![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er det noen som vet hva som skjedde på Sola i dag; Atlantic Airways kom inn sørfra, og avbrøt landingen (fikk bilde-dokumentert det)... Etter litt tid kom den tilbake, jeg fotograferte den og trodde den landet. Kjørte så fra bane 18 mot plattformen, og da så jeg en liten 4-motors sak som steg opp mot skyene, og lurte på om det var samme maskin, eller en charter fra samme selskap. Da jeg ankom plattformen var alle utrykningsbiler og buss stilt opp forskjellige steder langs rullebanen med blålys varsellamper tent. Ved porten stor den en hel liten gjeng med mennesker og tittet mot et fly som landet. Det var samme maskin igjen, altså tredje forsøk på landing. Da den landet ble den stående noen sekunder på rullebanen, før den putrert avgårde mot terminal, i et merkelig lavt og rykket tempo. Etterpå dro alle utrykningskjøretøy tilbake til stallen, og flyet forsvant bak mot utenlandsterminalen. Jeg så ikke at maskinen tok av igjen heller - så et eller annet må nok ha vært galt...
hei å hå H
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
http://www.aftenbladet.no/lokalt/sol..._paa_Sola.html
Quote:
Mvh Per-Kristian Jensen Last edited by gustavf; 23-08-2010 at 19:22. Reason: Ingress |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det var en Atlantic Airways så hadde problemer med nesehjulene. http://www.aftenbladet.no/lokalt/sol..._paa_Sola.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyspotter på SVG
|
![]()
Jeg lurte på hva som hendte, ja. Jeg så den flere ganger når jeg syklet hjem fra skolen ( mellom Hana og Austrått). Den kom igjen og igjen med alle hjul ute.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]()
De fikk feilindikasjon på lysene for understell, avbrøt innflygingen og la seg i holding over Sandnes, gjorde så en flyby på 36 så tårnet kunne verifisere om understellet var nede, før de så gjorde en visual right circuit og landet trygt på bane 36.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
hei å hå H
![]() |
![]() |
#7 |
Canonskytter
|
![]()
OY-RCB ble nå akkurat pushet ut fra SAS hangaren her på Sola. Var inne kanskje en time eller slikt så det var sikkert bare en bryter eller noe i den duren.
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|