opptjeningsperiode som deg, men har nådd gullkravet for inneværende periode allerede nå etter 4 måneder, og er dermed sikret gullkort for perioden juni 2014 til juni (august) 2015.

KLM 1200
01-10-2013, 10:36
Har som alle andre også fått feil antall flighter som må til for Gull. Om noen finner en løsning, si i fra.

Alle klager til SAS på mail.... ? :) Hjelper vel lite...

737-405
01-10-2013, 10:36

Det går på følgende måte: Opptjeningsperiode 1.mars 2013-28.februar 2014. Når kravet til gull (det gamle) allerede i august 2013. Da får du gullstatus i inneværende opptjeningsperiode, samt neste opptjeningsperiode (1.mars 2014-28.feb 2015) + tre måneder ekstra til å beholde gull. Dermed utløp ut mai 2015. Dette kan for øvrig bekreftes av tidligere tråder på forumet :-)

KLM 1200
01-10-2013, 10:40
Dermed utløp ut mai 2015. Dette kan for øvrig bekreftes av tidligere tråder på forumet :-)

Vi tror deg, du har nok rett! :) Men betyr det viss du klare og nå gull hver måned i ett år så fikk du 12års gullkort ? :colgate:

Eirik
01-10-2013, 10:45

Rett og slett ta kontakt og legge ved en pdf. av denne (?)

http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Hvordan/Medlemsnivaer/Gull/

* Gjelder kvalifiseringsperiode f.o.m. 1. oktober 2013

KLM 1200
01-10-2013, 10:48
Rett og slett ta kontakt og legge ved en pdf. av denne (?)

http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Hvordan/Medlemsnivaer/Gull/

Har prøvd! og fikk dette som svar...!

"Hei igen
Från och med 01oct13 gäller 50 enkelresor eller 50 000 baspoäng för guld.
Norge, Sverige och övriga världen."

Hva gjør jeg ? :angry:

jameson82
01-10-2013, 10:51
Har prøvd! og fikk dette som svar!

Hei igen
Vi har redan besvarat din fråga.
Norge, Sverige och övriga världen.

Du venter til du har passert de gamle kravene så tar du problemet da. Tipper det er kundeservice som har miisforstått dette

3cseat
01-10-2013, 11:09
Jeg har samme opptjeningsperiode som deg, men har nådd gullkravet for inneværende periode allerede nå etter 4 måneder, og er dermed sikret gullkort for perioden juni 2014 til juni (august) 2015.

Skjønner. Tenkte ikke på den muligheten. Bruker vanligvis nesten hele perioden for opptjening da jeg primært reiser economy ( go ), innen Norden, og da tar det tid å tjene opp poeng!

Hickok
01-10-2013, 11:59

Hvis man har rekvalifisert allerede for neste periode, så kan det vel stemme?

3cseat
01-10-2013, 12:14
Hvis man har rekvalifisert allerede for neste periode, så kan det vel stemme?

Ja, og som sagt overfor. MY BAD, jeg tenkte ikke på den muligheten.

Trodde kanskje det var noen endringer som gjorde at man kanskje fikk gull for en lengere periode. Det er jo lov å håpe.

Tenker med gru på om jeg fortsetter å reise en del i jobben som jeg har gjort de siste 20 årene, og mister gull kortet . Og da tenker jeg mest på fast track, lounge access, samt den service som jeg får hos *A partnerne, som oftes overgår SAS med hensyn til service.

Om jeg mister det etter denne perioden blir det jo litt rart etter tilsamme 15 år med gull. Er litt bortskjemt i så måte. Og uten gull er SAS, just another airline, og vil fort miste meg som god kunde, da det finnes flere alternativer. Burde vært slik at har du hatt gull i 10 år, så beholder du det for resten av levetiden. Skjønner ikke helt regelen om 60 år som SAS har her.

fluxie
01-10-2013, 13:13
Har prøvd! og fikk dette som svar...!

"Hei igen
Norge, Sverige och övriga världen."

Jeg har snakket med han som er sjef for EuroBonus i Norge, og han kunne betrygge oss om at det fortsatt er 45.000 som gjelder for de som er midt i sin opptjeningsperiode.

Thomas

KLM 1200
01-10-2013, 13:25
Jeg har snakket med han som er sjef for EuroBonus i Norge, og han kunne betrygge oss om at det fortsatt er 45.000 som gjelder for de som er midt i sin opptjeningsperiode.

Thomas

Tusen Takk Fluxie for RIKTIG info! :)

Da er dagen reddet! Wihu!!!! :) klarer min 35 flight i November! Noe som betyr SAS Gull til 2015. :) :colgate:

Mvh
KLM 1200

DagS
01-10-2013, 13:35
Det går på følgende måte: Opptjeningsperiode 1.mars 2013-28.februar 2014. Når kravet til gull (det gamle) allerede i august 2013. Da får du gullstatus i inneværende opptjeningsperiode, samt neste opptjeningsperiode (1.mars 2014-28.feb 2015) + tre måneder ekstra til å beholde gull. Dermed utløp ut mai 2015. Dette kan for øvrig bekreftes av tidligere tråder på forumet :-)

At du vil være EBG ut mai 2015 er uproblematisk, men at du også har fått et gullkort som gjenspeiler det, ref. post #115, er mer overraskende. En rekvalifisering midt inne i opptjenings-perioden fører normalt ikke til utsendelse av nytt gullkort så en liten klargjøring av hva du gjorde for å få til det kunne være interessant. Var det så enkelt som at du ba om et nytt kort med oppdatert informasjon om gyldighets-perioden?

Ved noen tilfeller har jeg rekvalifisert meg før jeg har mottatt nye gullkort for inneværende periode. Da kunne det vært greit om de nye kortene gjenspeilte det, men det har aldri vært aktuelt. Jeg mener å huske at jeg spurte om dette for noen år siden og SAS svarte da at de sendte ut gullkort med ett års gyldighet selv om en alt hadde rekvalifisert seg for ytterligere ett år. Nå er dette et luksusproblem, men det kunne vært interessant å vite om SAS har endret praksis på dette feltet.

SASDC8
01-10-2013, 13:52

Thomas

Supert Thomas! Gode nyheter for fruen, som kan se frem til et år til med EBG etter 30/11/13 :D

737-405
01-10-2013, 15:23
At du vil være EBG ut mai 2015 er uproblematisk, men at du også har fått et gullkort som gjenspeiler det, ref. post #115, er mer overraskende. En rekvalifisering midt inne i opptjenings-perioden fører normalt ikke til utsendelse av nytt gullkort så en liten klargjøring av hva du gjorde for å få til det kunne være interessant. Var det så enkelt som at du ba om et nytt kort med oppdatert informasjon om gyldighets-perioden?

