View Full Version : Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)
Kommer nok selv til å ha behov for en leg run i jakten på EBD utpå vårparten. Flyr primært OSL-ARN-OSL, og ca 50/50 Go og Pluss.
Finner 6 legs for 2790,- som eksempel - men er det andre som har innspill til gode "heldagspakker" hvor man kan få til noe bedre?
http://bildr.no/thumb/amFadFV5.jpeg (http://bildr.no/view/amFadFV5)
Har en heldagspakke her for en som har ok med finanser og har litt baller på tidlig ettermiddag :)
9 flights på en dag, men det må legges i to bookinger..
Edit:
1200 kr ekstra for SAS plus på ettermiddagsturen. Det er det vel fort verd for 3000 ekstra poeng og mulighet til å avbestille ved forsinkelse i transfer..
7267 kr for hele dritten i plus.. Det er kanskje noe stivt, men det gir 9 legs og 11250kr på en dags "jobb", og ikke minst, alle stop utenom 25 minutter i SVG er på flyplass med lounge.
(Dette er et eksperiment for å se hvor mye man klarer på en dag, prisen er i seg selv ikke så viktig...) Noen som klarer 10 legs? :)
henrikvd
17-11-2014, 16:33
Noen som klarer 10 legs? :)
Litt usikker på om connection i Åbo diskvalifiserer meg, men her er et forslag i hvert fall :-P (utgangspunkt 18. desember). Totalt 7752 kr.
booking 1, 1612 kr:
06:30 - 06:25 SK4249 (DC)Tampere (Terminal 1) - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
07:00 - 08:05 SK485 Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Oslo
09:10 - 10:00 SK255 Oslo - Bergen
booking 2: 2330kr
10:25 - 11:15 SK260 Bergen - Oslo
12:50 - 13:50 SK868 Oslo - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
14:50 - 16:35 SK2724 (DC)Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Åbo (Terminal 1)
Booking 3, 2512 kr:
16:55 - 16:40 SK2725 (DC)Åbo (Terminal 1) - Stockholm, Arlanda (Terminal 5)
17:35 - 18:35 SK885 Stockholm, Arlanda (Terminal 5) - Oslo
Booking 4, 1298 kr
19:30 - 20:25 SK4047 Oslo - Stavanger
21:35 - 22:25 SK4048 Stavanger - Oslo
Det kan være 20 minutter er en litt tight connection, aldri vært på Åbo så kan ikke si noe men er det som bl.a. i Kristiansand så må man ut av ren sone og inn på nytt igjennom security, så kan det bli litt risky..
Et annet problem er at denne ruta ikke begynner og avslutter på samme sted (fortrinnsvis i Oslo) ;)
Hei!
Imorgen starter min første MR dag. Skal riktignok bare t/r Barcelona. Har ett spørsmål om dette med å gå av flyet i Barcelona og så rett på igjen. På en skala fra 1-10, hvor flaut er det å møte samme crewet på returen 50 min senere??? :-)
Hilsen MR-virgin.
henrikvd
18-11-2014, 17:42
Avhenger av hvilken skala du operere med til vanlig, men jeg ville sagt 1 :-)
jameson82
18-11-2014, 17:43
Hei!
Imorgen starter min første MR dag. Skal riktignok bare t/r Barcelona. Har ett spørsmål om dette med å gå av flyet i Barcelona og så rett på igjen. På en skala fra 1-10, hvor flaut er det å møte samme crewet på returen 50 min senere??? :-)
Hilsen MR-virgin.
Møt crewet med en "borte bra,men hjemme best" så er tonen for hjemturen satt ;)
Hehe, skal huske det! ;-) Er tax-free billigst på OSL eller i Barcelona, om jeg rekker det...? Må jo fylle opp kvoten..:)
jameson82
18-11-2014, 17:48
Hehe, skal huske det! ;-) Er tax-free billigst på OSL eller i Barcelona, om jeg rekker det...? Må jo fylle opp kvoten..:)
Kremt for du er ute av landet i 24 timer sant? ;)
Seff er jeg ute i 24 timer;-) samme som harryhandel og danskebåten. Er ikke ute i 24 timer da heller:)
jameson82
18-11-2014, 18:02
Seff er jeg ute i 24 timer;-) samme som harryhandel og danskebåten. Er ikke ute i 24 timer da heller:)
Harryhandel er ikke taxfree. Ville nok kjøpt det i Barcelona siden du har T/R på samme boardingkort som de kan reagere på i taxfreen på OSL
Hei!
Hilsen MR-virgin.
Drikk en drink,flørt med crewet,ha godt humør og bare si at det var så hyggelig ombord at du ville bli med hjem igjen og KA-....CHIIING :D:D:D De synes det bare er morsomt ;)
Hei!
Hilsen MR-virgin.
Kan ikke se at det er flaut. For alt det crewet vet kunne det tenkes at du var kurer.
Det bruker vi en del i min bransje hvor orginale dokumenter skal frem kjapp,kjapt. Vi sender gjerne en adm. medarbeider med en liten dokument pakke avgårde som kan returnere umiddelbart.
Vi har og sendt folk til/fra Houston som kurier , da med tannbørsten i tillegg.
Kan ikke se at det er flaut. For alt det crewet vet kunne det tenkes at du var kurer.
Det bruker vi en del i min bransje hvor orginale dokumenter skal frem kjapp,kjapt. Vi sender gjerne en adm. medarbeider med en liten dokument pakke avgårde som kan returnere umiddelbart.
Vi har og sendt folk til/fra Houston som kurier , da med tannbørsten i tillegg.
Det finnes også de som har andre, mindre legale kurer-oppdrag, men det er en annen sak :colgate:
Jeg synes det var smått flaut første gangen, men de fleste synes det egentlig bare er morsomt. Først er de litt sjokkerte, før de ser det kule/rare/morsomme i det :D
God tur, JanG84!
Flight Cancelled
20-11-2014, 04:37
På en skala fra 1-10, hvor flaut er det å møte samme crewet på returen 50 min senere??? :-)
Jeg vil si 1. De aller fleste i kabinen til SAS har nok møtt på en som er ute på MR før, og har de ikke har du nok noe spennende og forklare de.
Har kun møtt crew som har tatt det hele med et smil, og mange gir også ekstra god service på returen. :) Opplevde en gang å møte samme crew to dager på rad til samme destinasjon på MR. Aldri fått så bra service og møtt på et så hyggelig crew ombord som det jeg fikk den søndagen (dag nummer to).
Ikke flaut i det hele tatt! Når det gjelder taxfreen så kan du handle på OSL vei ut (her reagerer de ihvertfall ikke) eller hjem igjen (teknisk sett så kan de nekte deg, men de sjekker ikke... har jeg hørt! *kremt* ;) )
Lykke til på MR!
Chriscross
27-11-2014, 20:09
Med de i følge sas sine gode nyheter i dag så er det vel flere enn jeg som lurer på om noen har oversikt over billige plusbilletter til Sør-Europa for reiser før 19. Des?
Med de i følge sas sine gode nyheter i dag så er det vel flere enn jeg som lurer på om noen har oversikt over billige plusbilletter til Sør-Europa for reiser før 19. Des?
Alicante, fx. lørdag 13. desember.
AvoidingRoyster
27-11-2014, 23:23
Jeg reiser på MR til Malaga 6 desember. Noen flere som skal? Da jeg bestilte var det rett over 2000 t/r. Det blir jo den siste av den sorten med "gla' nyheten" fra SAS i dag.
Rosejenta
28-11-2014, 15:37
Jeg reiser på MR til Malaga 6 desember. Noen flere som skal? Da jeg bestilte var det rett over 2000 t/r. Det blir jo den siste av den sorten med "gla' nyheten" fra SAS i dag.
Hei.
Jeg er ny her som poster, men har lurkikket en stund......^_^
Jeg mangler noen bittesmå poeng på gull, og tenkte meg en tur enten til Malaga, eller på julemarkedet i Munchen nå før jul.
Sjekka trd - muc nå, og ser til min store overraskelse at kjappe sas har allerede fjernet feltet bonuspoeng :headbang
Vil det si at man ikke får gamle poeng nå før jul........???
At man likeså godt bare kan sjekke ut hva Kjos kan tilby i stedet...???
Hei.
Jeg er ny her som poster, men har lurkikket en stund......^_^
Jeg mangler noen bittesmå poeng på gull, og tenkte meg en tur enten til Malaga, eller på julemarkedet i Munchen nå før jul.
Sjekka trd - muc nå, og ser til min store overraskelse at kjappe sas har allerede fjernet feltet bonuspoeng :headbang
Vil det si at man ikke får gamle poeng nå før jul........???
At man likeså godt bare kan sjekke ut hva Kjos kan tilby i stedet...???
Det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg om. Endringene trer ikke i kraft før 1 januar i følge SAS
Fly med oss
30-11-2014, 17:49
Er det noen som har opplevd å IKKE komme med flyet tilbake ved MR til ALC? Jeg vet det har vært nesten for noen. Selv har jeg kommeg meg med de to gangene jeg har prøvd.
Kombinasjonen av at SK endrer opptjeningen fra 1. januar, og egne ønsker/vurderinger/behov rundt dette med status, gjør at jeg legger inn to MR i Plus før jul:
20. desember: OSL-BCN-OSL
21. desember: OSL-ALC-OSL
Noen andre som blir med på en siste runde med galskap?
Er det noen som har opplevd å IKKE komme med flyet tilbake ved MR til ALC? Jeg vet det har vært nesten for noen. Selv har jeg kommeg meg med de to gangene jeg har prøvd.
Kombinasjonen av at SK endrer opptjeningen fra 1. januar, og egne ønsker/vurderinger/behov rundt dette med status, gjør at jeg legger inn to MR i Plus før jul:
20. desember: OSL-BCN-OSL
21. desember: OSL-ALC-OSL
Noen andre som blir med på en siste runde med galskap?
Finner desverre ikke billige billetter på de datoene, så du har nok vært veldig heldig.
