![]() |
|
![]() |
#1 | |
Newcomer
Join Date: May 2010
Posts: 48
|
![]() Quote:
Last edited by Discus; 27-08-2010 at 17:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
|
![]()
Ikke så veldig lenge siden AirFrance gjorde det samme.
De fleste selskpene har jo ferdig innspilt meldinger av alle slag på de språk som snakkes hvor man flyr. Og da er det sikkert fort gjort å trykke feil. Selv om man helt klart burde dobbeltsjekke hvilken mld man aktiviserer. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,390
|
![]()
Off, det er ikke noe gøy. Folk rakk vel nesten å gjøre i buksa før kontrabeskjeden kom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2009
Location: BGO
Posts: 441
|
![]()
Det hele må jo være en tabbe, som piloten neppe er stolt av. Men man må vel nesten forvente at sånt skjer i ny og ne. Er tross alt mennesker de og. Syns synd på piloten. Hadde selv vært Livredd å håpet på at kaptein sullenberger var ombord som vikar eller noe
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
|
![]()
Kan noen med 747 peil fortelle meg hvor 747-piloter har en knapp for diverse nødmeldinger over PA-systemet? Hva slags knapp er den så nært? Har 737'er noe slikt?
EDIT: Har også inntrykket av at det for det meste er CC som styrer slikt no (etter et par WF-reiser...). Derav nysgjerrighet, aldri hørt om at pilotene styrer slike forhåndsinnspilte greier fra cockpit. Last edited by Polaris; 27-08-2010 at 21:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
|
![]()
Etter hva jeg har forstått, så styres ferdig innspillte PA meldinger av cabin crew.
Noen maskiner kjører eldre kassettsystemer... mens f.eks nyerere Airbus har en touchscreen rett ved hoveddøra (til venstre over jumpseats) denne skjermen styrer det meste i kabinen inkl PA meldinger av alle slag på alle språk. Så jeg vil tro at det er et medlem av kabinen som har "driti på draget" Hvis det er noen som vet bedre, er det bare å korrigere. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
Norwegians maskiner i 8JP serien har også dette systemet, er del av IFE systemet og kontrollpanelet befinner seg som du sier til venstre over jumpseats. Forøvrig et veldig bra system som forenkler hverdagen ![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Så det systemet inneholder også emergency-info man kan spille av?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
'Min største tabbe' | LN-MOW | Småprat | 4 | 21-02-2016 23:09 |
Dobbel tabbe.. | Thomas | Flyforum | 26 | 04-11-2006 22:41 |
Aldri så liten tabbe fra Widerøe | Andrev | Flyforum | 1 | 03-03-2006 22:01 |
Tabbe! | Dag Viking | Flyforum | 10 | 26-11-2005 19:31 |
Kostbar SAS-tabbe | EB | Flyforum | 14 | 01-11-2005 12:42 |