PDA

View Full Version : BA Executive Club, Avios, oppgraderinger m.v.

Pages : 1 [2]

Fnate
05-06-2015, 14:19
Det kommer jo litt an på ja. Det er tøft med F-sete, selv om de er gamle og utdaterte.

Den gamle F-en til BA er litt sånn "tversover & røkejakke". Det blir kritisk med skinnlapper på albuene og en shiny Rimova eller Tumi er å banne i kirken.

Enig i at rad 4 nok er bedre enn 5. De er omtrent like private (ikke så veldig), men 4A/K er altså mer stille. Når det er vanlig First, er ikke forskjellen så stor. Jeg har hatt begge og det er litt "same-same". Faktisk liker jeg alle First setene i jumboen omtrent like godt, med unntak av 1A/K (hvis jeg reiser alene). De er så tett at det er som å våkne med noen du ikke kjenner. Våknet over Australia en gang, bakfull og fæl, og stirret rett inn i øynene til en jente jeg ikke kjente. "What the F***" - rakk jeg tenke før jeg kom på hvor jeg var, og snudde meg.

Digresjon over... Tøft valg. Jeg liker servicen og stylen i 2 etg. Men kan hende jeg hadde valgt F-seter allikevel. Det er 50/50 altså.

BårdK
10-06-2015, 15:33
Småtøft å våkne på den måten, Fnate!

petter380
06-08-2015, 20:49
1) Må være bevegelse på konto ila. 36 mnd så mister du ingen ting (dvs. en avios ut/inn regnes som bevegelse)

Jeg må en tur til AMS i september og tenkte å ta turen via LHR på vei til AMS for å få bevegelse på konto innen 36 måneder.

Til min overraskelse nå fant jeg ut at man ikke trenger å BA en gang; det er nok å kjøpe 1000 poeng (ca. 300 kroner) eller få noen til å overføre e.l. - kjedelig… Jeg har overkomplisert avios (trodde man måtte fly BA) og 36 måneders grensen ;)

Tar kanskje turen via LHR allikevel, så lenge jobben ikke stopper meg (er ikke akkurat den billigste turen).

Eller kanskje jeg får poeng med LAN i sommer, og det teller jo som en bevegelse? :)

Discus
06-08-2015, 21:25
Jeg må en tur til AMS i september og tenkte å ta turen via LHR på vei til AMS for å få bevegelse på konto innen 36 måneder.

Til min overraskelse nå fant jeg ut at man ikke trenger å BA en gang; det er nok å kjøpe 1000 poeng (ca. 300 kroner) eller få noen til å overføre e.l. - kjedelig… Jeg har overkomplisert avios (trodde man måtte fly BA) og 36 måneders grensen ;)

Bevegelse på konto er bevegelse. Netthandle som gir 1 avios holder også, eller uttak av avios faktisk. Men en fordel med å ha "aktiv konto", dvs. ha fløyet BA ila. siste 12 mnd er at du får tilgang til "save reward-flights" på Shorthaul, dvs. den faste lave tax-prisen uten YQ m.v.

petter380
06-08-2015, 21:37
Bevegelse på konto er bevegelse. Netthandle som gir 1 avios holder også, eller uttak av avios faktisk. Men en fordel med å ha "aktiv konto", dvs. ha fløyet BA ila. siste 12 mnd er at du får tilgang til "save reward-flights" på Shorthaul, dvs. den faste lave tax-prisen uten YQ m.v.

Er "save reward-flights" på shorthaul bra? Jeg skjønner ikke helt hva man får ut av det (kjenner ikke helt BA-terminologi)

Discus
06-08-2015, 21:46
Er "save reward-flights" på shorthaul bra? Jeg skjønner ikke helt hva man får ut av det (kjenner ikke helt BA-terminologi)

Da får du fast lav pris på tax/fuel og ikke full pakke når du tar ut awardflight.

OSL-LHR t/r er 452 kroner i taxes/fees med saver-ward, mens normale skatter på OSL-LHR t/r er 666 kroner

Vedlagt eksempel på en vanlig økonomibillett

Discus
13-08-2015, 23:01
Etter at BA la om uttaksprisen for bonusturer, og premiumkabinene ble vesentlig dyrere så har også oppgraderinger blitt dyrere. WT+ til CW kan eks. komme opp i 60.000 Avios t/r Oslo-USA.

Da er det viktig å ikke se seg helt blind på oppgraderinger, som er nesten umulige å få tak i.

Eks med oppgradering bruk av 60.000 Avios
OSL-DEN kjøpt WT+ oppgradert til CW 11.200 NOK ,
Opptjening uten status: 10826 Avios/220 TP
Med sølv/gull: 16240 / 21652

Eks. med "money + avios" bruk av 60.000 Avios
OSL-DEN kjøpt CW: 11700 NOK
Opptjening uten status: 16240 Avios/360 TP
Med sølv/gull: 21654 / 27066

Så i en del tilfeller er det mye mer lønnsomt å bruke kombinasjonen penger og avios enn å lete etter oppgraderinger. Raskere status og lavere avioskost dersom man reiser langt. NB! Mange variable her så frem med excel

(Merk at oppgradering fra WT+ til CW er litt dyrere i low-season enn high)

...hvis jeg nå har regnet rett på dette her

KristianSk
14-08-2015, 17:36
Etter at BA la om uttaksprisen for bonusturer, og premiumkabinene ble vesentlig dyrere så har også oppgraderinger blitt dyrere. WT+ til CW kan eks. komme opp i 60.000 Avios t/r Oslo-USA.

Da er det viktig å ikke se seg helt blind på oppgraderinger, som er nesten umulige å få tak i.

Eks med oppgradering bruk av 60.000 Avios
OSL-DEN kjøpt WT+ oppgradert til CW 11.200 NOK ,
Opptjening uten status: 10826 Avios/220 TP
Med sølv/gull: 16240 / 21652

Eks. med "money + avios" bruk av 60.000 Avios
OSL-DEN kjøpt CW: 11700 NOK
Opptjening uten status: 16240 Avios/360 TP
Med sølv/gull: 21654 / 27066

Så i en del tilfeller er det mye mer lønnsomt å bruke kombinasjonen penger og avios enn å lete etter oppgraderinger. Raskere status og lavere avioskost dersom man reiser langt. NB! Mange variable her så frem med excel

(Merk at oppgradering fra WT+ til CW er litt dyrere i low-season enn high)

...hvis jeg nå har regnet rett på dette her

Takk for tipset, det var jeg ikke klar over. Er det ubegrenset hvor mange Avios man kan delbetale med? Jeg søler som regel bort poengene mine intra-europe så har aldri sittet på noen stor balanse...

Discus
14-08-2015, 21:20
Det er fast antall avios man kan velge, virker som det er avhengig av pris og klasse. (Velger jeg WT+ så får jeg ikke opp 60.000-valget)

39346

Fnate
28-10-2015, 12:30
Da har det kommet nok en devaluering av Avios. På nytt er det USA uttak som blør. De har jo blødd rimelig kraftig allerede, og prisene har delvis gått fullstendig amok samtidig som tilgjengeligheten er null og niks.

transcont var en god deal før. Det er det ikke lenger nå. Nå er tiden kommet for det siste (tror jeg) hullet

fra og med 2 Februar 2016 endres uttak på korte ruter.

economy var 4500 bli 7500
business var 9000 blir 15000
first var 18000 blir 30000

Skattene er lave i USA. Det skal sies. Men en kort tur i USA på F koster nå ikke mer enn et par tusen kroner, så å bruke 30000 Avios på det er bra teit.

Kort sagt er den eneste gode bruken av Avios i ferd med å bli oppgradering. Det er svært få andre gode deals.

Discus
25-12-2015, 12:16
Tidligere kunne man kun oppgradere (WT til WT+) med Avios fra bookingklasse H, B og Y på BA-flighter. Nå kan man oppgradere fra V, S, N, M, L og K i tillegg. Dvs. nå er det bare Q, O og G man ikke kan oppgradere fra.

De har også justert kalkulatoren for å regne ut kostnader for bruk av Avios så den viser både peak og off-peak. https://www.britishairways.com/travel/avios-calculator/public/en_no

robertaas
07-01-2016, 19:32
Har booket 3 nesten like reiser med AA som jeg tenkte bruke til å nå sølv i Executive Club.

-Ifølge Avios flight calculator skulle hver av bookingene gi 70 TP.
-Når jeg tar fram flightene under "manage my bookings" stod det at jeg skulle tjene 65 TP på hver av dem. Merkelig da 2 av bookingene var helt symmetriske.
-Har nå flydd ferdig en av bookingene og har fått 60 TP. De 2 neste er fortsatt listet som 65 TP.
Om de 2 neste også faller ned på 60 TP så når jeg ikke sølv.

Noen tips om hva jeg skal gjøre?

Discus
07-01-2016, 21:08
Har booket 3 nesten like reiser med AA som jeg tenkte bruke til å nå sølv i Executive Club.
...
Noen tips om hva jeg skal gjøre?
Starte med å fortelle oss routingen så er det enklere å hjelpe deg ;)

Det er en del odde saker med AA, særlig fordi det er gjennomgående flightnummer på en del strekninger. Eks MIA-TPA-JFK med samme nummer teller kun som et leg MIA-JFK. Er det code-share involvert er også en sak, samt kabin det er booket i og bookingklasse, og om det er noe gamle US-saker involvert. Mye som kan spille inn her.

robertaas
07-01-2016, 22:15
Starte med å fortelle oss routingen så er det enklere å hjelpe deg ;)
Den jeg er ferdig med:
OSL-LHR BA i S
LHR-PHL AA i O
PHL-SJU AA i O
SJU-CLT AA i O
CLT-LHR Aa i O
LHR-OSL BA i S
Som sagt ga kalkulatoren her 70 poeng totalt, listingen ga 65 poeng og jeg fikk til slutt 60.

