Log in

View Full Version : OK+ fornøyd med United

bmgzor
01-02-2013, 14:44
Skal på en guttatur til HNL i slutten av februar etter å ha hoppa på ett supertilbud som United hadde i høst.

Routing var opprinnelig følgende:
HAU-OSL-EWR-LAX-HNL // HNL-IAD-EWR-OSL-HAU

Litt før jul så kom det en endring slik at connection time på EWR var kun 1:10. Jeg hadde vanskelig for å tro at dette skulle gå, og vist det ikke gikk så ville vi ikke komme oss til HNL før neste dag. 1:10 er minimum connection time så det var ikke så mye å gjøre med dette før vi eventuelt sto der.

Men idag når jeg kikka på itinerary på nett så var connection på LAX gått ned fra 1:30 til 14! minutter, som umulig kan være lovlig connection.

Tok en telefon til UA og forklarte situasjonen og hun skjønte ikke hvorfor vi ikke hadde blitt informert - men det beste hun kunne tilby var å booke oss om på første flight fra LAX neste dag, men vi måtte selv dekke overnatting.

Hun trykka falt på apparaturet og fant ingen andre muligheter. Jeg fant meg ikke i å måtte betale overnatting selv når dette var en endring de hadde gjort - uten å informere en gang.

Etter en halvtime på vent hvor hun snakket med forskjellige supervisors kom hun frem til at vi kunne reise via LHR og SFO. Ny utgående routing ble da: HAU-OSL-LHR-SFO-HNL.

Etter enda en stund på vent kom hun tilbake og sa at nå hadde hun fått dette på plass, men om vi ønsket å fly direkte HNL-EWR på returen for å slippe innom IAD. Selvfølgelig var dette også helt topp.

Når nye itinerary kom på epost så ser jeg også at vi har fått EcoExtra på OSL-LHR og Economy Plus seter på alle UA flights.

Meget fornøyd med 2 timer på telefonen :) Men hadde hun rett? Hadde ikke United noe ansvar for hotell på LAX?

chrisljo
01-02-2013, 18:11
På turen fra Norge tror jeg EU261 gjelder:
http://en.wikipedia.org/wiki/Passenger_Compensation_Regulation#Applicability
og det sikrer overnatting, men ingen kompensasjon ettersom turen er så langt fram i tid.

Den amerikanske regelverket for returen kjenner jeg ikke.

Bra det ordnet seg!

Tommy777
01-02-2013, 19:52
Velkommen til det nye United aka Continental kundeservice.

Continental har i alle aar hatt som strategi aa forsoeke aa dumpe kostnader og ubekvemmeligheter paa kundene for aa spare penger selv om du selvsagt har krav paa gratis overnatting

Loesningen er aa presse paa slik du her gjorde, da ordner det seg

Mjolnir
01-02-2013, 20:53
På turen fra Norge tror jeg EU261 gjelder:
http://en.wikipedia.org/wiki/Passenger_Compensation_Regulation#Applicability
og det sikrer overnatting, men ingen kompensasjon ettersom turen er så langt fram i tid.

Den amerikanske regelverket for returen kjenner jeg ikke.

Holder det at det er en itinerary som starter i Europa, eller gjelder dette pr. flight? Klarer ikke å lese noe eksplisitt om dette utfra EU261.

Prøvde å søke opp litt om rettigheter ved kansellerte fly utfor Europa ifbm. en tilsvarende ruting til østen hvor siste leg ble kansellert med ombooking til neste dag. CX ville så vidt jeg forsto bare delvis kompensere for en ekstra natt på hotell. Etter det jeg klarte å søke meg fram til har man svært få rettigheter som passasjer utover T&C hos det enkelte selskap.

Fredrik KH
01-02-2013, 22:00
Hatt to turer med UA siste måneden, IAD-LAX og LAX-LHR. Hadde billigste economy billetter begge gangene men ble flyttet til eco extra begge gangene. Selv er jeg veldig fornøyd med UA.

kekker
02-02-2013, 07:30
Aloha fra Maui!

Jeg har ikke så mye å komme med i sakens anledning, bortsett fra at dere kan glede dere til Hawaii. Jeg hoppet på US sitt tilbud fra MAD, og hadde en melkerute av en flyreise, men jeg fikk plukket inn endel flyplasser og flytyper, så jeg klager ikke.
Uansett HNL er en herlig by, by er forsåvidt by, men det hjelper på at strendene er laaang og det er lite klær på det motsatte kjønn, evt. det samme om man foretrekker slikt.

Jeg var i HNL en liten uke og må vel si at Pearl Harbour var høydepunktet, det skal sies at jeg fort går lei av å ligge på en strand. Og jeg gidder ikke dra alene halve jordkloden rundt for å bevise at jeg kan drikke sprit. Uansett det er gode muligheter for det i HNL også. Jeg hoppet på et fly med go! til Maui etter ei lita uke og er her nå. Med leiebil og livet som innsats har jeg i dag kjørt rundt vestenden av Maui, noe som fremstår vestlandske smale veier til å fremstå som autostradaer.. Fikk etterpå vite at leiebil byrene er måtelig fornøyde med turister som kjører den ruta, noe som jeg foråsvidt kan forstå.
Etter endt runde rundt Maui var det enda plenty med sol, så jeg kjørte opp på "Maui Space Surveillance Site", for 2. gang, for å få litt utsitkt over Maui og bort til the Big Island. Kjørte opp dit i går også, men tåka/skyene ville ikke slippe taket. Der oppe er det eneste stedet på Hawaii hvor ulljakka mi kom til nytte. Mange kalde turister der..

Uansett, ha en fortreffelig tur, jeg har kost meg maks, skal prøve meg på en TR når jeg er tilbake i kongeriket Norge.

Superhai
02-02-2013, 08:31
Meget fornøyd med 2 timer på telefonen :) Men hadde hun rett? Hadde ikke United noe ansvar for hotell på LAX?

I USA så er du overlatt til deg selv når det gjelder forsinkelser når det gjelder rettigheter. EU har ikke myndighet i USA, men har myndighet over selskaper som er registrert i EU, i ditt tilfelle er du i USA med et amerikansk selskap. Og amerikanerne har kun regulert s.k. "tarmac-delays". For mer informasjon kan du lese her:

http://www.dot.gov/airconsumer/flight-delays

bmgzor
02-02-2013, 17:12
Takk for tips og tilbakemeldinger, vi gleder oss voldsomt til turen og Hawaii :)