20. desember: t/r plus: 5 613
Jeg trenger nå 30100 til diamantkort (min kvalifiseringsperiode går ut 28. februar) , men enda viktigere så trenger jeg 35000 til T/R asia på F, så jeg må på MR enten jeg liker det eller ikke. Regner med det blir med United til vestkysten t/r på 2 dager (ganger 2 eller 3). Det er vel bare et spørsmål om tid før opptjeningen på United+Eurobonus også går ned.
WorkTraveller91
01-12-2014, 01:06
Jeg vurderer en milagerun på førstkommende lørdag. T/R Alicante for 3000 kr... Hvordan er det i forhold til tid her?
Fly med oss
01-12-2014, 09:22
Jeg vurderer en milagerun på førstkommende lørdag. T/R Alicante for 3000 kr... Hvordan er det i forhold til tid her?
Dette er omtalt flere ganger i tråden. Helt random om du slipper rett ut i avgangshallen eller om du må via ankomsthallen og gjennom sikkerhetskontrollen. Opplever du sistnevnte må du løpe...
Hvordan er ATH for tiden? Har 50 minutter der på lørdag.
Noen som har noen tanker rundt SAS sine nye Eurobonus regler fra 2015?
Iår så får vi 8000poeng t/r BCN med pluss. Fra januar så får vi kun 3000 poeng for samme turen på pluss.
Jeg tenker at milage runs blir litt mer krevende, og at man da heller kanskje skal satse på leg runs, som også dropper fra 50 enkelt reiser til 45 for gull.
Selv flyr jeg kanskje ett sted mellom 15-25 t/r ifm jobb i året, mest innenlands og skandinavia, og jeg har pleid å fylle opp til gull med BCN runs, men dette blir kanskje litt dyrere og mer tidkrevende med nye regler.
Iår så får vi 8000poeng t/r BCN med pluss. Fra januar så får vi kun 3000 poeng for samme turen på pluss.
Jeg tenker at milage runs blir litt mer krevende, og at man da heller kanskje skal satse på leg runs, som også dropper fra 50 enkelt reiser til 45 for gull.
Selv flyr jeg kanskje ett sted mellom 15-25 t/r ifm jobb i året, mest innenlands og skandinavia, og jeg har pleid å fylle opp til gull med BCN runs, men dette blir kanskje litt dyrere og mer tidkrevende med nye regler.
Jeg tror med sikkerhet at vi kan si at dagens mulighet for å "kjøpe" seg til gull for mellom 10 og 15k basert på milage run er over. Med mindre man har et reisemønster som nesten gir gull tror jeg ikke det er noen verdi i milageruns med mindre man virkelig ønsker kortet.
Er vel i nesten samme situasjon. Må vel ha en IC på biz for å kunne nå opp. Får se litt på hvordan jeg kan løse det.
Etter hva jeg har skjønt, så får man kun legs på sas og enkelte widerøe. Men får man legs ved codeshare som lh flyr? Eks sk3382 som er FRA til BCN opperert av lh?
Etter hva jeg har skjønt, så får man kun legs på sas og enkelte widerøe. Men får man legs ved codeshare som lh flyr? Eks sk3382 som er FRA til BCN opperert av lh?
Det er "fargen på flyet" som teller, sk3382 er således en LH-flight.
Fly med oss
22-12-2014, 22:30
Da var de to MRene til BCN og ALC i SAS Plus gjennomført. Litt vemodig, men godt å få det unnagjort. Highlights:
OSL-BCN-OSL
- Forferdelig dårlig mat (spesialmat av typen glutenfritt). En salat som bestod av to revne gulrøtter, to salatblader, én cherrytomat og tre sørgelige skiver med kalkunpålegg slengt på toppen. Ikke noe brød. Ikke noe dessert. Ikke noe av noe som helst. Jeg fikk nøyaktig det samme måltidet på hjemveien :drunk:
- Veldig hyggelig cabin crew! Jeg holdt et minikurs i Eurobonus for kabinsjefen, som hadde full forståelse for at jeg tok turen opp og ned kun for å sanke poeng.
OSL-ALC-OSL
- Ved gaten på OSL stod ca. 40 spanjoler pent i kø. Søtt, men fryktelig naivt. Nordmennene klumpet seg som vanlig rundt gateskranken.
- Priority boarding denne gang for alle med gullkort og de som skulle reise i business... Jada. Merkelig nok slapp de meg igjennom, selv om jeg har diamantkort og skulle reise i Plus :lol: For øvrig var det også priority boarding for alle med spisse, norske albuer.
- På rad 1 var jeg så heldig at jeg fikk sitte på treseteren sammen med to spanjoler med hver sin hund i bur. De var veldig fornøyd (spanjolene altså) med å få sitte ved bulkhead hvor det var så god plass til burene. Jeg ga de et hint om at de nok ikke skulle bli for komfortable da det hvert øyeblikk ville komme et medlem fra kabinbesetningen og fortelle de at dette ikke var helt greit. De svarte med å legge jakkene sine over hundeburene, i et forsøk på å skjule de :p Noen sekunder senere kom kabinsjefen, som faktisk ikke trodde det han så... Så kom spanjolene (helt forventet) med en rekke argumenter for at dette var helt greit. Det endte selvfølgelig opp med at de måtte bytte plasser med de på raden bak. Hundeburene var i utgangspunktet alt for store (de gikk ikke under setene foran), så kabinsjefen gikk foran til kapteinen for å høre om det allikevel var greit "for denne gangen". Det var det (merkelig nok), men de måtte love å kjøpe nye, små hundebur i Alicante. Hmm :angry:
- Maten var utrolig bra. Både på vei ned (frokost) og på vei opp igjen. Det var fortsatt glutenfritt jeg hadde bestilt, men denne gangen var kvaliteten og mengden på returen nesten en longhaul-flyvning verdig. Og her ligger jo noe av problemet i Plus, som mange andre i forumet har vært inne på... det er totalt uforutsigbart! Når forskjellen i servering på to nesten identiske ruter varierer så mye, ja da er det noe galt et sted. Jeg skal skrive en mail til SAS, uten at jeg tror det hjelper.
- Og selvfølgelig det mest spennende med hele turen er hvordan lykkehjulet i ALC slo til... Denne gangen ble det strafferunde via ankomsthallen og opp igjen og gjennom sikkerhetskontrollen. Det kule er at jeg fullførte hele strafferunden på nøyaktig 7 minutter :fly Okay, så løp jeg alt jeg kunne, men jeg er allikevel stolt!
- Dette gjorde at jeg også rakk å handle noen flytende souvenirer (med avgifter selvfølgelig, man handler ikke tollfritt på en tur som denne). To flasker lokal vin, én liter sangria og en helflaske tequila til under 30 euro. Helt greit for en helgealkis uten sans for kvalitet :cool:
Dette ble visst nesten en trip report, men sånn er det bare. Jeg får mine velfortjente poeng, også får det være slutt på denne galskapen en gang for alle.
:69: MR i SAS Plus
Gratulerer med vel overstått. Selv sikret jeg status ut 2016 med T/R OSL-ALC på fredag. Da ankom vi gate B 29 og måtte ta hele strafferunden. Tidligere i desember ble vi en gang sluset rett ut i avgangshallen og en annen gang ut mot ankomst, men med åpen dør til transfer og opp en trapp til avgangshalen. Så ALC er definitivt lotto når det gjelder hvor man blir sluppet ut.
Etter SAS sin "gode nyheter" angående Eurobonus, må jeg plutselig ut på en liten MR for å fornye EBG pr. 1.3.2015. Tenkte på en t/r i pluss til AMS. Bruker ITA Matrix og finner masse billetter i pluss ned om morgenen og opp om kvelden til Ca 1.727.-. Noen få dager i januar nå, og mange i februar. Disse er i Bookingklasse "A". Disse finner jeg ikke på Momondo, sas.no eller wf.no. På sas.no koster samme billett 3.374.-. Kun 24.2. Finner jeg en til 1.727.-. Noen som har noen triks? Hva koster det å bestille på telefon til SAS? Gullmailen?
Etter SAS sin "gode nyheter" angående Eurobonus, må jeg plutselig ut på en liten MR for å fornye EBG pr. 1.3.2015. Tenkte på en t/r i pluss til AMS. Bruker ITA Matrix og finner masse billetter i pluss ned om morgenen og opp om kvelden til Ca 1.727.-. Noen få dager i januar nå, og mange i februar. Disse er i Bookingklasse "A". Disse finner jeg ikke på Momondo, sas.no eller wf.no. På sas.no koster samme billett 3.374.-. Kun 24.2. Finner jeg en til 1.727.-. Noen som har noen triks? Hva koster det å bestille på telefon til SAS? Gullmailen?
Du har fått med deg at opptjeningen er MYE dårligere etter 1 januar?
Du har fått med deg at opptjeningen er MYE dårligere etter 1 januar?
Det har jeg. Får 3.750 poeng for OSL-AMS-OSL i pluss. Det er det jeg trenger for å rekvalifisere til EBG fra 1.3.2015. . Skulle egentlig ta en tur til NCE, men den gir bare 650 poeng med LH.
Chr1st1an
17-02-2015, 22:23
Fikk gjennomført min første MR forrige helg til Malaga.
Veien til bagasjen og transfer i Malaga ender midt mellom gatene, så min gate for returen var den første man kommer til opp trappen. (D50?) Enklere kan det ikke bli!
Fikk også 8.000 poeng siden jeg bestilte for mange måneder siden. :-)
Synd det ikke blir like enkelt med MR nå om dagen. Var en ganske behagelig lørdag dette. :)
keenpilot
26-03-2015, 12:13
Nå viser det seg at kvalifiseringsperioden min går ut 31. mars (ja førstkommende tirsdag). Jeg har 41075 poeng, mangler altså 3925 på Gull. Er det noen som har tips om hvordan jeg billigst og minst smertefullt kan skaffe meg disse poengene innen tirsdag?
Chriscross
26-03-2015, 12:43
Kjøper på sasstore online shopping. Tror det er ca 1000 kr pr 1000 grunnpoeng.
keenpilot
26-03-2015, 12:56
Kjøper på sasstore online shopping. Tror det er ca 1000 kr pr 1000 grunnpoeng.
Det høres jo bra ut men det står på websiden at kjøp av poeng ikke teller for oppgradering til høyere medlemsnivå?
