Log in

View Full Version : "I’m sorry, but I’ve missed my landing. I’m going to have to try again."

vbirk
13-06-2012, 09:39
https://www.nytimes.com/2012/06/13/world/africa/adventures-aboard-airlines-in-nigeria.html?hp

The ordeal of flying in Nigeria begins with the chaotic crowds waving wads of cash who surround ticket agents in sweltering terminals lacking air-conditioning.

petter380
14-06-2012, 05:36
Med så mange folk som det er i Nigeria, så hadde det vært interessant om en internasjonal/anerkjent utenlands selskap fikk lov til å operere innad i landet. Eneste problemet jeg ser er staten og om de godkjenner dette. For folk flest, ville dette nok vært flott med tanke på at de slipper å være redd for å dø hver eneste gang de må fly. (Jeg kan forstå pris har noe å si, men betale litt mer for bedre safety burde være no-brainer, spør du meg.)

pingo
14-06-2012, 06:48
Jeg glemmer aldrig den dokumentarserie der kørte på TV for nogle år siden , der handlede om dagligdagen i Lagos lufthavn. Det var simpelthen hovedrystende at se hvad der foregik.

Farmer
14-06-2012, 10:11
Har vi fortsatt et forummedlem som flyr for et Nigeriansk selskap?

eggs
15-06-2012, 00:15
Nei, heldigvis ikke. Tror det bør gå noen år før jeg setter mine ben i Nigeria igjen. Jeg brant visst noen broer der...

Hvordan man kan komme Hot & Hight inn til Lagos fra syd er en gåte. Jeg har aldri opplevd å få en eneste shortcut, i alle fall ikke etter at de begynte å bruke radar. Mulig det har bedret seg nå, men jeg har litt vanskelig for å tro det også.

Siste gangen jeg fløy Jo'burg - Lagos bommet vi ikke på flyplassen fordi vi var Hot & Hight. Vi startet decent over Sao Tome, det var nemlig der kapteinen pleide å starte decent. At det var 60-70 NM tidlig gadd jeg ikke nevne :)

vbirk
15-06-2012, 22:28
Hvordan man kan komme Hot & Hight inn til Lagos fra syd er en gåte. Jeg har aldri opplevd å få en eneste shortcut, i alle fall ikke etter at de begynte å bruke radar. Mulig det har bedret seg nå, men jeg har litt vanskelig for å tro det også.

Men må det ha vært fra syd? Kan "A major Nigerian carrier [..] approaching Lagos at the end of a recent all-night international flight" ha vært f.eks. Arik Airs W3 102, LHR-LOS?

Mchansern
15-06-2012, 23:06
Jeg glemmer aldrig den dokumentarserie der kørte på TV for nogle år siden , der handlede om dagligdagen i Lagos lufthavn. Det var simpelthen hovedrystende at se hvad der foregik.

Interessant. Husker du hva den heter?

pingo
15-06-2012, 23:42
Interessant. Husker du hva den heter?

Jeg mener den blev vist omkring 2005. Jeg har googlet om emnet uden at finde noget definitivt, men den bliver diskuteret i denne tråd:

http://www.nairaland.com/2692/lagos-airport-documentary-sky-travel

eggs
16-06-2012, 16:25
Men må det ha vært fra syd? Kan "A major Nigerian carrier [..] approaching Lagos at the end of a recent all-night international flight" ha vært f.eks. Arik Airs W3 102, LHR-LOS?

Jo, klart det kan det. Leste artikkelen på nytt nå. Vet ikke hvorfor jeg fikk det for meg at det var fra syd.