A346
17-04-2013, 11:18
Min kjære har svart ja, og det går mot giftermål. Vi ønsker å kombinere bryllup og bryllupsreise ved å gifte oss i utlandet, fortrinnsvis ved norsk sjømannskirke eller norsk ambassade med vigselsrett. Foreløpig er hele verden aktuelle reisemål – et luksusproblem, men samtidig gjør det det vanskelig å velge.
Premisser:
- Vi ønsker varme
- Et «eksotisk» reisemål
- Luksus (men innenfor «rimelighetenes grenser» for to forholdsvis normale norske lønnsmottakere som fortsatt ønsker å klare avdrag på både studie- og huslån)
- Et sted vi ikke møter på naboen
- Foruten Hilton juksegull har vi hverken status eller uhorvelig mange bonuspoeng hos noen av de større hotellkjedene
- Reiselengde 2-3 uker og reiseperiode våren 2014
Alternativer så langt:
- Ambassade i SIN, videre til Vietnam og Japan
- Sjømannskirken i SFO, videre til Hawaii
- Sjømannskirken i DXB, videre til Seychellene eller Maldivene
- Sjømannskirken i SYD, videre til det sørlige Stillehavet (Vi har vært på Fiji og Aitutaki tidligere. Elsket sistnevnte og kunne gjerne tenkt meg tilbake dit, men min kjære ser nok først og fremst for seg en ny destinasjon.)
Så kjære forumtroll, fyr løs! Ideer, forslag, anbefalte hotell, destinasjoner etc. mottas med stor takk!
Setter pris på alle innspill som kan hjelpe oss i denne «vanskelige» situasjonen. :-)
Premisser:
- Vi ønsker varme
- Et «eksotisk» reisemål
- Luksus (men innenfor «rimelighetenes grenser» for to forholdsvis normale norske lønnsmottakere som fortsatt ønsker å klare avdrag på både studie- og huslån)
- Et sted vi ikke møter på naboen
- Foruten Hilton juksegull har vi hverken status eller uhorvelig mange bonuspoeng hos noen av de større hotellkjedene
- Reiselengde 2-3 uker og reiseperiode våren 2014
Alternativer så langt:
- Ambassade i SIN, videre til Vietnam og Japan
- Sjømannskirken i SFO, videre til Hawaii
- Sjømannskirken i DXB, videre til Seychellene eller Maldivene
- Sjømannskirken i SYD, videre til det sørlige Stillehavet (Vi har vært på Fiji og Aitutaki tidligere. Elsket sistnevnte og kunne gjerne tenkt meg tilbake dit, men min kjære ser nok først og fremst for seg en ny destinasjon.)
Så kjære forumtroll, fyr løs! Ideer, forslag, anbefalte hotell, destinasjoner etc. mottas med stor takk!
Setter pris på alle innspill som kan hjelpe oss i denne «vanskelige» situasjonen. :-)