En annen som kommer opp er:
OSL-LHR BA i S
LHR-MIA AA i O
MIA-STX AA i O
STX-MIA AA i O
MIA-LHR AA i O
LHR-OSL BA i S
Her ga også kalkulatoren 70 og listingen gir fortsatt 65.
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=40010&stc=1&d=1452201534

Discus
07-01-2016, 23:01
...og jeg fikk til slutt 60.

Det er jo klart en feil en plass når alle tall er forskjellige, men har du regnet riktig. Opptjening skjer ihht det rutenummer billetten er kjøpt på, ikke på metallet. Er det code-share på OSL-LHR? Er den på AA-nummer er det 5TP, er det BA-nummer er det 10 TP i S-klasse.

Er det bokført poeng så ser du vel hva som er gitt for hvilke legs og hva som mangler eller hvor det er krøll? Så kan du evt. etterregistrere.

Gjennomgående rutenumer lager som nevnt også krøll.

robertaas
08-01-2016, 00:50
Det er jo klart en feil en plass når alle tall er forskjellige, men har du regnet riktig. Opptjening skjer ihht det rutenummer billetten er kjøpt på, ikke på metallet. Er det code-share på OSL-LHR? Er den på AA-nummer er det 5TP, er det BA-nummer er det 10 TP i S-klasse.Bestilte billetten hos AA og hos AA listes flightene OSL-LHR som AA, men hos BA listes de som BA. På boardingkortet jeg fikk av BA står det BA og på boardingkortet jeg fikk av AA står det også BA.

Er det bokført poeng så ser du vel hva som er gitt for hvilke legs og hva som mangler eller hvor det er krøll? Så kan du evt. etterregistrere.
Har fått for alle segmentene, men med 5 poeng mellom OSL og LHR.

LN-MOW
08-01-2016, 01:49
BA er operating flight, så det vil alltid oversettes på boardingkortet hvis du har en codeshareflight i bestillingen.

Discus
08-01-2016, 11:26
Har fått for alle segmentene, men med 5 poeng mellom OSL og LHR.

Du kjøpte dem nok som AA-flighter (og det som står på billetten), og da er det 5TP som godskrives i S-klasse OSL-LHR. Du kan jo forsøke å sende inn skjermbildet med 65TP og håpe de er snille med deg (men ikke ha for store forhåpninger)

robertaas
08-01-2016, 22:38
Vil man kunne opptjene mere TP om man oppgraderer for Avios? Ser at det under betingelser står
"Tier Points and Avios will be rewarded according to the commercial ticket purchased."

Betyr dette at man får poeng etter den lavere bookingklassen man opprinnelig kjøpte for penger?

Martin
08-01-2016, 22:49
Vil man kunne opptjene mere TP om man oppgraderer for Avios? Ser at det under betingelser står
"Tier Points and Avios will be rewarded according to the commercial ticket purchased."

Betyr dette at man får poeng etter den lavere bookingklassen man opprinnelig kjøpte for penger?

Oppgraderer du for Avios, tjener du poeng for den klassen du opprinnelig betalte for, ja.

robertaas
08-01-2016, 22:52
Oppgraderer du for Avios, tjener du poeng for den klassen du opprinnelig betalte for, ja.
Og oppgraderer man for penger får man da poeng for klassen man ender i?

Discus
09-01-2016, 00:00
Og oppgraderer man for penger får man da poeng for klassen man ender i?
Ja, om du oppgraderer (før innsjekk?) på BA-flighter (flightnummer/metall). AA pusher upgrades (ved innsjekk), men de gir visstnok ikke mer poeng.

robertaas
09-01-2016, 01:14
Ja, om du oppgraderer (før innsjekk?) på BA-flighter (flightnummer/metall). AA pusher upgrades (ved innsjekk), men de gir visstnok ikke mer poeng.
Ehhhh.. endte opp i bookingklasse U. Litt googling tyder på at man ikke får noen poeng for den klassen. Så nå får jeg altså enda færre poeng enn jeg skulle hatt opprinnelig?

Discus
09-01-2016, 09:10
Ehhhh.. endte opp i bookingklasse U. Litt googling tyder på at man ikke får noen poeng for den klassen. Så nå får jeg altså enda færre poeng enn jeg skulle hatt opprinnelig?
Du får alltid poeng for opprinnelig betalt klasse ved oppgradering, men om man oppgraderer (med poeng eller med penger på short-haul) så havner man inn i en award-classe som egentlig ikke gir poeng på BA, men man skal minst ha for opprinnelig klasse. Det er så vidt jeg vet ingen betalte bookingklasser hos BA som ikke gir poeng.

Hender man får poeng korrekt, hender man må etterlyse det.

robertaas
09-01-2016, 12:12
Hmmm.. det var ikke det du sa rett over. Jaja, penger rett ut av vinduet.

Discus
10-01-2016, 10:29
Hmmm.. det var ikke det du sa rett over. Jaja, penger rett ut av vinduet.

Du skal minst ha for opprinnelig klasse. Er det BA-nummer på billetten flighten så får du poeng for den klassen du har oppgradert til dersom det er oppgradert med penger FØR eller UNDER innsjekk. Er det AA-nummer i bookingen så gir ikke oppgraderingen poeng i de fleste tilfeller (husker ikke akkurat når/hvor).

BA-flight og BA-billett: oppgradering med penger FØR innsjekk er ferdig --> mer poeng (hender man må etterregistrere)
BA/AA: oppgradering med Avios --> ikke mer poeng (hender man må etterregistrere)
AA-flightnummer: oppgradering med penger --> ikke mer poeng (hender man må etterregistrere)

(Når man oppgraderer så endres bookingklassen, ofte til en award-bookingklasse, som gjør at man får godskrevet 0 og må etterregistrere. Det pleier å gå greit å få det gjort)

robertaas
10-01-2016, 10:56
AA har ingenting å gjøre med denne bookingen. Bestilte hos BA og skal kun fly med BA. Var først i N og så i U etter oppgradering for penger.

Discus
10-01-2016, 11:19
AA har ingenting å gjøre med denne bookingen. Bestilte hos BA og skal kun fly med BA. Var først i N og så i U etter oppgradering for penger.

Stemmer - U er oppgraderingsklassen i business, og du skal få for å fly i business på den når det er betalt med penger. Dersom den kommer med "0" på utskriften så sender du inn etterregistrering, er en kjent sak at det hender det blir feil

Eksempel: C/U betyr "c-kabin, u-klasse", og bookingen ble oppgradert fra economy på nett med penger
40022

robertaas
10-01-2016, 11:30
Dersom den kommer med "0" på utskriften så sender du inn etterregistrering, er en kjent sak at det hender det blir feil
Hittil har jeg jo ikke fått det antall poeng som står listet på utskriften av bookingene.

Bare sølvkortet kommer i tide til påsketuren så er jeg fornøyd.

MountainDew
16-01-2016, 14:14
Hvordan er reglene for å ta med en gjest i lounge?

Vi er 2 på C til PHX sammen med en på M (Ingen har status i fordelsprogrammet)

Martin
16-01-2016, 16:02
Hvordan er reglene for å ta med en gjest i lounge?

Vi er 2 på C til PHX sammen med en på M (Ingen har status i fordelsprogrammet)

Man må dessverre ha status hos BA/OW for å kunne ta med en gjest.

Fnate
18-01-2016, 05:41
Fy flate...

Med Avios booster kampanjer, bonus avios pga status i BA og billigste business class billetter opptjente jeg hårete 55.000 Avios og 420 tier Points på siste tur til Junaiten.

Det er ganske bra. Det holder f.eks til 2 tur/retur i Club til London, ca 2 oppgraderinger til First på long haul, eller en transcont i F

For en forbaska tur til 16TNOK

OttoL
18-01-2016, 10:35
Har to bookinger med BA nå. En i WT men klasse eligible for upgrade og en i CW. Har mer en nok avios, men BA.com tar en SAS-IT og gir meg konstante feilmeldinger:

We regret that it has not been possible to process your upgrade request on ba.com at this time. Please try again or contact your booking agent.

Dette gjelder uavhengig av om jeg trykker uprade for cash eller upgrade with avios.

Noen som har peiling? Det er mulig å booke reward i F på den aktuelle oppgraderingen fra CW. Det samme gjelder for WT+. Må jeg ringe?

:headbang:headbang

Fnate
18-01-2016, 10:38
Har to bookinger med BA nå. En i WT men klasse eligible for upgrade og en i CW. Har mer en nok avios, men BA.com tar en SAS-IT og gir meg konstante feilmeldinger:

Dette gjelder uavhengig av om jeg trykker uprade for cash eller upgrade with avios.

Noen som har peiling? Det er mulig å booke reward i F på den aktuelle oppgraderingen fra CW. Det samme gjelder for WT+. Må jeg ringe?

:headbang:headbang

Er et en flight i bookingen som er med en partner airline vil du få en tilsvarende melding, og må ringe inn for å gjøre det.

Om du har gjort endringer på tlf, eller oppgradert andre strekninger tidligere vil det samme skje

OttoL
18-01-2016, 10:42
Er et en flight i bookingen som er med en partner airline vil du få en tilsvarende melding, og må ringe inn for å gjøre det.

