![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har med tiden blitt ganske så hekta på å lese TripReports, i grunn ganske moro å lese og se hvordan andre reiser, og hva andre opplever. Så jeg prøver meg på en TR selv, og håper på det beste.
Rute: OSL - CPH Fly: SAS Airbus A321 Har lenge tenkt på å ta en tur til Københavns Lufthavn Kastrup for litt flyspotting og fotografering av annet rart, så onsdag var det endelig duket for tur. Valget falt på SAS' avgang onsdag 4. august 09.15 fra OSL, SK455, med A321. Nå har jeg bare fløyet med smågriser hos SAS, så det var trivelig å prøve noe nytt. Det er også 5 år siden sist jeg fløy i en Airbus. Innsjekk ble gjort på mobilen dagen før, og sete 25F ble valgt. Kom meg heldigvis trygt til Gardermoen denne dagen også, dog litt forsinket grunnet kjøring på Hovedbanen og ikke gjennom Romeriksporten som normalt. Security tok meg etpar minutter denne morgenen. Vel framme ved gate 40 ser jeg det er OY-KBH "Sulke Viking" som skal frakte meg til København, og jeg rakk så vidt og blunke før det var tid for boarding ![]() ![]() Jeg skaffet meg en avis før boarding, og ombord ble jeg møtt av et vennlig og hyggelig crew. Hyggelig å få et smil tidlig om morgenen. Det er dessverre ikke alle som klarer dette. Pushback 09:10, 5 minutter før tid. Boarding var selvfølgelig completed og flyet var knapt halvfullt. Fikk hele rad 25 for meg selv! ![]() Ved siden av oss stod LN-RRU, som jeg tror skulle til Las Palmas. ![]() Den "velkjente" knyttnevetesten bestod akkurat ikke. Det ble litt trangt. Kanskje fordi jeg satt rett bak en nødutgang? ![]() Safety first! En proff sikkerhetsfilm ble vist på flyets skjermer under taxing. ![]() Det ble takeoff fra 19L, og plutselig la vi OSL bak oss. Litt over en måned siden jeg sist var ute og fløy, da med Cimber Sterling fra OSL til Aalborg. Vel oppe i luften blir vi nok en gang ønsket velkommen ombord, og serveringen begynner. ![]() Jeg ble servert, eh, kjøpte frokost. Denne menyen til 60 NOK inkluderte brødmat med ost, frukt, juice, kaffe/te og et svensk melkeprodukt. Polarbrødet med ost smakte veldig godt! Det gjorde for øvrig resten av frokosten også. Det er ikke akkurat en meny å bli særlig mett på, men greit nok. Frokosten ble hvert fall mer enn bare godkjent. Jeg mener en liten matbit kunne vært inklusiv hos SAS; men da mengden og vare varierer (flight til flight, selskap til selskap) kan man av og til konkludere med at det er like greit med BOB. ![]() Trivelig ombord, god utsikt og flott vær. En veldig bra start på dagen! ![]() Etter hvert ble det tid for nedstigning til CPH, selvom jeg gjerne kunne vært litt lengre i luften. ![]() Nøytral landing over Kystvejen, og vi var ved gate på Terminal 2 kl. 10:10, ca. 15 minutter før rute. Bra! Ergo fikk jeg noen minutter ekstra til flyspotting. Og selvfølgelig var det dejlig at komme tilbage til Danmark, København og flot vejr! ![]() En ganske så nøytral og kort flight, men kort oppsummert: - Hyggelig crew. - Grei frokost, bra valg av bakervare. - Fint flyvær. - Trivelig og ny flymaskin. Neste planlagte flygning er i september, da fra Stuttgart til Oslo via København. Håper denne lille TR i det hele tatt var leselig, så kommer jeg tilbake en annen gang! ![]() Last edited by Hermann SF; 06-08-2010 at 12:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
En bra og passe detaljert TR for en slik tur. Et viktig bidrag til totalbildet her inne.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for en flott rapport
![]() Gøy å se at så mange forumister engasjerer seg i rapportskriving. Håper også vi får en oppdatering fra returflygningen din !
![]() |
#4 |
Amatør
|
![]()
Sitat: Jeg skaffet meg en avis før boarding, og ombord ble jeg møtt av et vennlig og hyggelig crew. Hyggelig å få et smil tidlig om morgenen. Det er dessverre ikke alle som klarer dette.
Det er jo dèt servicepersonale får betalt for! :-) Flott TR! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
He he, bare kom med trip-reporten fra skinnegangen i samme -
bare morsomt det! Og ellers vil jeg sterkt anbefale deg å prøve X2000 her i Sverige, dersom du ikke allerede har gjort det. Nå og da er det i tillegg også meget gode tilbud på plasser i 1.klasse ombord på X2000, og da kan man kjøpe til tre-retters måltid ganske så billig (som blir servert på plassen man sitter). Fin og grei t/r med SK til CPH ja, A321 er min favoritt - bare så synd man ikke ser A319 oftere på samme rute.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
SAS er en gjeng med skrullinger. De kjoper inn store A321 fly, og flyr dem halvfulle. Kjopte ikke SAS A321 for aa fly dem paa hovedstadstriangelen? De klarer jo ikke engang fylle flyene mellom deres to storste huber, OSL og CHP. Saa hvorfor holdt ikke A319 eller B738? For noen tullinger som vi skattebetalerne tvinges til aa subsdisere.
Back on topic: Fin TR, veldig hyggelig med mange bilder ![]() Last edited by Boeing_fan; 07-08-2010 at 14:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fin TR.
Tåpelig kommentar fra Boeing_fan om at SAS flyr halvfulle A321 i en tid hvor det meldes om rekordhøy fyllingsgrad. Aner du noe om flyet f.eks. var fullt opp til OSL?
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Uansett så er dette veldig off topic. har ikke tenkt til å diskutere det i denne tråden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Canada med one-time flight på YUL-CPH i Sept 19 | EBGflyer | Flyforum | 1 | 30-10-2018 10:53 |
OSL-SVG-CPH-ARN-OSL, min siste tur med SAS MD-80 | TigerBlack | TripReports | 4 | 02-11-2013 17:32 |
OSL, ARN, MXP, CPH og in-flight moments | Halvorsn | Bilder & foto | 8 | 07-08-2013 00:53 |
OSL-CPH-POZ-MUC-OSL-CPH-VNO-CPH-OSL (2011) | SeatBelt | TripReports | 27 | 01-11-2011 20:46 |
SK455 OSL-CPH 14/5 | mikro | Register- og ATC-Forum | 2 | 14-05-2009 06:08 |