PDA

View Full Version : SK 737-600 konfigurasjon i Norsk vs Svensk produksjon

DHC8-103
11-04-2013, 19:57
Var så heldig her om dagen å få en tur med LN-RRD, en -600 som fly i Svensk produksjon.
Denne maskinen, og da regner jeg med dette også gjelder flere eller alle av-600 som ikke flyr Norsk produksjon til vanlig, var konfigurert mer likt de orginale SK -700'ene (RNN,RRN,RNO osv)

Samme setetype (de med bevegelig hodestøtte), samme toalett konfig (to bak) og metaldører på skap ol i Gally mm.(noe jeg forøvrig ikke har sett på en 737 før)

Noen grunn til at det er så stor forskjell innad i -600 flåten. Ble ikke disse bestillt alle under ett, slik at det ville vært naturlig med samme innredning? Er vel også 120 vs 123 seter

Har prøvd å søke litt, men ikke funnet noe her på forumet..

Chriscross
11-04-2013, 20:09
Var så heldig her om dagen å få en tur med LN-RRD, en -600 som fly i Svensk produksjon.
Denne maskinen, og da regner jeg med dette også gjelder flere eller alle av-600 som ikke flyr Norsk produksjon til vanlig, var konfigurert mer likt de orginale SK -700'ene (RNN,RRN,RNO osv)

Samme setetype (de med bevegelig hodestøtte), samme toalett konfig (to bak) og metaldører på skap ol i Gally mm.(noe jeg forøvrig ikke har sett på en 737 før)

Noen grunn til at det er så stor forskjell innad i -600 flåten. Ble ikke disse bestillt alle under ett, slik at det ville vært naturlig med samme innredning? Er vel også 120 vs 123 seter

Har prøvd å søke litt, men ikke funnet noe her på forumet..

Dette er nok innenlandskonfig. Det kom to versjoner i sin tid. Europakonfig hadde toalett foran og deilige tosetere på fire første radene på venstre side. Dypt savnet, snufs.

DHC8-103
12-04-2013, 10:58
Hm, så svaret ligger kanskje i de gode gamel "Euro" tradisjonene.
Fikk europa maskinene nye seter i hele kabinen da 2-seteren forsvant. (type disse vonde recarostolene i norske -600 )

Noen som vet hvorfor man har valgt skap med metalldører?

Eriksan
12-04-2013, 11:05
Hm, så svaret ligger kanskje i de gode gamel "Euro" tradisjonene.
Fikk europa maskinene nye seter i hele kabinen da 2-seteren forsvant. (type disse vonde recarostolene i norske -600 )

Noen som vet hvorfor man har valgt skap med metalldører?

De opprinnelig leverte -600 euro-config med 112 seter og 2+3 seating på de første radene, ble helt rekonfiguert til 120 seter og de forhatte Sicma Aero stolene (ikke Recaro!).

Som nevnt over er de svenske 123 seterne fortsatt konfiguert som de ble levert med domestic-config og gode stoler med bevegelige hodeklaffer som det er på opprinnelig ex-SK -700 med 140 seter og to toaletter bak.

DHC8-103
12-04-2013, 11:39
Interessant.
Gikk domestic-configen kun i Sverige i sin tid, og at det er derfor de fortsatt flyr svensk produskjon?
Vet noen sånn ca når europa configen forsvant i -600?

Eriksan
12-04-2013, 12:07
Interessant.
Gikk domestic-configen kun i Sverige i sin tid, og at det er derfor de fortsatt flyr svensk produskjon?
Vet noen sånn ca når europa configen forsvant i -600?

Ved nærmere ettertanke lurer jeg på om domestic-config opprinnelig hadde 116 seter, det var et par individer på norsk produksjon også. Mener det var i 2008 alle -600 og -700 ble bygget om.

Etter et nærmere søk her på forumet bekreftes ovenstående:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=26382

-500 ble forøvrig aldri bygget om til 125 seter.