PDA

View Full Version : Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Pages : 1 2 [3] 4

KLM 1200
11-03-2014, 17:08
Jeg blir med til ALC 17mai :-) men fra en annen by en TRD. 9 timer sol blir ikke gale! :)

Nemot
11-03-2014, 19:11
Akkurat booket OSL-BCN tur-retur 8. apr i SAS Plus 10.000 poeng (inkl. EBG tillegg). Kostet i overkant av 2000 kr, ca 4,7 poeng / kr. Blir min første MR da det i jobbsammenheng alltid har vært nok til å opptjene EBG. EBD derimot er vanskelig uten en MR eller to så må til pers nå.

Neste uke blir det en TRF-CPH-PEK-PUS (tur) og ICN-NRT-CPH-OSL (retur) i jobbsammenheng. Bestilte SAS Plus gjennomgående og det ble 29600 poeng (inkl. EBG tillegg) til ca 15.000 kr. Var litt overrasket over at dersom jeg hadde valgt business gjennomgående ville det så vidt blitt over 30.000 poeng. Altså ikke mye vits å bestille business til den doble prisen for poengenes skyld (komforten en annen sak). Prøver å oppgradere med poeng eller optiontown på de lange leggene.

Flight Cancelled
11-03-2014, 19:42
Bestilte SAS Plus gjennomgående og det ble 29600 poeng (inkl. EBG tillegg) til ca 15.000 kr. Var litt overrasket over at dersom jeg hadde valgt business gjennomgående ville det så vidt blitt over 30.000 poeng. Altså ikke mye vits å bestille business til den doble prisen for poengenes skyld (komforten en annen sak).
Hos SAS er poengopptjeningen lik for plus og business (200%). Den lille differansen kommer nok av forskjellig bookingklasse på delen av reisen med sammarbeidspartner (PEK-PUS og ICN-NRT antar jeg), som kan ha forskjellig % opptjening i klassen Plus mappes til, i forhold til klassen business mappes til.

Nemot
11-03-2014, 20:05
Ja det stemmer sikkert. Det var booking klasse B på PEK-PUs og ICN-NRT. Var sete 41H noe som plasserte meg midt på økonomi på 747-400'en til ASIANA. Prøver å oppgradere til "andre etasjen".

mfjeldheim
13-03-2014, 09:07
Noen her som tenker seg på en Mileagerun i April/ Mai fra Gardermoen som har lyst på litt selskap? Skal prøve å få til min første å hadde vært kjekt om det var flere med :D Ser det er t/r til Barcelona i April/ Mai i Sas Plus til 2100kr :)

eisa01
13-03-2014, 21:20
Hvordan er det med servering på disse lange Spania-turene? Skal til Malaga i morgen og endte opp i Plus fordi det bare var 100-200 kr dyrere totalt. Går de igjennom to ganger? Tenker å prøve å sove litt fordi flygningen er 0630..

Tenkte denne tråden har nok av folk med erfaringer ;)

ToreD
13-03-2014, 21:27
Hvordan er det med servering på disse lange Spania-turene? Skal til Malaga i morgen og endte opp i Plus fordi det bare var 100-200 kr dyrere totalt. Går de igjennom to ganger? Tenker å prøve å sove litt fordi flygningen er 0630..

Wrap og salat pluss snacks.
De går to-tre runder, men spør du får du det du vil når du vil.

Dag Viking
13-03-2014, 21:28

Det er bare å plinge, så får du det du vil ha når du vil ha det.

Nemot
13-03-2014, 23:04
Mfjeldheim: Har bestilt OSL-BCL 8. April tur-retur. Selskap verdsettes :) Har bestilt SAS Plus på reisen.

Flight Cancelled
13-03-2014, 23:27
Det er bare å plinge, så får du det du vil ha når du vil ha det.
Sist jeg fløy hjem fra MAD tok det rundt 30 minutter fra jeg plinget til noen kom - så ikke alltid "når du vil ha det". De serverte salat/sandwich en runde, så kom de med kaffekannen, og så kom ingen forbi på lenge. Jeg ville gjerne ha en sjokolade til kaffen, så plinget på da han i C-setet var i drømmeland. Tok rundt en halv time før noen kom - og da var det jeg som huket tak i den første flyvertinnen som gikk forbi siden jeg plinga på. Da hadde flyvertinnene stått å snakket bak den gardinen siden kaffen ble servert.

Dag Viking
13-03-2014, 23:35
Sist jeg fløy hjem fra MAD tok det rundt 30 minutter fra jeg plinget til noen kom - så ikke alltid "når du vil ha det". De serverte salat/sandwich en runde, så kom de med kaffekannen, og så kom ingen forbi på lenge. Jeg ville gjerne ha en sjokolade til kaffen, så plinget på da han i C-setet var i drømmeland. Tok rundt en halv time før noen kom - og da var det jeg som huket tak i den første flyvertinnen som gikk forbi siden jeg plinga på. Da hadde flyvertinnene stått å snakket bak den gardinen siden kaffen ble servert.

Men det var vel CPH-crew... ;)
Har bare gode erfaringer i Plus til Syd-Europa, alltid topp service. Via CPH har det vært litt variabelt.

Flight Cancelled
14-03-2014, 00:08
Men det var vel CPH-crew... ;)
Har bare gode erfaringer i Plus til Syd-Europa, alltid topp service. Via CPH har det vært litt variabelt.
Det var CPH-crew, ja. ;)

Nå skal jeg ikke være for krass her, det hører til at de ellers var hyggelige og smilende, men jeg syntes de var litt mye å skravlet, drakk kaffe og viste bilder til hverandre fra mobiltelefonene til hverandre bak gardinen fremme i kabinen. Hos andre selskap på Europa-flyvninger (særlig i C), er det alltid med korte mellomrom kabinpersonale som sjekker at alt er OK og om noen skal ha noe.

Men nå skal jeg ikke bytte tema i tråden. Neste MR for min del er ikke før den 31. mai, hvor jeg skal t/r Athen (og få 30k EB-poeng :colgate:). Da er det vel norsk crew, og atpåtil går returen så sent at det skal kvalifisere for middag og ikke en liten alt-for-varm wrap med sopp og ost! ^_^

Twin Otter
14-03-2014, 00:10
)Da er det vel norsk crew, og atpåtil går returen så sent at det skal kvalifisere for middag og ikke en liten alt-for-varm wrap med sopp og ost! ^_^

Da håper vi på en liten rapport.

Snorreth
14-03-2014, 05:35
Jeg skal debutere med Mileage Run lørdag den 29. mars med Oslo - Madrid.

OSL - CPH - 3A
Mellomlanding: 1t 15m
CPH - MAD - 2F

50 minutt

MAD - CPH - 3A
Mellomlanding: 45 minutt
CPH - OSL - 3A

Sete: 2F hele veien.
Pris: 3 133,- med SAS Plus

Bonuspoeng
Basic: 10 000
Sølv: 11 500
Gull: 12 500

Er denne overkommelig? Noen med tidligere erfaringer? Noe jeg burde være obs på(utenom at det er grytidlig)?
Ankomme Gardermoen 05:02 på en lørdag er vel greit med tid?
50 minutter mellom avgangene i Madrid er vel greit?
Hele reisen er f.ø. bestilt i samme referansenummer. Kommer det til å oppstå konflikt noen steder?

jansimbad
14-03-2014, 05:44
Det var CPH-crew, ja. ;)
Neste MR for min del er ikke før den 31. mai, hvor jeg skal t/r Athen (og få 30k EB-poeng :colgate:). Da er det vel norsk crew, og atpåtil går returen så sent at det skal kvalifisere for middag og ikke en liten alt-for-varm wrap med sopp og ost! ^_^

30.000 EB-poeng!? Hvordan får du det til? Er i Athen nå og fikk 2x fra SAS, så ender opp med 20.000 peng.

Flight Cancelled
14-03-2014, 10:13
Er denne overkommelig? Noen med tidligere erfaringer? Noe jeg burde være obs på(utenom at det er grytidlig)?
Ankomme Gardermoen 05:02 på en lørdag er vel greit med tid?
50 minutter mellom avgangene i Madrid er vel greit?
Hele reisen er f.ø. bestilt i samme referansenummer. Kommer det til å oppstå konflikt noen steder?
Det er samme fly du ankommer med som du reiser med i MAD, så ingen problem. Har selv vært på MR to ganger med ruten BGO-CPH-MAD-CPH-BGO. Sist gang (som var sist lørdag) så rakk jeg vel en 20 minutter lounge i MAD og.

30.000 EB-poeng!? Hvordan får du det til? Er i Athen nå og fikk 2x fra SAS, så ender opp med 20.000 peng.
Var en dag hvor enkelte destinisjoner ga 3x poeng i EB-kalenderen (1x grunnpoeng + 2x ekstrapoeng) om du bestilte den dagen... ;) Angrer selv litt på at jeg ikke bestilte mer enn en reise. Snakk om rundt 15 EB-poeng per krone...

mfjeldheim
15-03-2014, 15:40
Mfjeldheim: Har bestilt OSL-BCL 8. April tur-retur. Selskap verdsettes :) Har bestilt SAS Plus på reisen.

Sier meg så! Da må vi kanskje få til det :)

KLM 1200
16-03-2014, 21:48
Noen som skal SVG-ALC-SVG i Plus 17mai? :)

VirreVapp
18-03-2014, 11:57
Eller OSL-Barcelona-OSL 31/3?

Snorreth
18-03-2014, 18:45
En tur nummer to til Madrid booket den 19. april.
Pris: 3 639.

Littegranne dårligere opptjening i forhold til kroner brukt på denne turen sammenliknet med turen som skal gjennomføres 29. mars.
Til slutt får man gjennomføre en billigst mulig t/r for å tjene 1 000 bonuspoeng før 30. april.

CloudRunner
19-03-2014, 12:11
Hei!

Jeg har lest gjennom store deler av tråden, men ikke hele, uten å finne svar på det jeg lurer på.

Jeg skal ta noen rene mileage-turer, OSL-CPH-MAD med retur.
Ser at det er 50 min i mellom, og flere poster at det er samme flyet man skal med tilbake.

Skal man ut via ankomst og så sjekke inn igjen, eller hvordan gjør dere det? Rett ut til ankomst, rett ut til avgang uten ankomst, eller transit?

Liker å ha alt klart for meg, lite innstilt på ekstra natt i MAD pga å ha gått feil :D

Dag Viking
19-03-2014, 12:19
Hei!

Jeg har lest gjennom store deler av tråden, men ikke hele, uten å finne svar på det jeg lurer på.

Jeg skal ta noen rene mileage-turer, OSL-CPH-MAD med retur.
Ser at det er 50 min i mellom, og flere poster at det er samme flyet man skal med tilbake.

Skal man ut via ankomst og så sjekke inn igjen, eller hvordan gjør dere det? Rett ut til ankomst, rett ut til avgang uten ankomst, eller transit?

Liker å ha alt klart for meg, lite innstilt på ekstra natt i MAD pga å ha gått feil :D

Det står vel skrevet en del om dette i flere tråder. Svaret er som følger for å gjøre det enklest mulig:
Sjekk inn på automat på OSL, både for tur og retur, print ut boardingkort.

Du kan ikke gå feil.

Du går ut av flyet, og kan stille deg i boarding-kø ved skranken når du kommer inn i terminalen. Hvis du ønsker å få litt mer ut av bakkeoppholdet kan du gå opp i 2.etasje og inn i loungen. Sist jeg var i Madrid kunne jeg se gaten fra loungen, og dermed forlate loungen når boarding nærmet seg slutten.

CloudRunner
19-03-2014, 12:22
@Dag Viking

Takker så mye!

Are G
19-03-2014, 12:45
Finnes det noen gode ruter med mulighet for noen timer utenfor flyplassen?
Kunne vært interessant å kjenne til en mulighet for MR med 3 timer på en lokal strand :) , eks ALC/AGP...

Dag Viking
19-03-2014, 13:53
Kunne vært interessant å kjenne til en mulighet for MR med 3 timer på en lokal strand :) , eks ALC/AGP...

Om sommeren er det direkterute fra OSL til NCE/ALC/AGP/BCN, som går 2 ganger daglig noen ukedager. Da kan du dra fra OSL kl 7 om morgenen og være tilbake rundt midnatt. Dette medfører bakkestopp på 6-9 timer.
Utenfor sommerferien blir litt verre, siden det ikke er 2 daglige. Det finnes sikkert muligheter for å gjøre det med en mellomlanding på vei hjem, men da kan strandutbyttet bli ganske lite. Når det er en daglig er det som regel ut om morgenen og tilbake på ettermiddagen både fra OSL, ARN og CPH, som vanskeliggjør strandliv.

Twin Otter
19-03-2014, 14:49

Jeg hadde en tur i høst der jeg reiste SVG-ALC. Hadde bakkestopp i ca 8 timer før jeg reiste tilbake ALC-CPH-SVG.

mfjeldheim
19-03-2014, 14:58
Noen som skal SVG-ALC-SVG i Plus 17mai? :)

Er muligens med på denne, bor i Haugesund så er jo ikke mer enn en liten tur med buss/ bil ned til Stvg :)

Flight Cancelled
19-03-2014, 15:00
Mellomlanding i CPH ol. enten ned eller på returen kan godt gi mange muligheter for dagsturer til spanske strender. Er på dagstur i London i dag (er i en Costa ved Oxford Street nå) og selv om det ikke er noe særlig med strender i London, så er det litt samme prinsipp som gjelder: jeg reiste ned med BGO-SVG-LHR om morgenen, og tilbake til BGO via CPH om kvelden. BGO i allefall egner seg godt til hjemreise via CPH, siste flyet går jo så sent som 22:15.

Entusiasten
19-03-2014, 15:46
www.wideroe.no/flybilletter/norgerundtbilletten

Noen som vet den ultimate bonuspoengoppskriften?

