View Full Version : SAS EuroBonus MasterCard
FlightDeck
22-03-2012, 20:35
Jeg fikk i dag tilsendt et gullkort for en ny sesong hos EuroBonus. Kortet var et SAS EuroBonus World MasterCard. Hva er et World MasterCard?
Det står følgende på MasterCards nettsider, uten at jeg ble så mye klokere:
World MasterCard
Opplev økonomisk fleksibilitet uten forhåndssatt bruksgrense*, reisebonuser** og fantastisk service.
*Ingen forhåndssatt bruksgrense: Hvilken myndighet kortinnehavere av World MasterCard har når det gjelder individuelle transaksjoner, avhenger av en rekke faktorer som kontohistorikk, forbruksmønster og betalingserfaringer. Hvor stor utestående saldo en kortinnehaver kan ha og betale over tid, bestemmes av banken som utsteder kortet.
**Bonusprogram uten datorestriksjoner: Bestemte betingelser og begrensninger gjelder. Ordningene kan omfatte bare ett flyselskap.
La også merke til det når jeg var inne på kontoen i går, men kan virke som de bare har slengt på World foran MasterCard.
Finner ikke noen endringer fra tidligere.
Dag Viking
22-03-2012, 21:19
La også merke til det når jeg var inne på kontoen i går, men kan virke som de bare har slengt på World foran MasterCard.
Finner ikke noen endringer fra tidligere.
Det har stått world mastercard en stund, så det i alle fall da det var spørsmål om world mastercard i forbindelse med platinum accor
http://forum.flyprat.no/archive/index.php/t-100347.html
Poenget med world mastercard kontra et vanlig mastercard ser jeg dog ikke.
Chriscross
28-04-2012, 16:23
Noen som vet om Elkjop belaster kortet når en bestiller eller når en vare sendes. Internettbestilling.
De skal gjøre en autorisasjon (reservasjon) når du bestiller og så belaste samme dag som varen blir sendt. Slik er reglene i hvert fall.
Hvis du tenker i forhold til ekstrapoeng kampanjen så står det faktisk bra beskrevet fra SEB:
"Vær oppmerksom på at når du handler på Internett, så godkjenner du at beløpet trekkes på kortet der og da, mens selve transaksjonen kan gjennomføres på et senere tidspunkt. Merk at det er datoen for når den økonomiske transaksjonen leses inn i våre systemer som er avgjørende for poengberegningen."
joamykle
13-07-2012, 15:52
Jeg trekker opp denne posten, og lurer på om noen kan hjelpe.
Jeg har på vei i posten ett Mastercard platinum som Nordea ville spandere på meg, og mitt spørsmål er om noen kjenner til muligheten for å knytte det opp mot min EB-konto? Ser på SAS hjemmesider at det snakkes om World Mastercard, men lurer her da på å knytte opp et kort jeg allerede innehar opp mot EB!
Jeg har ikke fått noe oppklarende svar på dette enda hos Nordea, men får prøve å grave mer når jeg fysisk får kortet (noe som tar litt tid da jeg per nå bor i USA)...
Jeg trekker opp denne posten, og lurer på om noen kan hjelpe.
Jeg har på vei i posten ett Mastercard platinum som Nordea ville spandere på meg, og mitt spørsmål er om noen kjenner til muligheten for å knytte det opp mot min EB-konto? Ser på SAS hjemmesider at det snakkes om World Mastercard, men lurer her da på å knytte opp et kort jeg allerede innehar opp mot EB!
Jeg har ikke fått noe oppklarende svar på dette enda hos Nordea, men får prøve å grave mer når jeg fysisk får kortet (noe som tar litt tid da jeg per nå bor i USA)...
Det kan man ikke. Du skal bestille et SAS Mastercard istedet. Nordea's produkter giver ikke bonus.
Hvor mange EB-poeng gir SAS World Mastercard per hundrelapp brukt?
Jeg kjörer nå SAS American Express som gir 20% EB-poeng. Problemet med AmEx kontra Mastercard er at det er for få steder som aksepterer AmEx...
Ok, takk.
Det var ikke mye, halvparten av AmEx og såvidt over halvparten av Trumf Visa.
Basse-HAU
18-07-2012, 15:13
Men dog mange flere brukersteder. Så kanskje man kommer lenger med Mastercard?
Ja, ift AmEx ja - men ikke ift Trumf VISA.
Basse-HAU
18-07-2012, 19:32
Ja, ift AmEx ja - men ikke ift Trumf VISA.
Så sant, så sant :eek:
Sammen med SAS EB Mastercard fakturaen som kom igår fulgte det med et eget skriv.
Endring i kontovilkår.
Fra 1. desember 2012 endres betingelsene for SAS EuroBonus World MasterCard slik at det fra det tidspunkt vil koste kr 25 å få tilsendt din faktura på papir.
Opprett derfor eFaktura i dag og få 3000 EuroBonus Ekstrapoeng som hjelper deg på veien til den neste drømmereise.
Liker best papirfaktura, men 3000 poeng var faktisk en raus bonus synes jeg, kunne vært null bonus i verste fall. eFaktura må opprettes innen 1. desember for å få ekstrapoengene.
Chriscross
05-09-2012, 11:16
Sammen med SAS EB Mastercard fakturaen som kom igår fulgte det med et eget skriv.
Liker best papirfaktura, men 3000 poeng var faktisk en raus bonus synes jeg, kunne vært null bonus i verste fall. eFaktura må opprettes innen 1. desember for å få ekstrapoengene.
Jeg fikk et flakslodd da jeg byttet for et eller to år siden, så 3000 poeng må en si er bra. Og unasett er det mye bedre enn Shell mastercard som plutselig bare slang 45 kr på fakturaen som kom i posten.
Så de som har levd i steinalderen og benyttet seg av papirfaktura helt fram til nå skal altså belønnes med 3000 poeng? Mens vi som levd i den moderne verden i flere år og spart mange trær får ingenting.... Takk skal dere jammen meg ha :angry:
BGOflyer
05-09-2012, 12:16
Da jeg signet opp for EuroBonus MC tidlig i år fikk jeg 3000 ekstrapoeng som jeg ikke var klar over (ingen info om poeng ved sing-up hvertfall). Kanskje dette er det samme?
Noen som har opprettet eFaktura avtale og fått de 3000 poengene de lokket med? Gjorde det ved månedsskiftet og ikke fått poengene enda, håper de kommer i løpet av 2-3 uker.
Er det noe som er markedsfört til oss som tok kortet nå på poengtilbudet? Har ikke trukket noe på kortet enda, kanskje jeg må gjöre det for å få tilbudet :)
GinTonic
17-10-2012, 11:58
Noen som har opprettet eFaktura avtale og fått de 3000 poengene de lokket med? Gjorde det ved månedsskiftet og ikke fått poengene enda, håper de kommer i løpet av 2-3 uker.
Mener å huske at en må opprette eFaktura innen 01.12 eller noe, antar derfor at det ikke kommer noe poeng før den tid heller.
Oppretter eFaktura-avtale i begynnelsen av september tror jeg... Har ikke sett noen poeng, og faktura kom i posten som vanlig i begynnelsen av oktober.
Oppretter eFaktura-avtale i begynnelsen av september tror jeg... Har ikke sett noen poeng, og faktura kom i posten som vanlig i begynnelsen av oktober.
Jeg opprettet eFaktura forrige måned og har nå fått min første faktura i nettbank i stedet for i posten. Fremdeles ingen Eurbonuspoeng på konto...
I pdf.en som følger med e-fakturaen så jeg at det er triple poeng siste helgen i november, 30/11 - 2/12. Kan være verdt å huske på.
Jeg opprettet eFaktura forrige måned og har nå fått min første faktura i nettbank i stedet for i posten. Fremdeles ingen Eurbonuspoeng på konto...
Bekreftet fra SEB support at disse bonuspoengene kommer paa konto en gang mellom 10.desember og 10.januar.
Jeg fikk poengene mine i dag!
Jeg fikk poengene mine i dag!
Hvilke poeng, sign-up poeng eller e-faktura? Snakket med kundeservice og forhørte meg om e-faktura poengene, de kommer ikke før januar som nevnt over her. Merkelig hvis det er de du har fått allerede.
Signup poengene (6000) er kommet nå.
Hvilke poeng, sign-up poeng eller e-faktura? Snakket med kundeservice og forhørte meg om e-faktura poengene, de kommer ikke før januar som nevnt over her. Merkelig hvis det er de du har fått allerede.
Signup! 6000 poeng
chrisljo
13-12-2012, 09:14
Mener å huske at en må opprette eFaktura innen 01.12 eller noe, antar derfor at det ikke kommer noe poeng før den tid heller.
Noen som har fått disse 3000 poengene?
Har ikke fått noen. De burde vel strengt tatt kommet snart.
GinTonic
13-12-2012, 12:24
Ingenting her heller...
Kommer i januar sa kundeservice når jeg pratet med dem for en stund siden, ref. tidligere post over her.
hellbilly
19-12-2012, 08:52
Svar fra SEB vedr. sign-up bonus:
"Hei
Da kampanjen avsluttet 01.12.12 vil Eurobonus poengene bli overført ved
neste bonusoverførsel.
Dette vil være synlig i din Eurobonus konto 10 januar 2013.
Vi ønsker deg en fortsatt fin dag."
chrisljo
08-01-2013, 11:25
Da er poengene inne, bokført på 1. desember:
01 des 2012
Master Card reward Oslo
Extra Points
3 000
Sendte mail igår og etterspurte de siste 3000 poengene av innmeldingsbonusen og fikk til svar at jeg egentlig hadde meldt meg inn 2 dager forsent men at de likevel ville etterregistrere de siste 3000 poengene til min konto. Det kaller jeg god kundeservice! :-)
Fikk mail med ny signup-kampanje nå.
Søk innen 20. mars og ta kortet i bruk før 15. april, så får du 3000 Ekstrapoeng i velkomstgave.
(...)
*Betingelser for opptjening av EuroBonus Ekstrapoeng finnes på saseurobonusmastercard.no. Ekstrapoengene settes inn på EuroBonus-kontoen senest to måneder etter det første kjøpet. Dette forutsetter at du fremdeles har kortet ved poengoverføringen. Du kan heller ikke ha hatt et SAS EuroBonus World MasterCard de siste to årene.
Er det nytt at dette er gratis for kunder som allerede har kort fra Diners Club?
