PDA

View Full Version : Inspirasjon bryllup i utlandet/bryllupsreise

A346
17-04-2013, 11:18
Min kjære har svart ja, og det går mot giftermål. Vi ønsker å kombinere bryllup og bryllupsreise ved å gifte oss i utlandet, fortrinnsvis ved norsk sjømannskirke eller norsk ambassade med vigselsrett. Foreløpig er hele verden aktuelle reisemål – et luksusproblem, men samtidig gjør det det vanskelig å velge.

Premisser:
- Vi ønsker varme
- Et «eksotisk» reisemål
- Luksus (men innenfor «rimelighetenes grenser» for to forholdsvis normale norske lønnsmottakere som fortsatt ønsker å klare avdrag på både studie- og huslån)
- Et sted vi ikke møter på naboen
- Foruten Hilton juksegull har vi hverken status eller uhorvelig mange bonuspoeng hos noen av de større hotellkjedene
- Reiselengde 2-3 uker og reiseperiode våren 2014

Alternativer så langt:
- Ambassade i SIN, videre til Vietnam og Japan
- Sjømannskirken i SFO, videre til Hawaii
- Sjømannskirken i DXB, videre til Seychellene eller Maldivene
- Sjømannskirken i SYD, videre til det sørlige Stillehavet (Vi har vært på Fiji og Aitutaki tidligere. Elsket sistnevnte og kunne gjerne tenkt meg tilbake dit, men min kjære ser nok først og fremst for seg en ny destinasjon.)

Så kjære forumtroll, fyr løs! Ideer, forslag, anbefalte hotell, destinasjoner etc. mottas med stor takk!

Setter pris på alle innspill som kan hjelpe oss i denne «vanskelige» situasjonen. :-)

Peppep
17-04-2013, 11:27
Gratulerer. :)

Ambassaden i Dar Es Salaam har vigselsrett, så det kan enkelt kombineres med f.eks. luksusresort på Zanzibar og en ukes safari. Hvis du tenker å reise med bonuspoeng, så er Europa-Afrika i business billig med både EuroBonus, USDM og LifeMiles.

Jeg vet ikke hvilken prisklasse dere tenker for overnatting, men noe slikt ser ikke akkurat vondt ut: www.hotels.com/ho378694/essque-zalu-zanzibar-nungwi-tanzania-den-forente-republikk/

For øvrig er det veldig lett å få tak i billetter til DAR, både med Swiss, Turkish, Ethiopian, EgyptAir m.fl.

kimpe
17-04-2013, 12:06
Grattis A346!

I samme båt vi da, skal gifte meg med fruen her i Aug neste år jeg og vi har valgt å gifte oss på Honolulu, Hawaii.. Blir en privat vielse på stranden der, ikke via ambassade eller sjømannskirke, da de hadde problemer med å vie oss de fleste steder i verden siden jeg er Dansk statsborger (men født og oppvokst i Norge)... Kun norske statsborgere som fikk gifte seg der, og dermed måtte vi velge privat vielse!

Har funnet oss et firma som stiller med prest, musikk, pynting og oppsett på Waikiki Beach, og blir hotell og kos der et par uker neste høst..

Tenkte det bare skulle bli den næmeste familien siden det er nokså langt dit, men allerede nå har over 30 pers meldt sin ankomst til vielsen, så vi flytter faktisk hele festen til Hawaii vi.. :)

Regner med å betale ca USD 2000 for vielsen med alt inkl (også levende musikk etc..), mens reise og opphold vil koste ca NOK 20-25000 pr pers.

Ønsker deg og fruen lykke til med planleggingen også, her i gården er det alt bestilt prøving av brudekjoler i USA nå i sommer, så blir nok litt styr rundt det hele.. hehe. Selv blir det lys linbukse og hvit skjorte her, så far har alt i orden allerede! :)

Lykke til!

Kim

A346
17-04-2013, 13:18
Takk for tips så langt, og gratulerer til deg også kimpe!

A346
19-04-2013, 12:51
Bumper denne - ønsker fortsatt tips!

nime
20-04-2013, 21:09
Om du lurer på noe ang SEZ så bare spør :)

A346
23-04-2013, 16:43
Etter SudCaravelles utmerkede tripreport med SriLankan frister absolutt det. At prisene mellom DXB og MLE er lave i biz gjør det ikke mindre interessant.

En mulighet vi vurderer er å invitere med den nærmeste familien til DXB for en enkel seremoni der, før vi to fyker videre til MLE og gjerne et stopp i Sri Lanka på hjemveien for å ta oss litt utenfor "komfortsonen".

Tips til overkommelig priset luksus på Maldivene?

Hva med Sri Lanka? Tips til hva man bør få med seg? Ønsker gjerne å reise rundt i noen dager.

SQ 777
23-04-2013, 17:07
Bare Sri Lanka.. Var der i 1994 og 1977 og anbefaler stedet. Kandy er bare topp, fine strendert etc, men aner ikke hoteller om dagen.. Mest husker jeg topp, hot, mat..

Blir det nytt sted Stillehavet, Fransk Polynesia, snakk med Elefnaten om Fnatheim. Jeg går god for Moorea ( vært der to ganger ).