Henrik C
26-03-2015, 13:04
http://www.saseurobonusshop.com/loyrewards/productdetails.do?productCode=PRD14455&categoryCode=SHPCAT316&selectedSortType=FEATURED#.VRP1dkKvQ6Q
Her er det 4000 grunnpoeng. Koster 60.000 Eurobonus-poeng eller roughly 4000 norske kroner hvis du betaler med bare penger. Eller en miks mellom.
Det er vel den minst smertefulle veien, men tviler på at det er den billigste.
keenpilot
26-03-2015, 13:19
Glimrende, takk til begge, etter å ha sjekket et par destinasjoner i Europa t/r nå ser det ikke ut til at det er mulig å komme under 4000 kr, og så slipper jeg å fly da :) Og bruker jeg poeng så blir det ikke mye å betale. Bare å håpe at jeg skal ut å fly litt det neste året også da, hadde kanskje ikke håpet det skal bli så mange turer
Jeg har havnet i en kinkig situasjon. Mistet 3 flights pga snøkaoset på torsdag, og mangler dermed totalt 4 segmenter for å få EBG, og opptjeningsperioden ender i morgen (!). Jeg har booking OSL-BOO i morgen med ankomst BOO 12:10. Eneste kriteriet for morgendagen er at jeg må være tilbake i BOO kl 21.30, og jeg er villig til å kansellere denne flighten, men trenger altså totalt 4 kvalifiserende segmenter i morgen. Forslag til ruter/løsninger for å få disse segmentene, helst så billig som mulig? Jeg er eligible for ungdomsbillett hvis det hjelper.
OSL-ARN-CPH-OSL-BOO i V? Evt. (OSL)-BOO-TOS-TRD-BOO?
Jeg har havnet i en kinkig situasjon. Mistet 3 flights pga snøkaoset på torsdag, og mangler dermed totalt 4 segmenter for å få EBG, og opptjeningsperioden ender i morgen (!). Jeg har booking OSL-BOO i morgen med ankomst BOO 12:10. Eneste kriteriet for morgendagen er at jeg må være tilbake i BOO kl 21.30, og jeg er villig til å kansellere denne flighten, men trenger altså totalt 4 kvalifiserende segmenter i morgen. Forslag til ruter/løsninger for å få disse segmentene, helst så billig som mulig? Jeg er eligible for ungdomsbillett hvis det hjelper.
Endte opp med å booke last minute OSL-BOO-OSL-TRD-BOO, kun de to siste legs er sammenhengende, og jeg har semi-tight connection på OSL. Wish me luck!
Endte opp med å booke last minute OSL-BOO-OSL-TRD-BOO, kun de to siste legs er sammenhengende, og jeg har semi-tight connection på OSL. Wish me luck!
Good luck! :D
Er det noen som vet om noen by par i europa som SAS selger billige billetter til slik at man kan få 6000 poeng pr tur retur i billig plus.
Type ams-cph-gdn feks
har sjekket litt men finner ikke noe som er rimelig
Jeg har tittet etter det samme selv, og min erfaring er at slike turer ikke er å oppdrive om dagen.
Det er fint mulig å finne fornuftig priset utreise (fra TRD i mitt tilfelle) til diverse byer i Europa, men hjemreisen har en lei tendens til å bli 2-3x dyrere enn utreisen.
Er det noen som vet om noen by par i europa som SAS selger billige billetter til slik at man kan få 6000 poeng pr tur retur i billig plus.
Type ams-cph-gdn feks
har sjekket litt men finner ikke noe som er rimelig
Du får ikke 6000 poeng for t/r i Plus, får bare 3000 poeng + evt. statusbonus på non-stop t/r Europa. Er det reise med transfer i CPH/ARN får man 750 poeng mer per vei.
chrisljo
31-03-2015, 11:52
Du får ikke 6000 poeng for t/r i Plus, får bare 3000 poeng + evt. statusbonus på non-stop t/r Europa. Er det reise med transfer i CPH/ARN får man 750 poeng mer per vei.
Jeg tror det econ leter etter er fra Europa til Europa via CPH
London-CPH-Gdansk ville vært et slikt eksempel. SAS har vel noen ganger hatt gode priser på den slags.
Jeg hadde god tid sist og la inn et ekstra stopp på veien fra SVG til MUC.
Da fløy jeg SVG-BGO-CPH-MUC-CPH-OSL-SVG i SAS Plus. Det ga 7500 poeng inkl de 25% i statusbonus.
Hvis du går inn på "Beste tilgjengelighet bonusbilletter" så kommer det opp langt flere routinger enn ved vanlig booking, og der kan jo alt betales med penger om ønskelig. Har sett priser ned i 3100kr for t/r
Dette gikk utrolig nok fint, på tross av tech på flyet og 30 min forsinkelse på første leg, samt ankomst ved gate 19 på OSL. SAS klarte å hente igjen nesten hele forsinkelsen, og jeg kunne gå ("løpe") direkte fra gate til gate både på OSL og TRD.
Lesson learned for neste år: ikke vent til siste dag av opptjeningsperioden med å fly de siste segmentene :)
Lesson learned for neste år: ikke vent til siste dag av opptjeningsperioden med å fly de siste segmentene :)
Print det ut og heng på kjøleskapet ;-)
Godt det gikk bra, kan ikke se for meg hvor surt det ville være å stå igjen etter første leg uten billetter videre..
Molinari
07-04-2015, 22:53
Og trenger noen tips på hvordan jeg skal gjøre dette billigst mulig. Noen spennende routinger med start og stopp i Oslo?
Takk for all hjelp
Osl-arn-hel-arn-osl, osl-bgo-svg-osl
Har motatt en EuroBonus Challenge, som er targeted, hvor jeg får 30000 poeng for å fly 5 t/r. Tenkte å kjøpe en Norge Rundt billett med WF for å fly disse leggene. Har forstått det fra tidligere poster her, at det går, at leg med WF blir godskrevet? Noen som har erfaring.
Kan man f.eks på WF562, som går i trekant BGO-KSU-MOL-BGO, booke det som 3 separate leg? MCT er vel ikke noe problem på disse flyplassene....
Har motatt en EuroBonus Challenge, som er targeted, hvor jeg får 30000 poeng for å fly 5 t/r. Tenkte å kjøpe en Norge Rundt billett med WF for å fly disse leggene. Har forstått det fra tidligere poster her, at det går, at leg med WF blir godskrevet? Noen som har erfaring.
Kan man f.eks på WF562, som går i trekant BGO-KSU-MOL-BGO, booke det som 3 separate leg? MCT er vel ikke noe problem på disse flyplassene....
Det trur eg ville vore ein svært dårleg idè, hvis du leser vilkårene til kampanjen ein gong til :)
Det er kun SAS-flygningar som vert godkjent.
JanFredrikB
10-04-2015, 10:28
Som sexten sier fungerer ikke dette i denne kampanjen.
Men ellers: kan man bruke dette til å fly og fly og fly og fly og bli Diamant-medlem?
Ekstrapoengene er ikke statusgivende, så du må i såfall fly 90 legs
JanFredrikB
10-04-2015, 11:52
Ekstrapoengene er ikke statusgivende, så du må i såfall fly 90 legs
Det er jo fullt mulig å klare det på 14 dager. Og du får Eurobonus-poeng for hver eneste flight?
Hvorfor har jeg aldri sett Norge rundt-billetten tidligere?
Det er jo fullt mulig å klare det på 14 dager. Og du får Eurobonus-poeng for hver eneste flight?
Hvorfor har jeg aldri sett Norge rundt-billetten tidligere?
Du får ikke EB-poeng på anbudsrutene..... 90 fligter på 14 dager...det er snitt 6,4 flighter pr.dag det.... Gudd løkk med den :rolleyes: :rolleyes:
Klarer du 90 kvalifiserende flights på 2 uker er du god.. Vi snakker da 6-7 stk pr dag.
Er vel vanskelig nok klare gull på to uker..
Klarer du 90 kvalifiserende flights på 2 uker er du god.. Vi snakker da 6-7 stk pr dag.
Er vel vanskelig nok klare gull på to uker..
Er vel en begrensning på hvor mange ganger du kan fly via samme flyplass eller samme strekning på WF-billetten også?
Riktig, det er jo litt av det som gjør det så vanskelig :-)
Nå som Hong Kong er på salg så er det en meget hett MR destinasjon i mine øyne, dersom man ønsker en overnatting eller tre.
15 630 poeng T/R OSL med Gull (12 500 poeng normalt medlem). Pris, ca 4900, pluss 199 SAS credits. Regner med prisen synker enda litt mer nå etter midnatt :D'
Edit: Helt feil. se lenger ned
Det er nok en liten feil.. 9000 poeng i minus, må opp i Go flex/plus saver for å få 12k og det koster dobbelt så mye...
Det er nok en liten feil.. 9000 poeng i minus, må opp i Go flex/plus saver for å få 12k og det koster dobbelt så mye...
Jepp ser ut som det er en feil på SAS sin kalkulator.
Hei
Hvordan er AMS som turaround flyplass? BGO-OSL-AMS-OSL-BGO 2368Kr, 5630 Poeng med gull
Har 30 min fra jeg lander, til flyet går igjen.
Går det bra?
Hei
Hvordan er AMS som turaround flyplass? BGO-OSL-AMS-OSL-BGO 2368Kr, 5630 Poeng med gull
Har 30 min fra jeg lander, til flyet går igjen.
Går det bra?
30 minutter går helt fint, du kommer rett ut i terminalen. God tur :)
Takk for det. :)
Er dette en grei pris for antall poeng?
Noen bedre tips fra Bergen?
Takk for det. :)
Er dette en grei pris for antall poeng?
Noen bedre tips fra Bergen?
Eg har ikkje sjekka prisar endå, men tenkte å gjera BGO-OSL-ARN-HEL-ARN-OSL-BGO og/eller BGO-OSL-ARN-CPH-TXL-CPH-ARN-OSL-BGO hvis eg får det til.
Sundet81
15-04-2015, 10:11
Hvordan får man booket multi-segmentreise hos SAS? Sas.no tilbyr bare hjemreise fra annen by, såvidt jeg kan se. Dette har irritert meg en stund, for jeg mener de hadde multi-city før.