NordicLane
07-03-2013, 21:21
Fikk mail med ny signup-kampanje nå.
Er mail/link personlig eller kan du dele?
Send gjerne PM
robertaas
07-03-2013, 21:23
"SAS EuroBonus MasterCard er uten årsavgift så lenge du har et SAS EuroBonus Diners Club-kort med årsavgift."
Så de som slipper årsagvift på Diners pga. gullstatus vil altså ikke slippe årsavgift på MasterCard?
Er mail/link personlig eller kan du dele?
Den er unik/personlig. Men blir videresendt til et skjema som er identisk med det vanlige, men URLen er ulik, så tipper at alle som registrerer seg her får ekstrapoengene: http://www.sebkortbank.com/no/sok/SAS-singelbrand/
(Det vanlige skjemaet fra linken på SAS.no er http://www.sebkortbank.com/no/sok/saseurobonusworldmastercard-no/)
Dag Viking
07-03-2013, 21:45
"SAS EuroBonus MasterCard er uten årsavgift så lenge du har et SAS EuroBonus Diners Club-kort med årsavgift."
Så de som slipper årsagvift på Diners pga. gullstatus vil altså ikke slippe årsavgift på MasterCard?
Merkelig måte å tolke ting på. Hvorfor ikke se hva SAS skriver:
http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-poeng/Kombinertkort/
Det står selvsagt ikke at det ene utelukker det andre. Jeg betalte ikke årsavgift på noen da jeg hadde beggge
robertaas
07-03-2013, 21:51
Er det nytt at dette er gratis for kunder som allerede har kort fra Diners Club?
Det er ikke gratis. De tar 25 kroner måneden i fakturagebyr så det er 300 kr / året om man bruker kortet.
Og etter det første året kommer også årsavgift i tillegg ( om man ikke har gullkort) så da betaler man 645 kr. Så dette er jo akkurat samme tilbud de uten Dinerskort kan få.
Det er ikke gratis. De tar 25 kroner måneden i fakturagebyr så det er 300 kr / året om man bruker kortet.
Og etter det første året kommer også årsavgift i tillegg ( om man ikke har gullkort) så da betaler man 645 kr. Så dette er jo akkurat samme tilbud de uten Dinerskort kan få.
Eller om man selv ønsker det så koster kortet 345 kr i året.
Sikker? Det står "for kr 0 per år" i mailen jeg fikk, burde i så fall stått "for kr 0 første år"..
Dag Viking
07-03-2013, 22:32
Hvis man absolutt skal ha papirfaktura så er det helt på sin plass at man betaler for porto og papir. E-faktura har ikke fakturagebyr.
robertaas
07-03-2013, 22:36
Sikker? Det står "for kr 0 per år" i mailen jeg fikk, burde i så fall stått "for kr 0 første år"..Linket fra mailen er prislisten http://www.sas.no/upload/SAS%20Norway/EuroBonus/PDF/Prisliste_SASEBMasterCard.pdf
Hvor det står
"Fakturagebyr fra 01.12.2012 kr 25"
og
"Ordinær årsavgift: kr 345*
* Ingen årsavgift det første året. Dette gjelder ved
førstegangsutstedelse av kort."
robertaas
07-03-2013, 22:37
Hvis man absolutt skal ha papirfaktura så er det helt på sin plass at man betaler for porto og papir. E-faktura har ikke fakturagebyr.
Hvor står dette? Det står i alle fall ikke i prislisten de linker til.
Dette var mitt poeng også. Det som er merkelig er at jeg har e-faktura og betaler ikke fakturagebyr men får allikevel en oversikt over forrige månedens transaksjoner i posten.
robertaas
07-03-2013, 22:45
De innførte fakturabegyr i desember så dere har kanskje ikke fått dette enda.
Dag Viking
07-03-2013, 22:52
Hvor står dette? Det står i alle fall ikke i prislisten de linker til.
Aner ikke hvor det står, noe fakturagebyr står i alle fall ikke på de fakturaene jeg har fått i 2013.
Fikk forresten sms fra SAS mastercard i helga, de lurte på om jeg ville heve kredittgrensa til 80 000kr. Takk, men nei takk. Kortet ligger ubrukt i en skuff.
Edit: Jeg rota litt, det er et annet kort som ligger ubrukt i en skuff. Kortet har vært i bruk alle mnd til nå i år.
robertaas
07-03-2013, 23:07
Om kortet ligger ubrukt i en skuff har du kanskje ikke fått så mange fakturaer i år. ;-)
Jeg stusset også over dette, Jeg bestilte kortet og tenkte fortrinnsvis å bruke der der jeg ikke får poeng med Trumfvisa. Men om jeg må betale kr 25,- i fakturagebyr på litt småkjøp hos Coop og rema1000, trur jeg jammensanten jeg dropper hele greia.. :)
Superhai
08-03-2013, 11:59
Denne informasjonen fikk jeg i september i fjor:
Endring i kontovilkår
Fra 1. desember 2012 endres betingelsene for SAS EuroBonus World MasterCard® slik at det fra det tidspunkt vil koste kr 25 å få tilsendt faktura på papir.
Til orientering vil ikke dette påvirke deg da du allerede har eFaktura for
ditt SAS EuroBonus World MasterCard, men vi er pliktet til å informere alle kunder om endringen.
Med vennlig hilsen
SAS EuroBonus World MasterCard
Jeg stusset også over dette, Jeg bestilte kortet og tenkte fortrinnsvis å bruke der der jeg ikke får poeng med Trumfvisa. Men om jeg må betale kr 25,- i fakturagebyr på litt småkjøp hos Coop og rema1000, trur jeg jammensanten jeg dropper hele greia.. :)
e-faktura er gratis.
e-faktura er gratis.
Takk for oppklaringen, :)
sail4fun
24-04-2013, 11:34
Er det bare meg, eller er PayEx ikke helt på nett med dette kortet.
Har forsøkt med på 2 betalinger via PayEx siste uke, får SMS pin og betalingen er tilsynelantende godkjent, men feiler når man kommer tilbake på leverandør siden(e) (2 ulike leverandører er forsøkt)
Noen erfaringer på dette ?
Skipskatta
11-06-2013, 12:11
Nå som bonuspoeng er blitt lovlig innenlands, går det an å betale SAS-reiser med SAS Eurobonus Mastercard og tjene poeng på kjøpet?
Hvis det står i avtalen at det gir bonuspoeng, ellers ikke.
chrisljo
11-06-2013, 14:21
Du kan nok anta at det er blir inntjening på betaling av innenriks billetter, men at det ikke nødvendigvis skjer med en gang.
KristianSk
13-06-2013, 21:10
Er det bare meg eller er SEB Mastercard enormt trege til å svare på epost? Etterlyste efaktura referanse på fredag…
Er det bare meg eller er SEB Mastercard enormt trege til å svare på epost? Etterlyste efaktura referanse på fredag…
Jeg fikk svar innen 24 timer på akkurat samme henvendelse. Dette er noen måneder siden.
KristianSk
13-06-2013, 21:18
Jeg fikk svar innen 24 timer på akkurat samme henvendelse. Dette er noen måneder siden.
Takk for svar! Sendte en ny mail nå, så får vi se..
Henrik C
16-06-2013, 14:54
Jeg har også hatt trege svar fra SEB, de har gjerne brukt 2-3 arbeidsdager. Har dog vært spørsmål jeg antar krever litt mer enn å finne en eFaktura-referanse, men er ikke videre imponert med hvor raske de er til å svare.
KristianSk
16-06-2013, 15:24
Kan nevne at jeg fikk svar dagen etter på min siste mail, har nok bare hendt et eller annet i systemet.
Husk doble bonuspoeng på alle kjøp med SAS Mastercard (20 poeng pr. 100,- NOK)
i perioden 19-21. september 2013!
http://www.saseurobonusmastercard.no/Rabatter-og-tilbud/
Chriscross
18-09-2013, 20:02
Gjelder også Diners:-)
KristianSk
04-11-2013, 13:49
Så denne på månedens faktura fra SEB:
22.-24. november 2013 får du doble Ekstrapoeng på alle kjøp med ditt SAS EuroBonus World MasterCard.
Så denne på månedens faktura fra SEB:
22.-24. november 2013 får du doble Ekstrapoeng på alle kjøp med ditt SAS EuroBonus World MasterCard.
Det var som søren...
Synd eg nettopp bestilte ferieturen 2014, ellers kunne det blitt ein fin slump med poeng.
robertaas
04-11-2013, 20:16
Doble poeng med Mastercard er 20p/100kr med Mastercard mens det er 30p/100kr med Diners. En utfordring er uansett at man ikke er helt sikre på hvilken dag de vil belaste kortet. Bestilelr man noe på nett den helgen er det kanskje mandag kortet blir belastet.
Doble poeng med Mastercard er 20p/100kr med Mastercard mens det er 30p/100kr med Diners. En utfordring er uansett at man ikke er helt sikre på hvilken dag de vil belaste kortet. Bestilelr man noe på nett den helgen er det kanskje mandag kortet blir belastet.
Har det noe å si? Regner med det går på datoen man bruker kortet (Noe som framgår av transaksjonen selv om den kommer mange dagers senere) og ikke når de trekker beløpet.
Regner med det går på datoen man bruker kortet (Noe som framgår av transaksjonen selv om den kommer mange dagers senere) og ikke når de trekker beløpet.
Det MÅ jo selvfølgelig gå etter den dato kortet trekkes gjennom maskinen i butikken (eller på annen måte brukes). Hvis ikke blir det jo ren bingo hvorvidt man får de ekstra poengene eller ikke....
Det er kjøpsdato/bruksdato som ihvertfall alltid har vært gjeldene tidligere, så er ikke noe bingo eller problem som enkelte prøver å få det til å være
Chriscross
06-11-2013, 21:02
Diners har iallfall tidligere advart om at for netthandel kan en risikere at betalingen belastes kortet for sent til å opppnå dobbelt bonus.
Er ikke nødvendigvis noe bingo. Kort forklart:
Nettbutikker har ikke lov å belaste kortet før varen sendes (ved fysiske varer). Kjøper du en tv på lørdag så sendes den normalt ikke før mandag. Da gjøres det en autorisasjon / reservasjon på lørdag men butikken trekker ikke beløpet før mandag. Mandag vil da være transaksjonsdato / rentedato men det kan ta opp til flere dager før den vises i nettbank eller tilsvarende (bokføringsdato).