Ved noen tilfeller har jeg rekvalifisert meg før jeg har mottatt nye gullkort for inneværende periode. Da kunne det vært greit om de nye kortene gjenspeilte det, men det har aldri vært aktuelt. Jeg mener å huske at jeg spurte om dette for noen år siden og SAS svarte da at de sendte ut gullkort med ett års gyldighet selv om en alt hadde rekvalifisert seg for ytterligere ett år. Nå er dette et luksusproblem, men det kunne vært interessant å vite om SAS har endret praksis på dette feltet.

For å gjøre det enda klarere, så gikk jeg fra EBS til EBG per august 2013. Derfor kom det et gullkort i posten med utløp mai 2015, fordi jeg allerede da ble gull for inneværende periode og neste periode.

Twin Otter
01-10-2013, 15:56
Jeg er EBS. Har opptjeningsperiode 1. Jan 2013 - 31 desember 2013.

Pr. i går hadde jeg 28 flighter og har nok flighter booket til å klare det gamle kravet på 35 flighter for å kvalifisere til EBG. Nå er EB-profilen min oppdatert til at kravet sier 50 flighter for å oppnå gull.

Betyr dette at jeg må forholde meg til de nye betingelsene? Tviler på at jeg har tid og råd til å klare 22 flighter før 31. Des.

DagS
01-10-2013, 16:01
For å gjøre det enda klarere, så gikk jeg fra EBS til EBG per august 2013. Derfor kom det et gullkort i posten med utløp mai 2015, fordi jeg allerede da ble gull for inneværende periode og neste periode.

Takk for avklaring. Pussig hvor ensporet en blir av å være EBG noen år og bare tenker på rekvalifisering...

Eirik
01-10-2013, 16:15
Jeg er EBS. Har opptjeningsperiode 1. Jan 2013 - 31 desember 2013.
Pr. i går hadde jeg 28 flighter og har nok flighter booket til å klare det gamle kravet på 35 flighter for å kvalifisere til EBG. Nå er EB-profilen min oppdatert til at kravet sier 50 flighter for å oppnå gull.
Betyr dette at jeg må forholde meg til de nye betingelsene? Tviler på at jeg har tid og råd til å klare 22 flighter før 31. Des.

I følge Fluxie's innlegg ovenfor så det 35 flighter som gjelder i ditt tilfelle. :)

Twin Otter
01-10-2013, 17:29
I følge Fluxie's innlegg ovenfor så det 35 flighter som gjelder i ditt tilfelle. :)

Så da er det bare å avvente å se hva som skjer når jeg passerer 35 flighter.

FlightDeck
02-10-2013, 08:48
Nå kan man bruke EuroBonus-poeng på et utvalg av nettbutikker:

SAS er et av de første flyselskapene i verden som gir deg mulighet til å benytte
lojalitetspoeng som betaling hos utvalgte nettbutikker. En av de første er
motenettstedet Boozt.com, der EuroBonuspoeng nå aksepteres som valuta.
I takt med at EuroBonus utvikler sitt partnersamarbeid, slik at medlemmene kan
samle poeng i flere ulike bransjer, så oppstår det også behov for nye
anvendelsesområder for poengene.
- Vi synes det er svært spennende å kunne tilby flere måter som våre
EuroBonusmedlemmer kan anvende oppsamlede poeng på. Netthandel er populært og
økende. Med våre tilbud som stadig utvides, så er vi med på å lette tilværelsen
i en travel hverdag for våre medlemmer, sier Nils Lindhe, Vice President Loyalty
i SAS.
Motenettstedet Boozt.com er et av de første som aksepterer EuroBonuspoeng som
betalingsmiddel. Gjennom betalingsløsningen RewardsPay logger medlemmene inn på
sin EuroBonuskonto og velger hvor stor del av betalingen som skal skje med
poeng. Etter at poengene trekkes fra EuroBonuskontoen gjennomføres kjøpet som
vanlig.
- Vi er utrolig glade for vårt samarbeid med SAS, og vil med dette skape nye
muligheter for EuroBonuskundene. Vi tilbyr over 300 merker på vårt motenettsted,
som Polo Ralph Lauren, Boss Black, Lacoste, Tommy Hilfiger, Filippa K og
J.Lindeberg. Det skal være enkelt å shoppe for EuroBonusmedlemmer, derfor har vi
også fri frakt og fri retur, sier Hermann Haraldson, CEO i Boozt.com.
I løpet av høsten kommer EuroBonuspoengene til å kunne anvendes som
betalingsmiddel hos flere andre aktører. Først ut, etter Boozt.com, er iTunes,
Smartbox, Facebook, BigPoint, Runescape, World Golf Tour, Disney Club, Penguin,
Diesel eBook Store og Livemocha, og flere vil komme til i løpet av kort tid.
For mer informasjon om tilbudet, vennligst besøk:
http://www.flysas.com/en/EuroBonus/Spend-points/shop_spend_points/?NSSEXC=true
For ytterligere informasjon, kontakt:
Knut Morten Johansen, informasjonssjef for SAS i Norge
Telefon: 0047 95719211
E-mail: knut-morten.johansen@sas.no
Peter G. Jørgensen
Markedssjef & Presseansvarlig, BZT Fashion AB
Telefon: +45 41 66 00 00
E-mail: pgj@boozt.com
SAS er Skandinavias ledende flyselskap med daglige
flyreiser (http://www.sas.no/) til destinasjoner i Europa, USA og Asia. SAS er
medlem av Star Alliance og kan sammen med 27 partnere tilby over 1300
reisemål (http://www.sas.no/reise/) i over 190 land. For mer informasjon, besøk
www.sas.no.

Informasjonen er sendt gjennom Cision http://news.cision.com/no

Scribble
02-10-2013, 09:18
Jeg testet ut iTunes, kostet ca. 8000 poeng for et gavekort på 50$. Virker ikke så fristende.

3cseat
02-10-2013, 10:33

Thomas

Sendte også mail, og fikk dette til svar

Hei igen

Jag har full förståelse för att det ser märkligt ut nu när du loggar in på din profil på sas.no.

Jag kan dock till 100 % garantera att de tidigare nivåerna för EuroBonus Guld gäller i ditt fall.