Om du har gjort endringer på tlf, eller oppgradert andre strekninger tidligere vil det samme skje

Aha. Den ene flighten har AA på returen. Kan dette være grunnen? Der jeg ønsker upgrade til WT+ er BA begge veiene til SAN.

Fnate
18-01-2016, 10:46
Aha. Den ene flighten har AA på returen. Kan dette være grunnen? Der jeg ønsker upgrade til WT+ er BA begge veiene til SAN.

Det er nok grunnen, ja. Ringe BAEC, så ordner det seg hvis det er ledige seter

OttoL
18-01-2016, 10:47
Det er nok grunnen, ja. Ringe BAEC, så ordner det seg hvis det er ledige seter
http://cdn.meme.am/instances/56143536.jpg

robertaas
19-01-2016, 00:32
Fy flate...

Med Avios booster kampanjer, bonus avios pga status i BA og billigste business class billetter opptjente jeg hårete 55.000 Avios og 420 tier Points på siste tur til Junaiten.

Det er ganske bra. Det holder f.eks til 2 tur/retur i Club til London, ca 2 oppgraderinger til First på long haul, eller en transcont i F

For en forbaska tur til 16TNOK
Fløy selv nylig inn 18894 Avios og 320 tier points for 4332,-. Synd jeg ikke hadde fått med meg avios boost kampanjen. :cry:

natureofnorway
20-01-2016, 19:49
Siden de er mer opptatt av å hogge på hverandre på insideflyer, prøver jeg her:
Hei,
Jeg er BA Gold frem til 8 juni. Da blir det Silver frem til oktober. Mitt kort er gyldig frem til 31 juli 2016.
i slutten av juni og juli skal jeg ha noen flyvninger med CX og BA. Alle i C
Siden kortet er gyldig til 31 juli, har jeg da tilgang til First Class lounge på Heathrow og i Hong Kong? Antar at det på Boardingkortene står Silver(Sapphire). Er det da bare å dra frem Gullkortet så får man adgang?
Videre, tjener man avios som Gold (Emerald) eller Silver (Sapphire) i denne perioden (8 juni-31 juli)

OttoL
20-01-2016, 19:59
Siden de er mer opptatt av å hogge på hverandre på insideflyer, prøver jeg her:
Hei,
Jeg er BA Gold frem til 8 juni. Da blir det Silver frem til oktober. Mitt kort er gyldig frem til 31 juli 2016.
i slutten av juni og juli skal jeg ha noen flyvninger med CX og BA. Alle i C
Siden kortet er gyldig til 31 juli, har jeg da tilgang til First Class lounge på Heathrow og i Hong Kong? Antar at det på Boardingkortene står Silver(Sapphire). Er det da bare å dra frem Gullkortet så får man adgang?
Videre, tjener man avios som Gold (Emerald) eller Silver (Sapphire) i denne perioden (8 juni-31 juli)

Du har statusfordeler til og med datoen gitt som card expiry date, altså noe som i ditt tilfelle er 31 juli.

Tierpoints tjent etter 8 juni blir medregnet i nytt opptjeningsår, som i ditt tilfelle da går frem til 8 juni 2017. Om du ikke klarer å opprettholde sølvstatus vil du ha sølvfordeler frem til og med 31. juli 2017

natureofnorway
20-01-2016, 20:31
Som betyr at det er kun tier poeng som nullstilles fra 8 juni?
Alt annet har jeg gull fordeler på til 31 juli? Loungen, avios, baggasje, check in osv?

Fnate
20-01-2016, 20:36
Som betyr at det er kun tier poeng som nullstilles fra 8 juni?
Alt annet har jeg gull fordeler på til 31 juli? Loungen, avios, baggasje, check in osv?

Det er korrekt.

K3nn7
22-03-2016, 21:28
Vurderer å bruke avios til å booke en bonusbillett med Air Berlin. Hvis Air Berlin mot all formodning skulle dukke under, vil BA da ha ansvar for å få meg til destinasjonen min?

TriStar
27-04-2016, 16:06
Har 610 tier points, og mangler så vidt jeg kan se kun 4 BA-flyvninger for å få BA Silver. Er ganske grønn på Executive Club så spørsmålet er følgende: Vil en tur OSL-LHR-MAN return på en booking telle som 2 eller 4 flyvninger?

chrisljo
27-04-2016, 16:16
Har 610 tier points, og mangler så vidt jeg kan se kun 4 BA-flyvninger for å få BA Silver. Er ganske grønn på Executive Club så spørsmålet er følgende: Vil en tur OSL-LHR-MAN return på en booking telle som 2 eller 4 flyvninger?

Det vil telle som fire flyvninger.

TriStar
27-04-2016, 22:50
Det vil telle som fire flyvninger.

Takker[emoji1303] Ser jeg har surra det til og postet i feil tråd...

robertaas
14-07-2016, 15:19
Tenkte bruke noen avios på en bonustur til de britiske øyene, men ikke bare til LHR. Vanligvis kommer man jo bonusturer en grei måte å komme til destinasjoner som ellers koster litt mere å komme til, men for BA klarer ikke finne noen reiser i det hele tatt. Og siden "explorer map" som viser hvor man kan reise for poeng har ikke fungert på flere år.

Er bonusturer i det hele tatt mulig og hva må man gjøre for å få det til? Har prøvd meg på:
ORK
GCI
KOI
LSI
NQY
INV
PLH

robertaas
14-07-2016, 17:13
"Executive Club and oneworld equivalent members cannot choose seats for free with this fare."

Hva er dette for noe tull? Og når begynte BA med dette?

Hickok
14-07-2016, 17:22
"Executive Club and oneworld equivalent members cannot choose seats for free with this fare."

Hva er dette for noe tull? Og når begynte BA med dette?

Hvis du har kjøpt en "hand bag only" billett, så er det vel et års tid siden eller så at de begynte med dette.

robertaas
14-07-2016, 17:34
Hvis du har kjøpt en "hand bag only" billett, så er det vel et års tid siden eller så at de begynte med dette.
Eh... jeg booket siste en slik tur i april for en flight i juni. og da booket jeg sete i april.

Hickok
14-07-2016, 17:35
Da var du heldig for det har du ikke krav på.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Fnate
14-07-2016, 17:57
Tenkte bruke noen avios på en bonustur til de britiske øyene, men ikke bare til LHR. Vanligvis kommer man jo bonusturer en grei måte å komme til destinasjoner som ellers koster litt mere å komme til, men for BA klarer ikke finne noen reiser i det hele tatt. Og siden "explorer map" som viser hvor man kan reise for poeng har ikke fungert på flere år.

Er bonusturer i det hele tatt mulig og hva må man gjøre for å få det til? Har prøvd meg på:
ORK
GCI
KOI
LSI
NQY
INV
PLH

På skikkelig sære ruter er det vel få selskap som har mye award inventory... (med forbehold om at noen av flyplasskodene dine er vanlige. Jeg har ikke hørt om noen)

Prøv JFK, BOS, ORD, LHR (husker ikke om du har vært i London før. Hvis ikke er det bare å anbefale. Perfekt til helgetur), MAD... prøv en av disse, så skal du se :)

Ellers er det mye kultur i VIE, og mye ledig. Perfekt helgetur.

Martin
14-07-2016, 18:03
På skikkelig sære ruter er det vel få selskap som har mye award inventory... (med forbehold om at noen av flyplasskodene dine er vanlige. Jeg har ikke hørt om noen).

Om du holder musepekeren over, så ser du hvilke flyplasser de er for ;)

Angående PLH (Plymouth Airport), så stengte den i 2011, så det forklarer f.eks. hvorfor det er vanskelig å finne billetter dit.

robertaas
14-07-2016, 18:51
På skikkelig sære ruter er det vel få selskap som har mye award inventory... (med forbehold om at noen av flyplasskodene dine er vanlige. Jeg har ikke hørt om noen)

Prøv JFK, BOS, ORD, LHR (husker ikke om du har vært i London før. Hvis ikke er det bare å anbefale. Perfekt til helgetur), MAD... prøv en av disse, så skal du se :)

Ellers er det mye kultur i VIE, og mye ledig. Perfekt helgetur.
Har vært på alle stedene du foreslår og for bonusturer med BA over Atlanteren finner man jo andre steder flightene for det de tar ekstra i gebyrer. Foretrekker å betale en sum og tjene poeng fremfor å betale samme sum og bruke poeng. Det var derfor jeg så etter bonusturer til de britiske øyene hvor deres gebyrer er overkommelige.

robertaas
14-07-2016, 18:56
Angående PLH (Plymouth Airport), så stengte den i 2011, så det forklarer f.eks. hvorfor det er vanskelig å finne billetter dit.
Hmmm... fant det på et kart over destinasjoner BA fløy til, kan ikke ha vært helt oppdatert. Alt BA har av kart på egen site har jo ikke fungert på flere år...

Someone
14-07-2016, 19:15
ORK
GCI
KOI
LSI
NQY
INV
PLH

Mange av disse flyr vel ikke BA til? De har jo ikke akkurat noe stort innenriks nettverk?

robertaas
14-07-2016, 21:31
Mange av disse flyr vel ikke BA til? De har jo ikke akkurat noe stort innenriks nettverk?
PLH og GCI flyr de ikke lengere til. De andre flyr de fortsatt til. Holdt på å booke til GCI for et par år siden, men valgte JER istedenfor.

Chriscross
14-07-2016, 21:52
Beklager om off topic, men fant hyggelige priser arn-mad-lis og andre veien med IB. Like over 2000kr one way i business. Muligens godt egnet for TP run samtidig som en får oppleve både Øst-Europa og sydenvarme om en har en fornuftig måte å komme seg til ARN.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Martin
14-07-2016, 22:06
PLH og GCI flyr de ikke lengere til. De andre flyr de fortsatt til. Holdt på å booke til GCI for et par år siden, men valgte JER istedenfor.