Kjøper du derimot en tjeneste (kinobillett, digitale varer) så vil transaksjonsdato alltid være dagen du kjøper.
Og jeg vil anta at dobbel bonus gjelder kjøp med transaksjonsdato innenfor gitte datoer.
Godt forklart, jjessen, takk :)
Er ikke nødvendigvis noe bingo. Kort forklart:
Nettbutikker har ikke lov å belaste kortet før varen sendes (ved fysiske varer). Kjøper du en tv på lørdag så sendes den normalt ikke før mandag. Da gjøres det en autorisasjon / reservasjon på lørdag men butikken trekker ikke beløpet før mandag. Mandag vil da være transaksjonsdato / rentedato men det kan ta opp til flere dager før den vises i nettbank eller tilsvarende (bokføringsdato).
Kjøper du derimot en tjeneste (kinobillett, digitale varer) så vil transaksjonsdato alltid være dagen du kjøper.
Og jeg vil anta at dobbel bonus gjelder kjøp med transaksjonsdato innenfor gitte datoer.
Litt off topic, men har du noen kilde på dette? Sikker på at du ikke tenker på bokføringen? Har aldri hørt om noe forbud om å ta forhåndsbetalt for en vare som kjøpes på nett.
Superhai
11-11-2013, 01:50
Litt off topic, men har du noen kilde på dette? Sikker på at du ikke tenker på bokføringen? Har aldri hørt om noe forbud om å ta forhåndsbetalt for en vare som kjøpes på nett.
Jeg tror også at dette ikke er nedfelt i noen lov, bare anbefalt praksis fra forbrukerombudet(?) i sitt forslag til standard salgsvilkår som jeg også mener at reservasjonen bør være maks fire dager.
Som beskrevet ovenfor så er det en del av forbrukerombudets standard betingelser for netthandel. Kortselskapene har også retningslinjer rundt dette, eksempel tatt fra et dokument fra Visa som ligger åpent på nett: "Deliver merchandise or services to the cardholder at the time of the transaction. Transactions can not be deposited untill goods or services have been delivered"
Ingen seriøse nettbutikker belaster kortet før de sender...
Noen som har fått sign-up poengene (6000) de lokket med for en tid tilbake?
Hadde første transaksjon for 5 uker siden, fortsatt ikke sett noe til poengene..
Og mailer svarer de ikke på.
KristianSk
11-03-2014, 20:42
Når jeg fikk kortet mitt for et år siden tok det laaaaaaaang tid før sign-up bonusen kom. Husker ikke hvor lang, men tipper tre måneder..
Har fått bonusen på 10000 som var i julekalenderen i desember
Noen som vet om det gamle kortet fungerer når man får ny eb status og nytt kort?
Noen som vet om det gamle kortet fungerer når man får ny eb status og nytt kort?
Ja det vet jeg nå, det gamle fungerer fortsatt :)
Veldig greit så får kona et kort også.
KristianSk
04-05-2014, 11:05
Kortet slutter å fungere når det nye blir tatt i bruk, hvertfall er det slik med Amex.
Kona har brukt mitt gamle kort i 1 måned nå så det fungerer veldig greit. :)
Bortsett fra at det er i strid med vilkårene.
Kredittkortet er personlig.
Kanskje verdt å få med seg.... ; "Nå har du mulighet til å vinne en 10-dobling av EuroBonus Ekstrapoengene du tjener i perioden 1. mai til 31. juli 2014. Vi trekker 50 vinnere som hver seg får 10-doblet sine Ekstrapoeng. For mer informasjon og påmelding, se: saseurobonusmastercard.no/10."
Kona har brukt mitt gamle kort i 1 måned nå så det fungerer veldig greit. :)
Kortet har nå også sluttet og fungere..
Noen som har fått sign-up poengene (6000) de lokket med for en tid tilbake?
Hadde første transaksjon for 5 uker siden, fortsatt ikke sett noe til poengene..
Og mailer svarer de ikke på.
Jeg fikk mine poeng i går. Første transaksjon var rett før fristen i kampanjen.
Andre som ikke har fått nytt MC etter å ha blitt EBG?
Sendte mail til SEB men fikk til svar at det var ingenting de kunne gjøre før de fikk beskjed av SAS om statusendring. Dette tiltross for at jeg sendte dokumentasjon på statusnivå. Dette er rundt to uker siden..
Norfindir
09-05-2014, 09:26
jeg har ventet en drøy uke nå på nytt kort etter statusendring til EBG og ingen MC. Amex er mye kjappere. Har fått ny kode og forventer kort i dag eller i morgen. Jeg kommer uansett bare til å ha MC i kort tid inntil jeg har fått sign-up bonusen.
Edit: amex kom ikke i dag
Chriscross
09-05-2014, 13:38
Ikke fått Master, men Diners fra samme selskap.
Da har endelig kortet blitt endret i nettbanken, så får vi se hvor lang tid det tar før kortet ligger i postkassen.
Her lå både diners og mc i kassa ca en uke etter oppgradering.
BGOflyer
15-10-2014, 12:18
Noen som vet om SEB har en app man kan logge inn på med telefonen for å se forbruk på SAS Mastercard? Eller må man via nettsiden?
hanschristian
15-10-2014, 15:05
Noen som vet om SEB har en app man kan logge inn på med telefonen for å se forbruk på SAS Mastercard? Eller må man via nettsiden?
Kun nettsiden tror jeg. Vet at SEB har en fin app for Eurocard, men ikke for SAS Mastercard meg bekjent.
Jeg har ikke fått poeng for november og desember enda.
Noen som har opplevd det samme?
Siste overførsel av poeng er datert 01. november
Har ikke lagt merke til det, men ser det nå. Samme her.
Usikker på hvor mye jeg har omsatt på kortet men det er mer enn ingenting..
Superhai
11-01-2015, 07:22
Jeg har fått sist 1. desember, men jeg tror det er først når du har over 5000 kr at du får overført 500 poeng, resterende blir overført til neste periode.
Har ikkje fått frå verken Diners eller WMC. Men på faktura er det spesifisert kva som skal overføres.
Poengene datert 1.nov er sannsynligvis november poengene dine. Pleier å dateres sånn av en eller annen grunn. Ikke fått desember poengene ennå jeg heller.
CaptainMorgan
29-07-2015, 13:44
Ringte kundeservice i dag og spurte om de kunne sette opp beløpsgrensen på mitt SAS MasterCard. Har tenkt å betale flere større summer med kortet for å booste EuroBonus-kontoen, og vil da sette inn ca 120 000 av gangen på kortet. Dette var i følge den svenske frøkna på kundeservicen ikke mulig. Hva!?!?!?
Stemmer dette? Kan jeg i så fall ikke fatte og begripe... :headbang
Har dessverre ikke mulighet til å betale med AmEx eller Diners på disse transaksjonene da selger ikke tilbyr annet enn VISA og MC.
The Viking
29-07-2015, 13:51
Jeg hadde samme utfordringen ifm større enkeltbeløp på vinmonopolet. samt en runde med stort mnd forbruk (150-200')
Jeg fikk god og individuell hjelp via 2101 5219.
CaptainMorgan
29-07-2015, 14:30
Jeg hadde samme utfordringen ifm større enkeltbeløp på vinmonopolet. samt en runde med stort mnd forbruk (150-200')
Jeg fikk god og individuell hjelp via 2101 5219.
Høres ut som kortnummeret til en konsulent som jobber der?
JanFredrikB
29-07-2015, 15:12
Høres ut som kortnummeret til en konsulent som jobber der?
Et telefonnummer?
CaptainMorgan
29-07-2015, 15:13
Et telefonnummer?
Kortnummer = direktenummer til aktuell agent/konsulent. Så ja, telefonnummer ;)
JanFredrikB
29-07-2015, 15:14
Aha, jeg leste kortnummer som i kredittkortnummer.
CaptainMorgan
29-07-2015, 15:41
Ringte 2101 5219 nå (kredittservice) og fikk et HEELT annet svar enn hu håpløse berta på kundeservice. Var tydeligvis ikke noe problem å øke beløpsgrensa :colgate:
Mange takk for tips "The Viking" :up:
Ringte 2101 5219 nå (kredittservice) og fikk et HEELT annet svar enn hu håpløse berta på kundeservice. Var tydeligvis ikke noe problem å øke beløpsgrensa :colgate:
Mange takk for tips "The Viking" :up:
Kortselskaper er for det meste velvilligheten selv til å øke kredittgrensen.
Litt ot:
Jeg husker ikke hva jeg startet med da jeg fikk mitt første BankNorwegian kredittkort, men typisk 20 000 i kreditt, så ringte jeg inn en gang for å få øket det til 30 000, uten noe videre diskusjon. Deretter har de økt det helt av seg selv, sakte men sikkert, mens reiseaktiviteten i min forrige jobb steg!
The Viking
30-07-2015, 10:48
Kortselskaper er for det meste velvilligheten selv til å øke kredittgrensen.
Litt ot:
Jeg husker ikke hva jeg startet med da jeg fikk mitt første BankNorwegian kredittkort, men typisk 20 000 i kreditt, så ringte jeg inn en gang for å få øket det til 30 000, uten noe videre diskusjon. Deretter har de økt det helt av seg selv, sakte men sikkert, mens reiseaktiviteten i min forrige jobb steg!
Uformelt har jeg mhp. kredittkortmaxgrenser erfaring for (Spes. Amex) at de uten problem godtar en 50% økning av en tidligere korrekt nedbetalt mnd. faktura.
CaptainMorgan
30-07-2015, 15:01
Når det gjelder kredittgrense til SAS WMC så har jeg allerede fått økt kredittgrensen en gang i år. Pga dette sier kundeservice at jeg ikke kan søke om økning før det er gått 1 år. Merkelig regel..
JanFredrikB
01-08-2015, 10:21
Når det gjelder kredittgrense til SAS WMC så har jeg allerede fått økt kredittgrensen en gang i år. Pga dette sier kundeservice at jeg ikke kan søke om økning før det er gått 1 år. Merkelig regel..
Ja, veldig merkelig. Snakket med en der jeg også, de virket veldig sære.