Med vänliga hälsningar

Peter Hedberg

SAS EuroBonus support

Original Message Follows: ------------------------
Hei igjen

Om dere leser spørsmålet mitt nøye, så ser dere at jeg spør hvorfor websidene gir krav til opptjening på 50/50.000, da jeg i følge det som er kommunisert tidligere har krav til opptjening på 35/45.000. Det er jo ikke logisk at min side hos dere viser feil krav til opptjening! Min side gir jo en indikasjon at denne er tilpasset meg. Hvis dette ikke er tilfelle, bir jo informasjonen fra dere inkonsekvent og forvirrende, derfor også mitt spørsmål.

Jeg er klar over endringene i kravene fra 1. Oktober, og at disse ikke gjelder meg i denne perioden.

Hej xxxxx,

Vi har ändrat på reglerna för Guld status. Varför? För att det ska vara lika i skandinavien och övriga världen. Den här informationen ska blivit ut skickad till alla såg dock att du ej fått den.

För dig gäller dom gammla reglerna 45 000p eller 45 resor eftersom du har en på börjad period som startade före den 01oct13. Din nästa period kommer det vara 50 000p eller 50 resor.

Mvh
Jonas Sundin
SAS Eurobonus
Sverige

Original Message Follows: ------------------------

Hei

Jeg var nettopp inne på mine sider hos SAS.no, og oppdaget til min overraskelse at kravene til Gull opptjening nå plutselig har blitt endret til 50 flights/50.000 poeng. Siste jeg skjekket var dette 35/45.000.
Hvorfor er dette nå endret, da det tidligere er kommunisert at endringene gjelder fra 1. oktober, og da kun for de som har opptjening fra 1. oktober eller senere?

Hvis dette nå er endret, hvorfor er det da ikke sendt ut noen informasjon til medlemmene om dette?
Eller er dette bare en "glipp" på web sidene deres ?

Min opptjenings periode er forøvrig Juni - Mai.

KLM 1200
02-10-2013, 10:38
Hei KLM 1200,

Ja helt rätt, den här perioden (fram till 28feb14) gäller 35 flights för dig. Sedan nästa period (01mar14-28feb15) gäller de nya reglerna med 50 flights.

Med vänlig hälsning
Andreas XXXXXX
SAS EuroBonus Support

Hei,
Det betyr at jeg vil få gullkort for neste år om jeg klarer 35 flights iløpet av min kvalik periode ( 35 flights mellom 1mars 13 -28feb 14?
og så blir det 50flights 1mars14-28feb15?

foowie
04-10-2013, 21:55
På mine eurobonus sider står det at det kreves 50k poeng / 50 turer, har periode fra juni. Trodde det ikke skulle bli aktivt ennå? Eller er det SAS IT som roter?

fluxie
04-10-2013, 22:12
SAS IT som roter. Er du midt i en kvalifiseringsperiode, så har du ingenting å bekymre deg for.

Everest
04-10-2013, 22:52
Hmm, brukte dere gull-mailen for å ta kontakt?

3cseat
04-10-2013, 23:39
Hmm, brukte dere gull-mailen for å ta kontakt?

Ja, men flere har allerede kontaktet de og fått bekreftelse på opptjening. Se ovenfor

eisa01
05-10-2013, 09:33
Jeg ville ikke vært så bekymret, etterregistrerte poeng på torsdag og ble gullmedlem med en gang automatisk. Da hadde jeg også kjøpe grunnpoeng siste dag i opptjeningsperioden min for å kvalifisere (30 sep).

Ser mange klager på SAS IT her inne, men foreløpig har jeg bare gode erfaringer :)

Fly med oss
05-10-2013, 10:30
Jeg ville ikke vært så bekymret, etterregistrerte poeng på torsdag og ble gullmedlem med en gang automatisk. Da hadde jeg også kjøpe grunnpoeng siste dag i opptjeningsperioden min for å kvalifisere (30 sep)

Kjøpe grunnpoeng? Det går vel ikke an?

fluxie
05-10-2013, 10:50
Man kan kjøpe f.eks 1.000 grunnpoeng for 15.000 poeng i SAS Eurobonusshop :)

Fly med oss
05-10-2013, 11:11
Man kan kjøpe f.eks 1.000 grunnpoeng for 15.000 poeng i SAS Eurobonusshop :)

Åååååhhh :8: Visste ikke det jeg. Takk for info :-)

eisa01
05-10-2013, 13:08
Jepp, man kan og velge å betale for grunnpoengene, da koster det ca 920 kr for 1000 poeng. Greit alternativ i forhold til en MR hvis man ikke mangler så mye.

Litt vanskelig å finne i shopen, mitt tips er å skifte til engelsk språk og søke etter basic points

foowie
06-10-2013, 20:45
Noen som vet hvor sent før avgang man kan endre/avbestille SAS pluss billetter?

Dag Viking
06-10-2013, 20:52
Noen som vet hvor sent før avgang man kan endre/avbestille SAS pluss billetter?

Ingen begrensninger.

foowie
06-10-2013, 21:05
Ingen begrensninger.
Det jeg og tror men på SAS "hjelp" står det:
Hva er fristen for å forandre en billett?
Reiser du med SAS innenlands eller innenfor Europa kan du forandre billetten frem til 1 time før avgang (den av de som er først av den nye eller gamle avreisetiden). EuroBonus-reiser kan du endre frem til dagen før utreise (hvis poengene ikke er forfallt).
Ordinære billetter for poeng kan endres i følge prisklassens regler.
For andre reiser henviser vi til SAS Customer Contact Center.

Dag Viking
06-10-2013, 21:10
Det jeg og tror men på SAS "hjelp" står det:
Hva er fristen for å forandre en billett?
Reiser du med SAS innenlands eller innenfor Europa kan du forandre billetten frem til 1 time før avgang (den av de som er først av den nye eller gamle avreisetiden). EuroBonus-reiser kan du endre frem til dagen før utreise (hvis poengene ikke er forfallt).
Ordinære billetter for poeng kan endres i følge prisklassens regler.
For andre reiser henviser vi til SAS Customer Contact Center.

Ja, det er vel det nye systemet som gjør det vanskeligere å endre en billett ved gate.
Kansellere kan du gjøre etter at reisen skulle vært foretatt.
Gjennom reisebyrå har jeg endret reisen etter den skulle vært foretatt, uten at det ga noen form for problemer.

peterfox
07-10-2013, 16:43
Hei,
Noen som kan bekrefte noen av følgende;

50 % ekstra opptjening på EBD/EBF
Navnet på kortet

100k miles eller 100 legs ??

CCS87
12-10-2013, 09:52
Noen som har noen formening om når vi kan forvente de store nyhetene?

darkcho
12-10-2013, 09:55
Ryktes om november når den nye nettsiden visstnok kommer.

peterfox
17-10-2013, 17:24
Denne dukket plutselig opp......