Her har du BA sine innenriksdestinasjoner fra London:

http://i7.photobucket.com/albums/y271/martin_foss/BA_direct.jpg

RJon
14-07-2016, 23:22
De har codeshare eller annen avtale med Flybe for disse destinasjonene tenker jeg, via GLA, EDI og/eller ABZ

Someone
15-07-2016, 00:52
De har codeshare eller annen avtale med Flybe for disse destinasjonene tenker jeg, via GLA, EDI og/eller ABZ

Erfaringsmessig skaper codeshare endel trøbbel med bonusbilletter. Samt mye her innebærer flyplassbytte

Henshaw
17-07-2016, 15:27
Hvor lang tid pleier det å ta før Avios dukker opp på konto? BA flight, BA konto, FF# lagt inn i bookingen og finner den i min konto. Gått snart 3 uker siden første flight og 1 uke siden siste flight.
Prøvd å etterregistrere men får bare feilmelding:
"Please check the following:
That the ticket number you have entered is associated with your name.That you have fulfilled the conditions for claiming missing Avios below."
Brukt billettnr som er på mitt navn, eneste jeg da kan tenke meg er Æ i navnet og AE i billetten

kosvines
17-07-2016, 17:02
Min erfaring er at alt er registert i løpet av 1-2 dager.

Discus
17-07-2016, 20:24
Hvor lang tid pleier det å ta før Avios dukker opp på konto? BA flight, BA konto, FF# lagt inn i bookingen og finner den i min konto. Gått snart 3 uker siden første flight og 1 uke siden siste flight.
Prøvd å etterregistrere men får bare feilmelding:
"Please check the following:
That the ticket number you have entered is associated with your name.That you have fulfilled the conditions for claiming missing Avios below."
Brukt billettnr som er på mitt navn, eneste jeg da kan tenke meg er Æ i navnet og AE i billetten

1-2 dager på BA, AA, AY. 3-7 dager på QR. Om det ikke er 100% match på billett og konto så blir det krøll/kroell.

Henshaw
17-07-2016, 21:21
Billett er AE mens konto er Æ. Bleh. Hvordan går man da fram for å claime om ikke etterregistrering virker? Skrote kontoen (som uansett har 0, og registrere meg på nytt med AE?

Discus
17-07-2016, 21:25
Billett er AE mens konto er Æ. Bleh. Hvordan går man da fram for å claime om ikke etterregistrering virker? Skrote kontoen (som uansett har 0, og registrere meg på nytt med AE?

Be dem endre kontoen til "AE" og forklare hvorfor?

aboerr
29-07-2016, 08:41
Er det noen BA eksperter her som kunne klargjort noe for meg?
Trenger noen flighter på "BA Metall" for å oppnå status....
Vil Vueling flighter med BA flight nummer telle, men ikke med IB flight nummer?
Rimelig innviklet i forhold til *A må jeg si. Men kanskje litt flere muligheter for opptjening når man kan systemet?

Noen som har noen tips til å fly inn disse uten å forlate Schengen til en grei pris?

Dette er hentet fra BA:
------------------------------------
About eligible flights

Eligible flights are defined as those flights marketed or operated by British Airways and those flights marketed and operated by Iberia.

'Marketed' means the flight will have a BA flight number (in your itinerary or on your ticket).
'Operated' means the aircraft that you travel on is a British Airways aircraft (including franchises and BACityflyer).
'Marketed and operated by Iberia' means the flight will have an IB flight number and the aircraft you travel on is an Iberia aircraft (including franchises).
Reward bookings and agency or industry discounted bookings are not eligible.
----------------------------------------------------------------------------------------
Iberia (IB)

Including Air Nostrum (IB) and Iberia Express (IB)

Executive Club Members cannot collect Avios or Tier Points on Vueling operated flights unless booked under a BA flight number.

Executive Club Members can collect Avios and Tier Points on Iberia Express operated flights but only when booked on the IB flight code. Redemptions on Iberia Express operated flights can also be made on the IB flight code.

Discus
29-07-2016, 11:24
Noen som har noen tips til å fly inn disse uten å forlate Schengen til en grei pris?

Husk også at du har SunAir som flyr som BA fra Oslo til Danmark (og videre) http://www.sun-air.dk/

Er det noen BA eksperter her som kunne klargjort noe for meg?

Greit oppsummert på Flyertalk:
02 What is an eligible flight?

Examples of criteria used to determine eligible flights:

BA operated + BA flight prefix
BA operated + other flight prefix
Other carrier operated + BA flight prefix
IB operated + IB flight prefix

Note, reward bookings and agency or industry discounted bookings are not eligible. BA/IB subsidiaries and franchise operated flights are included.http://www.flyertalk.com/forum/british-airways-executive-club/1735854-your-guide-executive-club-attaining-status-earning-avios-2016-a.html

Vil Vueling flighter med BA flight nummer telle, men ikke med IB flight nummer?
Korrekt (ref. pkt 3), og korrekt (infrir ingen av pkt)

aboerr
29-07-2016, 13:01
Husk også at du har SunAir som flyr som BA fra Oslo til Danmark (og videre) http://www.sun-air.dk/

Greit oppsummert på Flyertalk:
http://www.flyertalk.com/forum/british-airways-executive-club/1735854-your-guide-executive-club-attaining-status-earning-avios-2016-a.html

Korrekt (ref. pkt 3), og korrekt (infrir ingen av pkt)

Takker så mye!

TriStar
29-07-2016, 13:09
Takker så mye!

Gjorde en liten øvelse med Sun Air for en tid siden for å hanke inn BA Sølv. Fløy Oslo-Aarhus-Bromma. Flyr du til Billund kan du komme deg videre til Düsseldorf og München også.

Fnate
29-07-2016, 15:50
Faren med SunAir fra OSL til DK er vel at det er en del innstillinger. Utover det er de helt konge. Særlig om du får et av de mikroflyene deres.

K3nn7
29-07-2016, 23:10
Noen som veit om det er noen mulighet for å få tilbudsmail for reiser ex. US uten å måtte registrere ny BAEC-konto med adresse i USA? Har et behov for t/r USA-Oslo-USA i løpet av det neste året, og er ikke særlig fysen på vanlig øko.

Bergern
01-08-2016, 10:08
Holder det at jeg booker en reise før poenga renner ut, eller må jeg også starte den?
Ser at spend avios forlenger varigheten, men når er spend? Ved bestilling eller reise?
Regner med det er noen kryptologer som kan forklare BA-ekspertisen hva det i all verden er jeg spør om her...

Discus
01-08-2016, 10:43
Holder det at jeg booker en reise før poenga renner ut, eller må jeg også starte den?
Ser at spend avios forlenger varigheten, men når er spend? Ved bestilling eller reise?
Regner med det er noen kryptologer som kan forklare BA-ekspertisen hva det i all verden er jeg spør om her...
Bevegelse på konto forlenger varigheten, så en avios ut eller inn så er det forlenget. Når du bookes trekkes poeng fra konto, dvs. en bevegelse som forlenger livet til aviosene.

CrtochRocket
19-08-2016, 13:00
Booket en CW t/r OSL-SFO for 11.300kr. Satser på en UuA. Pleier det å være greit å få til? Vet at det må være redemption mulig. Er Gold.

Andre måter enn dummybooking og Expertflyer som kan fungere i jakten? Har de på gold-line noen seter som ikke dukker opp ellers? Hva er folkets erfaring?

ut 17.03.17, retur 24.03.17

Fnate
19-08-2016, 13:16
Booket en CW t/r OSL-SFO for 11.300kr. Satser på en UuA. Pleier det å være greit å få til? Vet at det må være redemption mulig. Er Gold.

Andre måter enn dummybooking og Expertflyer som kan fungere i jakten? Har de på gold-line noen seter som ikke dukker opp ellers? Hva er folkets erfaring?

ut 17.03.17, retur 24.03.17

SFO og LAX kan være veldig vanskelige med F awards. Setene blir stort sett solgt.

Men om de åpner så gjelder det å følge med hver dag fra og med 2 uker før avreise. (seter kan dukke opp plutselig også, så hold øynene åpne)

Det dukker ikke opp Gold-availability på F. Du kan imidlertid bruke Joker om du er GGL og du finner availability i A-klasse eller i F-klasse om "sjefen" hos BA har en god dag.

CrtochRocket
19-08-2016, 13:43
Ikke GGL, kommer vel neppe til å bli det heller ettersom de kutter avganger fra SVG.

Har inne noen ExpertFlyer notifications. Spm er vel egentlig om det fanger om det som måtte komme.

Skal vel klare meg i 50A ut, og 50K hjem hvis det blir det. Annet enn at disse mangler et vindu, og at må må tråkke over noen bein hvis man skal ut, så er vel dette greie seter på en A380? Eller finnes det mer ettertraktede plasser om bord?

Fnate
19-08-2016, 14:07
Ikke GGL, kommer vel neppe til å bli det heller ettersom de kutter avganger fra SVG.

Har inne noen ExpertFlyer notifications. Spm er vel egentlig om det fanger om det som måtte komme.

Skal vel klare meg i 50A ut, og 50K hjem hvis det blir det. Annet enn at disse mangler et vindu, og at må må tråkke over noen bein hvis man skal ut, så er vel dette greie seter på en A380? Eller finnes det mer ettertraktede plasser om bord?

Det finnes ingen gode seter på A380 ;)

Neida. 53 A/K er jo fine da

Discus
19-08-2016, 16:33
Skal vel klare meg i 50A ut, og 50K hjem hvis det blir det.

