![]() |
|
![]() |
#1 | |||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
http://reise.aftenbladet.no/reise/article3928072.ece
Quote:
Quote:
Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Regner vel med at billetten er type "non-refundable", men jeg vet ikke hvordan KLM sin side er bygget opp og hvordan man skal bekrefte om man har lest vilkår e.l.
Det kan tenkes at det er enda et nytt tilfelle av "ja, jeg aksepterer vilkår" "men gidder ikke lese de" "fordi det er så mye tekst" e.l.
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, 367kr var veldig lite. Vanligvis har KLM/AF veldig høye skatter og avgifter, mellom 2000 og 3000kr.Nok en grunn til å holde seg borte fra Lying Blue.
Edit: Gikk inn på siden til KLM for å se litt på en bestilling til Manilla. Det kom på noe over 9000kr, med følgende delsummer: Quote:
Dette var også en billett der ene veien kunne endres mot gebyr, men den andre veien kunne ikke endres. Litt rart at de ikke har mulighet til å la folk kjøpe seg opp til en høyere klasse, men slik er det vel for å presse folk til å bestille dyre billetter. Å få en billett som kan endres begge veier, var bare 300kr ekstra. En liten pris å betale for å unngå å havne i denne situasjonen. Last edited by Dag Viking; 06-12-2010 at 23:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
...og dette er jo veldig ofte problemet når folk skal være sitt eget reisebyrå. Det blir sett på sluttsummen men ikke hva den inkluderer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er jo noe med hvilke muligheter hvermannsen har til å vurdere betingelser og bookingklasser også da. Som regel masse koder og ikke på eget språk.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Som regel kanskje, men ikke på siden til KLM. Der står ting enkelt forklart, og har man ikke skjønt det som står der, så kan man ikke norsk. Koder er ikke nevnt, og de finner man ikke hvis man ikke leter etter de.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Merkelig nok er det motsatt fra USA, hvor AF/KL har betydelig mindre skatter og avgifter enn konkurentene....paa mine 2 siste Norges turer fra Seattle har AF/KL hatt rundt USD 120 mens Star Aliance - LH/UA tar USD 420 og med samme basis pris, har gitt meg medlemskap I Flying Blue og Star Alliance medlemskapet Aamodt støv. Med jobb I Norge vaaren blir det en del pendling Seattle - Oslo og saa langt tar Star Alliance USD 300 I Star Alliance gebyr paa alle avgangene jeg har sjekket.
Quote:
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 08-12-2010 at 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er det bare jeg som synes KLM har håndtert denne saken dårlig? Ved å utøve fleksibilitet og storsinn tror jeg man i mange tilfeller kommer langt. Og kunden har faktisk betalt for flightene selv om han kansellerte de. Når det dreier seg om en misforståelse så burde det være mulig å løse dette uten at det blir en mediesak ut av det. KLM #fail
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Enda mer kritikk til KLM:
http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle3937705.ece Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Men å kreve erstattning for tort og svie er vel litt på kanten?
Quote:
Uten at jeg skal henge ut noen, så har forøvrig den samme journalisten i den siste tiden kommet med en del artikkler som har litt vel sensasjonspreg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Det jeg ser som er kritikkverdig her, er først og fremst at det ble gitt for dårlig informasjon om at "refusjon" kun innebærer at noen helt ubetydelige avgifter tilbakebetales. Når en kunde føler seg lurt, så er det vel først og fremst informasjonen som har feilet, ikke billettreglene. Jeg er vel heller ikke spesielt imponert over selskaper som behandler fuel som en skatt når man kjøper og billettpris når man refunderer, men det er en annen debatt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Synes det går ganske klart frem på KLMsidene om en flight kan endres eller kanselleres. Det står der man velger pris, ikke som liten skrift langt borte/nede.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sende kredittinfo til hotellet? | Helikopter | Reiseforum | 3 | 13-11-2011 11:24 |