SeatBelt
03-08-2015, 09:04
Bare for å oppklare én ting: Jeg forstår det slik at det er forskjell på kredittgrense og bruksgrense. Jeg har også kredittgrense på 20 eller 30 000 på mine kort, mens bruksgrensen er en annen. Da jeg skulle bestille billetter for mange passasjerer av gangen, for to ulike reiser, ringte jeg kundeservice (tror det var Diners) og spurte om økt kredittgrense, siden beløpet ville overstige kredittgrensen min. De sa at jeg ikke trengte det, og at jeg hadde en bruksgrense (eller hva det nå enn var de kalte det) på 60-70 000 på alt som var kodet som reise og en del andre ulike grenser for andre produkter/tjenester. Kredittgrensen er kun høyeste beløp jeg kunne få utsettelse på, mens bruksgrensen er mye høyere og er ikke mulig å utsette betaling på. Det var nytt for meg i fjor!
CaptainMorgan
03-08-2015, 11:29
For å benytte bruksgrense må man som regel sette inn penger på kortet på forhånd. La oss f.eks. si at du har kredittgrense på 20 000, og skal betale for en transaksjon på 100 000, så må du da sette inn 80 000 (debit) på forhånd.
chrisljo
03-08-2015, 13:13
For å benytte bruksgrense må man som regel sette inn penger på kortet på forhånd. La oss f.eks. si at du har kredittgrense på 20 000, og skal betale for en transaksjon på 100 000, så må du da sette inn 80 000 (debit) på forhånd.
Det er ikke min erfaring. Jeg har hatt både MasterCard (DNB) og Amex hvor jeg har brukt over kredittgrensen uten å ha satt inn på forhånd.
Det er ikke min erfaring. Jeg har hatt både MasterCard (DNB) og Amex hvor jeg har brukt over kredittgrensen uten å ha satt inn på forhånd.
Ei heller min erfaring.
Nå har jeg hatt kortet i mange år, men en kollega fikk AmEx nå i sommer og beskjed om at det ikke var noe kredittgrense sådan, men at alt over avtalt beløp (ofte 20 K) må tilbakebetales på første faktura.. Han brukte 150 K første måneden uten problem - fakturaen var på litt over 130 K.
Ei heller min erfaring.
Nå har jeg hatt kortet i mange år, men en kollega fikk AmEx nå i sommer og beskjed om at det ikke var noe kredittgrense sådan, men at alt over avtalt beløp (ofte 20 tnok) må tilbakebetales på første faktura.. Han brukte 150 tnok første måneden uten problem - fakturaen var på litt over 130 tnok.
Aldri for sent å lære noe!
OT:
Bare for å pirke, skriv K NOK, fremfor t NOK. Altså som i Kilo (1000).
Aldri for sent å lære noe!
OT:
Bare for å pirke, skriv K NOK, fremfor t NOK. Altså som i Kilo (1000).
Aldri for sent ;-) Har rettet fra T til K ;-)
sabergum
03-08-2015, 13:51
Nå har jeg hatt kortet i mange år, men en kollega fikk AmEx nå i sommer og beskjed om at det ikke var noe kredittgrense sådan, men at alt over avtalt beløp (ofte 20 K) må tilbakebetales på første faktura.. Han brukte 150 K første måneden uten problem - fakturaen var på litt over 130 K.
På Amex er det frivillig om man vil ha kreditt; hvis man ikke har kreditt så må alt betales på første faktura. Kredittgrensen gjelder kun hvor mye man kan utsette til senere faktura. Det er i utgangspunktet ingen bruksgrense, men hvis du skal betale unormalt (for deg) høye beløp så må/bør du kontakte medlemsservice på forhånd.
På Amex er det frivillig om man vil ha kreditt; hvis man ikke har kreditt så må alt betales på første faktura. Kredittgrensen gjelder kun hvor mye man kan utsette til senere faktura. Det er i utgangspunktet ingen bruksgrense, men hvis du skal betale unormalt (for deg) høye beløp så må/bør du kontakte medlemsservice på forhånd.
Dette er tull. Har du betalt med et kort og skaffet deg negativ saldo pga dette, har du per def kreditt. Hvordan du ønsker / har avtalt å betale ned det du skylder påvirker ikke dette.
Dette er tull. Har du betalt med et kort og skaffet deg negativ saldo pga dette, har du per def kreditt. Hvordan du ønsker / har avtalt å betale ned det du skylder påvirker ikke dette.
Det er nok de fleste med på - men f.eks. AmEx sier konkret at kredittgrensen kun gjelder det du ønsker å utsette fra første forfall (jeg ligger selv ofte over den såkalte kredittgrensen, uten at det er problematisk).
Mener også at slik bruk kan vekte ulikt fra faktisk utsatt betaling ("kredittgrense" i denne sammenhengen) ift. bankenes kapitalkrav.
sabergum
03-08-2015, 22:31
Nei, det er ikke tull, og hvis du får det til å bli tull så er det bare fordi du tar ting ut av sin sammenheng og prøver å starte et ordkløyveri. Også kalt trolling.
Nei, det er ikke tull, og hvis du får det til å bli tull så er det bare fordi du tar ting ut av sin sammenheng og prøver å starte et ordkløyveri. Også kalt trolling.
Jeg ønsker ikke å starte noe som helst.
Låner du penger på kortbruken din, har du kreditt, uavhengig av hva du kaller kortet ditt.
Sjekk forøvrig gjerne historikken min her for 'trolling'.
Jeg ønsker ikke å starte noe som helst.
Låner du penger på kortbruken din, har du kreditt, uavhengig av hva du kaller kortet ditt.
Sjekk forøvrig gjerne historikken min her for 'trolling'.
Tror du missforstår begrepene som brukes av kortselskapene. PR deff har du riktig.
Men på foreksempel Amex gjelder bare kredittgrensen om du ønsker å utsette utover vanlig forfall.
Sundet81
10-08-2015, 14:15
Er det noen andre som har problemer med å få overført de poengene for SAS Mastercard kortbruket man egentlig skal ha? Nå har det flere ganger skjedd at jeg kun har fått overført 500 poeng selv om faktura sier 2-5000 poeng til overføring (alt avhengig av bruk), slik at jeg må kontakte SEB for å få det fikset (og selv da tar det evigheter). Jeg begynner å bli ganske lei dette nå. På nettsidene står det riktignok at poengene overføres i 'bulker' á 500 poeng, men de gangene det fungerer (og de gangene jeg får rettet det opp), så overfører de fint opptil flere tusen poeng i samme slengen, så det kan ikke vært at de kun kan overføre 500 poeng om gangen. Jeg har aldri fått noen forklaring fra dem på dette heller.
Insomnia4u
10-08-2015, 17:31
Er det noen andre som har problemer med å få overført de poengene for SAS Mastercard kortbruket man egentlig skal ha? Nå har det flere ganger skjedd at jeg kun har fått overført 500 poeng selv om faktura sier 2-5000 poeng til overføring (alt avhengig av bruk), slik at jeg må kontakte SEB for å få det fikset (og selv da tar det evigheter). Jeg begynner å bli ganske lei dette nå. På nettsidene står det riktignok at poengene overføres i 'bulker' á 500 poeng, men de gangene det fungerer (og de gangene jeg får rettet det opp), så overfører de fint opptil flere tusen poeng i samme slengen, så det kan ikke vært at de kun kan overføre 500 poeng om gangen. Jeg har aldri fått noen forklaring fra dem på dette heller.
Sjekket kontoen min, og har fått for de fleste mnd med unntak av august, mellom 1000-1500 hver gang. Så mulig det er noe krøll med din konto.
NorFlight
28-08-2015, 14:26
Hvor lang tid tok det å få svar på søknaden om SAS World MasterCard for dere andre?
La inn søknad i går, og har ikke hørt noe fra de. På andre kort jeg har søkt om, har jeg fått beskjed umiddelbart på søknaden.
Det tok noen få dager før jeg fikk beskjed om at søknad var innvilget. Men jeg har nå ventet over en uke på å få selve kortet tilsendt. Ennå ikke mottatt...
NorFlight
28-08-2015, 15:01
Da satser jeg på at jeg hører fra de i løpet av neste uke...
NorFlight
04-09-2015, 14:37
Kortet ble mottatt nøyaktig en uke etter at søknad ble innsendt...
Så da er det bare og tjene poeng også i butikker hvor man ikke får Trumf...
sirpjalle
08-06-2016, 17:04
Mulig dette ikke er riktig tråd...? Men fikk mail i dag med følgende nyhet.
http://www.saseurobonusmastercard.no/opptjen-poeng-i-minibanken/?utm_source=apsis&utm_medium=email&utm_content=&utm_campaign=News-1606
Ta ut penger i minibanken og få Ekstrapoeng – helt automatisk
Når du tar ut kontanter med ditt SAS EuroBonus World MasterCard, får du 10 poeng per 100 kr du tar ut i perioden 1. juli til 31. august. Du betaler 4 % av beløpet du tar ut i minibanken.
10 Ekstrapoeng per 100 kr som tas ut i kontanter på kortet
Tolker det da dithen at man får 10+10 poeng pr. 100-lapp. Og litt cash i lomma er uansett greit når msn er i utlandet?!
Er det ikke relativt dyrt å ta ut penger på kortet?
Er det ikke relativt dyrt å ta ut penger på kortet?
Jo, så det fremdeles en god deal for bank og kortselskap
Tolker det da dithen at man får 10+10 poeng pr. 100-lapp. Og litt cash i lomma er uansett greit når msn er i utlandet?!
Hvorfor 10 + 10 poeng? Man får vel i utgangspunktet 0 poeng for kontantuttak
sirpjalle
08-06-2016, 18:48
Hvorfor 10 + 10 poeng? Man får vel i utgangspunktet 0 poeng for kontantuttak
Normalt får man 10 poeng pr. 100-lapp på kjøp. Og 0 poeng på kontantuttak. Men i Juli og August for man det samme, pluss 10 ekstra poeng pr hundrelapp.
Flight Cancelled
08-06-2016, 19:16
Normalt får man 10 poeng pr. 100-lapp på kjøp. Og 0 poeng på kontantuttak. Men i Juli og August for man det samme, pluss 10 ekstra poeng pr hundrelapp.
Får man dobbelt poeng disse månedene? Hvor står dette?
Nå har jeg lest gjennom tilbudssiden og det står ikke noe sted at minibankuttak skal gi 10 + 10 poeng per 100kr, det star derimot tydelig at det gir 10 poeng per hundre kroner.
Forøvrig står det også at kostnaden er 4% av uttaksbeløp, mao svinedyre poeng.