Hvordan får man booket multi-segmentreise hos SAS? Sas.no tilbyr bare hjemreise fra annen by, såvidt jeg kan se. Dette har irritert meg en stund, for jeg mener de hadde multi-city før.
Widerøe :D
Sundet81
15-04-2015, 10:14
Widerøe :D
Aha! Takk :D
tadagast
15-04-2015, 10:30
Eg har ikkje sjekka prisar endå, men tenkte å gjera BGO-OSL-ARN-HEL-ARN-OSL-BGO og/eller BGO-OSL-ARN-CPH-TXL-CPH-ARN-OSL-BGO hvis eg får det til.
Hei
Har funne ein bra og billig routing BGO-OSL-ARN-HEL-ARN-OSL-BGO, men strekket tur/retur Helsinki er med Blue1. Kan nokon da bekrefte at eg ikkje får det siste strekket som "t/r" i Bonus Challenge?
Hei
Har funne ein bra og billig routing BGO-OSL-ARN-HEL-ARN-OSL-BGO, men strekket tur/retur Helsinki er med Blue1. Kan nokon da bekrefte at eg ikkje får det siste strekket som "t/r" i Bonus Challenge?
Jo, Blue1 telles som en SAS flight
Jo, Blue1 telles som en SAS flight
Det same gjer Cimber (aktuelt til/frå CPH).
Er det nokon som har eit forslag på kvar eg kan bestille ei routing som dette?
http://i.imgur.com/5DonXJc.png (http://i.imgur.com/5DonXJc.png)
Widerøe ser ikkje ut til å fungere, Orbitz gjer meg feil pris og Expedia/Momondo støttar berre 4 segmenter.
EDIT: Stryk dette. Fekk det til med og meir spesifikke avreisetidspunkter.
tadagast
15-04-2015, 14:21
Takk for kjappe svar. Har då booka BGO-OSL-ARN-HEL-ARN-OSL-BGO for 3000 kr og satsar på 3 t/r i tillegg til mine eksisterande og 32100 Eurobonuspoeng:)
(30000 Challenge, 1500 reise og AmEX 600 poeng)
Takk for kjappe svar. Har då booka BGO-OSL-ARN-HEL-ARN-OSL-BGO for 3000 kr og satsar på 3 t/r i tillegg til mine eksisterande og 32100 Eurobonuspoeng:)
(30000 Challenge, 1500 reise og AmEX 600 poeng)
FARE-FARE-FARE:
Var akkuratt på chat med sas
De sier de IKKE teller legs,and T/R ONLY.
her er kopi av samtalen.
Du snakker med Linnea
Velkommen til SAS Reisesenter
- hva kan jeg hjelpe med?
Du skrev: hei.
Jeg har fått mail,og godtall bonuschallenge 6t/r og få 30.000 poeng.
Etter som jeg har forstått det,er 6 t/r,det samme som 12 flygninger.
F,ex. En reise : Oslo-Copenhagen, Copenhagen-Berlin, Berlin-Stockholm, Stocholm-Oslo = er det samme som 2 t/r turer (4 flygninger).
Venligst bekreft dette,slike at 12 flygninger (legs) teller som det samme som 6 t/r,for nå skal jeg bestille turer.
Linnea: Nej, det räknas per tur och retur. Så Oslo-Köpenhamn-Berlin-Stockholm-Oslo räknas som en tur och retur.
Sender e-post med chattloggen.
FARE-FARE-FARE:
her er kopi av samtalen.
Det er ikke nødvendigvis riktig. Husk at SAS chatten er kronisk ubrukelige og noen mestere i og gi uriktig informasjonen. Prøver man igjen med en annen agent kan svaret være motsatt
Det er ikke nødvendigvis riktig. Husk at SAS chatten er kronisk ubrukelige og noen mestere i og gi uriktig informasjonen. Prøver man igjen med en annen agent kan svaret være motsatt
Vel.sitter her og har tengt å booke 12 flygninger,å få 30.000 poeng ,så...må jo nesten vite om det er bortkastete penger. Hvem kan evt bekrefte reglene. Hos sas står det faktisk 6 t/r,uten noen untak.
henrikvd
15-04-2015, 14:35
Husk på at opptellingen sannsynligvis foregår automatisk, og for en datamaskin er det mye lettere å telle antall flights med SAS enn å telle antall t/r. Det er jo flights som teller i forhold til bonusnivå, og tellemetoden her er nok ikke så veldig forskjellig.
Flight Cancelled
15-04-2015, 14:38
FARE-FARE-FARE:
Det har de også sagt de to forrige gangene SAS hadde slike kampanjer - og begge de gangene har det vært legs... ;)
De sier mye rart på den chatten.
Hvis du tel saman svar på akkurat dette spørsmålet frå SAS Chat frå brukarar på diverse forum så reknar eg med at du kjem fram til ein totalsum der 5 stk. seier at segmenter tel, medan 5 stk. seier dei ikkje tel.
SAS Chat.
Bolaget lurer på hvor de kan kutte kostnader.
Jeg vet svaret.
Men de må vel betale McKinsey noen millioner før de innser det selv.
For et bortkastet opplegg!
Billetter booket via den VIP tjenesten til SAS har vel samme opptjeningsvilkår som øvrige? Mangler 4 legs på å fornye EBG og vurderer derfor en dagstur til Berlin via CPH, og med VIP booking ble ikke prisen så ille.
Hvilken VIP-tjeneste er dette?
Hvilken VIP-tjeneste er dette?
SAS hadde akkurat en familie/vennekampanje.
Billettene ble solgt som "vip" med lavere pris
Starling
05-05-2015, 15:18
SAS hadde akkurat en familie/vennekampanje.
Billettene ble solgt som "vip" med lavere pris
Den er ikke over enda!
Bestillingsfrist i dag.
For link og passord:
www.instagram.com/bjornpilot :lol:
Helene80
17-07-2015, 23:53
Hei!
Ny på forumet
Kan dere hjelpe meg med et par milage run alternativer for å opprettholde gullkortet mitt? Er ny på det her, det er mildt sagt en jungel.
Har nå 30795 og har frem til 31Aug 2015 til å nå 45000 poeng
Eneste reise kjøpt i framtiden er en t/r Oslo/køben, er jo ikke så mye å hente der.
På forhånd takk!
JanFredrikB
18-07-2015, 02:42
Det billigste blir vel Norge Rundt med Widerøe?
Scandinavian
18-07-2015, 03:31
Det enkleste er vel en snartur til USA i den billigste økonomi man finner og satse på at Optiontown går inn på business. Ellers må du vel fly veldig mye for å sanke inn i underkant av 15000 poeng på så kort tid.
Hvor mange segmenter har du? Det er vel segment run som er enklest å gjøre billig i disse dager.
Hei!
Ny på forumet
Kan dere hjelpe meg med et par milage run alternativer for å opprettholde gullkortet mitt? Er ny på det her, det er mildt sagt en jungel.
Eneste reise kjøpt i framtiden er en t/r Oslo/køben, er jo ikke så mye å hente der.
På forhånd takk!
Oslo - København - Berlin - Stockholm - Oslo i Plus, flere dager i august til 2485. Det gir 5630 poeng.
Helene80
18-07-2015, 12:53
Oslo - København - Berlin - Stockholm - Oslo i Plus, flere dager i august til 2485. Det gir 5630 poeng.
Takk! Hvordan booker man så mange destinasjoner på sas.no?
Hei!
Ny på forumet
På forhånd takk!
Eller du tar en runde i Norge med Widerøe!
Www.wideroe.no/norgerundt
Helene80
18-07-2015, 13:00
Eller du tar en runde i Norge med Widerøe!
Www.wideroe.no/norgerundt
Vil ikke det ta veldig lang tid og mange flyvninger?
KristianSk
18-07-2015, 13:28
Hei!
Ny på forumet
På forhånd takk!
Jeg ville tatt en tur til Houston via Stavanger dersom SAS kommer med et nytt 9999,- tilbud. Dette gir 18 000 poeng t/r.
Takk! Hvordan booker man så mange destinasjoner på sas.no?
Om denne routinger ikke kommer opp som et alternativ på SAS.no kan du forsøke å booke den på wideroe.no. Der dukker det ofte opp flere alternativer.
For å booke den turen så velger du Oslo - Berlin og velger via CPH ut og via ARN hjem når du får opp alternative ruter :)
Daså, supert for info! Har kun vært der 1 gang! :) Takk for det, jeg skal 3x ALC før jul og 1x AGP! :)
Hvor ble det av denne eplekjekke karen her?
Ser ut til at jeg må kvalifisere på segmenter og ikke poeng nå som Optiontown ikke gikk inn til business. Jeg mangler nå 10 segment for å få gull, hvordan gjøre dette billigst mulig? Jeg har mulighet til å reise på ungdomsbilletter og har en planlagt reise t/r Tromsø som gir meg 2 segmenter så i realiteten trenger jeg bare 8 segmenter.
Ser nå at jeg kan få tak i DUB t/r for ca 1300 kroner via Arn og CPH og for det en god slump poeng også. Det er jo 4 segment bare det for en tur. Men det er fortsatt ikke bra rate for poeng pr krone...
Ser nå at jeg kan få tak i DUB t/r for ca 1300 kroner via Arn og CPH og for det en god slump poeng også. Det er jo 4 segment bare det for en tur. Men det er fortsatt ikke bra rate for poeng pr krone...
Nei, men nå er det poengene du trenger. Uansett er det jo da bare 2 turer via noe du mangler
Om noen er gira på MR til Hong-Kong så si fra snarest :)
Har en tur/retur TRD -> HKG helgen 27-29 november. Det er ikke lagt inn OT bestilling enda så her er det fritt valg.
Selges for kr 2000 + navneskifte (kr 500). Skulle vell gi litt over 9000 EB. Send PM om det skulle være av interesse.
http://bildr.no/image/bDduZ0c5.jpeg
SAS1DSVG
08-02-2016, 14:47
Hei, jeg startet på ny oppsamlingsperiode med EuroBonus i desember, så tenkte jeg skulle grinde litt for å komme meg kjapt til gullkort (jeg har sølv nå).