Er det mulig å få 50 t/r reiser? :D

jansimbad
19-03-2014, 16:28

...eller 100 t/r? :D

Superhai
19-03-2014, 16:36

Har du tenkt å fly til diamant på to uker? Jeg tror det blir vanskelig, det er 3-4 t/r reiser hver dag i 14 dager!

Are G
19-03-2014, 16:37
Du kan kun fly samme rute to ganger og du får ikke uttelling på alle rutene til Widerøe, så 100 t/r får du aldri, og hva skal det være godt for? 50 stk er nok til Diamond..

Twin Otter
19-03-2014, 16:40

Jeg har ikke rukket å regne på det. Det er bare å ta frem Widerøes rutekart og begyne å telle strekninger. Jeg hadde 19 kvalifiserende flights på min tur i fjor. Husk at det er kun de kommersielle rutene til Widerøe som vil gjelde som kvalifiserende flighter. Alt av anbudsrutene gjelder ikke her.

Nå har jo Widerøe fått noen flere kommersielle ruter bl.a nord-sør siden sist. Så det er flere ruter det går an å tjene poeng/segment på.

100 kvalifiserende flighter og EBD går nok ikke på en canlig Norge-rundt billett.

WF789
19-03-2014, 16:47
Jeg har ikke rukket å regne på det. Det er bare å ta frem Widerøes rutekart og begyne å telle strekninger. Jeg hadde 19 kvalifiserende flights på min tur i fjor. Husk at det er kun de kommersielle rutene til Widerøe som vil gjelde som kvalifiserende flighter. Alt av anbudsrutene gjelder ikke her.

Nå har jo Widerøe fått noen flere kommersielle ruter bl.a nord-sør siden sist. Så det er flere ruter det går an å tjene poeng/segment på.

100 kvalifiserende flighter og EBD går nok ikke på en canlig Norge-rundt billett.

Det er 29 ruter som gir poeng, så max antall flighter blir 108 (Samt at du kan vel få enkelte muligheter til reise via eks. CPH)

Entusiasten
19-03-2014, 17:01
Det er 29 ruter som gir poeng, så max antall flighter blir 108 (Samt at du kan vel få enkelte muligheter til reise via eks. CPH)

Ja, du kan få tilslutningsflighter fra utlandet (Aberdeen, København, Newcastle, Gøteborg) inkludert ved start og slutt. Så blir 2 legg til. Så maks er 110. Fantastisk!

110 00 poeng - holder det til en Asia-tur? :D Hva koster t/r OSL - HKG eller BKK med poeng?

WF789
19-03-2014, 17:15
Ja, du kan få tilslutningsflighter fra utlandet (Aberdeen, København, Newcastle, Gøteborg) inkludert ved start og slutt. Så blir 2 legg til. Så maks er 110. Fantastisk!

110 00 poeng - holder det til en Asia-tur? :D Hva koster t/r OSL - HKG eller BKK med poeng?

Jeg mener du også kan "risikere" å få opp reiser via utlandet som alternativ når du søker etter reiser.

joamykle
19-03-2014, 17:17

Det nærmeste du kommer Asia for 11.000 poeng er nok en asiatisk restaurant i den byen i Norge du velger å fly t/r til! :stir

jameson82
19-03-2014, 17:22
Det nærmeste du kommer Asia for 11.000 poeng er nok en asiatisk restaurant i den byen i Norge du velger å fly t/r til! :stir

Menes nok 110,000 poeng.
Award chart med Star Alliance finner man her:
http://www.sas.se/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf

Superhai
19-03-2014, 17:25
110 reiser gir vel ca 55000 poeng med WF. Mer om du er EBS/G og noen strekninger får du vel 600.

Entusiasten
19-03-2014, 17:27
Menes nok 110,000 poeng.
Award chart med Star Alliance finner man her:
http://www.sas.se/upload/Eurobonus/Star/Star_Alliance_chart.pdf

Takk.

110 reiser gir vel ca 55000 poeng med WF. Mer om du er EBS/G og noen strekninger får du vel 600.

Reisene er i Y.

Tjab
19-03-2014, 17:54
50 stk er nok til Diamond..

Er du sikker på det? På oversikten min står det "Guldnivå" ved 50 segment.

Edit: Ser det var TR som nevntes. Da stemmer det ja.

Entusiasten
19-03-2014, 18:05
Oppdatering: Det er IKKE automatisk i Y slik jeg trodde, men i utgangspunktet i V. I fjor åpnet de for booking i Y 14 dager før, men det er ikke avklart om det blir slik i år. Krysser fingre og tær...

Snorreth
21-03-2014, 21:23
Er det andre som har trøbbel med å se hvor mye en tjener på flyreisene?
Får bare en rød boks med teksten "Beklager, vi kan ikke finne hvor mange poeng du opptjener for valgt reise." Selv når jeg prøver Oslo - Bodø.

Are G
21-03-2014, 21:26
Jeg opplevde samme problem her om dagen.
Ville ikke vise poeng på noen av rutene, selv iriks, har ikke søkt noe etterpå så kan være bugen er der ennå..

AcroN
21-03-2014, 22:49
Har opplevd det samme i flere dager nå. Prøvd litt forskjellig nettlesere osv. men ser ikke ut til at det hjelper noe.

geirfugl
22-03-2014, 04:36

NEI.Widerøe har ikke frekvens ti dette.Jeg har satt litt med rutetabellen i dag,tviler på at det engang er mulig å komme fra 0 til 50 segmenter med optjening,det er nok mulig å fly mere en 50,men da er det ikke optjening på alle,tror sånn ca 40 segmenter med opptjening er max pga frekvens og 2 gangersregel.Men,-det blir jo veeeldig billige flyturer,tror at flybussbilettene kommer på nesten det samme,også må man vel regne med noen kroner til hotell.

geirfugl
22-03-2014, 04:41
UA har veldig billige priser til San Fransisco fra Oslo til høsten,ved bestilling fra UAs spanske side er det billigste i Okt ca 330 euro.Forøvrig også til andre byer i USA,men ikke fullt så billig. Kanskje ikke helt tilfeldig at det gjelder destinasjoner Norwegian flyr til.

Chris1
22-03-2014, 05:23
Fant også billetter til cirka 2700 (oslo-san francisco) i oktober. Med 100% opptjening blir det cirka 10400 poeng - 3.85p per krone. Not bad!

hifiman
22-03-2014, 07:08
Fant også billetter til cirka 2700 (oslo-san francisco) i oktober. Med 100% opptjening blir det cirka 10400 poeng - 3.85p per krone. Not bad!
hvilken dato var dette ? ser ut som de er borte nå...

Are G
22-03-2014, 15:35
Hvordan er transfer på HEL ?

Ser på kartet over flyplassen at det ser veldig greit ut for et segment-run :)
Og prisene er bra for tiden.

Discus
22-03-2014, 21:47
Hvordan er transfer på HEL ?

MR-run-flyplasser: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=120047

Utenbys
23-03-2014, 04:16
Har kommet "i skade for" å booke BKK-HKG-BKK i F (P) med TG. (pris: ca 36 000,- THB). En kjapp tur på Youtube antyder at en mot vanlig bør komme tidlig på flyplassen for å få med seg alle frynsegodene Thai First gir på Swampy.

Men det jeg prøver å finne ut er hvor mange points som vil dale ned på konto. Med informasjonen på TG sin hjemmeside ser det ut for at det blir 3147 for hele turen. Men en tur BKK-CTU i C (og det er omtrent samme distanse) gav 4800 for t/r. Så er litt usikker.

Er EBG og har tid på meg frem til slutten av mai å prøve å tjene ytterligere 28 855 points for å nå den magiske 100k-grensen. Så trenger mer enn turen til HKG for å nå den, men spørsmålet er hvor mye mer.

TG923
23-03-2014, 05:03
Thai sine hjemmesider sier neppe noe om hvor mange EuroBonus poeng du opptjener - da må du forholde deg til SAS.

BKK-HKG ser ut til å gi 2200 poeng hver vei i P-klasse (1049 miles opprundet til 1100 x 200%)
Samme opptjening i Biz og First

BKK-CTU er 1186 miles, opprundet blir det 1200 x 200% pr vei som da helt riktig gir 4800 poeng t/r.

Flight Cancelled
23-03-2014, 13:33
Er EBG og har tid på meg frem til slutten av mai å prøve å tjene ytterligere 28 855 points for å nå den magiske 100k-grensen. Så trenger mer enn turen til HKG for å nå den, men spørsmålet er hvor mye mer.
En liten FYI: jeg har lest om folk som har fått beskjed at for EBD må alle grunnpeongene også være SAS-opptjente grunnpoeng. Jeg syntes det høres rart ut, men de sier de har fått beskjed om SAS om så. Kanskje noen her vet mer om det.

Ph34r
23-03-2014, 21:54
Ikke sett eller lest om det noe offisielt sted. Har ingen tro på det. Men det er kun mine 2 cents.

Are G
24-03-2014, 00:00
Finnes det noen måte å booke MR med kort transfer? Feks ARN-DUS / ARN-TXL ser ut til å være et problem, men er vel samme fly som får og da burde 40 minutter fungere selv om SAS har satt krav på 45..
Noen gode råd her?
Prøver å finne ut hvordan ta EuroBonus challange og trenger bare noen kjekke tur/retur fra Oslo.. (via arn/hel/cph/etc)

Flight Cancelled
24-03-2014, 00:26
Teller f.eks BGO-OSL-TXL-OSL-BGO som to t/r i EB-challenge (t/r BGO-OSL og t/r OSL-TXL), eller er det en (t/r BGO-TXL)?

Are G
24-03-2014, 00:28
Teller f.eks BGO-OSL-TXL-OSL-BGO som to t/r i EB-challenge (t/r BGO-OSL og t/r OSL-TXL), eller er det en (t/r BGO-TXL)?

Ifg. SAS Chat er det "selvfølgelig en tur". derfor jeg styrer med å finne beste og billigste tur fra ARN/CPH..

vbirk
24-03-2014, 01:34
En liten FYI: jeg har lest om folk som har fått beskjed at for EBD må alle grunnpeongene også være SAS-opptjente grunnpoeng. Jeg syntes det høres rart ut, men de sier de har fått beskjed om SAS om så. Kanskje noen her vet mer om det.

I tråden
http://www.flyertalk.com/forum/sas-eurobonus/1562003-mileage-run-deals-eb-diamond-hunters-3-0-4-5-cpm.html
hevder flere å ha fått "varsel" fra SAS om kommende EBD uten å ha avtjent 100K-verneplikt på SK.

Utenbys
24-03-2014, 02:58

I tråden
http://www.flyertalk.com/forum/sas-e...0-4-5-cpm.html
hevder flere å ha fått "varsel" fra SAS om kommende EBD uten å ha avtjent 100K-verneplikt på SK.

En kompis har primært tjent sine points hos *A partners og ikke SK. Og har fått mail med gratulasjon om at EBD blir tildelt. Så det blir heldigvis opptjening mot EBD uansett partner points er tjent hos.

Hickok
24-03-2014, 18:13
Finnes det noen måte å booke MR med kort transfer? Feks ARN-DUS / ARN-TXL ser ut til å være et problem, men er vel samme fly som får og da burde 40 minutter fungere selv om SAS har satt krav på 45..
Noen gode råd her?
Prøver å finne ut hvordan ta EuroBonus challange og trenger bare noen kjekke tur/retur fra Oslo.. (via arn/hel/cph/etc)

Kjøp to enkeltturer i stedet for T/R. Bare å sjekke inn på nett, så er det en smal sak.

Are G
24-03-2014, 18:17
Kjøp to enkeltturer i stedet for T/R. Bare å sjekke inn på nett, så er det en smal sak.

Det hjelper lite siden bonus challange går på tur/retur reiser..

Hickok
24-03-2014, 18:19

Joda, men om du reiser først to legs til TXL, og så to legs tilbake, så skal det telle som 2 T/R. Det har det alltid gjort før, og jeg nekter å tro at dette har endret seg denne gang. Vi snakker tross alt SAS IT her..

Are G
24-03-2014, 18:26
Da blir det heller osl - arn - osl -arn - osl tror jeg ..
Men sliter litt med å forsvare tidsbruken og kostnaden selv om det gir 60000 ekstrapoeng...synes ikke det ser ut til å gi mye merverdi uteom kanskje lengre turer innlands.

henrikvd
24-03-2014, 18:29

Kjøp evt. én ARN-TXL-ARN og en TXL-ARN-TXL og book de slik at du flyr ned på den ene bookingen og hjem på den andre. Forutsetter at du tar to turer og at du tør å satse "hvitt eller dobbelt" ;-)

Are G
24-03-2014, 18:35
Kjøp evt. én ARN-TXL-ARN og en TXL-ARN-TXL og book de slik at du flyr ned på den ene bookingen og hjem på den andre. Forutsetter at du tar to turer og at du tør å satse "hvitt eller dobbelt" ;-)

Det var slik jeg tenkte OSL - ARN.
Men litt kjedelig og ta samme rute gjentatte ganger. Oslo er jo uansett base slik at det må bli kun en tur fra ARN.
Kunne selvfølgelig satt opp en supervanskelig tur på en dag men tenkte å ta det på kvelden etter jobb..

paboee
25-03-2014, 12:01
Hei

I forbindelse med SAS' Nye Eurobonus Challenge, så har jeg meldt meg på og skal ta 9 t/r flighter. Passer bra med jobben nå, så hvorfor ikke.
men, før jeg bestiller billetter så har jeg et spørsmål da jeg fikk dette svaret i dag:

"Takk for at du meldte deg på Bonus Challenge! Du satser på at du kommer til å ta 9 t/r-reiser med SAS mellom 14. april og 30. juni 2014. Vi krysser fingrene for at du lykkes – og at du får dine 60 000 velfortjente Ekstrapoeng. Selvsagt får du også Grunnpoengene som normalt på reisene dine"

Det står 60 000 ekstrapoeng, vil det si at disse teller på vei til EB Diamant?
Eller for min del vil gi meg EBG og 10 000 poeng + 18 stk flighter?