Når du tar ut kontanter med ditt SAS EuroBonus World MasterCard, får du 10 poeng per 100 kr du tar ut i perioden 1. juli til 31. august. Du betaler 4 % av beløpet du tar ut i minibanken
Superhai
08-06-2016, 19:55
Det betyr at om man ta ut 1000 kr (eller tilsvarende), så får man 100 poeng. Det kommer da et gebyr på 40 kr på dette. Altså 100 poeng koster 40 kr. Og om man er i utlandet så vil også valutapåslaget komme på det igjen.
Jeg ville bare se på dette som en bonus om man i utgangspunktet skal ta ut penger og ikke har noe annet kort.
Tornerose
08-06-2016, 21:05
Uttak på kredittkort er rådyrt og jeg håper ikke dette lokker noen til å ta ut kontanter...
sirpjalle
08-06-2016, 21:15
Det betyr at om man ta ut 1000 kr (eller tilsvarende), så får man 100 poeng. Det kommer da et gebyr på 40 kr på dette. Altså 100 poeng koster 40 kr. Og om man er i utlandet så vil også valutapåslaget komme på det igjen.
Jeg ville bare se på dette som en bonus om man i utgangspunktet skal ta ut penger og ikke har noe annet kort.
Var litt på samme tanke jeg og.
Uttak på kredittkort er rådyrt og jeg håper ikke dette lokker noen til å ta ut kontanter...
Det er vel generellt sett ikke noe dyrere enn å ta ut kontanter, som jo uansett er dyrt? Forøvrig skal man ikke bare se på provisjonen, men også valutakursene. Det er ikke samme påslag hos alle, så i realiten er det ikke lett å vite hva som er billigst. Eneste reelle mulighet for å finne det ut er å teste dette, og da samme dag og sted for å kunne sammeligne.
Tornerose
13-06-2016, 13:24
Det er vel generellt sett ikke noe dyrere enn å ta ut kontanter, som jo uansett er dyrt? Forøvrig skal man ikke bare se på provisjonen, men også valutakursene. Det er ikke samme påslag hos alle, så i realiten er det ikke lett å vite hva som er billigst. Eneste reelle mulighet for å finne det ut er å teste dette, og da samme dag og sted for å kunne sammeligne.
Tar du ut penger i Norge på vanlig bankkort koster jo det stort sett 0,-... I utlandet vil det nok variere, men 4% av beløp høres i mine øre dyrt ut..
Jeg mente også at ved uttak på kreditt løper renten fra dag en, men finner ikke info om dette hos sasmc, så det er ikke sikkert det gjelder dette kortet.
Bl.a. Skandiabanken har jo 0% gebyr i utlandet. Dertil valutapåslag på 1,75% som ser ut til å være normalt. Så både SAS MC og SAS Amex er jo svindyre kort å bruke til kontantuttak.
kosvines
13-06-2016, 16:12
Så kan det jo også forekomme lokale gebyrer, uavhengig av hvilke norske kort en har. Men uansett så er kontantuttak med kredittkort særdeles ulurt uansett.
SAS1DSVG
03-06-2017, 10:47
Hei, nederst på betingelsene på saseurobonusmastercard.no står det "Poengene registreres direkte på din EuroBonus-konto hos SAS og kan ikke brukes til å kjøpe bonusreise eller andre produkter i EuroBonus-programmet"
Dette må vel være en skrivefeil? Hva skal man med bonuspoeng hvis man ikke kan kjøpe reiser eller produkter for dem...
Hei, nederst på betingelsene på saseurobonusmastercard.no står det "Poengene registreres direkte på din EuroBonus-konto hos SAS og kan ikke brukes til å kjøpe bonusreise eller andre produkter i EuroBonus-programmet"
Dette må vel være en skrivefeil? Hva skal man med bonuspoeng hvis man ikke kan kjøpe reiser eller produkter for dem...
Du får 1000 grunnpoeng (statusgivende) poeng per måned du bruker kortet (Bruk det en gang i måneden, så har du i praksis 12.000 grunnpoeng i året), og grunnpoeng kan ikke brukes til kjøp a billetter, nei. De er der for å telle mot status.
Må ikke forveksles med ekstrapoeng, som du får 15-25 av per 100 kroner du bruker kortet for. Disse kan brukes til booking av billetter og andre tjenester.
SAS1DSVG
03-06-2017, 12:13
Usj, da er det ikke så stor forskjell på denne og vanlig. 1490kr for 5 ekstra poeng (15 mot 10) så gir det 5000 ekstra poeng i året... men men. Kan jo være greit for alle den som ligger 0-12'000 poeng unna EVG/EBD da.
Du får 1000 grunnpoeng (statusgivende) poeng per måned du bruker kortet (Bruk det en gang i måneden, så har du i praksis 12.000 grunnpoeng i året), og grunnpoeng kan ikke brukes til kjøp a billetter, nei. De er der for å telle mot status.
Må ikke forveksles med ekstrapoeng, som du får 15-25 av per 100 kroner du bruker kortet for. Disse kan brukes til booking av billetter og andre tjenester.
Nja, ikke helt..
Ved bruk av SAS Mastercard Premium får man 1000 nivåbyggende poeng pr. måned. Disse teller kun mot status.
Grunnpoeng kan brukes til kjøp, og teller mot status.
Ekstrapoeng teller ikke mot status, men kan brukes til kjøp.
Kilde:
https://saseurobonusmastercard.no/kundeservice/faq/eurobonus-poeng/eurobonus-poeng/hva-er-forskjellen-mellom-de-ulike-eurobonus-poengene/
gregas85
05-06-2017, 18:00
Hei,
Jeg skal overføre ca 150.000 kr til en i familien og lurer på om det lar seg gjøre med Vipps (5000 kr x 30 ganger). Er dette innenfor grensen? Får man da poeng på SAS MasterCard Premium kortet eller tar de dette som kontantuttak. Noen som har erfaringer ?
Eller for å si det på annen måte. Hvordan kan jeg overføre 150.000 kr til en annen person og få mest bonus for det ? Hører noen her skrev Shell MC og Trumf. Er Vipps og MobilePay stengt for bonusopptjening ? Har både Amex Platinum, Flying Blue MasterCard fra KLM, DNB SAS MC Premium.
Hei,
Jeg skal overføre ca 150.000 kr til en i familien og lurer på om det lar seg gjøre med Vipps (5000 kr x 30 ganger). Er dette innenfor grensen? Får man da poeng på SAS MasterCard Premium kortet eller tar de dette som kontantuttak. Noen som har erfaringer ?
Eller for å si det på annen måte. Hvordan kan jeg overføre 150.000 kr til en annen person og få mest bonus for det ? Hører noen her skrev Shell MC og Trumf. Er Vipps og MobilePay stengt for bonusopptjening ? Har både Amex Platinum, Flying Blue MasterCard fra KLM, DNB SAS MC Premium.
Om du har bekrefta ID i Vipps med bankID er beløpsgrensa der 250k/år for både sending og mottak. Eg ser eg får cashpoints for Vippsbruk, så vil anta ein får EB også. Så det burde jo gå, det du seier. (mogleg Vipps har grenser for veke eller mnd også, det veit eg ikkje).
Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
Chr1st1an
06-06-2017, 00:22
(mogleg Vipps har grenser for veke eller mnd også, det veit eg ikkje).
Sent fra min MotoG3 via Tapatalk
Jeg fikk sperret min Vipps for ytterligere bruk da jeg hadde brukt 5.000,- på en måned. Da har jeg lagt inn Shell MC som kort.
Da fikk jeg opplyst at det var en månedlig sperre, men tror den bare gjaldt Shell. Kan være den ikke gjelder Sas MC.
Chr1st1an
06-06-2017, 00:25
Nja, ikke helt..
Ved bruk av SAS Mastercard Premium får man 1000 nivåbyggende poeng pr. måned. Disse teller kun mot status.
Grunnpoeng kan brukes til kjøp, og teller mot status.
Ekstrapoeng teller ikke mot status, men kan brukes til kjøp.
Kilde:
https://saseurobonusmastercard.no/kundeservice/faq/eurobonus-poeng/eurobonus-poeng/hva-er-forskjellen-mellom-de-ulike-eurobonus-poengene/
Er dette med statusgivende poeng ved bruk av Sas MC nytt?
Kan ikke huske jeg hadde det tidligere før jeg klippet kortet i 2...
Om man flyr for 33' poeng ila 1 år og bruker dette kortet til en tyggis hver måned så har man gullkort?
Er dette med statusgivende poeng ved bruk av Sas MC nytt?
Kan ikke huske jeg hadde det tidligere før jeg klippet kortet i 2...
Om man flyr for 33' poeng ila 1 år og bruker dette kortet til en tyggis hver måned så har man gullkort?
Det er riktig, men det gjelder kun for det nye premium-kortet.
SudCaravelle
06-06-2017, 14:48
Hmm.. i dag kom allerede drage-kortet (pointEarner - der den massive omsetningen tydeligvis skjer) men ingen kort til meg. Andre som opplever dette?
Jeg skjønte heller ikke helt om drage-kortet også har doble poeng i sommer?
Fikk tilbud om Mastercard Premium i dag, men så ikke noe om pris. Noen som vet om det også er gratis om man er EDB?
Edit: Så på hjemmesiden at årsavgiften var 750 og det er jo billig for 12000 statuspoeng pluss en del annet snask.
SAS1DSVG
06-06-2017, 17:48
Fikk tilbud om Mastercard Premium i dag, men så ikke noe om pris. Noen som vet om det også er gratis om man er EDB?
Edit: Så på hjemmesiden at årsavgiften var 750 og det er jo billig for 12000 statuspoeng pluss en del annet snask.
Nja billig og billig, de 12'000 poengene er jo ikke brukenes til noe dersom du allerede er EBD. Hadde vært noe annet om man kunne brukt dem på reiser.
Blir jo enklere å oppnå ny EDB-status.