Hadde et par flights i desember, og så blir det 3 tur/retur i januar (2/6 flights Go, 4/6 flights Plus). Mest for å få 30'000 ekstrapoeng fra Eurobonus challange (som jeg satt på 3 tur/retur. Alle flights er SVG-OSL.
Men så regner jeg litt på det, og finner ut at dersom jeg skal holde oppe flyfrekvensen fremover blir det ganske dyrt i lengden. Rundt 50'000kr før jeg får gullkort.
Lurer på om det er noen som har tips til en raskere og billigere måte å skaffe seg gullkort på? Har hørt av Widerøe har noen sommerkampanjer med mange flights for en liten peng, men usikker på om det teller som flights for gullkort.
Mvh Amatøren
Hei, jeg startet på ny oppsamlingsperiode med EuroBonus i desember, så tenkte jeg skulle grinde litt for å komme meg kjapt til gullkort (jeg har sølv nå).
Hadde et par flights i desember, og så blir det 3 tur/retur i januar (2/6 flights Go, 4/6 flights Plus). Mest for å få 30'000 ekstrapoeng fra Eurobonus challange (som jeg satt på 3 tur/retur. Alle flights er SVG-OSL.
Men så regner jeg litt på det, og finner ut at dersom jeg skal holde oppe flyfrekvensen fremover blir det ganske dyrt i lengden. Rundt 50'000kr før jeg får gullkort.
Lurer på om det er noen som har tips til en raskere og billigere måte å skaffe seg gullkort på? Har hørt av Widerøe har noen sommerkampanjer med mange flights for en liten peng, men usikker på om det teller som flights for gullkort.
Mvh Amatøren
Hvis du er av den harde typen som virkelig liker å fly (i luksus) så kan du klare gullkort på en tur med Singapore Airlines i Business.
SVG-LHR-SIN-AKL-SIN-LHR-SVG. Du finner priser ned i 26.000kr og tar ca 60 timer tur/retur.
En tur gir 54.200 poeng. Det høres i utgangspunktet hel spinnvilt ut, men er faktisk ikke så dum måte å gjøre det på. :up:
Utregningen:
SVG-LHR: 2000
LHR-SIN: 13.600
SIN-AKL: 10.600
AKL-SIN: 10.600
SIN-LHR: 13.600
LHR-SVG: 2000
Hvis du er av den harde typen som virkelig liker å fly (i luksus) så kan du klare gullkort på en tur med Singapore Airlines i Business.
SVG-LHR-SIN-AKL-SIN-LHR-SVG. Du finner priser ned i 26.000kr og tar ca 60 timer tur/retur.
En tur gir 54.200 poeng. Det høres i utgangspunktet hel spinnvilt ut, men er faktisk ikke så dum måte å gjøre det på. :up:
Utregningen:
Antakelig den klart mest behagelige!
Utregningen:
Vil poengene være veldig annerledes dersom man flyr via CPH eller FRA fra OSL? Hvordan får jeg regnet ut dette selv før evt. bestilling? :)
Vil poengene være veldig annerledes dersom man flyr via CPH eller FRA fra OSL? Hvordan får jeg regnet ut dette selv før evt. bestilling? :)
Nei, ikke veldig. Ta antall miles x2, opprundet til nærmeste 100. antall miles finner du her: http://gcmap.com/
Noen tips til omtrent tilsvarende fra TRD?
(Trenger 35k poeng og med biz longhaul så er det jo en opplevelse i seg selv)
Samt hvilken site er mest kurrant for å finne & booke noe slikt?
Tommelopp
14-04-2016, 15:37
Etter en vinter med lite reiser trenger jeg 14.000 poeng for å holde på diamant-kortet. Tenkte å ta en langhelg enten i Europa eller til USA. SAS er enkelt å skjønne, men kan noen forklare meg hvor langt jeg må dra med Swiss eller LH for å få til dette? Og i såfall i hvilken klasse - eller andre smarte løsninger.
Etter en vinter med lite reiser trenger jeg 14.000 poeng for å holde på diamant-kortet. Tenkte å ta en langhelg enten i Europa eller til USA. SAS er enkelt å skjønne, men kan noen forklare meg hvor langt jeg må dra med Swiss eller LH for å få til dette? Og i såfall i hvilken klasse - eller andre smarte løsninger.
En tur til Hong Kong/ Singapore/ Tokyo med LH eller Swiss i billigste business/ premium økonomi gir ca 15.000 poeng. Skal du andre veien, vestover så må du til vestkysten SFO, LAX.
Hadde du tenkt og fly økonomi med Lufthansa eller Swiss er det bare å glemme det da det vil gi det 2.500 til 5.000 poeng.
Tommelopp
14-04-2016, 19:22
En tur til Hong Kong/ Singapore/ Tokyo med LH eller Swiss i billigste business/ premium økonomi gir ca 15.000 poeng. Skal du andre veien, vestover så må du til vestkysten SFO, LAX.
Hadde du tenkt og fly økonomi med Lufthansa eller Swiss er det bare å glemme det da det vil gi det 2.500 til 5.000 poeng.
Takk skal du ha - det blir i business.
Hei,
Trenger 20K poeng før slutten av Juli for å klare Diamond igjen...
Er det noen som vet om billig måte å gjøre dette?
Bor i Houston, så hvis det er noe domestic i statene så hadde vel det vært det beste, men United er jo ikke så gavmilde på poenger...
Fant også San Francisco - Bergen med SAS, som drar inn 20K og den ligger på 18 000 NOK... Det er jo litt mye penger...
Takk for gode ideer :)
Følg med på secretflying om det dukker opp en feilprising supertilbud hos et Star-selskap. Det vil sikkert også dukke opp noen heftige tilbud med Turkish fra ATL nå som de snart starter opp her. Og en Spirit-billett IAH-ATL får du for en slikk og ingemting.
thorhansen
14-06-2016, 22:33
Utregningen:
Har hatt pappaperm en del i år og sliter med å få fornyet Diamant. SAS ville ikke fryse perioden. Dette kunne vært et alternativ, men jeg finner ingen avganger til denne prisen på Hipmunk. Har du et datoeksempel?
Hipmunk? :) Du har hatt pappaperm for lenge.
sq.com
Fra 22 500 NOK i sommer og fint mulig 26 500 NOK utover høsten.
Hei,
Har en kollega som trenger 10 flyvninger før 31.07 for å opprettholde Diamant neste periode. Vi er lokalisert i Kristiansand, og prøver å finne billigste mulige alternativ for å nå kravet.
Noen som har noen tips på ruter som vil være gunstige å bestille nå i juli? Vi har søkt litt rundt, men står litt fast.
Takk for alle hjelp :)
Hei,
Har en kollega som trenger 10 flyvninger før 31.07 for å opprettholde Diamant neste periode. Vi er lokalisert i Kristiansand, og prøver å finne billigste mulige alternativ for å nå kravet.
Noen som har noen tips på ruter som vil være gunstige å bestille nå i juli? Vi har søkt litt rundt, men står litt fast.
Takk for alle hjelp :)
Er han langt unna på poeng? Det høres ut som en langt mer behagelig måte å få dette til på, uten at det koster (noe særlig) mer.
Er han langt unna på poeng? Det høres ut som en langt mer behagelig måte å få dette til på, uten at det koster (noe særlig) mer.
Er dessverre ganske langt unna på poeng :/ Går stort sett i pendling mellom KRS-OSL-TOS, så strekninger vil være eneste mulighet.
petter380
30-06-2016, 15:36
Er dessverre ganske langt unna på poeng :/ Går stort sett i pendling mellom KRS-OSL-TOS, så strekninger vil være eneste mulighet.
Reis ut av Norge for å slippe 8x88kr (du må betale 2x for å komme deg ut og tilbake), og fly mellom ARN, HEL og CPH. Nesten garantert billigst.
Fly med oss
24-08-2016, 19:46
Hvis vi ser bort fra at det ville være både sinnssykt og helseskadelig med et mileage run fra OSL til HKG i SAS Go hvor man blir med det samme flyet tilbake to timer etter det har landet, så lurer jeg på om det er praktisk gjennomførbart? En slik gjennomgående billett lar seg lett bestille på f.eks. sas.no. Vil man møte på problemer på flyplassen? Får man utstedt et boardingkort med fire flyvninger som dermed gjør at Hong Kong blir som en transferflyplass å regne? Hvis man må gjennom immigration så ser jeg at løpet er kjørt, men ellers burde det kunne gå.
Chriscross
24-08-2016, 19:50
Det bør vel uansett gå å sjekke inn på internett 22 t før avgang for returen? Dette boradingpasset bør jo kunne brukes. Eller misser jeg noe?
Insomnia4u
24-08-2016, 20:19
Det bør vel uansett gå å sjekke inn på internett 22 t før avgang for returen? Dette boradingpasset bør jo kunne brukes. Eller misser jeg noe?
Ofte får en ikke sjekket inn online fra perifere utestasjoner. Usikker på hvorfor, men det kan ha noen med at den enkelte flyplass krever fysisk check-in og fysisk boarding card. HKG har jo manuell sjekk av boarding pass og pass, før security og imigration.
Ofte får en ikke sjekket inn online fra perifere utestasjoner. Usikker på hvorfor, men det kan ha noen med at den enkelte flyplass krever fysisk check-in og fysisk boarding card. HKG har jo manuell sjekk av boarding pass og pass, før security og imigration.
Jeg reiste fra HKG forrige uke, sjekket inn på APP, reiste med kun handbagasje og var ikke innom manuell innsjekk.
Så du bør nok kunne sjekke inn online du også, og vente i transittområdet og gå rett tilbake til samme gate.
Du må nok via transfersecurity, men det tar ikke mange minuttene.
sabergum
24-08-2016, 20:33
En slik gjennomgående billett lar seg lett bestille på f.eks. sas.no.
Så lenge SAS lar deg kjøpe billetten gjennomgående, så er det vel også SAS sitt ansvar å sørge for overnatting og ombooking hvis du ikke skulle rekke det...? De fleste reiseforsikringer er også gyldige så lenge planlagt opphold for flybytte er minimum 2 timer.
Må være grusomt å lande i vakre HK etter en lang natt ombord, og så gå rett ombord tilbake igjen?
Én natt må man kunne unne seg.