Ser frem til svar
Petter

jameson82
25-03-2014, 12:05
Hei

I forbindelse med SAS' Nye Eurobonus Challenge, så har jeg meldt meg på og skal ta 9 t/r flighter. Passer bra med jobben nå, så hvorfor ikke.
men, før jeg bestiller billetter så har jeg et spørsmål da jeg fikk dette svaret i dag:

"Takk for at du meldte deg på Bonus Challenge! Du satser på at du kommer til å ta 9 t/r-reiser med SAS mellom 14. april og 30. juni 2014. Vi krysser fingrene for at du lykkes – og at du får dine 60 000 velfortjente Ekstrapoeng. Selvsagt får du også Grunnpoengene som normalt på reisene dine"

Det står 60 000 ekstrapoeng, vil det si at disse teller på vei til EB Diamant?
Eller for min del vil gi meg EBG og 10 000 poeng + 18 stk flighter?

Ser frem til svar
Petter

Ekstrapoeng teller ikke mot status. Dvs du får 60.000 poeng som du kan bruke til bonusreiser men ikke mot diamantstatus. Du får 18 segmenter og de vanlige poengene som flightene vil gi

paboee
25-03-2014, 12:46
Hei

Var det jeg regnet med.
Takk for svar.

ErlA
26-03-2014, 08:14
Hei

Et spørsmål til dere som har drevet med dette en stund, hva regnes som god ratio på poeng iforhold til kronasje man bruker. Skjønner at dersom man mangler et par tusen poeng for å oppnå en bestemt status så har ikke kronasje så mye å si.

Ser at at jeg på salget som er nå finner flere turer hvor man er oppe i 4 grunnpoeng pr krone man bruker.

BSSW
29-03-2014, 00:58
Last minute booking foretatt, med en aldri så liten MR til TXL 5/4 :drunk:

Hvis det er noen som har råd, og tid, til å bli med så hadde det vært hyggelig å treffes :)

Flyr SK1875, SK1675, SK4724 og SK4055 via h.h.v. CPH og OSL. Til ca 2300kr i wrap.

Martin
29-03-2014, 01:02
Last minute booking foretatt, med en aldri så liten MR til TXL 5/4 :drunk:

Hvis det er noen som har råd, og tid, til å bli med så hadde det vært hyggelig å treffes :)

Flyr SK1875, SK1675, SK4724 og SK4055 via h.h.v. CPH og OSL. Til ca 2300kr i wrap.

Spontanbooket her også:

OSL-ARN: SK484
ARN-TXL: SK2679
TXL-OSL: SK4724

Totalt 1869 NOK.

Twin Otter
29-03-2014, 03:18
Å dere to altså. Jeg hadde lett blitt med her hvis det ikke hadde vært for jobbehelg på Forus. Jaja. Har tre turer booket med SAS før slutten av april, så jeg skal ikke klage.

Snorreth
29-03-2014, 20:35
Da er jeg i hus etter debuten min på MR. En viss forumbruker satt i nærheten på strekket mellom København og Madrid og tilbake igjen.

Håper ikke debutnervene mine var alt for synlig, men ble en smule skuffet over seatblocken på MAD-CPH. Ellers en tipptopp opplevelse. :p

Twin Otter
29-03-2014, 21:52
Da er jeg i hus etter debuten min på MR. En viss forumbruker satt i nærheten på strekket mellom København og Madrid og tilbake igjen.

Håper ikke debutnervene mine var alt for synlig, men ble en smule skuffet over seatblocken på MAD-CPH. Ellers en tipptopp opplevelse. :p

Enig i at seatblock var drit på 582 i dag.

Jeg hadde egentlig valgt 2A ved bulkhead på MAD-CPH. Men da jeg var på Kastrup på vei nedover sjekket jeg setekartet og hoppet over til 3F pga bedre plass til å strekke beina. Kan vel si jeg angret når jeg så at hun som tok over 2A fikk ledig midtsete.

Ellers en fin dag på tur!

Martin
30-03-2014, 23:13
Spontanbooket her også:

Totalt 1869 NOK.

Ble plutselig booket om til SK490 på OSL-ARN, med avgang et par timer senere, etter å ha funnet ut at Ruter ikke ville kjøre så tidlig en lørdag morgen.

Fbu76
31-03-2014, 19:58
Holder meg til denne jeg. Litt tidligere opp, men bedre tid til "Prips ock korv" på ARN

andyp
31-03-2014, 21:32
Ser ut som jeg er på samme tur som dere også gitt.. ;)
Ble:
på meg

Send gjerne en pm med plasser så sees vi til en mikro-do :)

Martin
31-03-2014, 21:38
Moro med flere :)

Jeg har 2F på både ARN-TXL og TXL-OSL.

Fbu76
31-03-2014, 22:14
Moro med flere :)

Jeg har 2F på både ARN-TXL og TXL-OSL.

Flytta meg fra 1F til 2D fra ARN. Tør ikke ha deg sittende bak meg. Ledig midtsete. Jeg er så stor at ingen tar det og EBG holder vel setet ledig. Skal fortelle deg om fordelene ved å bruke UPS framfor FedEx og erfaringer fra motherburger.com fra februar. Se bilder som jeg akkurat la ut i "New York- tråden". På vei opp igjen fra Txl er du så lei av meg at jeg beholder 2C.

BSSW
31-03-2014, 22:32
Skal fortelle deg om fordelene ved å bruke UPS framfor FedEx og erfaringer fra motherburger.com fra februar. På vei opp igjen fra Txl er du så lei av meg at jeg beholder 2C.

Slapp av Martin, jeg skal sørge for at han ikke kan snakke med deg angående det andre selskapet på TXL-OSL flighten ;)

:p

Vi kan diskutere gledene med å fly med LH i stedet ;)

Fbu76
31-03-2014, 22:36
Slapp av Martin, jeg skal sørge for at han ikke kan snakke med deg angående det andre selskapet på TXL-OSL flighten ;)

:p

Vi kan diskutere gledene med å fly med LH i stedet ;)
Da er det for seint. Du møter oss ikke før currywursten på TXL.

Ph34r
01-04-2014, 09:02
ALC fungerer bra som MR-destinasjon? Eller?

Flight Cancelled
01-04-2014, 09:44
Kan godt hende at du må ned, ut, rundt, opp, gjennom og bort for å komme ved gate igjen, men du bør rekke det - så ja. De varierer litt på om de slipper folk rett ut i avgangshallen eller om man ledes rett til bagasje og ut gjennom ankomst.

Ph34r
01-04-2014, 09:44
Takker Flight Cancelled!

andyp
01-04-2014, 10:10
Måtte dessverre avbestille lørdagens tur pga jobb :( Får ta det ved en annen anledning

petter380
01-04-2014, 19:06
Da er det ny periode, og jeg tror jeg vil trenge ca. 1-2 MR turer for å få gull igjen (hvis alt annet klaffer med planlagte skiturer øst- og vestover).

Jeg har ungdomskort ut juni, noen andre som er med på en ungdombillett MR? :)

hifiman
02-04-2014, 08:09
Ingen som har funnet en god mr tur fra TRD i forbindelse med salget til SAS ?

melind
02-04-2014, 08:35
Ingen som har funnet en god mr tur fra TRD i forbindelse med salget til SAS ?

Du får hive deg med TRD-ALC-TRD den 17 Mai. 2104kr i Wrap..

hifiman
02-04-2014, 08:41
Du får hive deg med TRD-ALC-TRD den 17 Mai. 2104kr i Wrap..
Takk for tilbudet , skal tenke på det :)
frista litt med en tur til Dublin også så jeg får litt mer poeng på hilton kontoen også

mfjeldheim
07-04-2014, 08:31
Da er det ny periode, og jeg tror jeg vil trenge ca. 1-2 MR turer for å få gull igjen (hvis alt annet klaffer med planlagte skiturer øst- og vestover).

Jeg har ungdomskort ut juni, noen andre som er med på en ungdombillett MR? :)

Kanskje det kanskje :) Hvor tenker du deg?

Star Flyer
07-04-2014, 09:09
ALC fungerer bra som MR-destinasjon? Eller?

Hei, har vært i mye i ALC siste året.

Du blir sluppet rett ut i avgangshallen, og rekker fint et langt besøk i loungen da det er (veldig) mange passasjerer med nedsatt mobilitet som bruker lang tid på å komme seg ut av flyet. Selv om flyet kommer i rute inn til ALC, blir det alltid forsinket ut grunnet dette (hvertfall de tre gangene jeg har vært der siden nyttår) :)

Ph34r
07-04-2014, 09:49
Takker for svar Star Flyer

petter380
07-04-2014, 17:55
Kanskje det kanskje :) Hvor tenker du deg?

Hei! Har sett litt på MAD, men jeg tror ikke jeg gidder å ta Ungdomsbillett fordi det "kun" gir opptjening på 3.85 per krone i forhold til SAS Plus som gir nesten 4.5 per krone. Koster litt mer, men samtidig kanskje jeg trenger bare en tur?

En annen fordel jeg kom på er at jeg kan avbestille gratis hvis jeg ikke gidder reise likevel. Det er temmelig praktisk i forhold til ungdomsbillett :p Tror jeg bestille 3 turer til MAD, en i Sept-, Okt- og November og tar kanskje 1-2 av dem når jeg vet mer hva skiplanen blir ;)

Hva tenker du?

mfjeldheim
07-04-2014, 18:49
Hei! Har sett litt på MAD, men jeg tror ikke jeg gidder å ta Ungdomsbillett fordi det "kun" gir opptjening på 3.85 per krone i forhold til SAS Plus som gir nesten 4.5 per krone. Koster litt mer, men samtidig kanskje jeg trenger bare en tur?

En annen fordel jeg kom på er at jeg kan avbestille gratis hvis jeg ikke gidder reise likevel. Det er temmelig praktisk i forhold til ungdomsbillett :p Tror jeg bestille 3 turer til MAD, en i Sept-, Okt- og November og tar kanskje 1-2 av dem når jeg vet mer hva skiplanen blir ;)

Hva tenker du?

Hvorfor ikke! Tror kanskje jeg må legge mine Gull-kort planer på is til neste periode, min går ut 31. Okt og tviler jeg klarer det før det. Men alltid kjekt med litt poeng uansett, holder meg på sølv med god margin da :) Hvor tenker du å reise fra? Reiser selv fra HAU. Tipper vi begge mellomlander i OSL med mindre du er heldig og bor i Oslo?

petter380
08-04-2014, 16:15
Hvorfor ikke! Tror kanskje jeg må legge mine Gull-kort planer på is til neste periode, min går ut 31. Okt og tviler jeg klarer det før det. Men alltid kjekt med litt poeng uansett, holder meg på sølv med god margin da :) Hvor tenker du å reise fra? Reiser selv fra HAU. Tipper vi begge mellomlander i OSL med mindre du er heldig og bor i Oslo?

Da har jeg bestilt SAS Plus OSL-CPH-MAD-CPH-OSL lørdag 20. september og lørdag 1. november. Håper jeg ikke blir helt mad, haha ;)

Hver tur gir 12500 til 2804 = 4.46 poeng/krone, eller 3.57 for EBB/EBS folk.

1. november passer fint for deg mtp. din neste periode. Jeg kansellerer den 20. september hvis jeg ser at kun én MR er nødvendig, basert på den informasjonen jeg får i løpet av sommeren.

Jeg vil ikke påstå at jeg er heldig som bor i Oslo, skulle mye heller bodd i HAU :) Er selv fra andre siden av fjorden, nærmere bestemt SVG.

mfjeldheim
09-04-2014, 08:00
Da har jeg bestilt SAS Plus OSL-CPH-MAD-CPH-OSL lørdag 20. september og lørdag 1. november. Håper jeg ikke blir helt mad, haha ;)

Hver tur gir 12500 til 2804 = 4.46 poeng/krone, eller 3.57 for EBB/EBS folk.

1. november passer fint for deg mtp. din neste periode. Jeg kansellerer den 20. september hvis jeg ser at kun én MR er nødvendig, basert på den informasjonen jeg får i løpet av sommeren.

Jeg vil ikke påstå at jeg er heldig som bor i Oslo, skulle mye heller bodd i HAU :) Er selv fra andre siden av fjorden, nærmere bestemt SVG.

Med på den! Bestiller den samme turen 1. Nov. Blir vell for meg å reise fra HAU til OSL på Fredagen, da flyet har avgang tidlig Lørdags morgen :)

SASDC8
15-04-2014, 09:58
Skal selv til BCN den 10 mai og ser at det ennå ligger biletter til ca 2500 Nok i Plus. Gir 8000 som EBB/EBS og 10000 som EBG/EBD, så det er bare å hive seg med :)

Insomnia4u
20-04-2014, 10:03
Trenger råd fra dere barkede MR-folks :) Gikk på et par smeller med feil bookingklasse OSL-BKK og må ut med ca 3300 kr pr billett for å få bookingklasse Q og 100% opptjening. Sliter med å klare gullkortet i SAS hvis ikke jeg betaler, pga presset tid jobbmessig. Har forsåvidt gull i Turkish, men ikke helt det samme(mister bl a de 25% ekstra)

Så, er det idioti å betale dette? Dårlig ratio penger vs poeng, men samtidig er det dette med at gullkortet da sikres (sammen med en kraftig reroutet jobbtur via BCN senere da)

chrisljo
20-04-2014, 10:20
Trenger råd fra dere barkede MR-folks :) Gikk på et par smeller med feil bookingklasse OSL-BKK og må ut med ca 3300 kr pr billett for å få bookingklasse Q og 100% opptjening. Sliter med å klare gullkortet i SAS hvis ikke jeg betaler, pga presset tid jobbmessig. Har forsåvidt gull i Turkish, men ikke helt det samme(mister bl a de 25% ekstra)

Så, er det idioti å betale dette? Dårlig ratio penger vs poeng, men samtidig er det dette med at gullkortet da sikres (sammen med en kraftig reroutet jobbtur via BCN senere da)

Kjør på. Raskere service på tlf, 10% ekstra rabatt på cash and points, 25% ekstra poeng, samt litt andre ting må være verd 3300 minus verdien av poengene du får.

hifiman
21-04-2014, 23:07
Sikkert noen av dere som har hatt en del timer til rådighet i ALC når det gjelder mr tur.
sitter å kikker på en slik med en 9 timer lang layover på ALC noe som vet hva slags
aktivitet man kan finne på for å få tiden til å gå ?

