PDA

View Full Version : Oppgradering med EB OSL-BCN

martins
18-03-2013, 10:31
Har aldri gjort dette før, og er rimelig "grønn" når det kommer til EB og oppgraderinger generellt.

Jeg og kjæresten skal fly til BCN 19. mai, og skal fly ned med SK4685. Har economy billett. Sliter litt med å finne ut poengprisen for oppgradering fra economy til buisness. Finner bare Economy Extra til Business (15.000 pr pers)

Noen som kan hjelpe? (Blir vel snakk om stand-by oppgradering)

Bizflyer
18-03-2013, 10:35
Du kan kun oppgradere fra Extra til Biz innen Europa. Så det er nok derfor du ikke finner prisen.

martins
18-03-2013, 10:38
Okay. Kjekt å vite :) Tusen takk for kjapp tilbakemelding ;)

teamseacow
18-03-2013, 14:19
Også kan du jo som regel bare oppgradere en klasse ;) Heldigvis er flighten BCN ikke så lang, og om du har flaks får du finfin utsikt over pyreneene siste timen :D Husk å sitte på venstre side!

jameson82
18-03-2013, 14:20
Om du vil imponere frøkna så er det muligheter til å kjøpe seg inn i SAS loungen på OSL.

Sondbjo
19-03-2013, 01:16
Hva med å prøve optiontown lykken ? :D Det kan jo være en nødløsning om du vil imponere med bussines class ;)

Scanflyer
19-03-2013, 03:07
Optiontown med SAS gjelder bare intercontinentalt.

martins
19-03-2013, 09:08
Takk for flere gode svar :)

Ja, flighten er jo ikke så veldig lang, så jeg tror vi skal klare oss fint baki :) Tenkte det hadde vært morsomt å startet ferien med en liten overraskelse, men tror uansett det kommer til å bli en flott tur! (Skal på cruise med RCCL) Hjemover skal vi fly Air Baltic, og har lagt inn optiontown på den flighten (BCN - RIX - OSL), så håper det går igjennom. Blir isåfall en hyggelig slutt på turen ;) Leste forøvrig i en annen tråd her at de får litt skryt av deres C klasse, spesiellt mtp pris vs opplevelse i C. Blir vel bare å krysse fingrene der :)

Ellers så har jeg 30.000EB poeng som jeg tenker å bruke på en oppgradering en gang i fremtiden. Nå vet jeg ihvertfall at jeg skal kjøpe Y+ billetter hvis jeg skal oppgradere hos SAS innen europa. Hvordan gjelder dette hos andre *A partnere forresten? (Oppgradering med EB poeng altså)

Discus
19-03-2013, 19:27
Hvordan gjelder dette hos andre *A partnere forresten? (Oppgradering med EB poeng altså)
Det er dyrt, stort sett bare de dyreste økonomibillettene som kan oppgraderes. Du finner informasjon på sas.no

Bergern
19-03-2013, 20:15
Om du vil imponere frøkna så er det muligheter til å kjøpe seg inn i SAS loungen på OSL.

Om du først skal bruke penger på lounge på OSL, så velger du OSL-loungen. Koster det samme (ca) og er betydelig mer "loungepreget" enn SAS sitt businesstilbud. Gullstuen kommer man seg ikke inn i på kjøpt adgang.