Jeg har ikke sittet i 50A/K, men i 51 og 52 og tror jeg ville foretrukket dem (50 er alt for nærme toalettene alle skal bruke)

A-380
28-11-2016, 21:29
Noen som har erfaring med å etterregistrere reiser hos Executive Club?

Hadde en reise SIN-DOH og DOH-OSL med Qatar som ikke ble registrert.

Gikk inn på BA og etterregistrerte (la inn e-ticket nummer o.l.)

For kjapt melding om at SIN-DOH er registrert, men at de ikke kan finne noe på DOH-OSL. Ber meg sende inn boardingkort og booking, noe som jeg gjør.

Ser at de sier at det kan ta opp til 8 uker.

Pleier det å ta hele 8 uker, og er det en fare at jeg ikke får disse poengene? Irriterende at det skal være så vanskelig å få det en har krav på. Er ikke langt fra sølv nå, men vil ikke booke en milagerun før jeg vet at jeg får denne Qatar flighten :headbang

Discus
03-12-2016, 01:02
Hørt om det før. Da kom poengene inn etter runde to så de kommer nok.

A-380
24-01-2017, 22:38
Har forstått det slik at BA sølv er nesten som Star Gold.

Men hvordan er det å få familie inn i loungen. Ser at jeg kan ha med 1 gjest, men betyr det at ungene må stå utenfor å vente? :old

Discus
24-01-2017, 22:50
Har forstått det slik at BA sølv er nesten som Star Gold.

Men hvordan er det å få familie inn i loungen. Ser at jeg kan ha med 1 gjest, men betyr det at ungene må stå utenfor å vente? :old

1 gjest er 1 gjest (uavhengig familiære forhold).

K3nn7
06-07-2017, 16:19
Noen som veit om det er mulig med avios-oppgradering for enkeltsegmenter (dvs ikke OSL-LHR men LHR-XXX f.eks)? Prøvde på nettet, men da får jeg bare tilbud om å oppgradere enten hele utreise eller hele hjemreisa, men ikke hvert enkelt segment.

chrisljo
06-07-2017, 19:32
Noen som veit om det er mulig med avios-oppgradering for enkeltsegmenter (dvs ikke OSL-LHR men LHR-XXX f.eks)? Prøvde på nettet, men da får jeg bare tilbud om å oppgradere enten hele utreise eller hele hjemreisa, men ikke hvert enkelt segment.

Det er mulig, men det kan hende at du må ringe inn for å få det gjort.

Fnate
06-07-2017, 21:51

Det er mulig, men det kan hende at du må ringe inn for å få det gjort.

Jepp, du må ringe. Men det er rimelig grei skuring.

K3nn7
07-07-2017, 21:24
Takk til Chrisljo og Fnate! Prøver å ringe så fort så mulig. Ser ingen grunn til å sløse bort poeng på OSL-LHR-OSL.

chrisljo
07-07-2017, 22:19
Takk til Chrisljo og Fnate! Prøver å ringe så fort så mulig. Ser ingen grunn til å sløse bort poeng på OSL-LHR-OSL.

Lenge siden jeg har gjort dette, men mulig det er håp om å få telefongebyret waived ved å vise til at det feiler på web.

Discus
07-07-2017, 23:40
Det feiler med oppgradering hele tiden nå om man har flere legs, forsøkte på OSL-LHR-NYC og det feiler med "Unable to parse fare" eller noe sånn, og i ettertid feiler det også så klin umulig å gjøre det uten å ringe uansett. De gangene det ikke er "unable to parse fare" så slår det til med full-flex så prisen blir helt hinsides (min erfaring siste månedene)

Someone
29-08-2017, 12:41
BA truer med å inndra poengene mine, pga manglende aktivitet. Jeg har ingen umiddelbare planer fly One World med det første, men samtidig er det litt for mange poeng til å bare la utgå.
Så da er spørsmålet: Hva er det billigste man kan gjøre for å ha aktivitet på kontoen?

Er det mulig donere en krone til et eller annet halvgodt formål eller noe slikt?

Fnate
29-08-2017, 13:24
BA truer med å inndra poengene mine, pga manglende aktivitet. Jeg har ingen umiddelbare planer fly One World med det første, men samtidig er det litt for mange poeng til å bare la utgå.
Så da er spørsmålet: Hva er det billigste man kan gjøre for å ha aktivitet på kontoen?

Er det mulig donere en krone til et eller annet halvgodt formål eller noe slikt?

SunAir ruter til Danmark er jo noe.

Men du tenker kanskje på å ikke reise

Someone
29-08-2017, 13:26
SunAir ruter til Danmark er jo noe.

Men du tenker kanskje på å ikke reise

Tenker mest på hva jeg kan gjøre fra sofaen.

Har flere kommende reiser, men som for de fleste andre destinasjoner i Europa så er One World = Omvei ;) Dessuten er billetter dit allerede booket

Fnate
29-08-2017, 13:27
Tenker mest på hva jeg kan gjøre fra sofaen.

Har flere kommende reiser, men som for de fleste andre destinasjoner i Europa så er One World = Omvei ;) Dessuten er billetter dit allerede booket

Hva med Avis leiebil da? Du må så klart bort og hente den.

Someone
29-08-2017, 13:33
Hva med Avis leiebil da? Du må så klart bort og hente den.

Jeg tenkte mer, hva er det billigste jeg kan gjøre. En leiebil blir fort en tusenlapp jeg kaster bort, da jeg tross alt har en bil :p

Slik jeg forstår det så holder det med en bevegelse på konto, enten ut eller inn?

Martin
29-08-2017, 13:34
Hva er minste sum man kan kjøpe for, da?

chrisljo
29-08-2017, 13:47
Overføre 100 Club Carlson poeng er en enkel måte.

Someone
07-03-2018, 20:33
Overføre 100 Club Carlson poeng er en enkel måte.

Ja, ble en slik løsning, det vil si ser ut som det minste var 2000 Club Carlson, eller Radisson Reward det heter nå, for 200 Avios.

Poengene hos BA går dog ut som 10 dager, så håper jeg rekker det og overføring ikke tar for lang tid. Noen som har erfaring her?

Chriscross
08-03-2018, 21:45
Kan bonusreiser booket med Avios avbestilles slik en kan med Eurobonus? Spesifikt BA Avios for reise med CX?

Edit: Kan kanselleres inntil 24 t før avreise.

Discus
08-03-2018, 23:19
Det er en del som anbefalerå bestille enveisbilletter isf t/r-billetter om man ønsker fleksibilitet på returen. Prisen er det samme i Avios, men kan være litt avvik i avgifter på den måten

Fnate
11-12-2018, 19:40
Stilig juelhilsen fra British Airways. Bare litt synd at vi skal 6 stykker på tur den 12/12 og ikke den 14/12... :/

"Dear Mr Fnate

To say thank you for being one of our most valued Executive Club Members, here’s a ‘Gift Box’ for you to open this Christmas.

Treat up to 5 guests travelling with you to lounge access, when you fly with us between 14 December 2018 and 6 January 2019.

Christmas is a time of sharing with friends and family. So we hope you all enjoy the lounge’s facilities – and a more festive way to start your journey.

Warm regards,

James Hillier
The Executive Club"

Det er da noe. Lenge siden det har kommet noen sånn uoppfordret julegave fra noen reiseselskap

Fnate
25-03-2019, 21:04
Da har dette blitt fast gode for GGL, og jeg synes det er en kjempe perk. Så bare å si fra folkens, når vi skal ha fly&øl i Floungen på LHR neste gang. :)

"Dear Fnate,

As one of our most valued Executive Club Members, we know it's important for you and your loved ones to share the experience of our luxurious lounges whenever you travel.

That's why we're delighted to let you know that you can now invite up to five guests travelling with you to use our lounges, whenever you travel together. Not just on your next trip - but on all of your future trips. It's now a permanent advantage of being a Gold Guest List Member.

We look forward to welcoming you and your guests on your next flight with us."

jcnorway
25-03-2019, 21:12
Oioi... dette åpner jo for noen saftige sjefsmøter i sjefskantina [emoji16]

robertaas
25-03-2019, 21:35
Hmmm... 5. mai og 10. juni reiser jeg... uten status... fra riktig terminal. Ja, det er lov å være optimist.

Someone
30-04-2019, 07:42
Ser ut som BA øker prisen på reiser betalt med Avios på ikke-IAG selskaper

https://onemileatatime.com/avios-partner-awards/?utm_campaign=coschedule&utm_source=facebook_page&utm_medium=One+Mile+at+a+Time&utm_content=Ugh%3A+British+Airways+Changing+Partne r+Award+Prices

British Airways is adjusting partner award costs

Fnate
01-05-2019, 00:57
Ser ut som BA øker prisen på reiser betalt med Avios på ikke-IAG selskaper

https://onemileatatime.com/avios-partner-awards/?utm_campaign=coschedule&utm_source=facebook_page&utm_medium=One+Mile+at+a+Time&utm_content=Ugh%3A+British+Airways+Changing+Partne r+Award+Prices

Ja, jeg ser det. Det er litt pussig da det ikke er så lenge siden de øket prisene sist. Og da var det mye på en del ruter. Cathay og sånt

Discus
07-07-2019, 11:24
Den var ny på opptjeningsfornten - opptjening både på å være gjest og host hos AirBnB

Collect 3 Avios per £1/€1/$1 spend and if you haven’t stayed with us before we'll give you 500 Avios as a welcome bonus too.
...
Earn money by becoming an Airbnb Host and collect 8,000 Avios when you host for the first time!

https://www.britishairways.com/en-no/executive-club/collecting-avios/hotels/airbnb

Fnate
16-10-2019, 11:24
Da har man fått testet premium transfer hjelpen på LHR. BA761 var sen i dag og når vi kom til gate på T5A var det kun 45 minutter til departure med BA295 til Chicago fra T5B.