I takt med att EuroBonus utvecklar sina partnersamarbeten så att medlemmar kan samla poäng i en rad olika branscher, utöver flygbranschen, uppstår behov av nya användningsområden för poängen. Därför har EuroBonus skapat ett samarbete med RewardsPay® som är en innovativ betalningslösning som gör det möjligt att använda EuroBonuspoäng för ditt inköp på utvalda nätbutiker.
Målet med satsningen är att skapa ytterligare lojalitet till SAS. Genom att erbjuda våra EuroBonusmedlemmar ännu ett sätt att använda sina poäng tror vi att viljan att samla poäng genom köp hos SAS eller partners ökar, och vi räknar även med att få en tillströmning av nya EuroBonusmedlemmar då möjligheten att använda poäng exponeras i externa kanaler. Fler EuroBonusmedlemmar i vår databas innebär att vi får en större kunskap om våra resenärer och kan med det blir mer effektiva och direkta i vår kundkommunikation.

Den 1 oktober lanserades möjligheten på Boozt.com och många medlemmar har redan valt att använda EuroBonuspoäng. Boozt.com är en snabbt expanderade nätbutik för modekläder och erbjuder uppemot 300 olika varumärken.

Nu firar vi lanseringen av detta spännande samarbete genom att Boozt.com erbjuder alla SAS anställda 20% rabatt när du handlar för minst 400Sek/NOK/DKK eller 50EUR. Rabatten gäller fram till 15 November om kan även användas på redan nedsatta varor.

Gå till boozt.com, handla som vanligt och lägg in rabattkoden (olika koder per land);

Sverige - SASSE
Danmark - SASDK
Norge - SASNO
Finland - SASFI
Rabatten kan användas oavsett om du betalar köpet med kreditkort eller med EuroBonuspoäng. Om du vill betala med EuroBonuspoäng så väljer du bara detta på betalningssidan, och du ombeds då logga in på ditt konto. Räcker inte dina poäng till hela köpet kan du betala resten med kreditkort.

Du kan även använda EuroBonus poäng på iTunes, Runescape.com.Bigpoint.com, Livemocha och snart även Smartbox. Fler Skandinaviska nätbutiker kommer tillkomma under hösten. Läs mer på http://www.flysas.com/en/us/EuroBonus/Spend-points/

CCS87
18-10-2013, 13:04
Må si jeg er svært spent på nye EB

Fly med oss
18-10-2013, 14:03
Nu firar vi lanseringen av detta spännande samarbete genom att Boozt.com erbjuder alla SAS anställda 20% rabatt när du handlar för minst 400Sek/NOK/DKK eller 50EUR. Rabatten gäller fram till 15 November om kan även användas på redan nedsatta varor.

Gå till boozt.com, handla som vanligt och lägg in rabattkoden (olika koder per land)

Rabattkodene var kanskje tiltenkt ansatte i SAS og ikke hele verden, eller?

jameson82
12-11-2013, 10:06
Fikk en spørreundersøkelse fra SAS nå om kredittkortbruk.

Fikk en rekke ja/nei spørsmål om hvilket nye kort jeg kunne være inntressert i.

Presume that SAS launches a new payment card with the conditions listed above. Would you get this card?

• 245 kr annual fee • 10 Extra Points per 100 kr spent

• 195 kr annual fee• 10 Extra Points per 100 kr spent

• 95 kr annual fee• 10 Extra Points per 100 kr spent

• No annual fee• 10 Extra Points per 100 kr spent

• 295 kr annual fee • 500 Extra Points monthly (6000 Extra Points per year)

•1000 kr annual fee•15 Extra Points per 100 kr spent • Silver membership

•1500 KR annual fee•15 Basic Points per 100 kr spent

3cseat
12-11-2013, 14:21
Fikk en spørreundersøkelse fra SAS nå om kredittkortbruk.

Fikk en rekke ja/nei spørsmål om hvilket nye kort jeg kunne være inntressert i.

Presume that SAS launches a new payment card with the conditions listed above. Would you get this card?

• 245 kr annual fee • 10 Extra Points per 100 kr spent

• 195 kr annual fee• 10 Extra Points per 100 kr spent

• 95 kr annual fee• 10 Extra Points per 100 kr spent

• No annual fee• 10 Extra Points per 100 kr spent

• 295 kr annual fee • 500 Extra Points monthly (6000 Extra Points per year)

•1000 kr annual fee•15 Extra Points per 100 kr spent • Silver membership

•1500 KR annual fee•15 Basic Points per 100 kr spent

Hmm. Tyder dette på at SAS vurderer å innføre annual fee på side co brand kort ? Vet ikke helt om jeg liker det. Håper jeg tar feil.

Someone
12-11-2013, 14:49
Hmm. Tyder dette på at SAS vurderer å innføre annual fee på side co brand kort ? Vet ikke helt om jeg liker det. Håper jeg tar feil.

Det har de jo allerede, unntatt for gullmedlemmer på MC og Diners

Bizflyer
12-11-2013, 15:07
Jeg fikk en undersøkelse om hva jeg synes om det nye Go/ Plus konseptet.

En hel haug med spørsmål om alle sider av den saken.

KristianSk
12-11-2013, 15:15
6000 poeng uten forbruk på kortet hadde jo vært fint.

Bizflyer
12-11-2013, 15:59
6000 poeng uten forbruk på kortet hadde jo vært fint.

For kr 3540? Får jo flere poeng ved å kjøpe seg en tur i Plus jo.

jameson82
12-11-2013, 16:05
For kr 3540? Får jo flere poeng ved å kjøpe seg en tur i Plus jo.

Nå betyr annual årlig da ;)

Bizflyer
12-11-2013, 16:06
Nå betyr annual årlig da ;)

O shit! Sånn går det når det står på utenlandsk! :headbang:headbang

3cseat
12-11-2013, 18:01
Det har de jo allerede, unntatt for gullmedlemmer på MC og Diners

Nettopp, da jeg er EBG. Beklager jeg ikke var mer presis.

PettR
13-11-2013, 09:09
Til jul og nyttår kan du som er Sølvmedlem få en liten smakebit på nye EuroBonus som lanseres neste år. Mellom 21. desember 2013 og 12. januar 2014 kan alle med Sølvkort gå raskt gjennom Fast Track. Og hvis du reiser utenlands med SAS eller Widerøe fra Oslo, Stockholm, Gøteborg eller København, kan du også koble av i SAS Lounge. Du kan til og med ta med deg familien! (Maks. 4 personer)

Passer fint at siste reisen min fra OSL er 20 Desember! *d'oh*

CRJ900
14-11-2013, 10:31
Nå venter man bare spent på om SAS slipper nyheter om Eurobonus 2.0 og nytt nivå i morgen.
Ventes det noe om det i morgen, altså?