Fikk brev nå nylig om at det innføres en høyere årsavgift på SAS MC fra oktober. Jeg har til nå ikke hatt noen avgift da jeg også har Diners. Det stod ingenting om denne kombinasjonen, men det stod for de som hadde kr 0 i årsavgift, så det gjelder jo meg også. Det er også nytt med flere poeng for kjøp i utenlandsk valuta og for bruk på SAS' nettsider, hhv 15 og 20 poeng. Det er også innført en årlig grense på kr 200 000 på opptjening, kanskje med tanke på Vipps som ble nevnt over. Valutapåslaget økes til 2%. M.a.o. kortet blir mindre attraktivt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Den største attraksjonen ved dette kortet for noen av dem som i utgangspunktet tjener en del poeng pr år kan jo være muligheten til å bestille bonusreiser i Plus(/Business) og kun betale poeng for Go. Slikt kan jo fort gi mening.
magnusant
10-06-2017, 10:18
Den største attraksjonen ved dette kortet for noen av dem som i utgangspunktet tjener en del poeng pr år kan jo være muligheten til å bestille bonusreiser i Plus(/Business) og kun betale poeng for Go. Slikt kan jo fort gi mening.
Satt og tenkte det samme. Helt til jeg kom på hvor vanskelig det er å oppdrive biz med sas til Japan og USA, så la jeg vekk tanken.
Det går mange flere poeng med *A, men i det minste kommer man seg avgårde.
Insomnia4u
10-06-2017, 11:31
Satt og tenkte det samme. Helt til jeg kom på hvor vanskelig det er å oppdrive biz med sas til Japan og USA, så la jeg vekk tanken.
Det går mange flere poeng med *A, men i det minste kommer man seg avgårde.
Ikke sant. Spennende og se om Amex svarer, eller om de betrakter MC Premium som et for svakt produkt siden dårlig tilgjengelighet på IC. Nå går det rykter om at soner forsvinner og Open Jaw kommer i Norge også på Amex. Mulig et svar.
Men doble poeng i juni/juli/august er ganske bra. Greit nok å ha tilgjelighet på ubegrenset Plusbilletter Innenlands/Europa. Dvs at en kan være spontan og hoppe på turer med en dags varsel, siden Plus ofte er eneste som er tilgjengelig da. Mulig IC også har noe bedre tilgjengelighet i Plus nærmere avgang?
Så jeg har det i tillegg til Amex. Uansett mye bedre enn forrige produkt.
Er det doble poeng i juni-august på det vanlige kortet også? Hvor står info om dette isåfall, og må man registrere seg evt?
chrisljo
12-06-2017, 13:39
Ikke sant. Spennende og se om Amex svarer, eller om de betrakter MC Premium som et for svakt produkt siden dårlig tilgjengelighet på IC. Nå går det rykter om at soner forsvinner og Open Jaw kommer i Norge også på Amex. Mulig et svar.
Hva betyr det at soner (ryktes) forsvunnet?
Skulle til å bestille, men dobbelt så høy årsavgift for EBG; 1.495, så får tygge litt på det.
Insomnia4u
13-06-2017, 06:47
Hva betyr det at soner (ryktes) forsvunnet?
Er endel soneregler for Europbonus-billetter og CT. I følge enkelte poster sier agenter i Tallin at det er på vei ut. F.eks at man ikke må route via samme 3.sone til/fra Australia.
Men, det gjenstår å se om det blir erstattet av noen andre regler. Dette gjelder altså Amex, ikke MC. For ikke å bli helt OT var min opprinnelige post at MC er blitt bedre ift Amex. For meg blir det ja takk, begge deler :)
Opptil 12 000 årlige poeng** som kan øke ditt EuroBonus-nivå hvis du bruker kortet hver måned
Det vil si at man tidligst får det etter første kalenderår i bruk? Mangler ~10k til EBD i år, hadde jo vært for godt til å være sant om det var signeringsbonus...
Det vil si at man tidligst får det etter første kalenderår i bruk? Mangler ~10k til EBD i år, hadde jo vært for godt til å være sant om det var signeringsbonus...
Ser for meg ut som man får fortløpende 1000 poeng i måneden, i de månedene en bruker kortet.
Du får 1k statusgivende poeng pr måned ( om kortet brukes hver måned). Så du rekker å hanke inn 6k poeng mot gull om du får det asap ;)
Thinktwo
08-07-2017, 03:03
Noen som har fått statusgivende poeng for juni ennå?
Noen som har fått statusgivende poeng for juni ennå?
Jeg har ikke fått de ennå, men på Mastercard-appen står det at poengene kommer senest den 10. måneden etterpå. Regner med at grunnpoengene kommer samtidig.
Thinktwo
12-07-2017, 03:09
Jeg har ikke fått de ennå, men på Mastercard-appen står det at poengene kommer senest den 10. måneden etterpå. Regner med at grunnpoengene kommer samtidig.
Jeg har fått opptjente poeng for juni nå, men kan ikke se at jeg har fått dobbelt opp som det skulle være i juni/juli/august. Ikke kan jeg se å ha mottatt noen grunnpoeng heller.
Jeg kan heller ikke se å ha fått 10.000 i velkomstpoeng, men det står at det kan ta opptil 3 måneder fra første kjøp før de kommer.
Hvordan ser det ut hos dere andre?
Jeg har fått opptjente poeng for juni nå, men kan ikke se at jeg har fått dobbelt opp som det skulle være i juni/juli/august. Ikke kan jeg se å ha mottatt noen grunnpoeng heller.
Jeg kan heller ikke se å ha fått 10.000 i velkomstpoeng, men det står at det kan ta opptil 3 måneder fra første kjøp før de kommer.
Hvordan ser det ut hos dere andre?
Fikk både velkomstgave, opptjening og statusgivende poeng i går. Du må bruke appen til kortet (eventuelt logge inn) og se på poengopptjening. Der skal alle kjøp stå som dobbelt.
Fikk både velkomstgave, opptjening og statusgivende poeng i går. Du må bruke appen til kortet (eventuelt logge inn) og se på poengopptjening. Der skal alle kjøp stå som dobbelt.
Fått poengene og vises i appen, blant annet 10000 grunnpoeng, men disse kommer ikke frem som opptjente grunnpoeng i forhold til statusen på min EBD konto. Mulig at dette blir justert senere??
Fått poengene og vises i appen, blant annet 10000 grunnpoeng, men disse kommer ikke frem som opptjente grunnpoeng i forhold til statusen på min EBD konto. Mulig at dette blir justert senere??
10.000 i velkomstgave er ikke grunnpoeng selv om de står som "basic points" i appen. SAS IT som slår til igjen :rolleyes:
10.000 i velkomstgave er ikke grunnpoeng selv om de står som "basic points" i appen. SAS IT som slår til igjen :rolleyes:
Ahhh, selvsagt er det SAS IT, de har store dager for tiden! Klar at grunnpoeng ikke er grunnpoeng!
Thinktwo
12-07-2017, 18:00
Oppdaget feilen, de har sendt meg feil kort. Det ble tydeligvis surr når bestillingen ble manuelt behandlet fordi bestillingen ble avvist pga allerede maks kredittgrense hos leverandøren.
Har hatt MC Premium siden i sommer, men ifølge EB-sidene har jeg ikke mottatt et eneste grunnpoeng. Noen som vet om feilen ligger hos SAS eller hos Mastercard?
Har hatt MC Premium siden i sommer, men ifølge EB-sidene har jeg ikke mottatt et eneste grunnpoeng. Noen som vet om feilen ligger hos SAS eller hos Mastercard?
Jeg har hatt kortet noen måneder.
På poengoversikten har det tikket inn 1000 poeng i november og desember.
De står oppført som "Status Points from MasterCard Reward Norway"
Poengene er kun ført i kolonnen "Poeng for bruk" og ikke i kolonnen "Grunnpoeng"
Om dette betyr noe vet jeg ikke. Nå er det 3 poeng kategorier, Basic Points, Extra Points og Status Points. For meg ser det ut som om det kun er Basic Points som havner i kolonne for Grunnpoeng
Jeg har hatt kortet noen måneder.
På poengoversikten har det tikket inn 1000 poeng i november og desember.
De står oppført som "Status Points from MasterCard Reward Norway"
Poengene er kun ført i kolonnen "Poeng for bruk" og ikke i kolonnen "Grunnpoeng"
Om dette betyr noe vet jeg ikke. Nå er det 3 poeng kategorier, Basic Points, Extra Points og Status Points. For meg ser det ut som om det kun er Basic Points som havner i kolonne for Grunnpoeng
Samme hos meg. Står statuspoeng, men er ført i kolonnen for "Poeng for bruk" og ikke "Grunnpoeng" og da teller poengene ikke for status. Er i kontakt med dem og håper de fikser det.
Chriscross
23-12-2017, 12:46
Noen som har klart å booke sas plus til go pris med bonuspoeng gjennom Mastercard premium? Eller må disse bestilles på nett?
chrisljo
23-12-2017, 13:52
Noen som har klart å booke sas plus til go pris med bonuspoeng gjennom Mastercard premium? Eller må disse bestilles på nett?
Usikker på hva du spør om, men jeg har booket flere SAS Plus til Go priser innenlands og Europa, alt på sas.no. Jeg har også Biz til NYC til Go priser.
Chriscross
23-12-2017, 14:59
Usikker på hva du spør om, men jeg har booket flere SAS Plus til Go priser innenlands og Europa, alt på sas.no. Jeg har også Biz til NYC til Go priser.
Jeg hsr også gjort på nett, men lurer på om de kan bookes på telefon slik amex companionticket kan.
Insomnia4u
23-12-2017, 17:44
Jeg hsr også gjort på nett, men lurer på om de kan bookes på telefon slik amex companionticket kan.
Ja, jeg har gjort det med Open Jaw, som ikke kan bookes på nett. Uproblematisk.
Noen som har erfaring med poeng i overgangsperioden mellom vanlig og Premium?
Søkte og fikk innvilget Premium 2. Juledag, men jeg ser nå i app at kjøp utført i romjulen fremdeles står oppført med kun 10 poeng per 100kr og ikke 15. Noen som vett om de justerer dette selv, eller bør jeg ta kontakt med kundeservice?
Noen som har erfaring med poeng i overgangsperioden mellom vanlig og Premium?
Søkte og fikk innvilget Premium 2. Juledag, men jeg ser nå i app at kjøp utført i romjulen fremdeles står oppført med kun 10 poeng per 100kr og ikke 15. Noen som vett om de justerer dette selv, eller bør jeg ta kontakt med kundeservice?
Du kan vente til du mottar det nye kortet.
Til min store overraskelse kan jeg booke premium poengbilletter (altså Plus-reiser til Go-pris) for andre enn meg selv, også når jeg ikke deltar på reisen. Fiffig.
