![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2010
Location: Madla
Posts: 1,148
|
![]()
Hei jeg ønsker meg mer trafikk og mer fly på Stavanger Lufthavn Sola. Jeg ønsker at Air France og British Airways skal begynne med daglige avganger fra Stavanger, til London, Manchester osv. Mens jeg ønsker at Air France kan begynne og fly til Paris,Nice,Lyon osv det hadde vært gøy og bra både for konkurranser på bilettfronten og for selskapene og kapre kunder til og fly med dem. Her er en gruppe jeg har laget på facebook som dere kan bli medlemmer av http://www.facebook.com/?ref=logo#!/...8113258&ref=ts
|
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,482
|
![]()
Jeg kan garantere deg at hverken British Airways eller Air France tar hensyn til en slik kampanje.
|
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,106
|
![]()
1. Er konkuransen og prisene fra SVG til Paris og London idag spesielt høye?
2. BA flyr omtrent bare til/fra LHR og LGW, og har ingen ruter fra Manchester lenger, bortsett fra til de to nevnte flyplasser, så BA MAN-SVG...skjer ikke 3. Det samme gjelder til en viss grad Air France, hvor mesteparten av trafikken er sentrert til Paris, så AF med SVG-NCE og LYS.....glem det 4. BA til LHR? Ikke med mindre det dukker opp noen ledige slots på LHR, og skulle det gjøre det er det andre ruter enn SVG som står først i køen 5. AF til Paris, det mest sannsynlige av de, men det virker som om de foretrekker å la KLM fly for dem til SVG 6. Flyselskaper starter ikke nye ruter basert på om det er gøy eller bra for konkuransen, men det som gjør at de kan tjene mest mulig penger på sette inn tilgjenglig kapasitet og ressurser på en ny rute......så gi meg noen gode grunner hvorfor denne kapasiteten bør brukes på SVG i forhold til andre byer som mangler AF eller BA, eller hvorfor de ikke bør brukes til vekst på eksisterende lønnsomme ruter? |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Selvom jeg mener jeg fortjener 40 millioner inn på konto er det ikke dermed sagt at det skjer..
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
1. Slots på LHR er veldig vanskelig å få, så siden det allerede også finnes to selskaper som fly mellom SVG og London gidder neppe BA å prioritere en slik rute.
2. AirFrance har ikke ruter til Lyon og NCE fra OSL engang, hvordan i all verden forventer du at de skal fly de fra SVG? 3. AirFrance eier KLM, hvorfor skal de gå i konkuranse med seg selv ved å fly til SVG? En CDG rute vil stjele masse pax fra AMS-ruta. |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2010
Posts: 584
|
![]()
Etter å ha lest innleggene her så vil jeg si at enten LHR-SVG med BA eller CDG-SVG med AF er de sannsynlige rutene som ville ha kommet til SVG dersom de kommer dit noen gang. Alle andre ruter er usannsynlige.
LHR-SVG ville ha vært bra for både BA og oljenæringen i Stavanger siden Oneworld ikke er representert i Stavanger. MEn så var det det med slots i LHR og hvor vanskelig det er å få det. Jeg ville ha sagt at det er noe sannsynlig om BA noen sinne starter opp en rute til SVG. Det kunne ha vært en fordel i konkurranse med SK og DY. CDG-SVG med AF kunne ha gått veldig bra 1-2 ganger til dagen siden med AF ville man og kunne komme lett ut i verden og noe som er bra for oljebransjen i oljebyen. Dessuten la DY ned sin Paris (og Praha) rute som gikk 2 ganger i uke i august til Orly, noe som er ufattelig siden ryktene ville ha det til at næringslivet ikke ville betale noe penger til DY i forhold til hva næringslivet i Bergen gjør. Så dette burde vel åpne for AF. DEt nevnes og i tidligere innlegg om at AF ikke ønsker å ødelegge for KL. Men det kan nevnes at AF og KL flyr til samme destinasjoner flere mellomstore og mindre steder i Europa som for eksempel MRS, Newcastle, Toulouse, Bremen osv. Så man skal ikke utelukke om AF kommer til SVG og en gang i fremtiden med en av sine datterselskaper. Dessuten hadde det vært kjekt med mer konkurranse i SVG. Ihvertfal KL, LH og noen ganger AirBaltic har fulle fly på avgangene sine mens SK ikke har så fulle fly til CPH. |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,106
|
![]() Quote:
Dessuten er traffikken til AF og BA lagt opp som typiske nettverkselskaper hvor mye av trafikken er feed og man da bør minimum ha 2 daglige avganger for at dette skal bli effektivt nok og man skal slippe å sitte i mange timer i LHR/CDG og vente på videreforbindelsen.....for må man det vil de fleste velge en annen rute Last edited by Someone; 16-09-2010 at 12:47. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,166
|
![]()
Som de fleste andre skriver i tråden her. Hvis en av de nevnte skulle være aktuelle så tror jeg BA kommer først. En direkteflight i tidsrommet 1300-1700 (på hverdag) hadde kanskje vært noe....