Ja, husker ikke hvor jeg plukket det opp, men et av forumene nevnte at 15.nov kunne være en dag gode nyheter.

jameson82
14-11-2013, 11:49
Ja, husker ikke hvor jeg plukket det opp, men et av forumene nevnte at 15.nov kunne være en dag gode nyheter.

mulig du har rett. Bare beit meg merke i: (uthevet tekst)

Originally Posted by SAS
Til jul og nyttår kan du som er Sølvmedlem få en liten smakebit på nye EuroBonus som lanseres neste år. Mellom 21. desember 2013 og 12. januar 2014 kan alle med Sølvkort gå raskt gjennom Fast Track. Og hvis du reiser utenlands med SAS eller Widerøe fra Oslo, Stockholm, Gøteborg eller København, kan du også koble av i SAS Lounge. Du kan til og med ta med deg familien! (Maks. 4 personer)

VirreVapp
14-11-2013, 14:14
Sla de nu slippe inn kerti og pleti i Loungen ? Ikke i gullstuen vel ?? :-)

Glean EBG
14-11-2013, 18:11
Om EBS får tilgang til lounge er det en nedgradering av EBG, de har jo ingen kontroll mellom *G delen og resten ov loungen på OSL, tipper og at det er minst 3 x så mange sølvmedlemmer som gullmedlemmer så loungen vil jo bli det minst rolige stedet på OSL om dette er tilfellet. Håper LH eller noen andre *A selskaper bygger egen lounge for *G på OSL etter utbyggingen er ferdig.

fluxie
14-11-2013, 22:56
Ser nå at siden http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-poeng/Flyselskap/ som jeg bruker mye nå har fått seg en skikkelig overhaling :)

robertaas
14-11-2013, 23:16
Ser nå at siden http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-poeng/Flyselskap/ som jeg bruker mye nå har fått seg en skikkelig overhaling :)
Men det er fremdeles umuig å finne ut hvor mange poeng man vil tjene med andre selskaper om man ikke allerede vet det.

"Minimum 75 - 150" Ja, den ga jo veldig klart svar på hva man vil tjene. :old

Klgn
15-11-2013, 08:55
Om EBS får tilgang til lounge er det en nedgradering av EBG, de har jo ingen kontroll mellom *G delen og resten ov loungen på OSL, tipper og at det er minst 3 x så mange sølvmedlemmer som gullmedlemmer så loungen vil jo bli det minst rolige stedet på OSL om dette er tilfellet. Håper LH eller noen andre *A selskaper bygger egen lounge for *G på OSL etter utbyggingen er ferdig.

Kan heller ikke skjønne at det er kapasitet til dette. Men kanskje det er snakk om at EBS får x antall vouchers per år, ikke fast tilgang?

CRJ900
15-11-2013, 09:09

Nå sto det vel også at dette var for en begrenset periode, 21. desember 2013 og 12. januar 2014 skulle det være åpent for EBS. Og angående gullstuen er det jo enkelt løst ved at man gjeninnfører adgangskontroll der.

jameson82
15-11-2013, 09:47
Nå sto det vel også at dette var for en begrenset periode, 21. desember 2013 og 12. januar 2014 skulle det være åpent for EBS. Og angående gullstuen er det jo enkelt løst ved at man gjeninnfører adgangskontroll der.

Men teksten sa også dette få en liten smakebit på nye EuroBonus

KristianSk
15-11-2013, 13:50
Jeg leser det også som at sølvmedlemmer får loungetilgang i nye Eurobonus.

Someone
15-11-2013, 13:56
Jeg leser det også som at sølvmedlemmer får loungetilgang i nye Eurobonus.

Tror man ikke skal legge seg for mye i hva det står i slike overivrige pressemeldinger, og tviler på at det stemmer.

CCS87
15-11-2013, 14:26
Nye lounger hvor den ene er for gull/sølv og den ene kun for gull - Sånn som Lufthansa opererer i forhold til sine egne lounger, er mitt tips =)

Glean EBG
15-11-2013, 14:52
Nye lounger hvor den ene er for gull/sølv og den ene kun for gull - Sånn som Lufthansa opererer i forhold til sine egne lounger, er mitt tips =)

Nå er det en vesentlig differanse i LH S/G 45000/100000 i forhold til EB 20000/50000
Å så fult som det er i loungene til LH til tider så kan man jo bare tenke seg hvordan det blir i SK loungene.

CCS87
15-11-2013, 16:09
Nå er det en vesentlig differanse i LH S/G 45000/100000 i forhold til EB 20000/50000
Å så fult som det er i loungene til LH til tider så kan man jo bare tenke seg hvordan det blir i SK loungene.

Ja, naturligvis, men basert på antall medlemmer, belegg og gjennomstrømning i EB + OSL/ARN/CPH i motsetning til M&M + FRA/MUC så utjevner dette seg ganske greit spørr du meg.

Klette
15-11-2013, 18:21

LH FTL, som er LH Sølv, har vel 35000 som grense, så det gjør jo differansen enda større...

Jeg antar at folk har fått med seg nedjusteringene LH gjør fra 01/14 på Y billetter? Man må kjøpe enda dyrere LH billetter for å tjene poeng som per i dag. Det er kun de øverste booking-klassene som vil ha samme opptjening...

Superhai
16-11-2013, 12:24
LH FTL, som er LH Sølv, har vel 35000 som grense, så det gjør jo differansen enda større...

Jeg antar at folk har fått med seg nedjusteringene LH gjør fra 01/14 på Y billetter?

Differansen blir mindre. Justeringene på økonomi-billetten gjelder for S,W,T og i tillegg Q,V, E, K, L på intercont. T blir jumboklassen.

Someone
18-11-2013, 12:23
I et intervju hos Businessclass.se med Eivind Roald så letter de litt på sløret og kommer med noen smakebiter.

Lansering Januar 2014
Sølv - vil kreve 10 enkeltrurer
Sølv - får tilgang til lounge og fast track i lavsesongen (sommer- og juleferien) så sant forsøket på å gi dette nå til jul blir en suksess
Gull - ingen store forandringer med "noe attraktivt kommer"
Diamond - Foreløpig arbeidsnavn på nivået over gull, trolig krav 100.000 poeng. Høyere prioritet ved booking av bonusreiser. Foreløpig lite info om annet
Pandion - Skal forsterkes ytterligere
Status skal ha innvirkning på tilgangen til bonusseter
SAS skal bli the membership airline - med fordeler når det kommer til hele reisekjeden fra parkering til forsikring og betaling
Mål å øke antallet Eurobonusmedlemmer fra 3,2 millioner i dag til 5 millioner i 2015
Nytt kortdesign, men det henger sammen med et større intern varemerkeprogram som også ser på menyer, flyinnredning etc

Så må nok vente til nyåret får man faktisk ser hva som kommer

TommyL
18-11-2013, 14:58
"Eivind:
Du kan hitta en bonusbiljett till NYC i Business Class imorgon. Du ska alltid kunna hitta en poängbiljett. Men det är svårt att hitta på hemsidan, den är förfärligt dålig men ska byggas om. "

Akkurat...så de fins, men er vanskelig å finne. Mkay.