Men 2 fyrer plukket opp meg og Fnate i flydøra. Ned en trapp. Inn i en bil. Full fart til T5C for security. Ut i bilen igjen og direkte til flyet på T5B. Opp trappen og ned i 62K.

#thisisbongostryllereiser

Men egentlig... Det er en fin ting av BA.
Connection på:

1:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191016/6fe38148d802e6f4b8f85a7261f4e148.jpg

2:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191016/9f7dae2220f342b9ef5e927afcd22f72.jpg

Pause med bilde av fly

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191016/08d6f999e46000f89bcdab186d03d084.jpg

3:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191016/015320ba3f53d93adabea64f15db90a8.jpg

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

TriStar
16-10-2019, 13:22
Tipper det var disse damene som tok i mot dere på flytrappen?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191016/b9eb2a281679b7baeaea9ef40e84b03c.jpg

Fnate
16-10-2019, 22:39
Tipper det var disse damene som tok i mot dere på flytrappen?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191016/b9eb2a281679b7baeaea9ef40e84b03c.jpg

Desverre ikke, men de som var der hadde kake og var i 4 farger

B747-8
16-10-2019, 23:04
Desverre ikke, men de som var der hadde kake og var i 4 farger

Hva? Fikk dere utdelt kake når dere kom på flyet??

Fnate
16-10-2019, 23:07
Hva? Fikk dere utdelt kake når dere kom på flyet??Veldig viktig med kake i 62Khttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20191016/a3435cb1fa728ecb5555ba14b9c11faf.jpg

Edvard
16-10-2019, 23:13
Bra han passer på å ikke søle på pysjamasen – vet de knapphullene på servietten blir litt store for junior.

Hickok
13-01-2020, 22:45
Er det lenge siden BA sluttet å videresende bagasje på to separate flighter, eller er det kun i Denver?

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Fnate
14-01-2020, 07:08
Er det lenge siden BA sluttet å videresende bagasje på to separate flighter, eller er det kun i Denver?

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Ja, det er flere år siden, og de er fryktelig strikse på det.

krølle
22-03-2020, 13:54
Avios salg hos BA ut dagen idag 22/3

https://samchui.com/2020/03/22/mileage-deal-50-bonus-on-british-airways-avios-purchase-2/#.XndfIYhKhPY

Fnate
26-03-2020, 17:01
Da har jeg fått mail fra BA om at de senker Tier Points kravet med 30% for alle dem med fornyelse i April, Mai og Juni. Det er sikkert supre nyheter for mange.

Meg inkludert. Man kan jo fornye GGL på bare 3000TP og det er vel nå da 2100TP. En rask sjekk på kontoen viser at det stoppet på 2130 da lock down begynte. Uten lock down hadde jeg passert 3000 så det suser.

Men altså helt supre nyheter og griseflaks for min egen del

Fnate
27-03-2020, 21:31
Har forøvrig fått bekreftet år tlf fra BA at GGL general er 2100TP. Muligens interessant for noen. Det er mye luring om det på FT

Discus
11-06-2020, 12:33
Corona-utvidelse av status: 12 mnd ekstra - 25% lavere nivå for opptjening ved neste fornyelse

Postet med flere detaljer i denne tråden:
https://forum.flyprat.no/showthread.php?p=1207439#post1207439

Discus
09-03-2021, 17:44
Tikket inn mail fra BA nå:
Members whose Tier Point collection end date falls between 1 July and 31 December 2021, will have their Tier status protected for an additional 12 months, irrespective of how many Tier Points they earn.

OttoL
09-03-2021, 19:36
Tikket inn mail fra BA nå:
For medlemmer med status som går ut mellom januar og juli 2022 reduseres kravene for rekvalifisering med 25%. Varigheten på eventuelle Vouchers fra BA (GUF1, GUF2 og gud vet ikke hva Fnate har) forlenges til 31. desember 2021.

Fnate
09-03-2021, 23:54
Gode nyheter da. Hvis man kan reise et par turer utpå senhøsten så går vel ratt dette.

Samtidig er det få ting som virker så langt fra bevisstheten akkurat nå som statusprogrammer. 1 år og 1 uke siden siste long haul med BA nå.

petter380
03-01-2022, 10:28
Har av kjente årsaker ikke hatt bevegelse på Avios konto siden 2019, og hvis jeg ikke er helt på bærtur blir poengene ugyldige hvis man ikke har bevegelse på kontoen hvert tredje år. Hvordan kan man enklest få bevegelse på kontoen, uten fly(bevegelse)? [emoji38]

Someone
03-01-2022, 10:29
Har av kjente årsaker ikke hatt bevegelse på Avios konto siden 2019, og hvis jeg ikke er helt på bærtur blir poengene ugyldige hvis man ikke har bevegelse på kontoen hvert tredje år. Hvordan kan man enklest få bevegelse på kontoen, uten fly(bevegelse)? [emoji38]

Jeg flytter bare over noen få poeng fra Radisson-kontoen ;)

Discus
03-01-2022, 12:21
All bevegelse teller - uttak, opptjening, kjøp og overføringer så se hva som er enklest for deg ifht BA-partnere.

Henshaw
27-01-2022, 08:11
Hissige hos BA altså, ikke bare går mine Avios snart ut på dato, de truer med å stenge hele kontoen om det ikke er noe aktivitet snart.
As it stands, your 6,028 Avios are due to expire in the next 5 months, due to inactivity.

The good news is it doesn’t take much to keep them active – you simply need to spend them, or collect some more.

Following the expiry of your Avios, if there continues to be no activity for the next 6 months, your Executive Club account will be closed.
Hva er egentlig verdien av mine 6000 Avios, og er det noe poeng i å holde de i live? Blir nok ikke den største reiseaktiviteten i årene fremover, og det som blir spørs vel om det blir via UK, med mindre man faktisk skal til UK

Someone
27-01-2022, 08:29
Hissige hos BA altså, ikke bare går mine Avios snart ut på dato, de truer med å stenge hele kontoen om det ikke er noe aktivitet snart.

Hva er egentlig verdien av mine 6000 Avios, og er det noe poeng i å holde de i live? Blir nok ikke den største reiseaktiviteten i årene fremover, og det som blir spørs vel om det blir via UK, med mindre man faktisk skal til UK

Jeg pleier overføre noen få poeng mellom Avios og Radisson for å holde liv i kontoen. Husker aldri hvilken vei

OttoL
27-01-2022, 10:09
Så lenge det er aktivitet på kontoen en eller annen vei så holder du liv i avios for alltid

Henshaw
27-01-2022, 13:22
Det skjønte jeg, men lurte mest på om det var noen fornuftig/enkel/billig måte å mekke litt aktivitet på?
Har forøvrig 4 poeng hos Radisson, så vrient å overføre derfra

Discus
27-01-2022, 14:31
Det skjønte jeg, men lurte mest på om det var noen fornuftig/enkel/billig måte å mekke litt aktivitet på?
Har forøvrig 4 poeng hos Radisson, så vrient å overføre derfra
Kjøpe noen Avios eller kjøpe noe online som gir avios?

https://www.britishairways.com/en-gb/executive-club/collecting-avios

Evt så har du AirBNB og hotels.com etc som kan gi Avios

Henshaw
24-03-2022, 16:44
Det løste seg rimelig elegant nå, man får 2500 avios ved å melde seg inn i QR Privilege Club, linker den så sammen med BA-kontoen og overfører de 2500 aviosene til BA.

https://finalcall.travel/da/bonustip-saadan-faar-du-2-500-gratis-avios

jb1
17-06-2022, 20:13
Er det mulig å bestille billetter for avios med andre selskaper enn BA/IB på nett? Det kommer aldri opp det etter min erfaring. American Airlines tillater det.

Fnate
18-06-2022, 04:47
Litt ymse. Men sjekker du f.eks OSL-HEL så kommer Finnair opp. Det er ikke sikkert det alltid kommer alternativer, men har erfaring på at AA, Finnair og sånt kommer frem.

Tror ikke det går an å søke spesifikt på andre selskap om BA også flyr ruten

meliiis
18-06-2022, 06:03
Tjaa, du kan jo flytte avios 1:1 frem og tilbake mellom BA og Qatar Airways nå, etter at de gikk over til å bruke avios i sitt program.

jb1
18-06-2022, 11:30
Litt ymse. Men sjekker du f.eks OSL-HEL så kommer Finnair opp. Det er ikke sikkert det alltid kommer alternativer, men har erfaring på at AA, Finnair og sånt kommer frem.

Skjønner, men ofte kommer det opp bare, «vi flyr ikke ruten» og intet med andre selskaper dukker opp.

jcnorway
10-10-2022, 19:49
Nå kan man abonnere på Avios [emoji28]

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221010/844cfafd0c51f8b637cb4b76aa703054.png

https://pgt.shopping.ba.com/subscription

Fnate
11-10-2022, 13:58
Nå kan man abonnere på Avios [emoji28]

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20221010/844cfafd0c51f8b637cb4b76aa703054.png

https://pgt.shopping.ba.com/subscription

Kreativt men merkelig...

Someone
12-10-2022, 18:09
Er det samme type fleksibilitet vedrørende avbestilling av billetter booket med Avios, som f.eks EuroBonus?

