bmgzor
01-02-2013, 14:44
Skal på en guttatur til HNL i slutten av februar etter å ha hoppa på ett supertilbud som United hadde i høst.
Routing var opprinnelig følgende:
HAU-OSL-EWR-LAX-HNL // HNL-IAD-EWR-OSL-HAU
Litt før jul så kom det en endring slik at connection time på EWR var kun 1:10. Jeg hadde vanskelig for å tro at dette skulle gå, og vist det ikke gikk så ville vi ikke komme oss til HNL før neste dag. 1:10 er minimum connection time så det var ikke så mye å gjøre med dette før vi eventuelt sto der.
Men idag når jeg kikka på itinerary på nett så var connection på LAX gått ned fra 1:30 til 14! minutter, som umulig kan være lovlig connection.
Tok en telefon til UA og forklarte situasjonen og hun skjønte ikke hvorfor vi ikke hadde blitt informert - men det beste hun kunne tilby var å booke oss om på første flight fra LAX neste dag, men vi måtte selv dekke overnatting.
Hun trykka falt på apparaturet og fant ingen andre muligheter. Jeg fant meg ikke i å måtte betale overnatting selv når dette var en endring de hadde gjort - uten å informere en gang.
Etter en halvtime på vent hvor hun snakket med forskjellige supervisors kom hun frem til at vi kunne reise via LHR og SFO. Ny utgående routing ble da: HAU-OSL-LHR-SFO-HNL.
Etter enda en stund på vent kom hun tilbake og sa at nå hadde hun fått dette på plass, men om vi ønsket å fly direkte HNL-EWR på returen for å slippe innom IAD. Selvfølgelig var dette også helt topp.
Når nye itinerary kom på epost så ser jeg også at vi har fått EcoExtra på OSL-LHR og Economy Plus seter på alle UA flights.
Meget fornøyd med 2 timer på telefonen :) Men hadde hun rett? Hadde ikke United noe ansvar for hotell på LAX?
Routing var opprinnelig følgende:
HAU-OSL-EWR-LAX-HNL // HNL-IAD-EWR-OSL-HAU
Litt før jul så kom det en endring slik at connection time på EWR var kun 1:10. Jeg hadde vanskelig for å tro at dette skulle gå, og vist det ikke gikk så ville vi ikke komme oss til HNL før neste dag. 1:10 er minimum connection time så det var ikke så mye å gjøre med dette før vi eventuelt sto der.
Men idag når jeg kikka på itinerary på nett så var connection på LAX gått ned fra 1:30 til 14! minutter, som umulig kan være lovlig connection.
Tok en telefon til UA og forklarte situasjonen og hun skjønte ikke hvorfor vi ikke hadde blitt informert - men det beste hun kunne tilby var å booke oss om på første flight fra LAX neste dag, men vi måtte selv dekke overnatting.
Hun trykka falt på apparaturet og fant ingen andre muligheter. Jeg fant meg ikke i å måtte betale overnatting selv når dette var en endring de hadde gjort - uten å informere en gang.
Etter en halvtime på vent hvor hun snakket med forskjellige supervisors kom hun frem til at vi kunne reise via LHR og SFO. Ny utgående routing ble da: HAU-OSL-LHR-SFO-HNL.
Etter enda en stund på vent kom hun tilbake og sa at nå hadde hun fått dette på plass, men om vi ønsket å fly direkte HNL-EWR på returen for å slippe innom IAD. Selvfølgelig var dette også helt topp.
Når nye itinerary kom på epost så ser jeg også at vi har fått EcoExtra på OSL-LHR og Economy Plus seter på alle UA flights.
Meget fornøyd med 2 timer på telefonen :) Men hadde hun rett? Hadde ikke United noe ansvar for hotell på LAX?