Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 16-09-2010, 09:58   #1
FlyboyKarsten
ScanFlyer Gold

FlyboyKarsten's Avatar

OBB 19 Ønsker meg Air France og British Airways til Stavanger

Hei jeg ønsker meg mer trafikk og mer fly på Stavanger Lufthavn Sola. Jeg ønsker at Air France og British Airways skal begynne med daglige avganger fra Stavanger, til London, Manchester osv. Mens jeg ønsker at Air France kan begynne og fly til Paris,Nice,Lyon osv det hadde vært gøy og bra både for konkurranser på bilettfronten og for selskapene og kapre kunder til og fly med dem. Her er en gruppe jeg har laget på facebook som dere kan bli medlemmer av http://www.facebook.com/?ref=logo#!/...8113258&ref=ts
FlyboyKarsten is offline  
Old 16-09-2010, 10:08   #2
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Default Re: Ønsker meg Air France og British Airways til Stavanger

Jeg kan garantere deg at hverken British Airways eller Air France tar hensyn til en slik kampanje.
Old 16-09-2010, 10:17   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

1. Er konkuransen og prisene fra SVG til Paris og London idag spesielt høye?
2. BA flyr omtrent bare til/fra LHR og LGW, og har ingen ruter fra Manchester lenger, bortsett fra til de to nevnte flyplasser, så BA MAN-SVG...skjer ikke
3. Det samme gjelder til en viss grad Air France, hvor mesteparten av trafikken er sentrert til Paris, så AF med SVG-NCE og LYS.....glem det
4. BA til LHR? Ikke med mindre det dukker opp noen ledige slots på LHR, og skulle det gjøre det er det andre ruter enn SVG som står først i køen
5. AF til Paris, det mest sannsynlige av de, men det virker som om de foretrekker å la KLM fly for dem til SVG
6. Flyselskaper starter ikke nye ruter basert på om det er gøy eller bra for konkuransen, men det som gjør at de kan tjene mest mulig penger på sette inn tilgjenglig kapasitet og ressurser på en ny rute......så gi meg noen gode grunner hvorfor denne kapasiteten bør brukes på SVG i forhold til andre byer som mangler AF eller BA, eller hvorfor de ikke bør brukes til vekst på eksisterende lønnsomme ruter?
Old 16-09-2010, 10:23   #4
Thomas
ScanFlyer Rusty

Selvom jeg mener jeg fortjener 40 millioner inn på konto er det ikke dermed sagt at det skjer..
Old 16-09-2010, 10:33   #5
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

1. Slots på LHR er veldig vanskelig å få, så siden det allerede også finnes to selskaper som fly mellom SVG og London gidder neppe BA å prioritere en slik rute.

2. AirFrance har ikke ruter til Lyon og NCE fra OSL engang, hvordan i all verden forventer du at de skal fly de fra SVG?

3. AirFrance eier KLM, hvorfor skal de gå i konkuranse med seg selv ved å fly til SVG? En CDG rute vil stjele masse pax fra AMS-ruta.
Boeing_fan is offline  
Old 16-09-2010, 12:30   #6
barca
ScanFlyer Silver

Etter å ha lest innleggene her så vil jeg si at enten LHR-SVG med BA eller CDG-SVG med AF er de sannsynlige rutene som ville ha kommet til SVG dersom de kommer dit noen gang. Alle andre ruter er usannsynlige.

LHR-SVG ville ha vært bra for både BA og oljenæringen i Stavanger siden Oneworld ikke er representert i Stavanger. MEn så var det det med slots i LHR og hvor vanskelig det er å få det. Jeg ville ha sagt at det er noe sannsynlig om BA noen sinne starter opp en rute til SVG. Det kunne ha vært en fordel i konkurranse med SK og DY.

CDG-SVG med AF kunne ha gått veldig bra 1-2 ganger til dagen siden med AF ville man og kunne komme lett ut i verden og noe som er bra for oljebransjen i oljebyen. Dessuten la DY ned sin Paris (og Praha) rute som gikk 2 ganger i uke i august til Orly, noe som er ufattelig siden ryktene ville ha det til at næringslivet ikke ville betale noe penger til DY i forhold til hva næringslivet i Bergen gjør. Så dette burde vel åpne for AF. DEt nevnes og i tidligere innlegg om at AF ikke ønsker å ødelegge for KL. Men det kan nevnes at AF og KL flyr til samme destinasjoner flere mellomstore og mindre steder i Europa som for eksempel MRS, Newcastle, Toulouse, Bremen osv. Så man skal ikke utelukke om AF kommer til SVG og en gang i fremtiden med en av sine datterselskaper.