Kim
Hvis vi ser bort fra at det ville være både sinnssykt og helseskadelig med et mileage run fra OSL til HKG i SAS Go hvor man blir med det samme flyet tilbake to timer etter det har landet, så lurer jeg på om det er praktisk gjennomførbart? En slik gjennomgående billett lar seg lett bestille på f.eks. sas.no. Vil man møte på problemer på flyplassen? Får man utstedt et boardingkort med fire flyvninger som dermed gjør at Hong Kong blir som en transferflyplass å regne? Hvis man må gjennom immigration så ser jeg at løpet er kjørt, men ellers burde det kunne gå.
Min erfaring fra HKG er uansett at immigrasjon er raskt unnagjort.
Fly med oss
24-08-2016, 22:14
Min erfaring fra HKG er uansett at immigrasjon er raskt unnagjort.
Jeg har stått lenge i kø begge veier, opptil 30 minutter i hver retning.
Dere som reiser mye til Hong Kong, skaff dere HK frequent traveler. Tar bare noen minutter om morgenen. så kan dere bruke e-channel. Spart meg for mye tid i Hong Kong!
Kravene er dokumentert innreise 3 ganger i løpet av siste 12 mnd eller status hos visse flyselskaper.
Holder det med 40 min på TXL hvis man skal tilbake til CPH med samme flyet?
Det kommer an på om du skal tilbake med samme maskin, - det er jo masse poeng å hente på Berlin hvis man flyr via CPH / ARN, og det er ganske lav pris i plus.
SAS parkerer ofte på remote. Det står ofte to SAS maskiner der samtidig.
Avgangen er fra terminal D, og det går som regel veldig greit å komme seg gjennom en av de to sikkerhets-slusene. I prinsippet skal det kunne gå greit med 40 min, men hvis du kommer med 'en maskin med forsinkelse og skal tilbake med en annen maskin, ville jeg ikke booket med så kort tid.
Takk for svar. Den er satt opp med A320 begge veier og har påfølgende rutenummer. SAS selger den som t/r, men akkurat nå har jeg to enkeltbilletter som jeg ikke tørr å avbestille for å prøve å kjøpe den som t/r.
Takk for svar. Den er satt opp med A320 begge veier og har påfølgende rutenummer. SAS selger den som t/r, men akkurat nå har jeg to enkeltbilletter som jeg ikke tørr å avbestille for å prøve å kjøpe den som t/r.
Om du har fri avbestilling og t/r koster det samme eller mindre bør du i aller høyeste grad kjøpe t/r!
Om du har fri avbestilling og t/r koster det samme eller mindre bør du i aller høyeste grad kjøpe t/r!
Jeg har det, men tror du ungdomsbilletten min dukker opp igjen med en gang? Har kjøpt CPH-TXL og TXL-OSL hvor sistnevnte er via CPH og bare 35 min her.
Et alternativ er bli over en natt og fortsette segmentjakten dagen etter.
Jeg har det, men tror du ungdomsbilletten min dukker opp igjen med en gang? Har kjøpt CPH-TXL og TXL-OSL hvor sistnevnte er via CPH og bare 35 min her.
Nei det vet jeg lite om, men tenkte du kunne booke ny billett først, så kansellere den gamle. men om det ikke er tilgjengelighet i samme prisklasse før du avbestiller så ville jeg ikke tatt risken på det.
Til orientering så dukket denne plassen opp igjen med en gang jeg avbestilte.
Holder det med 40 min på TXL hvis man skal tilbake til CPH med samme flyet?.
Ja. Null prob...hvist du ikke sjekker inn bagasje.
A320 går BARE til CPH så du har samme fly tilbake.
Det tar max 10 min gange fra ankomsthallen til avgangshallen.
obs : Har du ikke hvert i TXL før så kan det være extremt vanskelig å se terminalen sas går fra...og skilting til den terminalen/gatene existerer ikke på hovedterminalen du ankommer...gå ut...ta til høyre der alle bussene går...passer pølse boden som er en tbane...og du er i terminalen sas bruker.
Eg lurer på å booke en MR på salget no i helga, og finn fine prisar til Zürich med SAS.
Er det nokon faremoment ved å ha 40 minutt der?
Fevangen
17-09-2016, 22:49
Bestilte nettopp MR på salg. Så på Zurich, men det beste heldagsopplegget fant vi med følgende reiserute:
BGO - CPH - TXL - CPH - ARN - HEL - ARN - OSL - BGO
Poenget er da antall flights, ikke mengde bonuspoeng.
petter380
17-09-2016, 23:49
Bestilte nettopp MR på salg. Så på Zurich, men det beste heldagsopplegget fant vi med følgende reiserute:
BGO - CPH - TXL - CPH - ARN - HEL - ARN - OSL - BGO
Poenget er da antall flights, ikke mengde bonuspoeng.
Nice! På en dag? Blir kanskje med :)
Fevangen
18-09-2016, 12:00
06:00-21:35
06:00-21:35
Hvordan bestiller man en slik reise? Må man kjøpe en og en billett, eller finnes det en side jeg ikke vet om som maksimerer mengden layovers? Mangler 11 flights for å beholde EBG til neste periode (går ut 31 okt), men sliter med å finne gode ruter. + Er det lov å spørre hva du måtte ut med for turen?
Fevangen
25-09-2016, 16:51
Beklager sent svar! Vi søkte rett og slett på tilfeldige destinasjoner der vi ville få mellomlandinger, og la en rute før vi så bestilte en og en billett. Totalt 3 bestillinger. Betalte litt i overkant av 2k.
Hei,
Jeg er for tiden basert i Houston, og trenger 17K bonuspoeng for å nå Diamond før 1 August.
Noen som har noen gode forslag til å hanke inn dette på billigste måte?
Vurderer en kjapp tur til Australia med United, men det er vel kanskje enklere måter.
Australia havner på ca 2000 dollar.
Om du må betale 2000 USD for å få riktig fare basis hos UA, kan du også vurdere SQ IAH-MAN-SIN i Economy (B/H) for 1260 USD retur.
Ca. 23000 poeng til EuroBonus. Eksempel på datoer: 09JUL-12JUL via sq.com
For en kjapp turnaround så kan du fly samme ruta til Manila 09JUL-11JUL for 950 USD. Under 3 timer i Filipinene og ca. 26000 poeng.
Har hatt Diamond og er nå tilbake til Gull. Kan ikke forstå at det sorte kortet kan være verdt bestrebelsene eller dollarene som må til for å hanke inn 17.000 poeng...
Sent from my iPad using Tapatalk
Har hatt Diamond og er nå tilbake til Gull. Kan ikke forstå at det sorte kortet kan være verdt bestrebelsene eller dollarene som må til for å hanke inn 17.000 poeng...
Sent from my iPad using Tapatalk
Nei, hadde vel tenkt at om man allerede er Star Gold, så burde USD2200 også kunne gi deg OW Emerald ved hjelp av AA og litt posisjonering i SJU.
Evt lese seg litt opp på Flyertalk om TP runs.
Med begge deler er det jo en ekstra verden som åpner seg. :)
Hei,
Skjønner hva du mener.
Det er vel to hovedgrunner til at jeg kunne tenkt meg diamond igjen da jeg er såpass nærme.
1: jeg flyr en del med SAS i Y over Atlanteren. Har merket at diamond gir relativt ofte oppgraderinger.
2: min fetter flyr en del i Europa i jobb, men når aldri helt opp til gull. Har tidligere gitt han gullkortet som gis ekstra med diamond, og det gir han mer behagelige jobbreiser.
Ellers er det greitt å slipp de 1700 kronene i avgift for kortet...
Hei alle sammen,
Skriver her min første post da jeg trenger deres hjelp.
Har EGB nå. Mangler 7 flyturer for beholde EGB. Har mulighet til å reise t.o.m. 22.06. Noen som kan anbefale noe? Så billig som mulig selvsagt.
Setter pris på svar.
EBG selvfølgelig :) Er ikke helt våken....
Scandinavian
14-06-2017, 11:23
Hvor begynner du?
Før så var Helsinki i hvert fall en grei plass for å få mange legs til en ok penge i fra BGO og SVG.
Hvor begynner du?
Før så var Helsinki i hvert fall en grei plass for å få mange legs til en ok penge i fra BGO og SVG.
Begynner på OSL.
Gdansk har vært greit priset med antall legs og poeng det siste året. Evnt Hamburg. Unngå direkterutene og vent på "Now or Never" tilbudene som kommer.
Gdansk har vært greit priset med antall legs og poeng det siste året. Evnt Hamburg. Unngå direkterutene og vent på "Now or Never" tilbudene som kommer.
Ser at noen av leg flys av CityJet og JetTime. Regnes disse legene som kvalifikasjonsleg for SAS? Samme med Cimber?
Hei alle sammen,
Skriver her min første post da jeg trenger deres hjelp.
Har EGB nå. Mangler 7 flyturer for beholde EGB. Har mulighet til å reise t.o.m. 22.06. Noen som kan anbefale noe? Så billig som mulig selvsagt.
Setter pris på svar.
Det hadde hjulpet å vite utgangspunktet ditt (nærmeste flyplass). På generelt grunnlag, så er det ikke lett å finne gode mileageruns i juni, i alle fall ikke på så kort varsel
Edit: Fikk ikke med meg svar på siste side
Det hadde hjulpet å vite utgangspunktet ditt (nærmeste flyplass). På generelt grunnlag, så er det ikke lett å finne gode mileageruns i juni, i alle fall ikke på så kort varsel
Edit: Fikk ikke med meg svar på siste side
Jeg skrevet det tidligere. Utgangspunktet er OSL - Gardermoen.
Jeg foreslår å reise syd eller østover, og derfra videre. For eksempel OSL-ARN-TXL, TXL-CPH-GDN-CPH-TXL, TXL-ARN-OSL. Eller lignende. Miks og triks fra hver side av SAS-hubene.
Ser at noen av leg flys av CityJet og JetTime. Regnes disse legene som kvalifikasjonsleg for SAS? Samme med Cimber?
Ja, alle de gir legs og poeng
Det er mye lettere å hjelpe deg hvis du forteller litt om hvor du reiser fra, hva budsjettet ditt er og når du kan reise. Eventuelt om du reiser på ungdomsbilletter. Kan du reise alle dager frem til 22.?