Fredrik KH
21-04-2014, 23:12
Sikkert noen av dere som har hatt en del timer til rådighet i ALC når det gjelder mr tur.
sitter å kikker på en slik med en 9 timer lang layover på ALC noe som vet hva slags
aktivitet man kan finne på for å få tiden til å gå ?

Ta taxi inn til byen og ha noen timer på stranden. Tok en MR til ALC i fjor, og hadde store deler av dagen på stranden før hjemturen om kvelden.

Twin Otter
21-04-2014, 23:13
Stikk en tur til sentrum. Ta bussen inn til byen. Gå en tur langs promenaden og inn i gamlebyen. Mange fine trange gater og gå seg inn i.

Men husk å kle deg i lette klær. Jeg kom ned på en varm dag i dongeribukse. Ble litt vel varmt mot slutten så da dro jeg tilbake til flyplassen noe tidligere en planlagt.

Are G
21-04-2014, 23:34
Det man absolutt burde gjøre i Alicante er å gå på Lizarran.
Ta et par pils og spise tapas, det finnes et outlet senter ved siden av universitetet som er kurant å sjekke om du liker slikt. Bussen tar ca 20 minutter dit.
Gå gjerne opp på fjellet for fantastisk utsikt, du går greit opp på halvtime.
Det er også en tyrefekterstadion i sentrum om det passer med tiden og du er interessert i slikt.

hifiman
21-04-2014, 23:48
Takk for alle tipsene :) her er det bare å planlegge litt :)

Are G
21-04-2014, 23:51
Det har visst også blitt åpnet et casino der. Jeg har ikke sett det da det er nyere enn min studietid der nede :)
Men bare å spørre om du lurer på noe mer :)

Rune
22-04-2014, 13:10
Takker for gode innspill til aktiviteter i ALC - har en MR med madammen planlagt til lørdag 10. mai. 9 timer og 20 minutt på bakken.

Lizarran skal testes ut.

magnusto
22-04-2014, 13:31
Kjempemessig, jeg og madammen skal være på stranda og forhåpentligvis spise god mat i ALC på MR 17 mai, kanskje det blir 17. Mai tog også :p

Are G
22-04-2014, 13:55
Det pleier ikke å være 17 mai tog der, da må du ta bussen sørover til Alfaz del pi mener jeg :)

magnusto
22-04-2014, 14:05
Hæhæhæ det utgår med skyhøye kneløft :) sol og varme blir digg :)

longyear
22-04-2014, 20:15
Kanskje ikkje heilt mileagerun-kupp i tradisjonell forstand, men kan vel bli noen billige poeng på den som kan ta seg norgesferie i år (noko eg òg skal, men madammen vil heller gå i fjellet i staden for å fly widerøe landet rundt..).

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47210737&searchclickthrough=true

Kanon
22-04-2014, 20:18
Det pleier ikke å være 17 mai tog der, da må du ta bussen sørover til Alfaz del pi mener jeg :)
Nordover ;)

mfjeldheim
23-04-2014, 11:48
Skal selv til BCN den 10 mai og ser at det ennå ligger biletter til ca 2500 Nok i Plus. Gir 8000 som EBB/EBS og 10000 som EBG/EBD, så det er bare å hive seg med :)

Er godt mulig med på denne om du fremdeles ønsker "besøk" :) Får den til 2649kr fra HAU med mellomlanding i OSL. Må si det er en rimelig bra pris for 10,000 poeng uten EGB/ EBD tillegg?

EDIT: Da var den bestilt :) Første MR!

thorhansen
23-04-2014, 15:40
Kanskje ikkje heilt mileagerun-kupp i tradisjonell forstand, men kan vel bli noen billige poeng på den som kan ta seg norgesferie i år (noko eg òg skal, men madammen vil heller gå i fjellet i staden for å fly widerøe landet rundt..).

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47210737&searchclickthrough=true

Disse billettene kan ikke videreselges. Jeg fikk følgende svar fra Widerøe når jeg forsøkte å validere at det var ok å endre navn på de:

Egil (Widerøe):
Da har vi fått bekreftet at disse billettene ikke kan selges videre.

De har muligens vært i kontakt med vår markedsavdeling men misforstått svaret, så det er nok ikke snakk om forsøk på svindel.

sitrus
23-04-2014, 21:18
Dette er riktignok litt frem i tid, men må planlegges. Befinner meg i Sverige helgen 18/19 oktober og siden jeg da er ca like langt unna både OSL og GOT tenkte jeg å prøve meg på en mini mr fra GOT hvor jeg til slutt ender opp på BGO. Kan begynne reisen på lørdags kveld (20 og utover?), men har egentlig bare søndagen til rådighet. Andre muligheter enn GOT-CPH-BGO?

Flight Cancelled
23-04-2014, 21:34
Dette er riktignok litt frem i tid, men må planlegges. Befinner meg i Sverige helgen 18/19 oktober og siden jeg da er ca like langt unna både OSL og GOT tenkte jeg å prøve meg på en mini mr fra GOT hvor jeg til slutt ender opp på BGO. Kan begynne reisen på lørdags kveld (20 og utover?), men har egentlig bare søndagen til rådighet. Andre muligheter enn GOT-CPH-BGO?
Går jo an å legge inn en reise ned til Europa, om det er poeng du er etter (spania anbefales, mtp poeng og pris). Merk dog at du ikke kan sende med bagasje om du returnerer med samme fly, men om du finner en reise hvor du har et par timer på destinasjonen går det greit. Om du for eksempel finner en destinasjon med tidlig fly fra CPH med sen retur til en annen flyplass med direktefly til BGO senere (ARN eller OSL) kan du få en fin reise. GOT-CPH/ARN-xxx-CPH/ARN/OSL-BGO f.eks.

SASDC8
25-04-2014, 13:41
Er godt mulig med på denne om du fremdeles ønsker "besøk" :) Får den til 2649kr fra HAU med mellomlanding i OSL. Må si det er en rimelig bra pris for 10,000 poeng uten EGB/ EBD tillegg?

EDIT: Da var den bestilt :) Første MR!

Det er en meget bra pris syns jeg. Da ses vi i loungen eller ombord (har 1A ned og 1F opp). Er i loungen på OSL fra cirka klokken 8. PM meg om du trenger følge inn :)

mfjeldheim
25-04-2014, 13:46
Det er en meget bra pris syns jeg. Da ses vi i loungen eller ombord (har 1A ned og 1F opp). Er i loungen på OSL fra cirka klokken 8. PM meg om du trenger følge inn :)

Skulle gjerne blitt med der, men tror jeg er mer eller mindre små busy med å kun rekke flyet. Har 50 min fra flyet fra HAU lander til neste går. Men satser på det går problemfritt :)!

SASDC8
25-04-2014, 14:38
Skulle gjerne blitt med der, men tror jeg er mer eller mindre små busy med å kun rekke flyet. Har 50 min fra flyet fra HAU lander til neste går. Men satser på det går problemfritt :)!

Det gjør det sikkert. Flott lounge i BCN også da :)

mfjeldheim
25-04-2014, 15:38
Det gjør det sikkert. Flott lounge i BCN også da :)

Så flott! Får henge på deg da, kjipt å gå seg vill :)

hifiman
25-04-2014, 23:49
Det har visst også blitt åpnet et casino der. Jeg har ikke sett det da det er nyere enn min studietid der nede :)
Men bare å spørre om du lurer på noe mer :)
Finnes det skap på ALC som man kan låse inn bagasje på?

Are G
25-04-2014, 23:55
Det vet jeg ikke, har aldri hatt behov for å oppholde meg i særlig grad på flyplassen der :)

Info om flybussen finner du nok veldig greit på nettsidene

hifiman
25-04-2014, 23:56
Det vet jeg ikke, har aldri hatt behov for å oppholde meg i særlig grad på flyplassen der :)

Info om flybussen finner du nok veldig greit på nettsidene
takk for svar :) har sjekket dessverre ikke lagt ut noe ennda

sitrus
26-04-2014, 10:01
Går jo an å legge inn en reise ned til Europa, om det er poeng du er etter (spania anbefales, mtp poeng og pris). Merk dog at du ikke kan sende med bagasje om du returnerer med samme fly, men om du finner en reise hvor du har et par timer på destinasjonen går det greit. Om du for eksempel finner en destinasjon med tidlig fly fra CPH med sen retur til en annen flyplass med direktefly til BGO senere (ARN eller OSL) kan du få en fin reise. GOT-CPH/ARN-xxx-CPH/ARN/OSL-BGO f.eks.

Takk for svar! Har funnet en todelt flight som går innom Riga med airbaltic, leser jeg det riktig når jeg forstår det sånn at den gir minimum 600 poeng per leg? Men ikke teller som poenggivende legs med sas?

sitrus
26-04-2014, 18:51
Når man å fly med samme fly tilbake i Genève? Ser på got-cph-gva-cph-bgo

roger
26-04-2014, 22:33
Funderar på om eg skal køyre på for EBG sidan SAS har sagt at eg er på dei gamle reglane (opptjening ut august). Når all planlagt reising er over, skal eg sitte igjen med å mangle 11 segment/15000 poeng. Problemet er vel at eg pga. jobb mm. berre har slutten av juli/august til å gjere dette på. Då blir det neppe billeg. Kanskje eg kan finne ein dag eller to i mai også.
Er det rett og slett greiast å ta Norge-rundt med WF? Det vil jo vel ta eit par-tre dagar... Alternativt ser ein vel på to sør-europaturar på Plus, det vil vel komme på mellom 6 og 7 k... Nokon som har tips? Heimebase er TRD, btw.

BSSW
26-04-2014, 23:07
Funderar på om eg skal køyre på for EBG sidan SAS har sagt at eg er på dei gamle reglane (opptjening ut august). Når all planlagt reising er over, skal eg sitte igjen med å mangle 11 segment/15000 poeng. Problemet er vel at eg pga. jobb mm. berre har slutten av juli/august til å gjere dette på. Då blir det neppe billeg. Kanskje eg kan finne ein dag eller to i mai også.
Er det rett og slett greiast å ta Norge-rundt med WF? Det vil jo vel ta eit par-tre dagar... Alternativt ser ein vel på to sør-europaturar på Plus, det vil vel komme på mellom 6 og 7 k... Nokon som har tips? Heimebase er TRD, btw.
Som rakettforsker så tror jeg du klarer å bruke en kalkulator, og kan kalkulere deg frem til det billigste løsningen :p
;)

Med min hoderegning (som ikke er like pålitelig som en kalkulator :p) så tror jeg at WFs Norge-rundt billett blir billigste alternativ.
Men kanskje ikke like gøy (alt etter hva man liker ;)).
2775kr for 1 sone, og et par dager i Sør-Norge så burde EBG være i boks ;)

Are G
26-04-2014, 23:18
11 legs klarer du i alle fall på to dager med korte flighter. Feks osl-hel går ofte via ARN og koster ikke mye, arn/cph er forøvrig også greie plasser å sirkulere rundt.
Mener jeg fant 7 legs på ita på en gang for 3-4k, dette kun fra Oslo.
Ellers hadde jeg fra trd sett på tilbudene nå, burde i alle fall klare 6 legs på en dag, dvs trd-osl-xxx-xxy-xxx-osl-trd og to ganger vips! :)

roger
26-04-2014, 23:37
Som rakettforsker så tror jeg du klarer å bruke en kalkulator, og kan kalkulere deg frem til det billigste løsningen :p
;)

Med min hoderegning (som ikke er like pålitelig som en kalkulator :p) så tror jeg at WFs Norge-rundt billett blir billigste alternativ.
Men kanskje ikke like gøy (alt etter hva man liker ;)).
2775kr for 1 sone, og et par dager i Sør-Norge så burde EBG være i boks ;)

Point taken. Hehe. Billegast blir det vel. Vi får sjå!

roger
26-04-2014, 23:38
11 legs klarer du i alle fall på to dager med korte flighter. Feks osl-hel går ofte via ARN og koster ikke mye, arn/cph er forøvrig også greie plasser å sirkulere rundt.
Mener jeg fant 7 legs på ita på en gang for 3-4k, dette kun fra Oslo.
Ellers hadde jeg fra trd sett på tilbudene nå, burde i alle fall klare 6 legs på en dag, dvs trd-osl-xxx-xxy-xxx-osl-trd og to ganger vips! :)

Takk for tips, får søke litt meir!

Twin Otter
26-04-2014, 23:38
Point taken. Hehe. Billegast blir det vel. Vi får sjå!

Norge rundt kan virkelig anbefales som "milage-run". Vurderer å gjøre noe lignende i sommer hvis jeg får tid!

Scribble
28-04-2014, 09:36
Jeg kjøpte to av disse OSL-ARN-GVA-ARN-OSL med SAS som det var tilbud på nå, gir meg nok poeng til å rekvalifisere til gull. Synes det var en ganske god deal, 565,- per tur. 1130,- for 10000 poeng (med gullbonusen). Håper det går greit å snu der nede, ikke lest noe om mileage runs til Geneve før.

