![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen som vet hvorfor norwegian ikke har denne ruten? Er det noe planer å fly denne ruten. Slik som det er nå som har jo SAS monopol på den ruten med 4 avganger daglig visst jeg ikke husker feil.
Sykt irriterende å være student å måtte betale 1200++ t/r |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
1200 t/r var vel ikke akkuratt veldig dyrt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Husk at SAS har ungdomsbilletter
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå er det bare små propellfly som SAS bruker mellom KRS og BGO. Tidligere F50, nå Dash fra Wideroe, og de har vel ca 50 seter.
Så problemet til DY er vel at deres fly er for store i forhold til etterspørselen på ruta? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er nok en rute som krever fleksibilitet og der mange er villige til å betale for det. Man hørte jo at Westlink var gode penger for SAS med rimelige fly og betalingsvillige reisende, så antar at dette ikke har forandret seg. Har selv benyttet meg av ungdomsbillett til Bergen, helt topp!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
12200,- t/rt er dyrt??!?!?
![]() ![]() ![]() ![]() Sykt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
12200,- er ganske dyrt mellom KRS og BGO, men antar at champagnen flyter fritt, og at det flys et par vide sirkler slik at man får god tid til å drikke før man lander?
![]() Men er enig i at 1200,- ikke er ekstremt dyrt, når jeg fløy på strekket så var enkelte avganger priset til rundt tre ganger dette. Da begynner vi å snakke... Last edited by LN-GBM; 09-12-2010 at 01:18. Reason: leif |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hehe, ikke misforstå. Er ikke pengene som er problemet, vil heller si det er prinsippet. Synes bare det er latterlig at man får fly KRS-OSL for 400kr t/r. Mens til BGO så må man betale 3x så mye. Dessuten så er jeg ikke så stor fan av SAS.
Uansett så er 1200 kr mye for en student visst han vil hjem for helgen når man har 6500 kr å leve for i mnd :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Som nevnt tidligere kan ungdomsbilletter være et bra alternativ for studenter. Fant avgang i morgen med retur på søndag for 461 pr vei, dvs totalt 952 inkl gebyr. Dette er vel på ingen måte en "ublu" pris for t/r Kr. Sand - Bergen på 1 dags varsel?
Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() 1200 kr. for en returbillet er på ingen måde dyrt. Du skal holde det op imod hvad kostprisen for flybilletten er og ikke hvad dit rådighedsbeløb er. Alternativt skulle BMW jo også sælge bilige studenter-modeller til de som ikke kunne betale den rigtige pris ![]() Mht. din prissammenligning, så er virkeligheden vel egentlig at det er mest latterligt at man kan flyve t/r for 400,- - uanset destination. Der er trods alt en kostpris på at flyve et fly - og i den sammenhæng er en pris på 1.200 t/r en helt ok pris på vel selv de aller korteste rute. At der så er andre billetterne der bliver solgt til under kostpris er jo bare heldigt for dem, der køber dem, men man skal ikke regne med at det er "normalprisen" - det er og bliver nogle lave lokke/rabat-priser.
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by FlyHi; 09-12-2010 at 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har fløyet SVG-TRF-CPH og retur CPH-SVG for rundt 1200 kr. Så jeg kan godt forstå at en student synes 1200 for en t/r KRS-BGO er mye sett i forhold til studentens budsjett. Men som sagt, ungdomsbilletten er verdt å sjekke ut!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
At studenter ikke har råd til å reise hjem 1 gang i måneden får ingen sympati fra meg, og tror jeg har mange med meg. Det er heller ikke meningen at de skal ha råd til det. En gang i kvartalet bør holde fint og har man så mye hjemlengsel så er det ikke meningen at det er flyselskapene som skal hjelpe til med dette
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Enig med Someone! Det är inte välfärd flygbolagen driver med utan affärer. Nu är det inte längesedan jag var student och fick vara glad om jag kom hem en gång per termin. Hade det kostat 1200:- tur och retur då hade jag varit lycklig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Noe jeg fikk svar på. Hvor jeg personlig mener at DY hadde klart å fylt ett eller to fly daglig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Virgin
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Eller så går det jo an å ta toget. 199 kroner koster det for minipris fra Kristiansand til Bergen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Flyprat fusentast
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det du sier om overgangstider med toget her er bare tull. Sjekket opp pris for NSB i morgen fra Kristiansand og hjem fra Bergen på søndag.
Med avgang Kristiansand 19:13 er du i Bergen lørdag morgen kl 06:56. Og med retur fra Bergen søndag kveld kl 22:58 er du i Kristiansand dagen etter kl 11:38. Og pris, jo 598 kr. Så å si at tog er dyrt og tar lang tid er bare tull.
![]() |
#20 | |
Flyprat fusentast
|
![]() Quote:
Sleng på 350 kroner til, så kommer du deg t/r Bergen fra Kr. Sand mye raskere ![]() Last edited by fluxie; 09-12-2010 at 18:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bonustur KRS-LYR-KRS med SAS | Fredrik Propell | TripReports | 35 | 01-07-2012 10:45 |
Da er DY igang på KRS-BGO | storg | Flyforum | 0 | 15-08-2011 09:24 |
Ny Norwegian rute. KRS-BGO | _volcom_ | Flyforum | 11 | 24-05-2011 13:01 |
SVG-KRS-CPH-BGO-SVG med WF og SK | Twin Otter | TripReports | 14 | 01-09-2010 16:25 |
KRS-BGO akkurat nå | Utflyttet | Register- og ATC-Forum | 2 | 26-02-2010 14:59 |