Flyprat >
Småprat > "I’m sorry, but I’ve missed my landing. I’m going to have to try again."
View Full Version : "I’m sorry, but I’ve missed my landing. I’m going to have to try again."
https://www.nytimes.com/2012/06/13/world/africa/adventures-aboard-airlines-in-nigeria.html?hp
The ordeal of flying in Nigeria begins with the chaotic crowds waving wads of cash who surround ticket agents in sweltering terminals lacking air-conditioning.
petter380
14-06-2012, 05:36
Med så mange folk som det er i Nigeria, så hadde det vært interessant om en internasjonal/anerkjent utenlands selskap fikk lov til å operere innad i landet. Eneste problemet jeg ser er staten og om de godkjenner dette. For folk flest, ville dette nok vært flott med tanke på at de slipper å være redd for å dø hver eneste gang de må fly. (Jeg kan forstå pris har noe å si, men betale litt mer for bedre safety burde være no-brainer, spør du meg.)
Jeg glemmer aldrig den dokumentarserie der kørte på TV for nogle år siden , der handlede om dagligdagen i Lagos lufthavn. Det var simpelthen hovedrystende at se hvad der foregik.
Har vi fortsatt et forummedlem som flyr for et Nigeriansk selskap?
Nei, heldigvis ikke. Tror det bør gå noen år før jeg setter mine ben i Nigeria igjen. Jeg brant visst noen broer der...
Hvordan man kan komme Hot & Hight inn til Lagos fra syd er en gåte. Jeg har aldri opplevd å få en eneste shortcut, i alle fall ikke etter at de begynte å bruke radar. Mulig det har bedret seg nå, men jeg har litt vanskelig for å tro det også.
Siste gangen jeg fløy Jo'burg - Lagos bommet vi ikke på flyplassen fordi vi var Hot & Hight. Vi startet decent over Sao Tome, det var nemlig der kapteinen pleide å starte decent. At det var 60-70 NM tidlig gadd jeg ikke nevne :)
Hvordan man kan komme Hot & Hight inn til Lagos fra syd er en gåte. Jeg har aldri opplevd å få en eneste shortcut, i alle fall ikke etter at de begynte å bruke radar. Mulig det har bedret seg nå, men jeg har litt vanskelig for å tro det også.
Men må det ha vært fra syd? Kan "A major Nigerian carrier [..] approaching Lagos at the end of a recent all-night international flight" ha vært f.eks. Arik Airs W3 102, LHR-LOS?
Mchansern
15-06-2012, 23:06
Jeg glemmer aldrig den dokumentarserie der kørte på TV for nogle år siden , der handlede om dagligdagen i Lagos lufthavn. Det var simpelthen hovedrystende at se hvad der foregik.
Interessant. Husker du hva den heter?
Interessant. Husker du hva den heter?
Jeg mener den blev vist omkring 2005. Jeg har googlet om emnet uden at finde noget definitivt, men den bliver diskuteret i denne tråd:
http://www.nairaland.com/2692/lagos-airport-documentary-sky-travel
Men må det ha vært fra syd? Kan "A major Nigerian carrier [..] approaching Lagos at the end of a recent all-night international flight" ha vært f.eks. Arik Airs W3 102, LHR-LOS?
Jo, klart det kan det. Leste artikkelen på nytt nå. Vet ikke hvorfor jeg fikk det for meg at det var fra syd.