Discus
12-10-2022, 19:22
Er det samme type fleksibilitet vedrørende avbestilling av billetter booket med Avios, som f.eks EuroBonus?
Så vidt jeg vet er det change-fee / redeposit-fee på GBP35 om du endrer før 24h før avreise.

Discus
19-07-2023, 09:23
Da kommer det en "forbedring" av avios-opptjening. BA går over til revenue-based opptjening:

Members booking flights from 18 October 2023 will collect the following Avios depending on their Tier status:

Blue members will receive 6 Avios per qualifying £1 spent
Bronze members will receive 7 Avios per qualifying £1 spent
Silver members will receive 8 Avios per qualifying £1 spent
Gold members will receive 9 Avios per qualifying £1 spent

Qualifying costs include:

The base fare and carrier-imposed-charges on commercial tickets on any British Airways and Iberia marketed flights
Upgrades (online or airport), pre-paid seating charges or excess baggage on any British Airways or Iberia marketed and operated flights

This new model will also apply to flights marketed by Iberia

https://www.britishairways.com/en-gb/executive-club/faqs/collecting-avios-changes

Fnate
19-07-2023, 10:35
Da kommer det en "forbedring" av avios-opptjening. BA går over til revenue-based opptjening:

Det er jo en ekstra kraftig forandring for gullmedlemmer, som pleide å få 100& ekstra Avios på BA/IB/AA opererte lighter.

Fredrik74
20-07-2023, 10:37
Jag jämförde min senaste resa i Eurotraveller.
Jag fick 2x912 Avios för ARN-LHR. Biljetten kostade ungefär 1500 SEK. Med avdrag för skatter så är det maximalt 100 £, Som silvermedlem ger det mig 800 Avios.

1824>800...

Med lägsta intjäning 2x684 Avios är det ändå bättre idag.

För att nå break even krävs ett pris på 171£ exkl skatter för att gå jämnt upp mot lägsta intjäning. Det går kanske ibland men jag har gjort samma uträkning på Club Europe.

Intjäning som BA Silver är 2x1823=3646 Avios

3646/8=455,75. Det krävs alltså ett biljettpris på 455,75£ exkl skatter för att gå jämnt upp.

Fnate
05-08-2023, 00:21
Har mistet helt kontrollen på BA jeg nå. Søren... jeg er sølvmedlem nå (kastet forsiktig opp i munnen mens jeg skrev det).

Er det sånn at jeg først må få 600TP og 4 BA flighter og så nye 1,500TP og 4 til BA flighter for å få gull? Totalt 2,100TP, liksom.

Eller holder det at jeg nå får 1,500TP og 4 flighter innen utløp og så har jeg gullkort?

Noen som vet?

Makan?

Discus
05-08-2023, 11:42
Eller holder det at jeg nå får 1,500TP og 4 flighter innen utløp og så har jeg gullkort?

Når du passerer 300TP så blir det bronse, passering av 600TP blir sølv og passering av 1500TP blir gull. Det er ingen nullstilling underveis.

For example:

If you start your Membership year as a Blue Member and earn 300 Tier Points, you’ll become a Bronze Member.
You’ll continue to earn Tier Points and if you reach 600 within the same year, you’ll become a Silver Member.
Your Tier Points reset to zero at the end of your Membership year but you’ll continue to be a Silver Member for the next Membership year.

Kilde: https://www.britishairways.com/en-gb/executive-club/tiers-and-benefits/about-tier-points

Someone
07-01-2024, 07:25
Er BA ekstremt trege når man må retroregistrere poeng? Eller har jeg bare klart å fly på en bookingklasse hos MH som ikke generer noe Avios?

Hadde håpet slippe igjen måtte sørge for en manuell bevegelse på konto i år og, så ikke poengene forsvinner :p

dc-8-63
07-01-2024, 19:20

Har noen klart å bestille Finnair Business Class til/fra USA ?

Fnate
07-01-2024, 20:14
Har noen klart å bestille Finnair Business Class til/fra USA ?Jepp. Fær i høst. :)https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240107/26181a8a1375bc7c683dc58d979964b8.jpg

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk

dc-8-63
07-01-2024, 20:44
Jepp. Fær i høst. :)https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240107/26181a8a1375bc7c683dc58d979964b8.jpg

Var det med BA Avios ? Forsøkte med både Alaska Miles og American Miles uten å finne noe som helst.

Fnate
07-01-2024, 21:13
Var det med BA Avios ? Forsøkte med både Alaska Miles og American Miles uten å finne noe som helst.Med miles ja... det er muligens værre. Jeg har prøvd å finne OSL-HEL i C mange ganger også, men nærmest umulig. Om ikke faktisk umulig.

Someone
14-01-2024, 10:53
Er BA ekstremt trege når man må retroregistrere poeng? Eller har jeg bare klart å fly på en bookingklasse hos MH som ikke generer noe Avios?

Hadde håpet slippe igjen måtte sørge for en manuell bevegelse på konto i år og, så ikke poengene forsvinner :p

Da løste jeg problemet ved at jeg omsider fant noe å bruke Aviosene på - OSL-MAD-LIS på meg og kona i sommer.

Discus
16-02-2024, 12:33
Endring i opptjeningsåret for TierPoints "Changes to your Tier Point collection period"
https://www.britishairways.com/content/en/no/executive-club/faqs/tier-point-collection-changes

In future, the Tier Point collection period will start on 1 April and end on 31 March every year. The change will be in place for all British Airways Executive Club Members, starting from 1 April 2025.

Og det ser ut som de har greid å gjøre overgangen ganske smooth. En endring som spiller liten rolle egentlig, og det er jo greit at alle har samme opptjeningsperiode (særlig innad i en familie el.l.)

Fnate
30-12-2024, 15:57
Rimelig heftige forandringer hos BA Executive club fra 1 April. Statusopptjening blir nå revenue based. 1£=1point. Og Gullkort blir 20.000 points. Do the math. Her sakset fra Flyertalk:

https://www.flyertalk.com/forum/british-airways-executive-club/2181724-ba-announcement-ba-move-spend-based-tier-point-system-1st-april-2025-a.html

Just released by BA (with more analysis over at headforpoints.com obviously):

Introducing The British Airways Club: More ways to earn Tier Points than ever before
As part of a re-brand of its loyalty programme, British Airways has unveiled new ways for Members to earn Tier Points, including spend on co-brand credit cards and when paying for extras such as seat selection and additional baggage
Simply to be called The British Airways Club, the programme will also recognise milestones between Tiers
It will also introduce a permanent, limitless Tier Point earning proposition on holiday packages from British Airways Holidays following the success of a recent double Tier Points promotion 
It follows changes last year to award customers Avios based on their spend, which has seen 70% of customers collecting the same or more Avios as they did under the previous model
Monday December 30, 2024:  British Airways has today announced changes to its loyalty programme, introducing new ways to earn Tier Points to progress through the Tiers.

The former British Airways Executive Club will become simply The British Airways Club and will come with a new look and feel. From 1 April 2025, Members can expect:
A new Tier Point system when flying: Members will earn Tier Points based on the cost of their flight and, for the first time, for ancillary spend including seat selection and excess baggage. Members will earn 1 Tier Point for every £1 of eligible spend*, which comes with recalculated Tier thresholds** to reflect the new model.
Tier Points on a contribution to Sustainable Aviation Fuels*** (SAF): Members will also earn Tier Points and collect Avios by purchasing a contribution to SAF, earning up to 1,000 Tier Points per year. Customers will also be able to use their Avios as a form of payment, which they can do by simply visiting a dedicated landing page which will be live on April 1, 2025. 
Limitless Tier Points on British Airways Holidays: After the success of the British Airways Holidays double Tier Points promotion, the airline has created a permanent proposition on holiday packages. Members will earn Tier Points based on the price of the entire package, with no limit in place, making it possible to earn elite status in fewer trips than under today’s offer. 
Later in 2025, Members can also expect:
Tier Points on credit card spending: BA American Express Premium Plus Cardmembers will be able to earn up to 2,500 Tier Points by spending on their card. More details of this offer will be announced closer to the launch date.
New milestone benefits between Tiers: By introducing more milestone moments between Tiers, Members will be able to unlock rewarding benefits before reaching their next level. This will start with gifts of 2,500, 4,000 and 5,000 Bonus Avios at milestones within Bronze and Silver. More benefits will be announced in the coming months.
Colm Lacy, British Airways’ Chief Commercial Officer, said: “The changes we have announced today underline our continued investment in our loyalty programme and in our customers. Based on our Members’ feedback, we’ve built on the changes we’ve already made – including how customers collect Avios and their membership year – in a way that we believe better rewards their loyalty and reflects their changing travel needs.

“While we have announced a number of positive changes today, I particularly wanted to highlight better rewarding our customers who book through British Airways Holidays and making this a permanent part of our proposition, removing the limit on earning. We know that many of our customers make their holiday plans during our annual January sale period, so it’s great to be able to announce this today.”

Customers who already hold bookings for travel after 1 April 2025 will be awarded Tier Points based on a conversion of the existing method. Any existing bookings will earn proportionally the same number of Tier Points, or more, as they would today.

To celebrate these changes, British Airways is offering limited time bonus Tier Points when booking before 14 February 2025 for travel from 1 April 2025. Bonus Tier Points will be awarded based on cabin, from Euro Traveller to First****.

The Club has already announced several changes as part of its transformation. Last year the carrier made changes to its Avios earning model that saw customers earn Avios based on their spend and not distance. This move has seen British Airways issue more Avios than ever before, with the majority of customers collecting either more or the same as they did under the previous model.