ErlA
28-04-2014, 11:23
Jeg kjøpte to av disse OSL-ARN-GVA-ARN-OSL med SAS som det var tilbud på nå, gir meg nok poeng til å rekvalifisere til gull. Synes det var en ganske god deal, 565,- per tur. 1130,- for 10000 poeng (med gullbonusen). Håper det går greit å snu der nede, ikke lest noe om mileage runs til Geneve før.

Hvordan kommer du over turer med så mange legs?

Bruker du et spesielt verktøy? eller er det noe du finner via sas.no sin sak?

Scribble
28-04-2014, 11:40
Hvordan kommer du over turer med så mange legs?

Bruker du et spesielt verktøy? eller er det noe du finner via sas.no sin sak?

Denne var tilgjengelig med vanlig prissøk på sas.no, jeg ble oppmerksom på det av denne posten i tilbudstråden: http://forum.flyprat.no/showpost.php?p=929328&postcount=187.

Insomnia4u
28-04-2014, 21:36
Hei, har en utfordring til dere. Skulle gjerne ha kombinert en jobbreise med MR, i slutten av mai mellom KRS-VIE med *A. Noen forslag?
Kikket litt på KRS-OSL-BCN-VIE t/r, men ikke helt korresponderende fligher mellom BCN-VIE.

Flight Cancelled
28-04-2014, 22:12
Hei, har en utfordring til dere. Skulle gjerne ha kombinert en jobbreise med MR, i slutten av mai mellom KRS-VIE med *A. Noen forslag?
Kikket litt på KRS-OSL-BCN-VIE t/r, men ikke helt korresponderende fligher mellom BCN-VIE.
Mye lettere å søke om du sier datoene som er aktuelle ;)

To forslag, men vanskelig å si uten dato:
SAS KRS-CPH-ATH og Aegan eller Austrian ATH-VIE
SAS KRS-CPH-MPX og Austrian MPX-VIE
SAS KRS-CPH-PMI og Austrian PMI-VIE

Angående forslaget om BCN, så er det vel bare Vueling og Niki som har direkterute mellom de to flyplassene, hvorav ingen er i *A.

Insomnia4u
28-04-2014, 22:37
Mye lettere å søke om du sier datoene som er aktuelle ;)

To forslag, men vanskelig å si uten dato:
SAS KRS-CPH-ATH og Aegan eller Austrian ATH-VIE
SAS KRS-CPH-MPX og Austrian MPX-VIE
SAS KRS-CPH-PMI og Austrian PMI-VIE

Angående forslaget om BCN, så er det vel bare Vueling og Niki som har direkterute mellom de to flyplassene, hvorav ingen er i *A.

Må jobbe 28.mai, så utreise ettermiddag 27 og hjemreise 29. Fiffige rutinger der ja, kikket litt på sas.no, men hvilke søkemotorer bruker du for å få gjennomgående billett? Eller tenker du to separate t/r-bill?
Du mener kanskje MXP?

Are G
28-04-2014, 22:51
Beste søkemotoren er vel ita, så kan du til og med spesifisere hvor mange mellomlandinger du ønsker :)

Twin Otter
28-04-2014, 22:54
Prøv et multi-city søk på wf.no. Velg "Avansert søk" -> Flere destinasjoner.

Martin
28-04-2014, 23:00
For *A mellom BCN og VIE, så begynner Air China å fly der fra 5. mai. Muligens ikke daglig, men jeg fant en veg i økonomi for en 8-900 kroner den 30. mai.

TOS
28-04-2014, 23:46
Muligens ikke rett tråd, men om man reiser t/r BCN på dagen (ankomst BCN med SK4685 kl 1225 og retur med SK4686 kl 1315) er dette praktisk mulig? PRG var jo et barneskirenn, men hvordan er det på BCN?

Insomnia4u
28-04-2014, 23:54
For *A mellom BCN og VIE, så begynner Air China å fly der fra 5. mai. Muligens ikke daglig, men jeg fant en veg i økonomi for en 8-900 kroner den 30. mai.

Ser de flyr man/tors/søn. Ellers et kreativt forslag altså, hadde ikke trodd at Air China fløy mellom de to destinasjonene.

Flight Cancelled
29-04-2014, 00:32
Muligens ikke rett tråd, men om man reiser t/r BCN på dagen (ankomst BCN med SK4685 kl 1225 og retur med SK4686 kl 1315) er dette praktisk mulig? PRG var jo et barneskirenn, men hvordan er det på BCN?
Så lenge du ikke har med bagasje funker det fint. På de fleste store spanske flyplasser kommer du rett ut i ankomsthallen når du går av flyet.

Aftenposten var forøvrig med på en MR til BCN tidligere i år. Du finner artikkelen her (http://www.aftenposten.no/okonomi/Flyr-rundt-i-Europa-pa-jakt-etter-bonuspoeng-7491368.html#.Uxl08Gcd-Uk).

Flight Cancelled
30-04-2014, 20:33
Noen som tør å gjette om jeg fortsatt får tredoble poeng om jeg bestiller reise til ATH nå (med tilbudet fra julekalenderen som skulle gi tredoble poeng)? Skal reise OSL-ATH-OSL 31. mai, og vurderer også å kjøre på med samme tur 1. juni da jeg må skaffe meg 10 t/r reiser for EB challenge.

Bet meg merke i at det ble rapportert at folk fikk tredoble poeng på USA-reiser bestilt lenge etter tilbudet var i kalenderen.

Forøvrig veldig pene priser til ATH et par torsdager i mai fra OSL med avreise 0600, for de som bor der. 10k EB-poeng for t/r med EBG/D for under to tusenlapper, enkeltreiser nede i 350,- i go.

sitrus
30-04-2014, 21:39

Når drar du? Dersom du drar før oktober er jeg veldig intr i å høre hvordan det var å snu i Geneve, har booket OSL-CPH-GVA-CPH-BGO for nesten samme pris. Ble faktisk billigere å booke dette i dag enn i helgen for min del.

Rparker
02-05-2014, 17:31
Mangler 545 poeng hos EB for Diamond level. Bor i Singapore, og for tiden ingen planlagte *A reiser på planen. Noen gode tips som ikke koster en hel dag og alt for mye cash med utgangspunkt fra Changi? Gikk igjennom back loggen min og har en etter registrering hos United. Denne vil ikke SAS gi meg, og jeg ha rike argumentet siden jeg ikke kjenner Booking klassen. Typisk selvfølgelig når jeg egentlig "er" der.

Are G
02-05-2014, 17:40
Du kan kjøpe grunnpoeng i sas shop, er vel enkleste måten å løse problemet på.

737-405
03-05-2014, 18:32
Er det noen her inne som har erfaringer med å snu i Milano eller Genève under en MR :-)?

Discus
03-05-2014, 19:22
Er det noen her inne som har erfaringer med å snu i Milano eller Genève under en MR :-)?

Egen flyplasstråd for MR her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=120047

TriStar
04-05-2014, 22:05
Mangler 545 poeng hos EB for Diamond level. Bor i Singapore, og for tiden ingen planlagte *A reiser på planen. Noen gode tips som ikke koster en hel dag og alt for mye cash med utgangspunkt fra Changi? Gikk igjennom back loggen min og har en etter registrering hos United. Denne vil ikke SAS gi meg, og jeg ha rike argumentet siden jeg ikke kjenner Booking klassen. Typisk selvfølgelig når jeg egentlig "er" der.

Om du heller vel fly en tur enn å kjøpe poeng, kan du ta en kveldstur til Kuala Lumpur med SQ for et par tusenlapper. Ev. Tiger, AirAsia eller Jetstar den ene veien for å spare noen hundrigser...

ILS2
09-05-2014, 20:20
Søndag 24. august er - så vidt jeg kan se - denne eneste dagen innenfor den pågående 'double points'-kampanjeperioden der det er mulig å foreta en tur/retur på samme dag til enten ATH eller BCN i A-klasse. A er som kjent den rimeligste bookingklassen i Plus, og dermed den som gir best uttelling (poeng per krone).

Totalpris: 2006 NOK

S. Holberg
09-05-2014, 20:26
Suser til BCN nå den 30. på en tulltur med bruttern. 2800 ink. tilsluttning fra KSU. Reiser i tillegg innenfor perioden til forrige personlige "double points" på alle reiser i mai, så turen gir behagelige 9p/kr ink. gullbonus :)

Flight Cancelled
13-05-2014, 16:51
Med "MR-helg" 31. mai-helgen (2 t/r ATH) har jeg lett etter en tur søndag 1. juni før avgang ATH i firetiden på ettermiddagen, men jeg finner ikke en ENESTE billett som ikke koster skjorta og litt til.

Ut fra OSL er ingen problem, men å finne noe tilbake er plent umulig. Ingen reiser med youthfare eller ikke-svindyr go etter å ha sjekket gjennom alle SAS destinasjoner iht Oslo Lufthavn på Wikipedia. Mon tro hva i alle dager dette skylles? Ligger per dags dato på 9 t/r reiser gjennomført/planlagt i perioden for EuroBonus Challenge, og jeg trenger 10 for 60k ekstrapoeng...

econ
13-05-2014, 17:13
Med "MR-helg" 31. mai-helgen (2 t/r ATH) har jeg lett etter en tur søndag 1. juni før avgang ATH i firetiden på ettermiddagen, men jeg finner ikke en ENESTE billett som ikke koster skjorta og litt til.

Ut fra OSL er ingen problem, men å finne noe tilbake er plent umulig. Ingen reiser med youthfare eller ikke-svindyr go etter å ha sjekket gjennom alle SAS destinasjoner iht Oslo Lufthavn på Wikipedia. Mon tro hva i alle dager dette skylles? Ligger per dags dato på 9 t/r reiser gjennomført/planlagt i perioden for EuroBonus Challenge, og jeg trenger 10 for 60k ekstrapoeng...

Grunnen er nok at det er Kristi himmelfartsdag på torsdagen, dette betyr langweekend og hjem på søndag

Herlov
23-05-2014, 07:53
Jeg var på en kjapp MR OSL-ATH-CPH-ATH i går, med noen timer ekstra timer i Athen for å sjekke lounger.

Jeg vurderte underveis fram og tilbake om jeg skulle ta "sjansen" og kjøpe en liter brennevin eller la vær. Jeg lot vær. Når jeg kom til Gardermoen ble jeg (selvfølgelig) stoppet i tollen. Tolleren begynte å stille spørsmål ala "hvor har du vært?", "hvor lenge?", etc. For en ung, uerfaren toller var svarene naturligvis noe mistenkelige. Jeg forsøkte å forklare MR-konseptet, men ble møtt med skepsis, for å si det mildt. Dette kunne han ikke skjønne noe av. Ryggsekken ble scannet og spørsmålene fortsatte ... Så konfererte han med sin kollega og kom tilbake. Kollegaen hadde heldigvis lest MR-artikkelen i Aftenposten for noen uker tilbake og kunne gå god for MR-konseptet. Jeg fikk da heldigvis gå videre før plasthanskene ble hentet fram ...

mikro
28-05-2014, 12:45
Sitter å lurer på om jeg skal ta en spontan dagstur til Gran Canaria med SAS på lørdag for å opprettholde EBG enda et år. 3100 kr t/r i SAS Plus og gir 10K poeng. Lander i LPA 1550, og retur en time senere. Noen her som kjenner LPA, og vet om det i det hele tatt er mulig å rekke returen til OSL på en time. Har ikke vært på LPA siden 2006, og husker da at det var bussing mellom fly og terminal.

Takk :)

Flight Cancelled
28-05-2014, 12:49
Tror du må ut og inn, men det bør gå fint. Har vær en god del til LPA på ferie, og det er ikke så alt for stor flyplass, og den er ganske så oversiktlig. Reiser du på gjennomgående billett (altså utreise og hjemreise på samme billett), er du uansett sikret om du mot formodning ikke skulle rekke det. Om du f.eks. får bussgate, har du plutselig litt mindre tid å rutte med.

Er forøvrig en egen tråd om flyplasser og MR som du finner her (http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=120047). Kanskje spørre der neste gang. :)

ILS2
28-05-2014, 12:52
Nå vet ikke jeg hvor du flyr fra, men hvis det er fra OSL, ville jeg nok heller flydd OSL-ATH-OSL på lørdag. Det koster 2521 kroner i Plus, gir samme antall poeng, men har betydelig kortere reisetid enn til LPA.

Når det gjelder spørsmålet ditt; aner ikke ;)

mikro
28-05-2014, 12:59
Nå vet ikke jeg hvor du flyr fra, men hvis det er fra OSL, ville jeg nok heller flydd OSL-ATH-OSL på lørdag. Det koster 2521 kroner i Plus, gir samme antall poeng, men har betydelig kortere reisetid enn til LPA.

Når det gjelder spørsmålet ditt; aner ikke ;)

Takk for tipset! Nå er MR til Athen på lørdag bestilt ;)

Superhai
28-05-2014, 18:28
men har betydelig kortere reisetid enn til LPA.

Dette er vel det viktigste, en MR til LPA blir fort en 12 timers affære og da må man være ganske "die-hard", spesielt siden det er mange bedre alternativer. ;)

mikro
28-05-2014, 18:38
Dette er vel det viktigste, en MR til LPA blir fort en 12 timers affære og da må man være ganske "die-hard", spesielt siden det er mange bedre alternativer. ;)

Bryr meg egentlig ikke om reisetiden, har med Nintendo 3DS så tiden går fort nok uansett. :colgate: Vil bare ha mest mulig poeng for lavest mulig pris. ;)

Flight Cancelled
09-06-2014, 19:40
FRA <-> ZWS airrail med LH koster 1 euro på mange datoer i 2015 om man booker på Billigfluege.de eller Fluege.de med Visa Electron (ingen tilleggskostnad ved booking da). Her (http://www.fluege.de/flight/encodes/sFlightInput/fa4cc6898326a6420f481c0034154fdf/) er et eksempel.

I følge ITA bookes disse i K, som i følge SAS sine EB-sider (http://www.sas.no/eurobonus/opptjen-poeng/flyselskap/lufthansa/) gir mellom 75 og 250 EB-poeng.