Kan reise alle dager og kan overnatte. Er nok ikke kvalifisert til å få ungdomibsllett lengre.
Reiser fra OSL. Er ikke satt opp budsjett, men vil helst gjøre dette så rimelig som mulig.
Kan reise alle dager og kan overnatte. Er nok ikke kvalifisert til å få ungdomibsllett lengre.
Reiser fra OSL. Er ikke satt opp budsjett, men vil helst gjøre dette så rimelig som mulig.
Jeg så desverre ikke at du allerede hadde svart før jeg postet, men jeg redigerte innlegget mitt så bla et par opp og se om du finner noen tips :)
Jeg så desverre ikke at du allerede hadde svart før jeg postet, men jeg redigerte innlegget mitt så bla et par opp og se om du finner noen tips :)
Hei! Takk for hjelp.
Har booket to tur/retur turer til TXL via ARN og CPH. Det var rimeligste alternativet for meg innenfor tidsperioden.
Thinktwo
08-07-2017, 01:09
Hei,
Jeg er plutselig i den situasjonen at EBG er oppnåelig i inneværende periode (ut september 2017) og vurderer mitt første milagerun. Jeg har 29550 poeng og siden jeg har brukt SAS Mastecard Premium i juni og tenker å gjøre det hver måned fremover så regner jeg med at jeg får 4000 grunnpoeng til der om jeg har forstått det riktig? Litt usikkert om september bonus for mastercard blir med i utregningen?
I så fall betyr at jeg trenger rundt 11450 poeng innen utgangen av september for gull. Jeg har også en mulig tur til høsten som vil være 1500 poeng om upgrade slår inn og 500 uten, men det kan være denne må kanselleres.
Hva vil beste måte (kost/nytte) å skaffe rundt 12000 poeng på? Jeg har sett litt på OSL-HKG i Go med minimumsbud på oppgradering til plus og business begge veier. Problemet er at minst en upgrade må slå inn for at det skal gå.
Jeg er ganske fleksibel med datoer og kan ta et par overnattingen for å få mest mulig utbytte. Noen som har gode forslag eller erfaringer?
chrisljo
08-07-2017, 08:06
Hei,
Jeg er plutselig i den situasjonen at EBG er oppnåelig i inneværende periode (ut september 2017) og vurderer mitt første milagerun. Jeg har 29550 poeng og siden jeg har brukt SAS Mastecard Premium i juni og tenker å gjøre det hver måned fremover så regner jeg med at jeg får 4000 grunnpoeng til der om jeg har forstått det riktig? Litt usikkert om september bonus for mastercard blir med i utregningen?
I så fall betyr at jeg trenger rundt 11450 poeng innen utgangen av september for gull. Jeg har også en mulig tur til høsten som vil være 1500 poeng om upgrade slår inn og 500 uten, men det kan være denne må kanselleres.
Hva vil beste måte (kost/nytte) å skaffe rundt 12000 poeng på? Jeg har sett litt på OSL-HKG i Go med minimumsbud på oppgradering til plus og business begge veier. Problemet er at minst en upgrade må slå inn for at det skal gå.
Jeg er ganske fleksibel med datoer og kan ta et par overnattingen for å få mest mulig utbytte. Noen som har gode forslag eller erfaringer?
Så lenge du mangler mindre enn 15 000 poeng kan du kjøpe de siste. Tidligere kostet det rundt 1kr poenget. Det er greit å ha som backup hvis ikke upgrades går igjennom.
Ellers gir Plus i Europa en grei inntjening, slenger du på en connection i CPH får du 4500kr per tur for rundt 2500-3500kr. BRU og AMS er gode kandidater, men også TXL og HAM. Per krone er nok tre turer i Europa det sikreste, men om du har tiden vet jeg ikke.
Kanskje feil tråd, så moderatorene får flytte hvis nødvendig.
Noen som har tips til reiseruter hvor jeg kan oppnå over 30K M&M miles?
Har funnet en til BNE med SK/SQ i C (bookingklasse S og D) til overkant av 21K, men håper på å få til noe billigere.
Reiseperiode: 2/9-17/9 (hjemme senest 17/9)
Varighet på sted er ikke så viktig, men noen dager på stedet er ikke å forakte
Kanskje feil tråd, så moderatorene får flytte hvis nødvendig.
Noen som har tips til reiseruter hvor jeg kan oppnå over 30K M&M miles?
Har funnet en til BNE med SK/SQ i C (bookingklasse S og D) til overkant av 21K, men håper på å få til noe billigere.
Reiseperiode: 2/9-17/9 (hjemme senest 17/9)
Varighet på sted er ikke så viktig, men noen dager på stedet er ikke å forakte
Du får følge med inne på Premium Fare Deals inne på Flyertalk. Der kommer det opp en del gode tilbud nesten daglig og mye av det ligger på rundt 2K usd
CloudRunner
15-10-2017, 15:41
Jeg forsøker å bestille meg noen rene mileage-turer, men opplever at SAS sine nettsider til stadighet sier "ikke tilgjengelig" hvor EB-poengene skal stå. Irriterende...
Hva er rutene som gir mest EB, uten tanke på kostnadene?
chrisljo
15-10-2017, 17:42
Jeg forsøker å bestille meg noen rene mileage-turer, men opplever at SAS sine nettsider til stadighet sier "ikke tilgjengelig" hvor EB-poengene skal stå. Irriterende...
Hva er rutene som gir mest EB, uten tanke på kostnadene?
Long haul med Singapore til Australia/New Zealand gir vel bra poeng per tid brukt (200% hvis jeg ikke husker feil). Ellers gir SAS biz til Asia/Miama/vestkysten bra uttelling. Mer edruelig opsjoner er SAS Plus til AMS/BRU/HAM/TXL via CPH.
Ser jeg trenger ca 12000 grunnpoeng innen April for EBG.. Hva er billigste måte å skaffe det (helst fra Stavanger)?
En tur til Miami, San Francisco, Los Angeles, Hong Kong eller Tokyo.
Se det ja, tur-retur HKG for 2600 kr og nesten 10.000 poeng (Youth Go).. Kan jeg også oppgradere ene eller begge legs til Plus med bonuspoeng og få mer grunnpoeng av turen? Og rekker jeg boarding to timer etter landing i HKG?
Se det ja, tur-retur HKG for 2600 kr og nesten 10.000 poeng (Youth Go).. Kan jeg også oppgradere ene eller begge legs til Plus med bonuspoeng og få mer grunnpoeng av turen? Og rekker jeg boarding to timer etter landing i HKG?
Ja, du kan oppgradere ungdomsbilletter. Skal ikke være noe problem å snu i døra i Hong Kong.
Det er etter hvert godt kjent at det er et ikke uvesentlig miljø av bonusjegere som flyr kloden rundt for å samle bonuspoeng hos SAS. De reiser ikke fordi de skal noe sted, hensikten er kun å samle så mange bonuspoeng som mulig for å sikre fortsatt gull- og diamantkort hos selskapet.
Fra Flysmart.24.no:
Poengjakten foregår imidlertid ikke bare med fly, men er utvidet til også å gjelde leiebil. Fremgangsmåten er rett og slett at man da leier bil – uten å bruke den – for så å hente ut opptil 10.000 bonuspoeng som premie.
-Helt greit så lenge det er innenfor regelverket, sier man hos SAS.
Hos SAS sier Euro Bonus-ansvarlig i Norge, Geir Lauritzen, at det ikke er noe i veien for å utnytte Avis-kampanjene slik jegerne i Insideflyer.no gjør.
Han mener alle parter tjener på en slik avtale, uansett hensikt med billeien:
-Avis har en fortjeneste på selve billeien. Så kan man legge til at Avis får en kunde og den epostadresse for senere tilbud. Bonusmedlemmet opptjener poeng, og Euro Bonus hos SAS har en fortjeneste på salg av bonuspoeng til Avis, mener Lauritzen som legger til:
-Dette er hva jeg kaller for 1 + 1 = 3, sier han.
Hmmm, det spørs vel om SAS tjener penger på at folk får reise tur-retur Svalbard for Kr. 945,- ?
chrisljo
21-04-2018, 18:00
Det er etter hvert godt kjent at det er et ikke uvesentlig miljø av bonusjegere som flyr kloden rundt for å samle bonuspoeng hos SAS. De reiser ikke fordi de skal noe sted, hensikten er kun å samle så mange bonuspoeng som mulig for å sikre fortsatt gull- og diamantkort hos selskapet.
Fra Flysmart.24.no:
Hmmm, det spørs vel om SAS tjener penger på at folk får reise tur-retur Svalbard for Kr. 945,- ?
SAS får sannsynligvis bare 600kr-800kr for poenge, men skatter og avgifter kommer i tillegg ved bonusreise og med mindre det erstatter en betalt reise er det fortsatt Plus for SAS.
Tråden er blitt så lang at jeg sliter å søke i det.
Hvor vanskelig blir det med en MR i HAM å snu i døra og tilbake med samme fly?
Det går fint.
Om du mener Hamburg.
Tja, jeg kom meg såvidt med tilbake fra Hamburg (riktignok et par år siden). Buss gate, litt forsinket inn, løp som en gal opp til gaten...om var stengt. Heldigvis en tysk businesskar som hadde sovnet i loungen og også var sen, så etter mye om og men fikk de bestilt en buss for å hente oss to og få oss ut til flyet. Så ja, det gikk...men på håret.
Mao. så burde det gå bra om alt er i rute.
Ennå bedre om det ikke brukes buss.
Er det slik at ved buss gate må man gjennom kontroll igjen?
Beste måte å samle 4200 points for å beholde mitt EBG? Må skje før mars er over....
Kjør debatt! :)
Plus billett til ABZ. Den er mulig å få tak i for litt over 2k.
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
waytogo74
06-03-2019, 14:46
Plus billett til ABZ. Den er mulig å få tak i for litt over 2k.
Hvor finner du det i mars? Ble interessert selv...
OSL-GDN 9-11. mars i Plus ligger ute til kr 2.486,- og 4500 EB-poeng (før gull-bonus).