Kan jeg bestille et SAS EB MC til mamma eller pappa og knytte min Eurobonuskonto til kortet slik at de tjener inn poeng til min konto? Siden jeg bor i utlandet har jeg ikke mulighet til å ha kredittkort som "sokner" til EB.
Chriscross
04-05-2018, 07:47
Nei, ikke uten at du selv har et. Har du det kan de ha kort i sine nabn mens forbruk kommer på din regning. De kan imidlertid ha Shell mastercard som samler Trumf mot en Trumfkonto dere har felles. Så overfører du automatisk til din eb-konto når du har 200kr kr i Trumf. Det tilsvarer 15 eb poeng pr 100kr forbruk.
Hva er prinsippielt problemet med at mamma eller pappa bestiller seg EB MC og bruker mitt eurobonusnummer? Sjekkes navnet på kredittkortet opp mot navnet registrert på eurobonusnummeret?
Enkleste løsningen her er vel at de i stedet får seg Trumf Visa (kredittkort) og så overfører poeng til deg
Enkleste løsningen her er vel at de i stedet får seg Trumf Visa (kredittkort) og så overfører poeng til deg
Det har de allerede, men jeg tenkte på å få disse innmeldingsbonusene (5000p), kom mail i går.
Siden Bank Norwegian begrenser opptjeningen av 1%, på sitt kredittkort, opp til 100 K og det deretter er 0,5%, så er ikke veien veldig lang til SAS Mastercard Premium, selv om det koster bra med penger å ha det.
Det avgjørende spørsmålet er: Kan jeg benytte samme bookingfordelen, altså plus/biz til Eco class poeng, på familiemedlemmer? Altså om jeg og den bedre 2/3 skal på tur, så kan vi få plus/biz billetter til Eco pris begge to?!
Det avgjørende spørsmålet er: Kan jeg benytte samme bookingfordelen, altså plus/biz til Eco class poeng, på familiemedlemmer? Altså om jeg og den bedre 2/3 skal på tur, så kan vi få plus/biz billetter til Eco pris begge to?!
Booket et par bonusbilletter i Plus for kjerringa og meg selv for et par dager siden. Begge to med rabatt, dvs. «Go-pris».
Fikk nettopp en mail fra SAS, som sikkert alle har fått:
"Fra 15. til 17. mars 2019 får du tre dager med doble poeng på alle kjøp foretatt med ditt SAS EuroBonus Mastercard – og alle evt. tilknyttede PointEarner.1 Du får opptil 40 Ekstrapoeng per hundrelapp du handler for, mot normalt opptil 20.2"
Følger med en link for å aktivere dette på kortet.
Noen som har fått EB-poeng fra SAS Mastercard Premium i mars? Jeg fikk både 1.000 statuspoeng og EB-poeng for kjøp i februar inn på konto 01.02, men nå i mars så har jeg ikke fått noe.
Ei eller her. Sjekket bakover i tid og det seineste jeg har fått poengene har vært 4. i måneden. Dukker vel opp :)
Nope, ikke fått noe her heller
Trent600
08-03-2019, 06:25
Dukket opp i går kveld hos meg og mange andre.
Kan for øvrig anbefale InsideFlyer for problemer/spørsmål som dette, er det generelle forsinkelser så er det garantert blitt diskutert der: https://insideflyer.no/forums/threads/sas-mastercard-premium-samletr%C3%A5d.8073/page-130
Er dette noe nytt, noe andre har fått og ?
«Viktig! I henhold til Hvitvaskingsloven, må vi regelmessig oppdatere informasjonen vi har om deg. Vennligst logg inn i vår app eller på Mitt kort på saseurobonusmastercard.no og oppdater dine opplysninger, så unngår du at de tjenester du har hos oss stenges.
Mvh SAS EuroBonus Mastercard»
«Viktig! I henhold til Hvitvaskingsloven, må vi regelmessig oppdatere informasjonen vi har om deg. Vennligst logg inn i vår app eller på Mitt kort på saseurobonusmastercard.no og oppdater dine opplysninger, så unngår du at de tjenester du har hos oss stenges.
Ja, har fått den beskjeden
Kommer med ujevne mellomrom fra både banker og kortselskap, for det meste blir man bare møtt av spørsmålet om adressen stemmer enda.
Men av og til, så kommer det hoppende spørsmål om utenlandstransaksjoner osv.
Hvitvaskingsloven ble endret i fjor, så den er slik sett ny ja.
https://lovdata.no/dokument/LTI/lov/2018-06-01-23
Tenkte jeg skulle bestille meg et SAS Mastercard premium, men boksen som sier "logg inn på SAS EuroBonus for å søke" nekter å godta min SAS-innlogging, enda jeg kom direkte hit fra en allerede innlogget sesjon på SAS EuroBonus og bruker samme login. Når jeg gir eksakt samme login pånytt sier den bare at det er feil login. Går jeg tilbake til SAS Eurobonus-sidene så virker samme login..
Noen som har noe formening om hva det kan være? Er ikke akkurat flust med kundeservice-kontaktinformasjon for vordende kunder her..
Jeg søkte herfra:
https://saseurobonusmastercard.no/
Da brukte jeg også Bank ID, som er litt mer å stole på, på alle måter, enn SAS sine egne sider
Jeg slettet innlegget fordi jeg fant ut av det raskere enn jeg trodde noen skulle svare :) Men hvis andre lurer: SAS MasterCard søknadssiden godtar kun EuroBonus brukernavn-innlogging. Har aldri brukt noe annet enn e-post-addressee til innlogging på SAS sine sider så måtte finne brukernavnet mitt i mobil-appen til SAS.
Hei, visst eg betaler en charter reise for noen andre med mitt kort, vil de da være dekket av reiseforsikringen på kortet ? Eller gjelder det bare reiser som eg er med på ?
Hei, visst eg betaler en charter reise for noen andre med mitt kort, vil de da være dekket av reiseforsikringen på kortet ? Eller gjelder det bare reiser som eg er med på ?
Se betingelsene:
Forsikringen gjelder*:
•kortinnehaver samt ektefelle/samboer og ugifte barn under 23 år som bor sammen med kortinnehaver eller under skolegang, bor borte fra hjemmet og blir forsørget av kortinnehaver,
•alternativt til familie gjelder forsikringen for inntil 3 øvrige medreisende. Består denne gruppen av flere enn 3 medreisende, gjelder forsikringen for de 3 yngste,
•for reiser og opphold i hele verden, når du reiser med offentlig tilgjengelig samferdselsmiddel. Forsikringen gjelder reiser av inntil 90 dagers varighet.
Der altså bare ektefelle/samboer og ugifte barn under 23 som
Mail fra SAS nå nylig:
I hele sommer får du 30 Ekstrapoeng pr. 100 kr (normalt 20), når du betaler med kortet i lokal valuta på utenlandsreiser. Da får du flere Ekstrapoeng og i de aller fleste tilfeller også best kurs.
Gjelder i perioden 15. juni til 15. august 2019. Husk å registrere deg senest 22. mai 2019
Jamesbond_ppk
10-05-2019, 12:08
Mail fra SAS nå nylig:
Har du lenken? Mailen er ikke mottatt her.
jcnorway
10-05-2019, 12:16
Lenken er personlig så det fungerer ikke å dele.
Viktig at du tillater å motta reklame på e-post via profilen din på både sas-MC og på sas-eurobonus. Om du endrer det nå så er det dessverre for seint for denne kampanjen.
Mange som ikke mottar mailer fra SAS inkl. meg en lang periode før jeg byttet til en annen e-postadresse. Skriv en melding om de kan registrere deg for flere poeng i utlandet inne på SAS MC min side, det har fungert for meg tidligere når de har hatt doble poeng i helger.
88charlie
03-12-2019, 14:29
Flere med SEB Mastercard som opplever at det går vinter og vår før poengene registreres?
Hele november, som for min del har vært full av jobbreiser, har gått upåaktet hen ift poengopptjening.
Poengene er synlig i appen rimelig fort og dukker opp på EB kontoen i løpet av de første par dagene av en ny måned for min del.
88charlie
03-12-2019, 15:51
My bad.
De kommer samlet de første dagene mnd etter.
Bare jeg som innbilte meg at de kom inn fortløpende....
My bad.
De kommer samlet de første dagene mnd etter.
Bare jeg som innbilte meg at de kom inn fortløpende....
Du kan holde følge med opptjeningen i appen til kortet. Der kommer det fortløpende.
"Stor forbedring" fra SAS igjen - full pris på bgge typer kort fra 15. august for diamantmedlemmer:
49159
https://saseurobonusmastercard.no/kortene/mastercard-premium/pris-og-vilkar/
Uansett en god deal for 12.000 grunnpoeng og sånn travel-ett-eller-annet. Fly Premium?
Det er vel kanskje beste kort dealen vi har i Norge. Bedre enn AmEx egentlig. Det begynner å bli lenge siden jeg fikk brukt en CT. Men Fly Premium (nemlig!!!) bruker jeg rett som det er for å booke PLUS for poeng og Biz på long haul.
SAS_flyer
08-06-2020, 17:30
Uansett en god deal for 12.000 grunnpoeng og sånn travel-ett-eller-annet. Fly Premium?
Det er vel kanskje beste kort dealen vi har i Norge. Bedre enn AmEx egentlig. Det begynner å bli lenge siden jeg fikk brukt en CT. Men Fly Premium (nemlig!!!) bruker jeg rett som det er for å booke PLUS for poeng og Biz på long haul.Enig. Veldig god deal. Samme bruk.
Ellers hadde jeg helt glemt disse Eurobonus-partner greiene, før det plutselig dukket opp 173 poeng for to kanelsnurrer og to vafler jeg kjøpte på Valdres Mathus for 1,5 uke siden og betalte med kortet. Husker jeg rett ble det da 1 poeng per krone brukt
Mangler ca 9500 poeng til holde på EBG status, ser at SAS Mastercard Premium gir 10000 poeng ved anskaffe dette, gir de poengene status eller? På forhånd takk for svar.
Er det noen vits i å samle på sånne bonuspoeng lenger?
Det går knapt nok fly lenger, og det er ingen service ombord.
Hele greia er i beste fall satt på pause, i verste fall ferdig.