Dessuten hadde det vært kjekt med mer konkurranse i SVG. Ihvertfal KL, LH og noen ganger AirBaltic har fulle fly på avgangene sine mens SK ikke har så fulle fly til CPH.
barca is offline  
Old 16-09-2010, 12:32   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by barca View Post
Dessuten la DY ned sin Paris (og Praha) rute som gikk 2 ganger i uke i august til Orly, noe som er ufattelig siden ryktene ville ha det til at næringslivet ikke ville betale noe penger til DY i forhold til hva næringslivet i Bergen gjør. Så dette burde vel åpne for AF.
Hva er ufattelig med det? For min del så sier det noe om markedspotensiale til en rute når heller ikke DY klarer å få Stavanger-Paris til å funke

Dessuten er traffikken til AF og BA lagt opp som typiske nettverkselskaper hvor mye av trafikken er feed og man da bør minimum ha 2 daglige avganger for at dette skal bli effektivt nok og man skal slippe å sitte i mange timer i LHR/CDG og vente på videreforbindelsen.....for må man det vil de fleste velge en annen rute

Last edited by Someone; 16-09-2010 at 12:47.
Someone is offline  
Old 16-09-2010, 12:44   #8
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Som de fleste andre skriver i tråden her. Hvis en av de nevnte skulle være aktuelle så tror jeg BA kommer først. En direkteflight i tidsrommet 1300-1700 (på hverdag) hadde kanskje vært noe....

AF tror jeg ikke på pga. linken til KL. Som tidligere nevnt. Masse passasjerer som reiser til CDG via AMS med KL. Selv om jeg vet om mange som reiser ut til bl.a Afrika og Karibien via Paris som gjerne kunne tenke seg en mindre mellomlanding i Europa.
Twin Otter is offline  
Old 16-09-2010, 12:47   #9
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

Jeg tror alle rutene er usannsynlige. Men startet ikke BA enn rute fra GOT? Da burde kanskej SVG gå også. Problemet er vel slots på LHR.
Boeing_fan is offline  
Old 16-09-2010, 13:01   #10
Egenes
ScanFlyer Gold

Jeg ønsker meg direkterute til Dubai. Men, som AF og BA til SVG, så skjer nok ikke dette.
Egenes is offline  
Old 16-09-2010, 13:39   #11
Jens W
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Boeing_fan View Post
Jeg tror alle rutene er usannsynlige. Men startet ikke BA enn rute fra GOT? Da burde kanskej SVG gå også. Problemet er vel slots på LHR.
Selv om det ene og alene ikke er avgjørende, så er Göteborg ca 4 ganger så stort som Stavanger i innbyggertall. (Jada jada, Stavanger har Sandnes og alt det der, Göteborg har sine rundtliggende byer også..)
Jens W is offline  
Old 16-09-2010, 13:44   #12
Polaris
Free Luigi

Jeg ønsker meg Widerøe mellom Workinnmarka og Universitetet i Tromsø. Tror dere de vil det? Det er faktisk trafikkgrunnlag. Jeg og TOS kan fylle opp to av fire seter i f.eks en Cessna.... Hver morgen
Polaris is offline  
Old 16-09-2010, 13:50   #13
Glenn
ScanFlyer Molded

Hehe, Polaris! Du får høre med Northern Express. Eller var det Norwegian Express?

Jeg har tro på at BA kunne ha etablert seg på SVG om en av de som flyr til London nå hadde trukket seg ut, da BA kunne ha stjålet en del transferpax fra KLM.
Men AF, nei.. De kommer aldri til SVG. Ikke så lenge KLM flyr dit.
Glenn is offline  
Old 16-09-2010, 13:55   #14
Jens W
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Glenn View Post
Men AF, nei.. De kommer aldri til SVG. Ikke så lenge KLM flyr dit.
Og så lenge både vi og nederlenderne har åljå, så vil nok ikke KLM forsvinne..
Jens W is offline  
Old 16-09-2010, 13:57   #15
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Jeg ønsker meg Widerøe mellom Workinnmarka og Universitetet i Tromsø. Tror dere de vil det? Det er faktisk trafikkgrunnlag. Jeg og TOS kan fylle opp to av fire seter i f.eks en Cessna.... Hver morgen
Jeg har laget en egen drømmetråd om nye flyruter! Så kan vi diskutere passasjergrunnlag i Stavanger og andre steder videre i denne tråden.
Twin Otter is offline  
Old 16-09-2010, 13:58   #16
Glenn
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Cedlind View Post
Og så lenge både vi og nederlenderne har åljå, så vil nok ikke KLM forsvinne..
Akkurat. KLM har stor suksess i Norge, og vi nordmenn er for glade i KLM.
Jeg tror mange velger KLM fremfor Air France, selv om de er samme selskap.

KLM forsvinner aldri, da skal noe merkelig skje..
Glenn is offline  
Old 16-09-2010, 14:12   #17
IL-2
ScanFlyer Gold

IL-2's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Jeg er også med på den, så da er vi allerede oppe i 75% belegg
IL-2 is offline  
Old 16-09-2010, 14:16   #18
FlyboyKarsten
ScanFlyer Gold

FlyboyKarsten's Avatar

Da er det bare en ting og gjøre. Og det er og starte mitt eget flyselskap og lage ruter dertil
FlyboyKarsten is offline  
Old 16-09-2010, 14:38   #19
Roxman
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by FlyboyKarsten View Post
Da er det bare en ting og gjøre. Og det er og starte mitt eget flyselskap og lage ruter dertil
For å innse hva andre selskaper har gjort, at det ikke finnes grunnlag
Det er nok andre destinasjoner som kommer på SVGs rutekart ført BA til LHR og AF til CDG
Old 16-09-2010, 14:59   #20
FlyboyKarsten
ScanFlyer Gold

FlyboyKarsten's Avatar

som hvilke andre ruter da? vil bare vite hva og hvilke selskap
FlyboyKarsten is offline  
Closed Thread

Posting Rules