100 turer, da for underkant av 900 NOK gir da 7500-25000 EB-poeng slik jeg forstår det? Kan være at jeg har misforstått noe eller tatt noe feil, men her er det mulighet for grei MR. Og om billettene ikke registreres show/no show, ja da har man vel muligheten til å booke 100 billetter uten å faktisk reise... :)

Everest
09-06-2014, 20:24
Interessant, men hvorfor skulle de ikke registreres show/noshow?

Dash
09-06-2014, 20:28
Regnes dette som Lufthansa-metall?

Flight Cancelled
09-06-2014, 20:52
Interessant, men hvorfor skulle de ikke registreres show/noshow?
Fordi det er tog? Man bruker vel bare å kontrollere - ikke registrere - billetter på tog?

Regnes dette som Lufthansa-metall?
Ja, det tror jeg med 99% sannsynlighet (er jo airrail) - men det kan hende jeg tar feil. Derfor jeg poster her, da det kanskje er noen her inne som er litt mer erfarne enn meg på det området. ;)

Dash
09-06-2014, 20:59
United har flightnummer på Amtrak(tog) sine avganger mellom EWR og ZFV, men disse regnes som code-share --> ikke ua metall, derav ikke EB poeng. Er vel det samme her?

mcduck
09-06-2014, 21:12
For 1 euro er det vel bare så ta sjansen. Jeg bestiller for harde livet nå uansett.

SBT
09-06-2014, 21:21
+ 5 euro kredittkortgebyr pr booking, + 6 euro tvungen abestillingsforsikring pr booking

RedLine
09-06-2014, 21:29
Er ikke dette litt som flybussen er i norge? (vet at de kun gir extra points) Gir uttelling for Eurobonus medlemer men ikke for andre FF programmer. Tviler vel at Star Alliance stjernernen er utpå toget, og at det derfor stiller i samme klasse som Germanwings.

I følge denne tråden hos Flyertalk så kan du se langt etter å få poeng dersom du ikke er Miles and More medlem.

http://www.flyertalk.com/forum/aegean-airlines-miles-bonus/1457094-miles-swiss-airtrain.html

The airtrain has usually the same booking class as the the flight before/after the train. But still, there is no way to credit these miles to another FFP than Miles&More.

Flight Cancelled
+ 5 euro kredittkortgebyr pr booking, + 6 euro tvungen abestillingsforsikring pr booking
Som jeg skrev: bruk Visa Electron, det er gratis.

mcduck

Ikke for visa elektron. Så fikk jeg bruk for det gamle nordeakortet til slutt :D

Edit: Litt usikkert det her angående eurobonus. Tar et par booking for morro skyld.

Edit2: Får ikke godkjent kortet. Tror jeg glemmer denne greia, veldig lite sannsynlig at det skulle komme noen poeng her. Kanskje noe for dere som har M&M.

Flight Cancelled
13-06-2014, 16:47
Da var siste poengene kommet inn på konto fra MR-helgene til Athen etter litt mailing med SAS.

Klager ikke på 120.000 EuroBonus poeng på 3 t/r reiser (ca 6300 NOK). Håper på flere slike kampanjer i fremtiden! :fly (Oppå dette hjalp disse reisene også på 60k ekstrapoeng fra EB challenge...) :thumbup

Norfindir
13-06-2014, 22:07
Jeg kan tenke meg en litt utvidet MR med overnatting. Helst ned på ettermiddagen og tilbake på formiddag dagen etter. Helst november eller tidlig desember

Noen tips til gode turer?

Herlov
14-06-2014, 12:23
Jeg fikk tilfeldigvis se at min MR (OSL-ATH-CPH-OSL) 22. mai hadde gitt 4000 poeng mellom OSL og ATH og 4400 poeng mellom ATH og CPH. Ganske merkelig, siden førstnevnte strekning er lengre. Er det noen som kjenner til dette?

Star Flyer
14-06-2014, 12:36
Jeg fikk tilfeldigvis se at min MR (OSL-ATH-CPH-OSL) 22. mai hadde gitt 4000 poeng mellom OSL og ATH og 4400 poeng mellom ATH og CPH. Ganske merkelig, siden førstnevnte strekning er lengre. Er det noen som kjenner til dette?

Det var rart. Er du sølvmedlem?

I Europa er det lik poengopptjening om du flyr fra Norge, Sverige eller Danmark.

Feks:
Norge/Sverige/Danmark - Spania gir 2000/4000 pr. flyvning
Norge/Sverige/Danmark - Tyskland gir 1000/2000 pr. flyvning (selv om OSL-TXL er dobbelt så lang som CPH-TXL).

Herlov
14-06-2014, 12:52
Det var rart. Er du sølvmedlem?

I Europa er det lik poengopptjening om du flyr fra Norge, Sverige eller Danmark.

Feks:
Norge/Sverige/Danmark - Spania gir 2000/4000 pr. flyvning
Norge/Sverige/Danmark - Tyskland gir 1000/2000 pr. flyvning (selv om OSL-TXL er dobbelt så lang som CPH-TXL).

Ja, jeg var sølv på det tidspunktet. Kanskje det ene legget gav poeng etter gammel beregning og det andre legget gav poeng etter ny beregning.

Star Flyer
14-06-2014, 12:58
Ja, jeg var sølv på det tidspunktet. Kanskje det ene legget gav poeng etter gammel beregning og det andre legget gav poeng etter ny beregning.

Kunne vært noe sånt, ja.

Har sett at det var ligget en del bugs i bookingsystemet på hvor mye poeng man tjener. Regner med at det er årsaken. Da har du vært heldig ;)

En dag i forrige uke stod det at man tjente 525 poeng som sølv på en reise OSL-TOS, blant annet.

Hypern
15-06-2014, 15:02
Noen som i det hele tatt finner billige milageruns i juni/juli nå? Jeg har opptjeningsperiode til 31 juli og skulle gjerne fått diamant. Trenger 10000 poeng til. Alt virker så helt sinnsykt mye dyrere nå, men kanskje ikke så rart grunnet ferietid til de typiske milieagerunsdestinasjonene våre.

PettR
15-06-2014, 15:37
Noen som i det hele tatt finner billige milageruns i juni/juli nå? Jeg har opptjeningsperiode til 31 juli og skulle gjerne fått diamant. Trenger 10000 poeng til. Alt virker så helt sinnsykt mye dyrere nå, men kanskje ikke så rart grunnet ferietid til de typiske milieagerunsdestinasjonene våre.

Tror det beste er å vente 2 dager til den "1 000 000 billige reiser" kampanjen er over. Da blir det vel billigere å reise :rolleyes:

Flight Cancelled
15-06-2014, 15:44
OSL-PMI-OSL den 3. juli? Søkte på ATH, FCO, MAD, ALC, PMI, BCN, AGP på ITA Matrix, og det var det billigste.

andersg
06-08-2014, 15:14
Hei alle sammen!

Første innlegg her nå i håp om å motta noen råd. Har et sølvkort hos Eurobonus og har fått smaken på fasttrack og SAS lounge innenlands disse to månedene her, en tjeneste jeg kunne tenke meg hele året, altså gullkort.

Jeg antar at det er en veldig vanskelig oppgave å oppnå, men dere følger bedre med og har bedre kjennskap til dette enn meg. Så her er spørsmålet mitt:

Jeg har opptjeningsperiode 1. jan - 31. des. Jeg har i dag 21 reiser 11500 grunnpoeng. Mine reiser består av innlandsreiser og jeg kommer ikke til å nå 50 innen 31. des.

Hva vil være min beste måte å oppnå gullstatus?

darkcho
06-08-2014, 15:18
Tja, hvor bor du?

Best måten er for tiden å reise på Milagerun til Barcelona, Nice, Praha, Berlin, Malaga etc.
Bruk lavpris kalenderen til SAS, der det er lav pris er det som regel lav pris i PLUS også, som gir dobbelt med poeng. Tur retur samme dag er det mest økonomiske, mens en langhelg her og der er nok kjekkere.

andersg
06-08-2014, 15:44
Det er Gardermoen som er utreisested.

Hvordan går jeg frem for å finne disse reisene og hvor mye poeng dem gir?

Ph34r
06-08-2014, 15:57
Den beste måten er å finne en venn som er Diamond og ønsker å gi deg et gullkort ;-)

Andre muligheter er "Milage Run" som nevnt ovenfor. Her må du finne billige billetter i SAS Plus. Det vil feks. i deg ca. 8000 poeng for en reise til Sør-Europa.

En siste mulighet er å kjøpe grunnpoeng hos SAS, men grunnpoeng er dyre og du må vel fort regne med 25000+ for å få de poengene du trenger (har ikke sjekket pris i det siste)..

Norfindir
06-08-2014, 17:04
Det er Gardermoen som er utreisested.

Hvordan går jeg frem for å finne disse reisene og hvor mye poeng dem gir?

I sas sin bestillingskalender (månedsvisning). Når du velger dato og flygninger vil du kunne se hvor mye poeng du får også. Vil anbefale å prøve å route via cph eller arn for max uttelling på poeng. koster noen få hundre mer, men i forhold til antall ekstra poeng er det verdt det.

Om du kan planlegge 3-4 måneder frem i tid bør du klare å skaffe de poengene du trenger for under 15.000 kr

chrisljo
06-08-2014, 17:08
Hei alle sammen!

Første innlegg her nå i håp om å motta noen råd. Har et sølvkort hos Eurobonus og har fått smaken på fasttrack og SAS lounge innenlands disse to månedene her, en tjeneste jeg kunne tenke meg hele året, altså gullkort.

Jeg antar at det er en veldig vanskelig oppgave å oppnå, men dere følger bedre med og har bedre kjennskap til dette enn meg. Så her er spørsmålet mitt:

Jeg har opptjeningsperiode 1. jan - 31. des. Jeg har i dag 21 reiser 11500 grunnpoeng. Mine reiser består av innlandsreiser og jeg kommer ikke til å nå 50 innen 31. des.

Hva vil være min beste måte å oppnå gullstatus?

Hvor mange enkeltreiser tror du at kun vil få? Et segment-run er kanskje løsningen.

andersg
06-08-2014, 17:50
Hvor mange enkeltreiser tror du at kun vil få? Et segment-run er kanskje løsningen.

Jeg vil anta at jeg havner et sted mellom 25 og 30 enkeltreiser.

Det er selvfølgelig en verdivurdering å gjøre for å se hvor mye en er villig til å betale i kroner og øre for å oppnå gullstatus, men jeg synes det er interessant å få deres meninger om saken og hvordan oppnå dette. Så jeg setter pris på tilbakemeldingene.

econ
06-08-2014, 18:28
Er det slik at du kun har anledning til å dra på MR i helgene pga arbeid?

Jeg ser at du får Barcelona til 2000 kr i plus lørdag 6 sept, lørdag 25 okt, samt mange andre datoer i ukedager.

Hvis du klarer 4 MR i plus til bcn eller tilsvarende destinasjoner så får du 32K poeng, hvis du klarer å få 6500 poeng på vanlig reisemønster så har du gull i boks til rundt 8K

andersg
06-08-2014, 22:23
Er det slik at du kun har anledning til å dra på MR i helgene pga arbeid?

Jeg ser at du får Barcelona til 2000 kr i plus lørdag 6 sept, lørdag 25 okt, samt mange andre datoer i ukedager.

Hvis du klarer 4 MR i plus til bcn eller tilsvarende destinasjoner så får du 32K poeng, hvis du klarer å få 6500 poeng på vanlig reisemønster så har du gull i boks til rundt 8K

Takk for mye nyttig informasjon. Hvis jeg forsto dette riktig nå, så sjekket jeg nå Oslo - Barcelona. lørdag 6. september med SAS Pluss. Der kan jeg kjøre tur/retur for 2091 kroner inkl. avgifter. Jeg antar at det er samme fly som går begge veger slik at de 50 minuttene mellom landing og avgang blir tiden der nede. Denne turen gir 8 000 grunnpoeng. Så med 3 av disse turene så har jeg 32k poeng.

Det fremstår jo i grunn som et overkommelig alternativ dette. ca. 6 300 kroner for et gullkort.
Hvis jeg opptjener gullkort i denne perioden så har jeg det da frem til 31. des 2015, korrekt?

Andain
07-08-2014, 01:22
Takk for mye nyttig informasjon. Hvis jeg forsto dette riktig nå, så sjekket jeg nå Oslo - Barcelona. lørdag 6. september med SAS Pluss. Der kan jeg kjøre tur/retur for 2091 kroner inkl. avgifter. Jeg antar at det er samme fly som går begge veger slik at de 50 minuttene mellom landing og avgang blir tiden der nede. Denne turen gir 8 000 grunnpoeng. Så med 3 av disse turene så har jeg 32k poeng.

Det fremstår jo i grunn som et overkommelig alternativ dette. ca. 6 300 kroner for et gullkort.
Hvis jeg opptjener gullkort i denne perioden så har jeg det da frem til 31. des 2015, korrekt?

Statusen varer ut opptjeningsperiode + 3 mnd. Etter du er gull får du også 25% bonus poeng i tillegg, så da blir det litt lettere å oppnå gull for neste periode. En tur til Sør - Europa via CPH/ARN i Plus gir deg da 12500 poeng :-)

Mr.Fly
20-08-2014, 21:16
Hei

Min første, men ikke siste post. Veldig bra forum!

Trenger tips og råd til å nå EBG innen februar neste år. Jeg mangler 20000 poeng eller 20 flights.
Jeg flyr ut fra Stavanger og har ca. fem planlagte turer til henholdsvis København, Frankfurt, Milano, Manchester og Newcastle. Alle nevnte flyplasser bortsett fra Manchester og Milano har direktefly og gir veldig få poeng per flight.

Ett alternativ er å fly via Oslo, bestille en weekendtur til ..... , andre forslag eller tips?