Mangler ca 9500 poeng til holde på EBG status, ser at SAS Mastercard Premium gir 10000 poeng ved anskaffe dette, gir de poengene status eller? På forhånd takk for svar.De 10k man får for å melde seg inn er ekstra poeng, men man får 1000 statuspoeng hver måned man bruker kortet. Ellers frøs vel SAS status for Eurobonus også pga korona om man har gjort seg fortjent til kortet og ikke fått det i gave.
Er det noen vits i å samle på sånne bonuspoeng lenger?
Det går knapt nok fly lenger, og det er ingen service ombord.
Hele greia er i beste fall satt på pause, i verste fall ferdig.
Jeg fikk brukt noen bonuspoeng på en innenriks flyreise i slutten av juni. Alternativet var veldig dyre billetter i forhold til tidligere tider. At det ikke var service ombord førte til en rolig kabin, og jeg fikk uavbrutt søvn på ca halve turen. Når det gjelder utenriks er vel tilbudet i ferd med å ta seg opp igjen. Isåfall blir det vel vits igjen?
I dag ble jeg ringt opp av SEB som mente jeg hadde unaturlig høy omsetning på kortet sammenlignet med min årsinntekt. Jeg forklarte at forklaringen var at jeg la ut en del for jobben og at min bedre halvdel har et pointearner kort. Jeg fikk beskjed om at dette var et privatkort og ikke skulle brukes til utlegg for jobben, og at jeg måtte passe på at omsetningen stod i forhold til min inntekt.
Syns dette var en veldig merkelig beskjed å få, trodde de var interessert i at folk skulle bruke kortet mest mulig. Men det finnes jo andre kort som egentlig er vel så bra, så får endre litt på bruksmønsteret tenker jeg. Andre som har fått lignende oppringning?
88charlie
16-10-2020, 11:58
I dag ble jeg ringt opp av SEB som mente jeg hadde unaturlig høy omsetning på kortet sammenlignet med min årsinntekt. Jeg forklarte at forklaringen var at jeg la ut en del for jobben og at min bedre halvdel har et pointearner kort. Jeg fikk beskjed om at dette var et privatkort og ikke skulle brukes til utlegg for jobben, og at jeg måtte passe på at omsetningen stod i forhold til min inntekt.
Syns dette var en veldig merkelig beskjed å få, trodde de var interessert i at folk skulle bruke kortet mest mulig. Men det finnes jo andre kort som egentlig er vel så bra, så får endre litt på bruksmønsteret tenker jeg. Andre som har fått lignende oppringning?
Hvor mye per mnd ca?
Før Corona kunne jeg fint ligge på 30-50 kkr/mnd uten å bli flagget av den grunn.
De sa ca 700k på et år. Jeg tror de har slått sammen Choice og Eurobonus mastercard i beregningen.
Det er vel hvitvaskingsfrykt tenker jeg. Banker har jo helt angst for sånt om dagen.
Men at det ikke skulle brukes til å legge ut for jobb hørtes helt idiotisk ut. Det er da normal praksis for en hel del. Jeg har tidvis hatt rimelig crazy forbruk på egne kort, av samme årsak.
Sumo på Solli Plass viste seg å være Eurobonus partner, som gir 1 poeng per krone brukt når jeg betalte med Mastercardet
Men jeg må stille spørsmål på hvor mye mersalg det egentlig gir restauranten? Jeg visste jo ikke om dette før jeg i ettertid fikk en mail som gratulerte med med 6.474 poeng, som jo betyr restaurant og kortselskap har kjøpt nok poeng av SAS for en-vei innenlands. Ja ja, fint for meg
Sumo på Solli Plass viste seg å være Eurobonus partner, som gir 1 poeng per krone brukt når jeg betalte med Mastercardet
Men jeg må stille spørsmål på hvor mye mersalg det egentlig gir restauranten? Jeg visste jo ikke om dette før jeg i ettertid fikk en mail som gratulerte med med 6.474 poeng, som jo betyr restaurant og kortselskap har kjøpt nok poeng av SAS for en-vei innenlands. Ja ja, fint for meg
Sumo restaurantene ga tidligere 250 poeng per 100 kr, mange har lagt sine MR dit ;)
Fordi nå vet du om det og vil da potensielt sett benytte Sumo neste gang du vil ha sushi på Solli Plass eller i nærheten.
Damn... det er jo knallbra!!!
Takk for tips, er stadig innom der.
Sushi’en er helt middels minus, men mye annen god asiatisk mat, og bra beliggenhet.
YESSSS, jeg har søkt på "flypremium" først. :)
Logget inn for å sjekke "FlyPremium" nivået mitt. Egentlig skulle jeg sjekke noe helt annet, som om jeg hadde registrert meg for doble poengkampanjen min. Men det fant jeg ikke ut.
Fant ut at kortbruken min hadde vært 9 kroner og 40 øre siste måned. Det er god forskjell fra i gode gamle reisetider.
Og så kom jeg til FlyPremium nivå. Og da ser jeg at selv om jeg kun har tjent opp 131.000 EB poeng siste 12 måneder, så er nivået fremdeles +200.000 (Fly SAS Business over hele verden).
Ikke nok med det, det står at det er gyldig frem til 31.12.2021.
Noen som har fått meg seg om de har forlenget dette nå, rett og slett? Det er jo veldig generøst i så fall.
Fredrik74
09-02-2021, 18:41
Står så här för mig. Det är Sverige men varför skulle det vara olika?
När en Fly Premium nivå uppnås kan man boka på den nivån de närmaste 12 månaderna
Trent600
09-02-2021, 19:21
Jeg har i hvert fall ikke fått forlenget og sitatet i Fredrik74 sin post forklarer nok saken, men håper jo du har rett og at de vil forlenge for meg også :)
Slik ser det ut hos meg:
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=49737&stc=1&d=1612894788
Det var sannsynligvis bare tilfeldig at det var akkurat 31.12 hos meg da.
Tja, hos meg står det "Ditt Fly Premium nivå gjelder til 2022-02-28". Vet ikke om det er fordi jeg hele tiden fyller på nok til at jeg holder meg over 50.000 poeng, som er mitt nivå?
Gunnar90
10-02-2021, 14:06
Du beholder Flypremium nivået du har oppnådd et år frem i tid. Dette "rullerer" fremover såfremt du har høyt nok forbruk, det er antall poenger siste 12 mnd som gjelder.
Jeg har f.eks Flypremium SAS Bonus Plus Verden (over 100 000 poeng) ut februar -22.
For hver måned jeg fortsatt har hatt forbruk over dette nivået forlenges det.
SudCaravelle
10-02-2021, 15:57
Har samme dato som Henshaw og har brukt dette kortet svært lite siden Covid.
Trent600
10-02-2021, 16:48
Har samme dato som Henshaw og har brukt dette kortet svært lite siden Covid.
Det er jo ikke kun poeng opptjent vha dette kortet som teller, men totalt antall opptjente EB poeng, så Trumf, Amex osv.
Så hvis du har opptjent 200 000 poeng de 12 foregående månedene så stemmer det jo at du har øverste Premium nivå de neste 12 månedene.
Det er jo ikke kun poeng opptjent vha dette kortet som teller, men totalt antall opptjente EB poeng, så Trumf, Amex osv.
Så hvis du har opptjent 200 000 poeng de 12 foregående månedene så stemmer det jo at du har øverste Premium nivå de neste 12 månedene.
For Sud så stemmer jo det åpenbart. Men en annen her hadde samme utløpsdato med vesentlig færre enn 200k poeng opptjent i perioden. Så det er fremdeles en tema som er rullet inn i mystikk og mysterier :)
Trent600
10-02-2021, 18:37
For Sud så stemmer jo det åpenbart. Men en annen her hadde samme utløpsdato med vesentlig færre enn 200k poeng opptjent i perioden. Så det er fremdeles en tema som er rullet inn i mystikk og mysterier :)
Hvem tenkte du på da, Henshaw? Han sier at han har tjent mer enn 50 000 de siste tolv månedene slik at han opprettholder sitt Premium nivå som da er SAS Plus i Europa.
https://saseurobonusmastercard.no/kortene/korttjeneste/fly-premium/
Jeg vil gjerne at du har rett da jeg fremover kun kan innta frukt, grønt og fersk fisk fra Kiwi for å opprettholde mitt Business i hele verden nivå, men forløpig har jeg ikke sett noe her som tyder på at det er noen som har fått forlenget status. :)
Gunnar90
10-02-2021, 20:36
Kan legge til at endel har sendt melding til SAS Eurobonus Mastercard med spørsmål om kompensasjon for begrenset verdi av flypremium nå under corona. Selv fikk jeg 5000 EB poeng, noen har fått 10 000, andre bare 2500. Verdt et forsøk. Hvor mye man får avhenger nok av status, forbruk og dagsformen til saksbehandler vil jeg tro. Er visst litt tilfeldig slik jeg skjønner det.
peterfox
11-02-2021, 22:47
Jeg er full-blods Diamond frem til august 2021 - fikk 10K poeng, bare ved å bruse litt med fjøra. Deretter datt faktura inn på NOK 750 aka gammel pris.
Denne ramlet inn på mail nå nettopp. Halverte krav for de forskjellige nivåene for FlyPremium:
VI SENKER NIVÅENE FOR FLY PREMIUM
Vi vet at mulighetene for å reise har vært, og fortsatt er begrenset nå under pandemien. Derfor senker vi midlertidig inntjeningskravet for Fly Premium med 50%. Så allerede ved 25 000 EuroBonus-poeng kan du fly ubegrenset i Europa i SAS Plus Bonus, mens du bare betaler for SAS Go Bonus. (Må være tjent opp i løpet av de 12 siste månedene). I tabellen under kan du se hva som gjelder for samtlige Fly Premium-nivåer fremover. Vi håper at vi snart kan ønske deg velkommen om bord igjen!
Endringene gjelder i perioden 1. mars 2021 - 28. februar 2022.
Denne ramlet inn på mail nå nettopp. Halverte krav for de forskjellige nivåene for FlyPremium:
Det er nå bra da i det minste
Har visst gått glipp av hele FlyPremium, her må det tydligvis leses opp!
Er alle disse kampanjene "targeted"? Jeg får ingen av dem.... Bruker kortet svært lite også...
Er alle disse kampanjene "targeted"? Jeg får ingen av dem.... Bruker kortet svært lite også...
Tror det, for fikk nettopp en påmeldingsmail
Er også mitt primærkort etter jeg kastet amexen for et par år siden, så går det stort sett i det SAS Premium Mastercard greiene