"En Basic medlem kommer inte ha lika lätt att boka en resa i Business Class till New York för 100 000 poäng som en Gold eller Diamond medlem."

Dette er ihvertfall positivt, de mest lojale kundene skal ha bedre tilgang. Det synes jeg er logisk.

ILS2
18-11-2013, 14:58
Det er et fornuftig tiltak å differensiere tilgjengeligheten på bonusseter etter status. Belønner de som flyr mye, fremfor de som bare hanker inn poeng på co-brand.

ILS2
18-11-2013, 15:01
Du kan hitta en bonusbiljett till NYC i Business Class imorgon. Du ska alltid kunna hitta en poängbiljett. Men det är svårt att hitta på hemsidan, den är förfärligt dålig men ska byggas om.
Jeg tror Roald sikter til muligheten for å betale med cash+points, men jeg må nok skuffe han hvis han lever i den villfarelsen om at det er sidens utforming som gjør at produktet blir lite benyttet; det er prisen ;)

TommyL
18-11-2013, 15:05
Åja, slik å forstå. Nei det er ikke mye aktuelt tror jeg.

Dash
18-11-2013, 15:20
Kan vel også henvise til bonusreiser med partnerer som ikke kan bookes på nett....

bjornstrom
18-11-2013, 15:32
Jag tror det här är rätt "vapen" mot Norwegian. Man blir väldigt trogen som EuroBonus Guld…åtta år i rad nu!

Ph34r
18-11-2013, 16:20
Tydelig at man ønsker å konkurrere om de som flyr bare litt/middels jfr. senkede krav til sølvkort.

Personlig liker jeg at man får enda et nivå, men misliker samtidig dårlige navn som diamond osv. Dagens ordning er egentlig veldig fin mtp. navn. Hadde vært bedre med et nivå i bunn, feks bronse i tillegg til sølv og gull, men samtidig ville det vært meningsløst mtp. tilsvarende nivåer i Star Alliance. EB Sølv som SA GULL blir liksom feil.

RescueMe
18-11-2013, 17:35
Tydelig at man ønsker å konkurrere om de som flyr bare litt/middels jfr. senkede krav til sølvkort.

Her vil nok SAS kunne skaffe seg noen ekstra reisende som velger å ta weekendturen med SAS heller enn Norwegian. Jobber selv et sted der veldig få reiser mye, men en god del ansatte har gjerne 2-3 t/r til kurs og lignende i løpet av året. Har man i tillegg en weekendtur eller to så er sølvkortet i boks. Blir fort gjort å velge SAS selv om en kan spare noen hundrelapper hos konkurrenten da.

Fnate
18-11-2013, 19:22
Den oppgraderingen av Sølv, inkl lavere terskel tror jeg er et sjakktrekk.

Enig med Bjornstromsbråten der.

bardf
18-11-2013, 22:37
Virker jo også som den mye varslede devalueringa av EBG heller ikke kommer til å skje. Lojaliteten fra gullmedlemmer er mer verdt enn det gullmedlemmene koster tydeligvis, og godt er det.

Blir spennende å se hva de legger i diffrensiering på bonusbilletter. Hvis Diamond skal ha best tilgjengelighet så må jo det bety at gull har dårligere. Om det likevel betyr bedre i dag gjenstår jo å se. Er jo egentlig bare biz-tilgjengelighet på langdistanse som betyr noe, håper det vil bli lettere med gull. Så får kanskje Diamond partner-setene på sas.no?

LNv22
19-11-2013, 09:36
Status skal ha innvirkning på tilgangen til bonusseter

Grøss og gru for oss som har status andre steder enn SK, men som likevel soper inn poeng og bruker disse hos SK. Dersom tilgangen til bonusseter for basic blir enda dårligere enn den er i dag, blir det vel umulig å ta ut en AmEx CT med SK i C på IC i fremtiden.

Takk og lov for at det derfor ser ut som AmEx platinum (kanskje) igjen får bruke AmEx CT med *A partner i fremtiden...

Someone
19-11-2013, 09:39
Grøss og gru for oss som har status andre steder enn SK, men som likevel soper inn poeng. Dersom tilgangen til bonusseter for basic blir enda dårligere enn den er i dag, blir det vel umulig å ta ut en AmEx CT med SK i C på IC i fremtiden...

Men det er slik det bør være da det er mer lønnsomt at SAS har kundene hos seg selv og hindrer dem i å "statusshoppe"

Man ser jo Lufthansa/Miles&More gjør mye av det samme

LNv22
19-11-2013, 10:06
Men det er slik det bør være da det er mer lønnsomt at SAS har kundene hos seg selv og hindrer dem i å "statusshoppe"

Man ser jo Lufthansa/Miles&More gjør mye av det samme

Sant det; lurt for SK, men crap for oss som er SK basic og har status andre steder, men som likevel tar ut en masse bonusreiser med EB...

vbirk
21-11-2013, 01:04
Jeg ville ikke vært så bekymret, etterregistrerte poeng på torsdag og ble gullmedlem med en gang automatisk. Da hadde jeg også kjøpe grunnpoeng siste dag i opptjeningsperioden min for å kvalifisere (30 sep).
:)

Tja. Da var jeg godskrevet med 36 flygninger (opptjening juni-mai), men noe EBS-->EBG skjedde ikke. Knurr.

Twin Otter
21-11-2013, 04:09
Tja. Da var jeg godskrevet med 36 flygninger (opptjening juni-mai), men noe EBS-->EBG skjedde ikke. Knurr.

Frykt ikke! Send en epost til gull.no@sas.no så ordner de det kjapt.

BHSkeie
21-11-2013, 07:09
Jeg ringte på mandags morgen, de fikset det med en gang. i går fikk jeg Gull kort og bag tag i posten.

vbirk
21-11-2013, 09:25
Frykt ikke! Send en epost til gull.no@sas.no så ordner de det kjapt.

Indeed they did, som de sier i utlandet. Takk for tips.