Jeg har ikke lett. Kun kjøpt to turer selv i april og juni, og antok det var mulig å finne i mars også.
waytogo74
15-07-2019, 17:01
Ligger an til mindre nødvendig reising for dette Eurobonus-året og jeg vil dermed slite litt med å fornye gullstatus. Gnien som man er ser jeg derfor på muligheter for en par sikrings-flighter fra TRD med best mulig poeng/kostnad-ratio.
Har så langt konkludert med følgende:
Alt under SAS Plus utgår på grunn av for dårlig opptjening, uavhengig av billettpris.
Posisjonerings-flight for utreise fra andre steder enn TRD vil ofte koste mer enn det smaker, selv ved bruk av bonuspoeng. Tungvint er det også.
Tilbud med andre Star Alliance-selskaper kan være aktuelt men gir ofte dårlig Eurobonus-opptjening og mister i tillegg 25% gull-bonus.
Med normale Plus-priser til USA og Asia virker det som det er bedre valuta for pengene å holde seg innen Europa i stedet.
Hvis man finner flighter med moderat prisdifferanse mellom 1 stopp (5624 poeng) og 2 stopp (7498 poeng) så vil det stort sett lønne seg å gå for den med 2.
Med gjeldende priser så virker det som TRD-TXL via OSL og ARN/CPH er det beste alternativet. Det er mulig å finne priser i Plus til ca. kr 3.300,- hvilket gir en poeng/kr-ratio på 7498/3300 = 2,27. Til sammenligning gir Plus Smart til PEK maks ca. 16248/8800 = 1,85.
Finnes det bedre varianter enn denne? Bør jeg eventuelt ha litt is i magen og vente på Plus-salg? Synes generelt det har blitt vanskeligere å finne gode priser i Plus.
Gdansk er ofte fint priset i Plus og med mange legs, forsøk det på datoer som passer deg. Du kan få osl-ARN-cph-gdansk og tilbake igjen. Sleng på TRD foran.
waytogo74
15-07-2019, 20:47
Gdansk er ofte fint priset i Plus og med mange legs, forsøk det på datoer som passer deg. Du kan få osl-ARN-cph-gdansk og tilbake igjen. Sleng på TRD foran.
Takk for tips. Klarte å finne OSL-ARN-CPH-GDN T/R i november for kr 2.800,-. Da er man på 7498/2800 = 2,68 poeng per krone.
Hamburg pleier også å kunne by på samme priser og kombinasjoner med 2 leg etter Oslo. God tur!
Inn og ut med samme fly i GDN og HAM går fint??
MisteriX
31-08-2019, 19:39
Inn og ut med samme fly i GDN og HAM går fint??
GDN = Ja
HAM = Nei (grunnet buss gate).
TLS at OSL
21-01-2020, 15:24
Hvordan ser jeg hvor mange bonuspoeng jeg får for en tur når jeg bestiller en flybillett med SAS eller LH?
Er det mulig å bli med samme fly man kom med i Rørvik? (Reiser 15 min etter det har landet)
Lurer på å ta en avstikker ut dit fra TRD da jeg skal på « mileagerun» senere denne måneden.. :)
Er det mulig å bli med samme fly man kom med i Rørvik? (Reiser 15 min etter det har landet)
Lurer på å ta en avstikker ut dit fra TRD da jeg skal på « mileagerun» senere denne måneden.. :)
Sjekk inn på appen, så snakker du med bakkepersonalet eller flyvertinna når du lander. Da kan du enten få bli ombord siden det er så kort bakkestopp, eller så slipper de deg inn i venterommet.
Men du vet du ikke får opptjening på anbudsruter .. ?
Sjekk inn på appen, så snakker du med bakkepersonalet eller flyvertinna når du lander. Da kan du enten få bli ombord siden det er så kort bakkestopp, eller så slipper de deg inn i venterommet.
Men du vet du ikke får opptjening på anbudsruter .. ?
Ja det veit eg, hadde berre en lang morgen i TRD uten noen plan.
Kanskje feil tråd, men denne reisen er i samanheng med en større milagerun nordover, takk for veldig raskt svar :)
Spørsmål om effektiv Milerun fra SVG.
Har en kompis som må ha minst 9000 poeng innen 1 måned. Vi har sett for oss 14-15 Oktober og Kunne tenkt oss en stopp i Loungen i OSL.
T/R SVG
Hvordan bestilles det på en grei måte? I flere bestillinger via sas.no?
Eller via telefon?
Tenkte på SVG-TRD-OSL-SVG i plus
Tror dete det går?
Spørsmål om effektiv Milerun fra SVG.
Har en kompis som må ha minst 9000 poeng innen 1 måned. Vi har sett for oss 14-15 Oktober og Kunne tenkt oss en stopp i Loungen i OSL.
T/R SVG
Hvordan bestilles det på en grei måte? I flere bestillinger via sas.no?
Eller via telefon?
Tenkte på SVG-TRD-OSL-SVG i plus
Tror dete det går?Du er klar over at det er 4x kampanje for tiden? Du skal ikke langt i Plus nå for å få 9k poeng. Bestilte nettopp T/R LAX i november i Plus, og det gir 54k statuspoeng!
Ja det var den kampanjen vi ønsket å benytte oss av.
(Det gjør ikke så mye om vi får mer enn 9000 poeng :-) )men jeg tenkte å høre her inne om noen såg noe bra routinger de datoene.
Det er så mye erfarne og flinke folk her som har noen søkemotorer som ikkje jeg har tilgang til :-)
Vi må forøvri holde oss innenlands.
Twin Otter
30-09-2021, 21:13
Vi må forøvri holde oss innenlands.
Synd. Kunne fått noen interessante routinger via/til CPH og/eller ARN f.eks.
SVG - BGO - ARN - CPH - OSL - SVG f.eks.
Anbefaler denne søkemotoren. Der er det ganske lett å leke seg frem til morsomme reiseruter. (Bruk gjerne multicity).
https://matrix.itasoftware.com/
Takk Twin Otter!
Ja det vel slik at ARN og CPH er ute av ball gamet siden det mangler litt vaksiner for å reise dit :-/
Ja det vel slik at ARN og CPH er ute av ball gamet siden det mangler litt vaksiner for å reise dit :-/
Kan du i praksis Milage Run'e nesten noen plass uten at det blir svært komplisert uten vaksiner da? Du rekker jo uansett å vaksinere deg innen kampanjens utløp.
LHRlover
01-10-2021, 15:28
Hvordan er muligheten for en Milagerun tur/retur LHR samme dag, med tanke på de nye innreisereglene som trer i kraft 4.okt. Slipper man tenke på dag 2 test hvis man kun oppholder seg på flyplassen?
Hvordan er muligheten for en Milagerun tur/retur LHR samme dag, med tanke på de nye innreisereglene som trer i kraft 4.okt. Slipper man tenke på dag 2 test hvis man kun oppholder seg på flyplassen?
Info om transit:
https://www.gov.uk/guidance/coronavirus-covid-19-safer-air-travel-guidance-for-passengers#transiting-through-england
Husk at det er forskjell på om du går gjennom passkontrollen eller ikke ifht papirarbeid:
If you will be transiting landside through England you need to do the following when you complete your passenger locator form.
select ‘Stay in the UK’ under the Your travel plans section
reply ‘I will be travelling for an exempt reason’ to the question about whether you are required to self-isolate on arrival
select the Exemption options, and then select ‘Transit Exemption’
Man slipper vel uansett dag 2 test etter 4 oktober
Islending
03-10-2021, 11:48
Man slipper vel uansett dag 2 test etter 4 oktober
Det er pre-departure testen man slipper som fullvaksinert. Man må fortsatt ta dag 2 test etter ankomst. Men det er ikke lengre krav om at det må være PCR, kan også være den billigere lateral flow typen.
If you are fully vaccinated
After you arrive in England you must take a COVID-19 test on or before day 2.
This applies if you’re fully vaccinated under either:
the UK vaccination programme
the UK vaccine programme overseas
an approved vaccination programme in Europe or the USA - not all are recognised in England
Det er pre-departure testen man slipper som fullvaksinert. Man må fortsatt ta dag 2 test etter ankomst. Men det er ikke lengre krav om at det må være PCR, kan også være den billigere lateral flow typen.
Oppfølging av denne har jeg postet i reisetråden her:
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=153253&page=7
Jeg mangler 11500 poeng til fortsatt være gull neste periode. Nåværende utgår 31.01.22. Noen som har gode forslag til milagerun hvor jeg oppnår dette i forhold til pris. Har meldt meg på SASkampanjen 4xstatuspoeng, men rotet meg ikke til å reise da muligheten var der tidligere før nedstengningene. Muligheter til å reise forutsetter jo også at det blir lempet på koronarestriksjonene før utgangen av januar. Har Amex og Sas master så der er det ikke noe mer å hente(32000poeng). Tilslutt ønsker jeg alle en riktig God Jul.
11k er ingenting, holder vel omtrent å fly OSL-TRD-BOO og tilbake i plus? 4x poeng også i januar med mindre de har endret noe. 25% på toppen om du er gull fra før.
Etter to års reisetørke har jeg nå booket en MR til LHR 25 januar. Slik jeg forstår reglene nå så trenger jeg ikke tenke på Covid-19 inn i UK (er fullvaksinert med 3 doser). Men - litt rusten i husken nå - er det utfordrende å ha kun 1 time på LHR før retur? Booket t/r med SAS, lander 1435 og retur er 1535. Må jeg gjennom security evt passkontroll (Terminal 2).
Etter to års reisetørke har jeg nå booket en MR til LHR 25 januar. Slik jeg forstår reglene nå så trenger jeg ikke tenke på Covid-19 inn i UK (er fullvaksinert med 3 doser). Men - litt rusten i husken nå - er det utfordrende å ha kun 1 time på LHR før retur? Booket t/r med SAS, lander 1435 og retur er 1535. Må jeg gjennom security evt passkontroll (Terminal 2).
Du må hvertfall gjennom transfer-security. Der må du vise boardingpass eller bookingbekreftelse. SAS har ikke betjent transfer-desk i T2 (det er bare en telefon der). Du må i gaten for å få boardingpass dersom du ikke har det. (Been there, done that)