![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2006
Posts: 187
|
![]()
http://www.cisionwire.se/sas/fler-av...an-kalmar28915
Smart drag av SAS. Kommer säkert kunna använda detta på fler destinationer inrikes och vem vet, kanske på nya! En storlek på SAS inrikesflotta i Sverige som har saknats. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,618
|
![]()
Jeg visste ikke engang at Blue1 hadde ATR72 ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,481
|
![]()
Det var en surprise för mig också......LUDDE!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2006
Posts: 187
|
![]()
http://www.svenskaflygbolag.com/
Tror att svaret finns här på var ATR kommer ifrån och ska även användas på nyöppning av Oulu för Blue1 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Golden Air som opererer dem på vegne av Blue1 ser det ut til. Fra Google...får ikke linken til å fungere:
Golden Air of Sweden orders two new ATR 72-500s 20 Jul 2010 ... increase Golden Air's ATR 72-500 fleet to five. These two new aircraft will fly in the colours of Blue1, a regional airline and SAS ... http://www.aeronautica.alenia.it/......onewATR72-500s. aspx - Cached |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
En spennende og uventet satsning!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,618
|
![]()
Kanskje KF tar ARN/Sverige og WF CPH/DK? Det kunne vært en fornuftig deling ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,392
|
![]()
Hva sier fagforeningen i SAS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 238
|
![]()
forstår ikke helt hvorfor de ikke bare endrer navn fra Blue1 til SAS. Burde vært gjort for lenge siden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2010
Posts: 81
|
![]()
Länken du skickade fungerar inte. Men en kul satsning!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,618
|
![]()
Linken er riktig, men det er nok et serverproblem ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
http://www.deagel.com/news/Golden-Ai...000007643.aspx
Så lenge Blue1 må lease fly/crew(?) fra Golden Air for å klare en slik produksjon, ser jeg ikke for meg at det blir en varig løsning. Ser ikke helt logikken i at blue1/SAS skal leie inn andre selskaper så lenge produksjon med turboprop kan gjøres av et annet selskap i konsernet...ja, WF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2005
Posts: 317
|
![]()
Høsten 2007 la SAS ned sin Q400 produksjon i Sverige. De sa til sine ansatte at dette skulle gjenoppstå med andre fly. Nå ser vi i hvilken form. 70 arbeidsplasser (cockpit) til gitt bort. Hurra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: KRS
Posts: 911
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Tvilsomt. Da får man ingen stordrftsfordeler og det passer ikke helt inn i Core SAS. Men man vet aldri hva blåruss kan regne seg frem til er mest lønnsomt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Ser ikke ut til at Blue1 har egne flightnumre på denne ruten. Poenget er vel at SAS ønsker flere frekvenser, men mindre fly, på ruten samtidig som de ikke har egnet materiell selv. Så blir det selvsagt enklere å leie inn tjenester fra et selskap som SAS-konsernet, ved Blue1, allerede har avtale med. Det er kommersielt mer interessant og enklere å operere ruten under Blue1-navnet, ettersom Golden Air allerede flyr flere ruter - med de samme Blue1-lakkerte flyene - for Blue1.
I praksis handler altså dette om at SAS leier inn flytjenester på wet-lease-basis - ikke at Blue1 skal fly svensk innenriks. Quote:
Last edited by FlightDeck; 03-08-2010 at 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
Hadde SAS kommet lenger i arbeidet med å flåte- og personellutnyttelse, hadde SAS operert denne ruten med CRJ 900. Når det ikke er tilfellet, er det selvfølgelig mer naturlig å leie inn et svensk selskap, som man allerede har avtale med, enn å involvere Widerøe. Golden Air flyr allerede Stockholm-Åbo/Turku, Stockholm-Tammerfors/Tampere, Stockholm-Vaasa, Stockholm- Uleåborg/Oulu, Helsinki-Kuopio og Helsinki-Vaasa for Blue1. Riktignok flyr også Blue1 med eget materiell på flere av disse rutene. Last edited by FlightDeck; 03-08-2010 at 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Det ser ut til at de opererer ARN-KLR helt uavhengig av SAS, med KF nummer. Det ser ut til at det nå blir 3 avganger med KF og en med SK. I hvert fall på ukedager. KF rutene selges også på sas.no/se med KF nummer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NextJet med B737-300 på svensk inrikes - ble til BAe 146 | Mikey | Flyforum | 10 | 03-01-2018 21:27 |
A320 på svensk inrikes från 26 Okt | Ryan | Flyforum | 2 | 15-10-2014 16:21 |
SAS åpner fast track - Inrikes ARLANDA | Stromoren | Småprat | 0 | 29-08-2014 08:10 |
Jet Time på SAS inrikes | Stromoren | Småprat | 24 | 22-11-2013 00:48 |
Vätskeregler på Norsk inrikes | sarpingen87 | Flyforum | 11 | 23-01-2009 08:09 |