Insomnia4u
08-12-2013, 10:07
Info om EBD fra søsterforum BC.se, fra medlem som har deltatt på SAS-konferanse:

EBD 50 tor(100 Segments eller 100K poeng)
Lansering April
Lounge on arrival
Points never expire
Guaranteed reward flights
Gratis Guldkort till valfri person

I övrigt
Family pooling för alla kort

http://www.businessclass.se/forum/sas-group-eurobonus/14445-sas-eurobonus-2-0-lanseras-i-januari-2014-a-12.html

Hypern
08-12-2013, 10:38
Lurer på om de 50k non redeemable points jeg fikk ved fasttrack til gold teller ved Diamond kvalifisering. Hvis ikke skulle jeg greie 100k grunnpoeng lett da jeg fasttracket til gold tidlig i kvalifiseringsperioden min som går fra 1.8-31.7.

matsh
08-12-2013, 11:46
Trodde det var lansering i januar?

Lurer på om de 50k non redeemable points jeg fikk ved fasttrack til gold teller ved Diamond kvalifisering. Hvis ikke skulle jeg greie 100k grunnpoeng lett da jeg fasttracket til gold tidlig i kvalifiseringsperioden min som går fra 1.8-31.7.

Har også tenkt på dette, har kvalifiseringsperiode fra 01.07 og bikker snart 100k med fast track...

Insomnia4u
08-12-2013, 16:58
Trodde det var lansering i januar?

EB 2.0 er visst planlagt å lanseras i januar, men alt blir ikke implementert samtidig. Sjekk tråden på BC.

matsh
08-12-2013, 20:42
Se der ja..

Er det lov å spekulere i at fast track var en gimmick for å booste flest mulig opp mot EBD, for at vi skal få en smakebit på hvor euforisk det er, og sørge for at vi MR'er oss til 100k kommende år? :)

Insomnia4u
08-12-2013, 20:53
Det som jeg synes er mest spennende er garantert bonusbillett-tilgjengelighet, noe som nærmer seg det Pandion har hatt lenge. Men ettersom jeg forstår er ikke alle detaljene klare ennå. Det kan iallefall ikke bli verre enn nå med så dårlig tilgjengelighet på SAS IC-flighter. Spesielt med C-klasse på de nye flyene som kommer i 2015 blir det en bra fordel å ha.

Hypern
08-12-2013, 20:56
Se der ja..

Er det lov å spekulere i at fast track var en gimmick for å booste flest mulig opp mot EBD, for at vi skal få en smakebit på hvor euforisk det er, og sørge for at vi MR'er oss til 100k kommende år? :)

Tja hehe meget mulig. Man kjører jo ikke kampanjer uten grunn og ihvertfall ikke sånne kampanjer. Usikkert hvor mange som benyttet seg av den kampanjen dog, vi som flypratere er vel bare en liten promille av SAS sin kundemasse og sykelig opptatt av sånne fordeler et gullkort gir.

foowie
22-01-2014, 11:04
Fikk en poengstatus mail i dag. Der står det at nye eurobonus kommer til våren..

SAS_flyer
22-01-2014, 11:05
EB 2.0 lanseres i vår står det i e-post fra SAS i dag. Nye fordeler for oss med EBG.

darkcho
22-01-2014, 11:44
Nye fordeler for sølv også visstnok.

KristianSk
22-01-2014, 16:25
Da er det utsatt enda en gang? Vår i mitt hode er april/mai... Håper på en tidlig vår i SAS.

Hickok
22-01-2014, 17:07
Glem aldri at SAS er mye bedre på lansering enn implementering.

Superhai
23-01-2014, 13:44
I tillegg til nytt design på kortene er det noen smånyheter.

Bizflyer
23-01-2014, 13:54

Hvor fant du dette?

Flight Cancelled
23-01-2014, 15:32
Designet var jo riktig pent. Basickortet ser også mye mer attraktivt ut nå, det er vel den mest merkbare endringen. Gjør nok at mange flere både melder seg på, og bruker det. Basic-kortet nå ser jo ut som et "lavklasse" kort.

Ellers syntes jeg det er rart at SAS ikke tar litt mer grep for å få folk til å melde seg inn i EuroBonus. Hva med å kopiere litt KLM sitt Flying Blue tiltrekkningstrekk ved å tillate litt mer bagasje for EB-medlemmer. Var på den måten at jeg gidda å melde meg inn i Flying Blue, samme med flere famliemedlemmer av meg. SAS kan for eksempel sette 15kg gratis, og +5kg for EB-medlemmer? Eller 20kg gratis, og +3kg for EB-medlemmer? Mange ville nok blitt EuroBonus-medlem av noe slik, og det ville nok med det skapt enda større lojalitet.

Discus
23-01-2014, 16:02
Fremdeles en "miljøvennlig MD80 som spyr ut sot" :lol:

KristianSk
23-01-2014, 18:09

Bare meg som synes gullkortet var det minst fine?

ILS2
23-01-2014, 18:12
Bare meg som synes gullkortet var det minst fine?
Nå skal man være forsiktig å bedømme noe man ikke fysisk har sett, men ja, det er noe skittent med fremtoningen. Fikk litt bronsefølelse da jeg så det, men så er det da vitterlig på 3. plass på EB-rangstigen også.

Mjolnir
23-01-2014, 19:46
Basic-kortet ble jo riktig fint. Forøvrig i tråd med en del andre program at kortet for de uvaskede er det peneste. Gjør det kanskje mindre motiverende å oppgradere til et kjedelig sølvkort da :lol: (skjønt man er vel stuck med det gamle kortet til man evt. endrer status)

Edit: står faktisk Member på blåkortet. Forsvinner begrepet Basic kanskje?

Ellers syntes jeg det er rart at SAS ikke tar litt mer grep for å få folk til å melde seg inn i EuroBonus. Hva med å kopiere litt KLM sitt Flying Blue tiltrekkningstrekk ved å tillate litt mer bagasje for EB-medlemmer. Var på den måten at jeg gidda å melde meg inn i Flying Blue

De gjør allerede noe lignende ved å tilby gratis in-flight WLAN til alle Eurobonusmedlemmer. Foreløbig ganske begrenset antall flygninger hvor dette er aktuelt dog.

Fbu76
25-01-2014, 14:24

Snakket med SAS nå. Jeg har kvalifiseringsperiode 1.3.2013-28.2.2014. De hevder at min grense for gull er 50.000 og ikke 45.000. Hun sjekket med en overordnet og sa at dispensasjonen for 45.000 var de som "var i grenseland". Så ingen poeng i å argumentere med henne. Jeg oppnår max 45.100 poeng med en MR i helga og har ikke muligheten til å reise mer. Hvem har rett? Hviss det er meg, hva gjør jeg?

