![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
En kjapp oppsummering fra Finansavisen:
Quote:
![]() |
![]() |
#2 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
e24 har ogsaa faatt med seg dette ..
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Idag har SAS Joint Venture med Lufthansa på samtliga fligher mellan Skandinavien och Tyskland.
OM SAS ansluter sig til LH/AC/UA Joint Venture sammarbete tror jag det på sikt kommer påverka samtlig Star Alliance trafik Nordamerika-CPH/OSL/ARN. Med Joint Venture ökar säkert möjligheten också för en UA linje CPH/ARN-LAX/SFO. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Sånn fra en amatørs ståsted så virker dette fornuftig, og synes det er litt rart at SAS ikke har blitt med på dette før. Om det bidrar til nye ruter vet jeg ikke, men for SAS sin del så tror jeg det vil bidra positivt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Enig med Someone! Detta verkar minst sagt intressant från flera synvinklar och omedelbart verkar det som en ganska bra idé utan att jag har fler detaljer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Slik jeg ser dette er dette først og fremst risikospredning mellom forskjellige aktører. Man sier fra seg en del av et eventuelt overskudd på egen rute, mot at man fordeler eventuelle underskudd på en rute på hele "kartellet". Slik sett kan jo de mest lønnsomme rutene subsidiere de mindre lønnsomme.
Hadde vært morsomt å vite en del av betingelsen i dette samarbeidet. Ser jo ikke for meg at f.eks SAS om de blir med, kan fyre opp transatlantiske ruter i hytt og gevær, for å se hvordan rutene går(evt underskudd blir jo delt på alle i "kartellet"). Jeg tror at dette på sikt kan føre til IC fra/til flere destinasjoner, da risikoen for å starte opp en rute ikke er like stor. Kan jo være at aktøren som ønsker å starte en ny rute må bære kostnadene for ruten i 1 år, og dersom den viser seg lønnsom i det tidsrommet, kan det komme inn i forsikringsordningen(som jeg vil kalle det). Ruten vil da være sikret mot konjuktursvingninger, vet at andre ruter subsidierer evt underskudd på den aktuelle ruten. Dette var mine 10-cents. Håper inderlig vi får vite noe mer om hvordan betingelsene i en slik Joint Venture er, men trolig er dette strengt fortrolige forretningshemmeligheter, og vi kan se langt etter slik info. Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Hm, mener å huske at da CO ble med kunne ikke Scandinavia inngå i samarbeidet pga av konkurranse (eller mangel på). Husker jeg helt feil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
|
![]()
Star-selskapene har fått antitrust-godkjennelse av både EU og amerikanske myndigheter. Det gjør dette mulig,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jag undrar vad DY tycker om detta?
Detta sammarbete lär ju göra Star till en ännu tuffare konkurrent på framtida OSL-USA rutter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ikke SAS, men BMI, Austrian og Swiss blir med i samarbeidet
Quote:
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
|
![]()
Dette er ikke helt samme sak ettersom de tre er med LH som 'sub-brands'. SAS er ikke riktig der ennå ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Denne artikkelen i ATW Online viser forøvrig at US Department of Justice (dvs. antitrustekspertene...) var rimelig skeptiske:http://atwonline.com/international-a...antial-harm-06 Last edited by TOS; 08-02-2011 at 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa og Air China med joint venture | Someone | Flyforum | 2 | 21-09-2016 05:58 |
SK og LH avslutter joint venture. Codeshare består | Dash | Flyforum | 11 | 19-05-2013 19:42 |
Virgin Australia og Singapore Airlines med joint venture | Someone | Flyforum | 0 | 07-06-2011 15:27 |
Delta og Virgin Blue med Joint-venture USA-AUS | CK | Flyforum | 1 | 09-07-2009 08:34 |
Slutt på joint venture mellom SK og LH? | MD90 | Flyforum | 15 | 12-11-2004 10:14 |