Elsewhere the airline expanded its ‘Pay with Avios’ proposition to make every flight available from as little as £1. More than 10 Avios-Only flights have operated since launching in November 2023, and Members are currently transitioning to one Tier Point collection period, allowing friends and family to be on the same timeline.

British Airways has also introduced an exclusive offer for Members in partnership with The Wine Flyer, IAG Loyalty’s online wine retailer. Members will be eligible for discounts on a wide range of wine, beers and spirits depending on their Tier status – Bronze (5%), Silver (10%), Gold (15%) and Gold Guest List (20%).

The changes are part of British Airways’ overall £7bn transformation programme, announced earlier this year. Customers can expect an improved digital experience with a brand-new website and app, new and improved aircraft and a new First suite, to name a few examples.

Notes to editors

*Eligible spend includes the base fare and the Carrier Imposed Charges (YQ and YR), but not the non-airline taxes and fees. The price breakdown can be found on the “Flight Summary” page before confirming a booking or on the booking confirmation email (e-ticket receipt). When purchasing a British Airways Holidays package and any eligible add-ons (seat selection, additional baggage or cabin upgrades), eligible spend will be the full amount spent.

**Tier Thresholds:
Bronze: 3,500
Silver: 7,500
Gold: 20,000
Gold Guest List: 65,000 (with at least 52,000 earned through British Airways-marketed flights, qualifying add-ons and British Airways Holidays packages), and 40,000 to retain (with at least 32,000 earned through British Airways-marketed flights, qualifying add-ons and British Airways Holiday packages).
***Sustainable Aviation Fuels’ (‘SAF’) are defined in the Refuel EU Aviation Regulation as aviation fuels that are either synthetic aviation fuels, aviation biofuels or recycled carbon aviation fuels. For further information, please visit ba.com.

****Bonus Tier Points will be awarded as follows:
Euro Traveller: 50
Club Europe: 100
World Traveller: 70
World Traveller Plus: 140
Club World: 210
First: 330

Her link til Head for points med ca samme info. Derfor ingen quote:

https://www.headforpoints.com/2024/12/30/british-airways-club-revenue-based-status/

For de som jakter life time status er det også tøft, men opptjening så langt beholdes i % så det er mer at resten av opptjeningen vil koste mer penger:

Will my current Lifetime Tier Point balance change?​​​​​​​Yes, Lifetime Tier Point balances will be adjusted to reflect the changes to how Tier Points are earned from 1 April 2025 and the new Lifetime thresholds.

Your proportional progress towards the next Lifetime threshold will be carried over. For instance, if you’ve collected 50% of the Lifetime Tier Points required for Gold for Life, your new balance will equal 50% of the new threshold.

For example:
Current balance – 17,500 Lifetime Tier Points
This will be converted to – 275,000 Lifetime Tier Points
Or, if you’re already a Gold for Life Member, your Lifetime Tier Points balance will be proportionally transferred so it reflects equivalent progress to Gold Guest List for Life, or at least 550,000 Lifetime Tier Points, whichever is higher.

Here’s an example:
Current balance – 50,000 Lifetime Tier Points
This will be converted to – 750,000 Lifetime Tier Points

view
30-12-2024, 18:11
Så nærmere 300.000 NOK i spend for BA Gold, merk det er før skatter og avgifter (non airline surcharges). Det er ingen tvil om at gullrekkene skal tynnes hos BA med dette.

Da vil nok mye "Euro Golds" forsvinne, det å kjøpe billigere BA business/first billetter fra Europa vil ikke lenger fungere for å få BA Gold. Selv mange ivrige briter har benyttet seg av dette for å få billigere billetter og flere TP.

Kjernen for BA er London, og til dels resten av UK. Her koster billettene ofte flesk og de som reiser i business på jobb vil fortsette å oppnå BA Gold. F.eks. en LHR-JFK kan lett koste 7-8K GBP man-tors i business på BA innenfor et 60 dagers vindu.

Heftig endring uten tvil, så får vi se om det må gjøres noen "justeringer" som utfallet ikke blir som BA hadde tenkt.

Someone
30-12-2024, 18:17
Samtidig kan man si det er rettferdig og ryddig.

Fnate
30-12-2024, 20:06
Samtidig kan man si det er rettferdig og ryddig.

Rettferdig og ryddig er fair enough.

Men de må da risikere et fryktelig frafall av EU og leisure kunder som tidligere var lojale fordi de kunne få disse fordelene. Det er ikke en "15% økning av treshold", som en justering. For en EU kunde er det jo et landslide. Dette er jo kunder som har bidratt og som nå kanskje slutter å betale litt ekstra for å fly BA.

Selv Lufthansa, som tidligere gjorde det skikkelig vrient å være Senator, endret jo til et enklere system veldig likt BA sitt (nåværende) i April i år. Sikkert for å gjøre seg interessant for kunder utenfor Frankfurt og sentrale hubber.

Så jeg synes dette virker skikkelig drastisk. Ser det så klart om de bare vil trekke seg inn i seg selv og fokusere 100% på UK og ikke noe feed. Men ellers sliter jeg med å se det.

På den andre siden har det vel vært litt i BA sin historikk å sende ut helt absurde pressemeldinger og så "se hvordan det går" før de prøver å hente seg inn igjen. Men jeg synes det suger så klart. Jeg har 31.000 Life Time Tierpoints. Nesten Gold for life. Nå er det ved et pennestrøk nesten umulig å få de siste 4.000 poengene (etter gammel skala).

Men som man sier "you do you boo...", så stemmer folk med lommeboka. Jeg tror imidlertid det kommer justeringer.

Chriscross
31-12-2024, 13:37
De krever jo like mye for BA Gold som Sas krever for Pandion (bortsett fra at du må fly for så mye i tre år for Pandion). Ikke helt utenkelig med justeringer nei.

Discus
01-01-2025, 13:44
Og her er de offisielle sidene med info:
https://www.britishairways.com/content/en/no/executive-club/faqs/introducing-the-british-airways-club

Som Chriscross er inne på så må man huske på forskyvingen ifht fordeler m.v.
BA Silver <=> EBG
BA Bronze <=> EBS

En liten sammenligning ifht Oslo som startsted:

Før BA silver krever 600TP

BA OSL-NYC t/r business (2x40+2x140) 360 TP (60% sølv)
QR OSL-DOH-SIN t/r business: (4x140) 540 TP (90% sølv)
AY OSL-HEL-SIN t/r buiness: (2x40+2x140) 360 TP (60% sølv)

Nå BA silver krever 7500 TP

BA OSL-NYC t/r business (rev based I-klasse, 1750GBP): 1750 TP (23% sølv)
BA OSL-NYC t/r business (rev based J-klasse, 5700GBP): 5700 TP (75% sølv)
QR OSL-DOH-SIN t/r business (P/R/I-klasse, distance-based ): (6939 mi*2*0,25) 3470 TP (46% sølv)
QR OSL-DOH-SIN t/r business (J/C/D-klasse, distance): (6939*2*0,5) 6939 TP (92% sølv)
AY OSL-HEL-SIN t/r business (R/I-klasse, distance): (6237*2*0,25) 3119 TP (42% sølv)

Kort oppsummert i mitt hode:

Alt av billige billetter har kraftig reduksjon (ikke overraskende)
Man får TP på holidays, kredittkort og tilleggstjenester (lite aktuelt)
Så en kraftig nedjustering på de fleste AA/IB/BA-flighter for de fleste av oss pga revenue based.
Andre OW-Partnere er distanse-basert opptjening som også er en nedgang for "kortere" turer dersom man har full-flex business.
Tidligere kunne man maksimere TP ved eks. å brekke en tur i to longhauls (eks OSL-DOH-SIN vs OSL-HEL-SIN), det gir nå minimalt med uttelling hos partnere, null uttelling hos BA

Når BA også har nedprioritert Oslo kriftig de siste årene (LHR T3, dårlige connections etc) så har det blitt et helt håpløst program selv om man "bare" sikter på silver.

Someone
07-01-2025, 14:09
Men som man sier "you do you boo...", så stemmer folk med lommeboka. Jeg tror imidlertid det kommer justeringer.

Da blir de visstnok mer "Upmarket". :p

https://www.telegraph.co.uk/travel/comment/british-airways-loyalty-programme-shake-up/?msockid=06ac0ca5d0d4635524f51f60d11f628a

BA’s loyalty programme shake-up will make the airline more upmarket

Ignore the keyboard warriors – making it harder to earn silver or gold frequent-flyer status is the right move

Discus
14-02-2025, 14:20
Da ser det ut som de gjør noen justeringer for frquent flyers:

Currently, some of our Members reach Bronze and Silver through the number of flights they take with us each year, particularly those who commute regularly by flying.

We know those Members value the simplicity of this approach and the certainty it provides.

So The British Airways Club will continue this method of earning status. Simply take 25 flights with a British Airways code to reach Bronze, or 50 to reach Silver.
NB! Må være BA-metall (så codeshare med eks IB teller ikke ser det ut som)

jb1
14-02-2025, 15:17
Vet noen hvorfor man ikke kan bestille Billund-London City med avios? Ruten går, men ser ingen billetter for avios tilgjengelig i lang tid fremover.

Hypern
15-02-2025, 14:47
Jaja det er vel sånn det har blitt - disse bonusprogrammene blir jo jevnt over dårligere og dårligere.

Fnate
15-02-2025, 16:34
Da ser det ut som de gjør noen justeringer for frquent flyers:

NB! Må være BA-metall (så codeshare med eks IB teller ikke ser det ut som)

Er jo veldig positiv nyhet for dem som reiser mye short haul i jobb da.