AF tror jeg ikke på pga. linken til KL. Som tidligere nevnt. Masse passasjerer som reiser til CDG via AMS med KL. Selv om jeg vet om mange som reiser ut til bl.a Afrika og Karibien via Paris som gjerne kunne tenke seg en mindre mellomlanding i Europa. |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Jeg tror alle rutene er usannsynlige. Men startet ikke BA enn rute fra GOT? Da burde kanskej SVG gå også. Problemet er vel slots på LHR.
|
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
|
![]()
Jeg ønsker meg direkterute til Dubai. Men, som AF og BA til SVG, så skjer nok ikke dette.
|
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Selv om det ene og alene ikke er avgjørende, så er Göteborg ca 4 ganger så stort som Stavanger i innbyggertall. (Jada jada, Stavanger har Sandnes og alt det der, Göteborg har sine rundtliggende byer også..)
|
![]() |
![]() |
#12 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
|
![]()
Jeg ønsker meg Widerøe mellom Workinnmarka og Universitetet i Tromsø. Tror dere de vil det? Det er faktisk trafikkgrunnlag. Jeg og TOS kan fylle opp to av fire seter i f.eks en Cessna.... Hver morgen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Hehe, Polaris! Du får høre med Northern Express. Eller var det Norwegian Express?
![]() Jeg har tro på at BA kunne ha etablert seg på SVG om en av de som flyr til London nå hadde trukket seg ut, da BA kunne ha stjålet en del transferpax fra KLM. Men AF, nei.. De kommer aldri til SVG. Ikke så lenge KLM flyr dit. |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Og så lenge både vi og nederlenderne har åljå, så vil nok ikke KLM forsvinne..
|
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,166
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]() Quote:
Jeg tror mange velger KLM fremfor Air France, selv om de er samme selskap. KLM forsvinner aldri, da skal noe merkelig skje.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2010
Location: Madla
Posts: 1,148
|
![]()
Da er det bare en ting og gjøre. Og det er og starte mitt eget flyselskap og lage ruter dertil
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,421
|
![]() Quote:
![]() Det er nok andre destinasjoner som kommer på SVGs rutekart ført BA til LHR og AF til CDG
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net |
|
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2010
Location: Madla
Posts: 1,148
|
![]()
som hvilke andre ruter da? vil bare vite hva og hvilke selskap
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
British Airways/Sun-Air vurderer Helsinki-Bergen/Stavanger | FlightDeck | Flyforum | 6 | 19-01-2011 18:51 |
SUN AIR/British Airways/Krohn Air på BGO | N-3PB | Bilder & foto | 6 | 14-03-2010 12:15 |
Air France og Delta Air Lines ønsker joint.venture over dammen | CK | Flyforum | 17 | 25-10-2007 15:42 |
KLM/Air France ønsker å kjøpe Alitalia | Falcon | Flyforum | 2 | 24-11-2006 15:40 |
British Airways vs Air France | EB | Flyforum | 5 | 17-04-2006 20:49 |