![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Har litt problemer med å skjønne hva "Blue1 Premium" er ... noe tilsynelatende "nytt" som Blue1 reklamerer for på sidene side. Er det Economy Extra med loungetilgang?
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Har inntrykk av at det er Economy Extra men med lounge access på Europeiske flyruter, ellers same-same...
Men synes egentlig slikt bare er med å å rote til et allerede svært uoversiktlig tilbud i denne gruppen av flyselskap.
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 20-09-2010 at 21:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Enig - og så vidt jeg kan se selges reisene fortsatt som Economy/Economy Extra/Business ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå skjønner jeg litt mer - Blue1 har kuttet ut Economy Extra og heller satset på Blue1 Premium, som mer likner en Business Class - med tilgang til lounge og fast track. Dessuten blir det varmmat på lengre ruter. Høres ut som en god idé da de eneste som tidligere fikk fast track/lounge med Blue1 var passaserer med gullkort.
Last edited by FlightDeck; 29-09-2010 at 21:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bumper denne tråden. Skal fly Blue1 to ganger den neste uken, først OSL-HEL og et par dager senere HEL-BLQ, begge i Premium. Er spent på hva de har å tilby i Premium, noen som vet om jeg kan vente meg varm mat og evt. champagne på HEL-BLQ?
Jeg regner med at OSL-HEL tilsvarer SAS Eco Extra på intrascand, gjorde ihvertfall det sist jeg fløy dem når brandingen var Eco Extra. Forøvrig booket en natt på Hilton Helsinki Strand, håper på upgrade til executive som juksegull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
Jeg fløy med Blue1 nå i mai, på premium, mellom Oslo og Heldingfors, og mellom Helsingfors og København. For meg var serveringa ombord en total nedtur mot hva Blue1 hadde før, nå var den en vanlig SAS-eske, som de bruker i Skandinavia, med tilhørende drikke...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fly HEl - CPH i går i Premium. Ikke mye å skryte av! En liten eske med mat (og da mener jeg liten!), musserende vin (Champagene, åhh, nei det har vi ikke) og kaffe. Å kalle noe slikt Premium er en sterk overdrivelse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Forstår heller ikke hvorfor ikke alle som betaler Premium får bruke loungen.
Da jeg fløy HEL-CPH i april fikk jeg ikke tilgang til lounge. Men hadde jeg flydd til land utenfor Skandinavia i Premium kunne jeg komme inn. For en tullete ide!! Det virket ikke som det var noe mer seteavstand fremme i flyet, og maten smakte grevling. Så premium synes jeg også er noe overdrevet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fløy både nordisk og europeisk premium tidligere i ferien, kommer tilbake med erfaringene og et par bilder når jeg er hjemme igjen senere i uken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Endelig fått summet meg til å vedlegge noen bilder og mine erfaringer fra Blue1 premium nå i sommer.
Må starte med å si at jeg syns B717 maskinene deres var veldig freshe innvendig, med lysegrå skinnseter, god plass til bena og et moderne rent inntrykk. Leste i magasinet ombord at de nylig har byttet til nye seter og at det er 32" pitch i hele flyet. OSL-HEL KF674 kl. 1530: vi tre på premium fikk utdelt hver vår vannflaske da vi ble noen minutter forsinket ombord ved gaten. Vel oppe i luften mener jeg vi fikk drinkservice først, de hadde ikke champagne, men en musserende som var god. Til mat fikk vi faktisk to valg, laks eller kylling, tror ikke to valg er standard så for alt jeg vet hadde de kanskje noen måltider igjen fra flyvningen til OSL. Servert i SAS eco extra pappboks, smakte veldig godt med brie, kyllingfilet og tortellini. HEL-BLQ KF067 kl. 0845: hot towels og drinkservice først, frokostservering deretter. Hyggelig crew som det også var på OSL-HEL tre dager i forveien. Varmmaten var en veldig liten porsjon og kjedelig uten noe særlig smak, bestod av en liten omelett, poteter og spinat med noe tomatsaus i bunn. Var også litt oppskjært frukt og en drikkeyoughurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Premium Eco på Lufthansa | JELSC | Reiseforum | 7 | 24-01-2015 21:37 |
Flightradar Premium | Bizflyer | Register- og ATC-Forum | 0 | 07-04-2013 02:00 |
Milepoint premium-medlemskap | nime | Reiseforum | 4 | 09-08-2012 10:39 |
Premium Economy hos AF | Trety | Reiseforum | 15 | 06-01-2011 09:50 |
Condor Premium Economy | FlyHi | Flyforum | 16 | 13-01-2009 10:10 |