![]() |
|
![]() |
#1 |
Amatør
|
![]()
Nå har det seg slik at denne tiden, neste år er vi noen som ser for oss å være ombord i et av RCCLs skip på vei over Atlanteren. I den forbindelse må vi fly one - way til San Juan, USA.
Flyplassen ser ut til å ligge djævelig sentralt i San Juan, og avreise fra Oslo blir nok den 19 april for å få to dager i byen før cruisestart. Et kjapt søk på Finn.no forteller at US Airways LHR-SJU med et bytte kommer på rett over 6 000 kr og svært gode flytider. På US sine nettsider når jeg søker opp reise fra OSL anbefales man å reise via FRA med LH på første leg. Ikke noe problem å starte en reise med Lufthansa, men prisen her er problemet..12 lapper cirka one way per pers. Er litt småskeptisk til å bestille lange reiser via Finn.no, og foretrekker direkte via flyselskapet. Siden et i reisefølget ikke er så glad i å fly kunne SK direkte til EWR, og etellerannet derfra være et alternativ. SAS vil kun selge meg eco extra bilett over dammen siden jeg ikke har tenkt å bruke SAS på returreisen. Jævlig kjipt, men jeg ser poenget deres.. (likevel, kjenner noen til et triks her?) T/R hos SAS ligger på 5000, vet ikke helt om jeg skal bruke minicruisetrikset mitt tatt fra div. turer med båt over Skagerrak på en reise til statene? Å betale billig for T/R bilett og droppe returen er vel kanskje litt kjipt på reise over dammen? Men ellers, noen som har et tips til routing e.l. for billig reise en vei til San Juan? Vi kikket også litt på et cruise fra Dubai med samme avreisedato fra Oslo, flyprisene her lå på et tilsvarende nivå men flytidene med ankomst 03 på natta er ikke så særlig interessant i grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Amatør
|
![]()
AirBerlin lokker med en pris på rett over 7000 kroner for tre personer hele veien, det høres råbillig ut for den ferden! Samtidig leste jeg tidligere idag at nevnte flyselskap sliter økonomisk, og kanskje også går mot konkurs..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det er jo temmelig billig for å være enveis.. Jeg hadde ikke nølt og bestilt med engang. Litt risikoer må man ta innimellom
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sjekk ut Icelandair for enveis til New York. Fant greie priser for en tid tilbake.
![]() |
#5 |
Amatør
|
![]()
Se der ja, hadde glemt helt Islendingene. Ikke dum den prisen de kom med!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ikke bare Icelandair, som kan fly billig over dammen -
også "Iceland Express" har jeg funnet priser hos helt ned i DKK: 1.729.- for én-veis reise fra CPH til EWR. Flyvningene opereres av Astraeus, og er med B752 - (218 seter) på andre ruter brukes også B73G (148 seter). http://www.icelandexpress.com/ Sjekket noen tilfeldige datoer, og man kan også booke direkte fra OSL til EWR (via Island) - får opp priser på NOK: 2.913.- for hele veien fra OSL til EWR.
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... Last edited by Blackhawk; 15-05-2011 at 16:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Amatør
|
![]()
Takker, slik ståa er nå blir det nok Icelandair selvom det ikke er førstevalget akkurat..et tilbud fra LH ville ikke skadet nå for å si det slik. ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
Jeg reiser den andre veien med RCCL i november i år. Ikke noe problem å få rimelig billett med amerikanske selskaper på strekningen ned til SJU. Sist brukte vi US airlines. Men å få en billig direkte flyavgang med SAS var værre, inntil vi fant vayama.com. De selger enveis med SK til helt andre priser enn det du finner på SK's hjemmeside. Første transatalntiske med RCCL, ordnet reisebyrået med LH slik at ut over til andre siden av atlanteren, og hjem fra Barcelona kom på kr 4400 pp. Sist jeg var i San Juan, januar i år, fikset jeg det med 2 sett billetter, og brukte LH til PHL. Mitt neste transatlantiske vil sannsynligvis bli Norwegian mellom Oslo og Spania, når de for somlet seg til å legge ut billettene, og så har jeg American Airlines SJU - JFK til $ 149, og SK 908 til kr 2900. Skulle vel gå an å få til noe lignende den andre veien også. Jeg kjenner til 8 stk fra nord norge som har bestilt SAS mellom Spania og Norge, og de bruker Icelandair ( som selger enveisbilletter på sin egen hjemmeside) mellom Orlando Sanford - Reykjavik - Oslo, og Jet Blue mellom San Juan ( SJU ) og MCO ( Orlando Int).
Jeg har inntrykk av at man skal bestille billettene så tidlig som mulig. Og angående hotel i San Juan, så får vi Marriott til rundt $ 100 på Priceline.com. Alle gangene har det fungert hvis man velger **** og krysser av for 'resort'. Som regel ligger de cruiseskipene som er på dagsbesøk i San Juan, helt inne i sentrum, mens de som starter cruiset i San Juan går fra Pan American Pier, på den andre siden av havnebassenget. British Airways og Virgin Atlantic flyr til San Juan via Antigua, men de selger ikke noen billige enveisbilletter, og det eneste europeiske selskapet som flyr dit, er Iberia, men også dyrt. Air Berlin har lavt score på tilfredshet på long haul flights. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Amatør
|
![]()
U have PM!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian til San Juan? | ENTO | Småprat | 1 | 14-01-2018 01:33 |
Cruise inn og ut av San Juan (SJU) | peterfox | Reiseforum | 5 | 09-09-2013 17:47 |
San Juan, Puerto Rico - Shopping, aktiviteter, serverdigheter ? | Ståle | Reiseforum | 2 | 29-03-2012 14:47 |
Aftenstemning paa San Juan Island | dc-8-63 | General Aviation og sjøfly | 18 | 01-09-2006 21:04 |
OSL-SAN (San Diego USA) , noen som finner priser <20.000NOK | sail4fun | Flyforum | 12 | 06-10-2005 06:00 |