BSSW
20-08-2014, 23:27
Hei

Trenger tips og råd til å nå EBG innen februar neste år. Jeg mangler 20000 poeng eller 20 flights.
Jeg flyr ut fra Stavanger og har ca. fem planlagte turer til henholdsvis København, Frankfurt, Milano, Manchester og Newcastle. Alle nevnte flyplasser bortsett fra Manchester og Milano har direktefly og gir veldig få poeng per flight.

Ett alternativ er å fly via Oslo, bestille en weekendtur til ..... , andre forslag eller tips?

Nå er ikke EB mitt program, så jeg kjenner det ikke så godt. Men et par/noen få turer nedover i Europa i Plus, så burde det gå forholdsvis fort å få de manglende poengene.
Barcelona og Alicante er et par populære MR (milage run)steder å reise til for å oppnå status.

Ellers så finnes det mye info å hente i denne tråden, hvis du leser gjennom hele.

Velkommen til forumet :)

RedLine
21-08-2014, 01:05
Hei

Er litt usikker på om du mangler 20.000 poeng el 20 flights pr i dag eller om det er etter turene som du nevner. Men går ut fra at det er beholdningen din på konto nå.

Dersom du allerede har 30 flights på konto pr i dag så ville jeg ha flydd følgende routinger med SAS el Widerøe (ikke codeshare el andre *A partnere) på dine planlagte turer. Kan også mellomlande i OSL i stedet for CPH det gir samme utslaget i EB opptjeningen.
Kort oppsumert:
SVG-CPH-SVG = 2 flights
SVG-CPH-FRA-CPH-SVG = 4 flights
SVG-CPH-MIL-CPH-SVG = 4 flights
SVG-CPH-NCL-CPH-SVG = 4 flights
Da er du oppe på 44 flights

Så ville jeg tatt en tur til Helsinki, med mellomlanding både på OSL og ARN begge veier. Her finner du også gode priser.
SVG-OSL-ARN-HEL-ARN-OSL-SVG = 6 flights

Da skulle gullkortet være i boks :)

Hvis du har nevnte saldo på konto etter planlagt reiseaktivitet så hadde jeg gått all in for et par turer til Spania el Hellas til 10.000 poeng pr tur

hanschristian
21-08-2014, 15:37
SVG-CPH-FRA-CPH-SVG = 4 flights
SVG-CPH-MIL-CPH-SVG = 4 flights
SVG-CPH-NCL-CPH-SVG = 4 flights
Da er du oppe på 44 flights

Så ville jeg tatt en tur til Helsinki, med mellomlanding både på OSL og ARN begge veier. Her finner du også gode priser.
SVG-OSL-ARN-HEL-ARN-OSL-SVG = 6 flights

Hvor finner man frem til rutealternativene du nevner over med det antall mellomlandinger? Bookes de separat, eller kan man få hele strekket med stopp i en booking?

RedLine
21-08-2014, 16:24
Hvor finner man frem til rutealternativene du nevner over med det antall mellomlandinger? Bookes de separat, eller kan man få hele strekket med stopp i en booking?

Du kan ha hele turen med flere stopp i en og samme booking. Det kommer som regel opp flere routinger når jeg booker på SAS.no da gjelder det bare og finne den som gir flest mellomlandinger hvis det er målet :)

Det er også mulig å booke routinger med mellomlandinger som ikke kommer opp på sas.no. Da må du ringe inn og bestille, men da får du 300kr i service gebyr.

To eksempler
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=37402&stc=1&d=1408630889
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=37403&stc=1&d=1408630895

Mr.Fly
21-08-2014, 20:22
Takk for gode tips! Jeg har 30000 poeng og 30 fligts registert på kontoen.

Jeg har booket turen til København via Oslo, og Frankfurt via København for september reisene. Fikk 6000 poeng for Frankfurt turen med Pluss billetter!
Har allerede brukt mye tid på å lese meg opp i forumet, men følte at jeg hadde destinasjonen det ikke var så lett å tjene poeng eller flere flights på. Så setter veldig pris på tilbakemeldingene!
Har nok også litt dårlig tålmodighet, kontoen bygger seg ikke raskt nok opp. Selv om det har blitt en del reising til nå i år, har registrert 53 flights totalt siden februar. Det verste er når du må benytte ett annet flyselskap en StarAlliance og gå glipp av poeng :(

Are G
21-08-2014, 20:49
Hadde jeg hatt 30k poeng hadde jeg uten tvil funnet to flighter som gir 10k hver.
Ikke bare er det mer bekvemt, men poengene kan brukes senere. Legs er ikke godt for noe ;)
Ikke umulig at det kommer opp noen gode tilbud til SørEuropa en gang før din periode er over, to turer i plus og vips ;-) klarer du å skrape 10k poeng på dine andre turer er det enda greiere..

Flight Cancelled
22-08-2014, 09:23
Med så mange legs igjen, koster det da mindre å ta de siste reisene i Plus t/r sydeuropa. Da får du i tillegg mer poeng, som faktisk kan brukes.

Cecilie
22-08-2014, 09:33
Eventuelt så kan du også prøve avansert søk på Widerøe - trykk på linken til Widerøe øverst til høyre i forumet her, så støtter du forumdriften med noen kroner også :)

Widerøe har ofte routinger (med SK og WF) som ikke SAS.no klarer å hoste opp.

jameson82
22-08-2014, 10:08
Flere en meg som tar en Barcelona tur dagen før Dubai turen 1/9? Nå er det 2108kr t/r i pluss

Taurus Volans
29-08-2014, 12:50
Noen som skal på MR til OSL-BCN-OSL lørdag 30. august?

Jeg sitter på 3D og 2C.

mvh
Taurus Volans

PettR
29-08-2014, 19:58
Noen som skal på MR til OSL-BCN-OSL lørdag 30. august?

Det ryktes at Twin Otter skal. Men rykter er rykter!

Twin Otter
29-08-2014, 20:04
Det ryktes at Twin Otter skal. Men rykter er rykter!

Hææææ? Humor! Jeg sitter og blomstrer på jobb i helga. Større sjans for å treffe meg på MR til PMI på mandag.

hifiman
17-09-2014, 14:34
Noen som har funnet noen gode MR tilbud i tidsrommet (nov-jan)
skal prøve å få til ca 16 000 poeng på kortest mulig tid og så billig som mulig
reiser fra TRD

Flight Cancelled
17-09-2014, 15:02
Noen som har funnet noen gode MR tilbud i tidsrommet (nov-jan)
skal prøve å få til ca 16 000 poeng på kortest mulig tid og så billig som mulig
reiser fra TRD
Lørdag 8. november kan du få TRD-ALC-TRD for 2700,-
Lørdag 6. desember OG lørdag 24. januar kan du få TRD-AGP-TRD for 2800,-

Men ja, er dårlig med gode MR-deals ut fra TRD nå om dagen.

hifiman
17-09-2014, 15:08
Lørdag 8. november kan du få TRD-ALC-TRD for 2700,-
Lørdag 6. desember OG lørdag 24. januar kan du få TRD-AGP-TRD for 2800,-

Men ja, er dårlig med gode MR-deals ut fra TRD nå om dagen.

Takk :) var lite intressant ja.. en avgang kl 06.00 fra TRD funker svært dårlig for meg da jeg bor neste 1,5 timer unna flyplassen.

Flight Cancelled
17-09-2014, 15:14
Takk :) var lite intressant ja.. en avgang kl 06.00 fra TRD funker svært dårlig for meg da jeg bor neste 1,5 timer unna flyplassen.
AGP var vel litt senere enn 0605 ;) Men er man B-menneske er kanskje rutetidene litt ubeleilige.

Tidlig avgang = ankomst TRD når mange spiser frokost, slik at du ikke går glipp av en hel dag.

hifiman
17-09-2014, 15:24
AGP var vel litt senere enn 0605 ;) Men er man B-menneske er kanskje rutetidene litt ubeleilige.

Tidlig avgang = ankomst TRD når mange spiser frokost, slik at du ikke går glipp av en hel dag.
hadde en ide om å ta en overnatting eller to i oslo og reise derfra istendenfor men var ikke så mye billige avganger der heller,
dessuten så må jeg finne to dager på rad som gir gode poeng å det er ikke så enkelt.

EDIT: fant to avganger til BCN fra OSL 12+13 mars 5082 kr, mer en t/r New York eller Bangkok ;P

TRD-pendleren
17-09-2014, 15:30
Jeg er ganske ny på dette, og kanskje blir dette litt skivebom/burde vært postet i annen tråd.

Men følger opp da temaet rundt MR fra Trondheim er i vinden:
Er det noen som kan hjelpe meg å finne (og her blir det litt tricky) et godt forslag for 2 MR med utgangspunkt fra Trondheim (TRD) med retur til Arlanda (ARN) - med påfølgende utreise derifra igjen og retur tilbake til Trondheim (TRD). Må ikke være med SAS men helst utelukkende *A selskap.

Altså et opplegg som blir noe sånt som TRD-XXX-ARN + ARN-XXX-TRD

Grunnen til Arlanda er at jeg gjerne skulle kombinert MR med et ærend jeg har der.
Kan godt reise fre-lør, lør-søn evt. fre-søn

Takknemlig for tilbakemeldinger, gode tips eller råd om hvordan man kan finne slike reiser!

JanG84
18-09-2014, 14:35
Hei!

Jeg er ganske ny på mileage-running. Og i den anledning må jeg bare spørre for å få bekreftet det jeg tror er god deal. T/R OSL-BCN på SAS PLUS for 2100,-???

hifiman
18-09-2014, 14:37
Hei!

Jeg er ganske ny på mileage-running. Og i den anledning må jeg bare spørre for å få bekreftet det jeg tror er god deal. T/R OSL-BCN på SAS PLUS for 2100,-???
Er ikke så galt det , ligger jo på 1074 fra OSL i plus så
hvilken dato ?

JanG84
18-09-2014, 15:59
Det er i November. Jeg har ganske "packed" kalender i sept/okt så blir ikke stort med poengsamling i privat regi før det. Målet er å kjøre opp på Diamond iløpet av neste periode.. 1/10-14 - 30/9-15, bare for å ha kommet meg dit. Personlig utfordring (kaste penger ut vinduet) :) Men virker jo ganske overkommelig å holde seg der når man først har nådd Diamond.

hifiman
18-09-2014, 17:04
Det er i November. Jeg har ganske "packed" kalender i sept/okt så blir ikke stort med poengsamling i privat regi før det. Målet er å kjøre opp på Diamond iløpet av neste periode.. 1/10-14 - 30/9-15, bare for å ha kommet meg dit. Personlig utfordring (kaste penger ut vinduet) :) Men virker jo ganske overkommelig å holde seg der når man først har nådd Diamond.
sitter å kikker på november jeg å men prisen jeg finner er 2960 kr

JanG84
19-09-2014, 12:22
sitter å kikker på november jeg å men prisen jeg finner er 2960 kr

Nå må jeg nesten arrestere meg selv litt her, Jeg ga 2197,- ifølge nettbanken. Rundet vel av feil vei i går:-)

veos
05-10-2014, 10:26
Hei!

Jeg trenger fire segmenter i en ellers fulllbooket oktober for å nå EuroBonus Challange og sikre gullkort fra neste periode. Jeg har aldri gjort dette før og lurer på om noen av dere kan bekrefte at oppsettet under vil kunne gjennomføres? Må jeg booke hvert segment som en enkel billett via SAS? Jeg kan sjekke inn på mobil 22 timer før og da har jeg tolket det dithen at jeg ikke trenger å sjekke inn på flyplass når jeg kun har håndbagasje? Kun møte opp til gate?

31.10.2014 SK344 OSL TRD 12:55 - 13:50
31.10.2014 SK4163 TRD BGO 14:20 - 15:20
31.10.2014 SK2873 BGO CPH 16:00 - 17:20
31.10.2014 SK1470 CPH OSL 19:05 - 20:15

-Spent MR-jomfru

Star Flyer
05-10-2014, 12:57
Hei!

Jeg trenger fire segmenter i en ellers fulllbooket oktober for å nå EuroBonus Challange og sikre gullkort fra neste periode. Jeg har aldri gjort dette før og lurer på om noen av dere kan bekrefte at oppsettet under vil kunne gjennomføres? Må jeg booke hvert segment som en enkel billett via SAS? Jeg kan sjekke inn på mobil 22 timer før og da har jeg tolket det dithen at jeg ikke trenger å sjekke inn på flyplass når jeg kun har håndbagasje? Kun møte opp til gate?

31.10.2014 SK344 OSL TRD 12:55 - 13:50
31.10.2014 SK4163 TRD BGO 14:20 - 15:20
31.10.2014 SK2873 BGO CPH 16:00 - 17:20
31.10.2014 SK1470 CPH OSL 19:05 - 20:15

-Spent MR-jomfru

Hei!

Du kan sjekke inn på nett/app, få boarding pass på app/mobil/printe ut, så du trenger kun å møte opp i gate.

Tidene mellom flightene skal gå helt fint. Du får vurdere om du vil bestille flyvningene hver for seg, eller om du vil booke dem gjennom WF.no avansert søk eller telefon.
Som regel går det greit, men om det skulle oppstå noe forsinkelser er du litt i problemer hvis du bestiller segmentene hver for seg.

Lykke til, god tur og velkommen i klubben :)

veos
05-10-2014, 14:18
Hei!

Du kan sjekke inn på nett/app, få boarding pass på app/mobil/printe ut, så du trenger kun å møte opp i gate.

Tidene mellom flightene skal gå helt fint. Du får vurdere om du vil bestille flyvningene hver for seg, eller om du vil booke dem gjennom WF.no avansert søk eller telefon.
Som regel går det greit, men om det skulle oppstå noe forsinkelser er du litt i problemer hvis du bestiller segmentene hver for seg.