Peppep
25-01-2014, 14:27
Snakket med SAS nå. Jeg har kvalifiseringsperiode 1.3.2013-28.2.2014. De hevder at min grense for gull er 50.000 og ikke 45.000. Hun sjekket med en overordnet og sa at dispensasjonen for 45.000 var de som "var i grenseland". Så ingen poeng i å argumentere med henne. Jeg oppnår max 45.100 poeng med en MR i helga og har ikke muligheten til å reise mer. Hvem har rett? Hviss det er meg, hva gjør jeg?
Du. På http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Hvordan/Medlemsnivaer/Gull/?WT.mc_id=NOEMtraffic_Big18_FinalCall_EB20&vst=true står det klart at det gjelder kvalifiseringsperiode fra og med 1/10-13. Send mail til gull.no@sas.no i stedet, de ordner det kjapt.

blokhus
25-01-2014, 18:30

Du. Har samme som deg og fikk godskrevet gull på 45.000. Har godt over 50k nå da.

3cseat
26-01-2014, 10:35

Fikk også bekreftet 35/45000 fra SAS, ved email til gull.no. Har juni~mai som opptjenings periode.

FlightDeck
26-01-2014, 11:19
Jeg går over i ny periode 1. februar og har klart målet med 35 flights. Blir jeg automatisk dumpet til Silver og må sende e-post for å få korrigert statusen? Uansett står det jo klart og tydelig på hjemmesidene dere omtaler over at ny grense er for kvalifiseringsperioder som begynner etter 1. oktober 2013.

vstenhjem
26-01-2014, 15:49
Noen rykter på en nærmere launch-dato? Synes det drøyer.

Star Flyer
26-01-2014, 17:28
Noen rykter på en nærmere launch-dato? Synes det drøyer.

Snakket med en på SAS kundeservice 05400, og hun sa at det skulle skje i februar.

Men absolutt en mulighet at hun var feilinformert.

KristianSk
26-01-2014, 17:44
Jeg mener å ha lest 3. Februar et sted, men når eposter fra SAS tidligere i tråden sier "til våren" er det ikke godt å si...

Trety
26-01-2014, 23:28
Jeg går over i ny periode 1. februar og har klart målet med 35 flights. Blir jeg automatisk dumpet til Silver og må sende e-post for å få korrigert statusen? Uansett står det jo klart og tydelig på hjemmesidene dere omtaler over at ny grense er for kvalifiseringsperioder som begynner etter 1. oktober 2013.

Du må sende en mail til gull.no@sas.no og be om det, så blir det ordnet på no-time. Det kommer ikke automatisk.

zapateria
27-01-2014, 18:32
Et spørsmål relatert til statusendring/perioder: Jeg har opptjeningsperiode Januar-Desember, men vil tjene opp poeng til statusendring i Mai, vil jeg da få ny status fra Mai til Januar? Eller til Desember året etter? Eller vil status kun gjelde i ny opptjeningsperiode altså neste Januar-Desember?

jameson82
27-01-2014, 18:36
Et spørsmål relatert til statusendring/perioder: Jeg har opptjeningsperiode Januar-Desember, men vil tjene opp poeng til statusendring i Mai, vil jeg da få ny status fra Mai til Januar? Eller til Desember året etter? Eller vil status kun gjelde i ny opptjeningsperiode altså neste Januar-Desember?

Da vil du ha statusen fra Mai 2014 til desember 2015 + 3 måneder(Om det ikke blir forandret med EB 2.0)

magnusto
27-01-2014, 21:44
Hei, hadde MR til ALC på lørdag og reiste ned og opp med en kompis, det viser seg at etter at jeg valgte seter, alle f ble ble midtsete blokkert, noen som vet om dette er en del av 2.0?

Someone
27-01-2014, 21:46
Hei, hadde MR til ALC på lørdag og reiste ned og opp med en kompis, det viser seg at etter at jeg valgte seter, alle f ble ble midtsete blokkert, noen som vet om dette er en del av 2.0?

Har vært soft-block for EBG i Plus lenge

magnusto
27-01-2014, 21:47
Ok, takk for svar (:

737-405
27-01-2014, 21:52
Fungerer soft Block for EBG enda altså?

Dag Viking
27-01-2014, 22:21
Har vært soft-block for EBG i Plus lenge

Både i Plus og Go.
Har hatt ledig midtsete over 90% av flightene med SAS siste år.
Ser også ut som SAS setter av flere rader til Plus enn nødvendig, slik at midtsetene blir tatt i Go før i Plus. I mine øyne er denne forbedringen av Plus meget bra i forhold til hvordan produktet for fleksible billetter var innenriks tidligere.

3cseat
28-01-2014, 09:02

Både i Plus og Go.
Har hatt ledig midtsete over 90% av flightene med SAS siste år.
Ser også ut som SAS setter av flere rader til Plus enn nødvendig, slik at midtsetene blir tatt i Go før i Plus. I mine øyne er denne forbedringen av Plus meget bra i forhold til hvordan produktet for fleksible billetter var innenriks tidligere.

Har også relativt bra erfaring med dette i det siste, men det er ikke alltid det ser ut til å fungere. Har opplevd et par ganger at den raden jeg sitter på har vært en av de få med 3 pax på. Har litt vanskelig å tro at alt alle de som da har hatt 3 seter alene alle er EBG.

Men som sagt, stort sett bra erfaring med dette

TGjr
29-01-2014, 20:01
Er det noen nyheter om hvorledes det blir, og når det kommer - nytt eurobonuslevel

darkcho
29-01-2014, 21:00
Har du prøvd å lese i tråden? :)

peterfox
29-01-2014, 23:15

Veldig bra, det eneste er kolleger som kommer flyttende inn på -E- setet, Ikkje bra

CRJ900
30-01-2014, 00:11
Veldig bra, det eneste er kolleger som kommer flyttende inn på -E- setet, Ikkje bra

Eller når SK skriver ut to boardingkort med 11C, du selv sitter i 11A og 11B er softblokket...

BårdK
30-01-2014, 17:56
Ubekreftede rykter sier at EB 2.0 blir lansert fk. mandag.

Flight Cancelled
30-01-2014, 18:30
Spennende. Fra hvilken kilde ble det ryktet plukket opp (av deg)?

vegardg
30-01-2014, 18:46
Fra BC:
I loungen på OSL kunne de fortelle at de får briefing om EB2.0 mandag, og at de brosjyrene de allerede har i skapet kunne deles ut da.

Frågan er om det kun er info som kommer på mandag, eller om vi som har passert 100k får opprykk også.