Lykke til, god tur og velkommen i klubben :)
Hei,

Takk! Jeg sjekket og jeg får ikke booket hele strekket i en booking hos WF. Får feilmelding om at jeg kun kan ha to segmenter på samme dag. Forsøkte å få litt hjelp på chatten uten hell, og når jeg splitter opp strekningen (f.eks. TRD-BGO-CPH i en booking) får jeg en totalpris på over 15.000... Er det vanlig å få booket mer enn to segment på samme dato? Er det i så fall et triks for å få det til? (Gikk på "Avansert søk" og "Flere destinasjoner").

Are G
05-10-2014, 17:13
Prøv Expedia, lurer på om ikke disse tillater flere segmenter på samme dag.

Flight Cancelled
05-10-2014, 20:21
Jeg tror uansett at SAS av ren goodwill vil booke deg om om du bestiller de hver for seg og ting ikke går. Syns å huske at det ble postet noe info om det tatt ut fra SAS sin interne policy vedrørende ombooking ved missed connection uten gjennomgående billett.

Star Flyer
05-10-2014, 20:57
Hei,

Takk! Jeg sjekket og jeg får ikke booket hele strekket i en booking hos WF. Får feilmelding om at jeg kun kan ha to segmenter på samme dag. Forsøkte å få litt hjelp på chatten uten hell, og når jeg splitter opp strekningen (f.eks. TRD-BGO-CPH i en booking) får jeg en totalpris på over 15.000... Er det vanlig å få booket mer enn to segment på samme dato? Er det i så fall et triks for å få det til? (Gikk på "Avansert søk" og "Flere destinasjoner").

Du trenger 4 legs?
Dra til Helsinki da vel! :)

Alt dette går i egen booking på SAS.no:

31.oktober:
SK484 Oslo - Stockholm 10:55-11:50
SK712 Stockholm - Helsinki 13:15-15:15
SK709 Helsinki - Stockholm 15:45-15:45
SK499 Stockholm - Oslo 16:40-17:40

Totalpris: 2581,-

Når du bestiller alt i samme booking, tur/retur, dekker SAS om det blir trøbbel. Jeg anbefaler denne. Du trenger dessuten kun 30 min. (godkjent transfer tid) transfer i Helsinki.

darkcho
06-10-2014, 07:27
Enig med forrige taler. I tillegg får du sannsynligvis fly B717 ;)

Star Flyer
06-10-2014, 11:31
Enig med forrige taler. I tillegg får du sannsynligvis fly B717 ;)

100% sannsynlighet for B717, ja :)

hifiman
09-10-2014, 12:28
Jeg er per dags dato sølv medlem , med kvalifiseringsperiod til 31 mars 2014
har ikke tjent noen grunnpoeng ennda. Mitt mål er å bli gull i løpet av neste år
bør jeg vente til etter 31 mars 2014 med å fly mot gull ? og er billigst veien til gull , 5 tur til for eksempel Mallorca ?

KristianSk
09-10-2014, 12:39
Jeg er per dags dato sølv medlem , med kvalifiseringsperiod til 31 mars 2014
har ikke tjent noen grunnpoeng ennda. Mitt mål er å bli gull i løpet av neste år
bør jeg vente til etter 31 mars 2014 med å fly mot gull ? og er billigst veien til gull , 5 tur til for eksempel Mallorca ?

Kan ikke se noen grunn til å vente, med mindre du ikke har behov for gullkortet før neste år. 5 t/r til syden er nok den rimeligste måten om du skal få gullkort kun med hjelp av MR.

hifiman
09-10-2014, 12:41
Kan ikke se noen grunn til å vente, med mindre du ikke har behov for gullkortet før neste år. 5 t/r til syden er nok den rimeligste måten om du skal få gullkort kun med hjelp av MR.
Ok..men er det sånn at visst jeg for eksempel ble gull på januar , blir det sånn at jeg må fly som bare det før 31 mars 2014 for å ikke miste statusen ?

jameson82
09-10-2014, 12:50
Ok..men er det sånn at visst jeg for eksempel ble gull på januar , blir det sånn at jeg må fly som bare det før 31 mars 2014 for å ikke miste statusen ?

Sånn i tilfelle du har missa det er det 2014 nå altså.. nei. Da du har opptjent statusen har du den ifra datoen du har opptjent den til 31 juni 2016.(opptjeningsperioden + 3 måneder)

hifiman
09-10-2014, 12:51
Sånn i tilfelle du har missa det er det 2014 nå altså.. nei. Da du har opptjent statusen har du den ifra datoen du har opptjent den til 31 juni 2016.
okey takk for svaret :)

hifiman
18-10-2014, 19:38
må spørre, visst jeg tjener opp for eksempel 25000 poeng nå og ikke mer
på min kvalifiseringsperiode som er 31 mars. miser jeg da grunnpoengen(e) for perioden og
må jeg begynne å tjene opp på nytt til gull 1 april ?

jameson82
18-10-2014, 19:41
må spørre, visst jeg tjener opp for eksempel 25000 poeng nå og ikke mer
på min kvalifiseringsperiode som er 31 mars. miser jeg da grunnpoengen(e) for perioden og
må jeg begynne å tjene opp på nytt til gull 1 april ?

Stemmer. Da må du ha inn 50.000 nye poeng fra 1.april

hifiman
18-10-2014, 20:55
Stemmer. Da må du ha inn 50.000 nye poeng fra 1.april
ok...etterså du får 25% poeng mer når du er gull så er det vel lettere å bli kvalifisert igjen når du først har blitt gull ?

jameson82
18-10-2014, 21:07
ok...etterså du får 25% poeng mer når du er gull så er det vel lettere å bli kvalifisert igjen når du først har blitt gull ?

Ja..... trenger fortsatt 50000 men da får du altså 25% extra ved flygninger med SAS gruppen.

KLM 1200
21-10-2014, 20:16
Jeg skal på MR til ALC, 50min turnaround. Hva skjer dersom jeg ikke rekker flighten tilbake til skandinavia? Min eller SAS sin skyld som selger en slik bilett i en booking? :-)

Cecilie
21-10-2014, 20:57
Hvis du har kjøpt billetten som en tur-retur reise, altså sammenhengende, så skulle en jo tro du vil være dekket av diverse garantier om venner og stjerneallianser.

50 min burde jo holde, med mindre du somler noe voldsomt ;)

God tur!

KLM 1200
21-10-2014, 21:45
Hvis du har kjøpt billetten som en tur-retur reise, altså sammenhengende, så skulle en jo tro du vil være dekket av diverse garantier om venner og stjerneallianser.

50 min burde jo holde, med mindre du somler noe voldsomt ;)

God tur!

Kjøpt som t/r i samme booking ref! :-) har også C-class bilett, så det er enda større skjangs for og komme med noen andre stjerne venner hvis alt skulle gå galt! :)

And, thanks Cecilie! :)

paboee
24-10-2014, 09:16
Hei
Har prøvd å finne ut hvor mange bonuspoeng en t/r Stavanger - Houston (Business) gir nå, men får ikke opp poengene på SAS sidene. Er det noen som har oversikten?
Og er det samme poeng på SAS Business Saver som Business klasse?
Får vel ikke gullkort på en t/r nå?

På forhånd takk
Petter

Eriksan
24-10-2014, 09:21
Hei
Har prøvd å finne ut hvor mange bonuspoeng en t/r Stavanger - Houston (Business) gir nå, men får ikke opp poengene på SAS sidene. Er det noen som har oversikten?
Og er det samme poeng på SAS Business Saver som Business klasse?

På forhånd takk
Petter

Svar på alle spørsmål bortsett fra det siste finner du her:
http://www.flysas.com/en/uk/eurobonus/earn-points/airlines/sas/chart/?t=1414135214868

RedLine
24-10-2014, 11:55

Du måtte registrere deg før den 28. august og fly før den 31. oktober.

Star Flyer
24-10-2014, 23:38
Kjøpt som t/r i samme booking ref! :-) har også C-class bilett, så det er enda større skjangs for og komme med noen andre stjerne venner hvis alt skulle gå galt! :)

And, thanks Cecilie! :)

Hei! :)

Jeg har vært på MR til ALC tre ganger. Du kommer mest sannsynlig rett ut i avgangsområdet. Det gjorde jeg alle gangene. Du rekker fint mange minutter i loungen.

God tur :)

KLM 1200
26-10-2014, 17:58
Hei! :)

Jeg har vært på MR til ALC tre ganger. Du kommer mest sannsynlig rett ut i avgangsområdet. Det gjorde jeg alle gangene. Du rekker fint mange minutter i loungen.

God tur :)

Daså, supert for info! Har kun vært der 1 gang! :) Takk for det, jeg skal 3x ALC før jul og 1x AGP! :)

Are G
12-11-2014, 00:04
Noen som har lekt med legs run?
Hvor mange klarer man på en dag til hvor billig?
Jeg mener jeg har funnet 7 legs på en dag i pluss til 3-4000,- dog utenriks for loungepauser, burde vel klare flere innenriks, SVG BGO går jo på on-time.. Finnes vel ikke kortere innenriks som gir poeng?

RedLine
12-11-2014, 00:17
Jeg mener jeg har funnet 7 legs på en dag i pluss til 3-4000,- dog utenriks for loungepauser, burde vel klare flere innenriks, SVG BGO går jo på on-time.. Finnes vel ikke kortere innenriks som gir poeng?

En god venn av meg var i nøden på noen segmenter, så jeg booket en tur for han: SVG-BGO-AES-TRD-AES-BGO-SVG. Der jeg bestilte SVG-BGO-SVG i en booking, BGO-AES-BGO i en annen og AES-TRD-AES i en tredje. På den måten måtte han ut av flyet og fikk poeng pr flight. Kostet rett under 3000 og var temmelig effektivt. Han var hvertfal fornøyd :)

Flight Cancelled
12-11-2014, 02:20
Fikk en gang til BGO-OSL-ARN-HEL-CPH-BGO på en dag for rundt 1200,-. Kunne ha skvist inn flere legs på slutten med routing via Oslo, men valgte å ta et par timer i København for middag.

Flyr man innenriks med f.eks. flere turer OSL-TRD/BGO/KRS-OSL får man fort mange legs, problemet er at det er dyrt. F.eks. BGO-HEL får gjerne forslag på routinger via både OSL, ARN og CPH. Da får man fort mange legs ut av det hele.

hanschristian
13-11-2014, 14:50
Jeg mener jeg har funnet 7 legs på en dag i pluss til 3-4000,-

Kommer nok selv til å ha behov for en leg run i jakten på EBD utpå vårparten. Flyr primært OSL-ARN-OSL, og ca 50/50 Go og Pluss.

Finner 6 legs for 2790,- som eksempel - men er det andre som har innspill til gode "heldagspakker" hvor man kan få til noe bedre?

http://bildr.no/thumb/amFadFV5.jpeg (http://bildr.no/view/amFadFV5)

Are G
13-11-2014, 15:18
Jeg er overbevist om at det skal gå å få til 8 legs på en eller annen måte..

roger
13-11-2014, 17:26
Kommer nok selv til å ha behov for en leg run i jakten på EBD utpå vårparten. Flyr primært OSL-ARN-OSL, og ca 50/50 Go og Pluss.

Finner 6 legs for 2790,- som eksempel - men er det andre som har innspill til gode "heldagspakker" hvor man kan få til noe bedre?

http://bildr.no/thumb/amFadFV5.jpeg (http://bildr.no/view/amFadFV5)
Hugs at WF på anbudsrute ikkje hjelp!

hanschristian
13-11-2014, 17:41
Hugs at WF på anbudsrute ikkje hjelp!

OK. Gjelder BGO-SOG-OSL som ett segment?
(Widerøe er ukjent territorium for meg :) )

Cecilie
13-11-2014, 17:48
OK. Gjelder BGO-SOG-OSL som ett segment?
(Widerøe er ukjent territorium for meg :) )

De vil telle som 0 segment, dessverre, siden begge er anbudsruter.

For en oversikt over hvilke Widerøe-ruter som gir Eurobonus-poeng (og segmentopptjening): http://www.wideroe.no/flybilletter/eurobonus/wideroe-ruter

Norfindir
13-11-2014, 21:07
Tar om ikke lenge en MR til CDG med et opphold i Paris på 4-5 timer (OSL-CDG-CPH-OSL).. Har lyst til å prøve de ulike loungene, så lurer på:
Kan jeg gå til non-schengen og tilbake så jeg får besøkt Star Alliance loungen uten å ha en non-schengen billett?
Kommer jeg meg til T2 for å besøke Air Canada loungen når jeg ikke har fly derfra?
Må jeg helt ut for å komme meg tilbake til departure området etter ankomst fra OSL, og hvis så, kan jeg gå helt ut fra departure og inn som jeg vil?

SAS_flyer
13-11-2014, 21:36
Tar om ikke lenge en MR til CDG med et opphold i Paris på 4-5 timer (OSL-CDG-CPH-OSL).. Har lyst til å prøve de ulike loungene, så lurer på:
Kan jeg gå til non-schengen og tilbake så jeg får besøkt Star Alliance loungen uten å ha en non-schengen billett?
Kommer jeg meg til T2 for å besøke Air Canada loungen når jeg ikke har fly derfra?
Må jeg helt ut for å komme meg tilbake til departure området etter ankomst fra OSL, og hvis så, kan jeg gå helt ut fra departure og inn som jeg vil?
Du må ha boardingkort for å komme inn på Terminal 1 igjen. Har du med pass går det helt fint å besøke Star Alliance loungen på non shengen. Selv brukt denne loungen på SAS avgang. :-)

Har du boardingkort må du ikke ut av ankomst, men kan gå rett til non shengen.

Norfindir
13-11-2014, 21:41
takker! ser nå jeg har nærmere 8 timer på flyplassen så det blir vel en tur utendørs uansett. Sånn går det når man tar de billigste flyene ;) 2100,- for 6250 poeng er greit syns jeg.