![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]()
Ser ut til å være rimelig rutinemessige forhandlinger der den ene brukes opp mot den andre.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
BU brente seg skikkelig i spillet om TRF for endel år siden men markedet og flybransjen har endret seg mye siden den gang. SAS fikk heller ikke suksess på sine middelhavsdestinasjoner så jeg tviler egentlig på at DY ønsker og etablere seg der nede. Som Skånvik sier, TRF kan være et alternativ hvis det skjærer seg på RYG.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
Ja, men sammtidig har TRF fordelen at det ligger lengere fra OSL, slik at det kanskje stjeler færre kunder fra OSL rutene til DY, og sammtidig kan fange fler kunder nedover sørlandskysten?
Jeg vet om mange som bor i området rundt Moss som faktisk foretrekker OSL pga at utvalget av flyruter er så mye større, uten at reiseveien er plagsomt lang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Samtidig som flyselskapene forhandler etter gode betingelser, taper Rygge store penger. Torp er i pluss.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,935
|
![]()
Ikke smart av Rygge å selge seg billig til Ryanair og gi de et konkurransefortrinn ovenfor Norwegian.
Flytter Norwegian sitter Rygge kun igjen med en vanskelig og humørsyk kunde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2005
Posts: 1,128
|
![]()
Sagt med andre ord så nærmer det seg slutten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() Quote:
Dette er dessverre starten på kannibaliseringen mellom Torp og Rygge, og Rygge blør mest.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
DY krever sikkert samme betingelser som Ryanair på Torp også. Og med et etterhvert godt innarbeidet grunnlag på Rygge, så tror jeg ikke DY er selskapet som bytter flyplass bare pga. betingelsene i avtalen med flyplassen. Gjør de det ver det fordi de ikke er fornøyde med egen utvikling på Rygge. Og hvis de starter opp på Torp gjør de det i et kanskje enda mer konkurranseutsatt marked enn på Rygge.
Tror nok DY blir på Rygge og at Rygge vil strekke seg langt. Rygge har jo etterhvert blitt et reelt alternativ til OSL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: Höllviken/ESMS
Posts: 306
|
![]()
Om BK bara hade hållt vad han lovat hade detta aldrig varit ett problem. Varför kan han inte starta upp CPH från RYG, eller någon annan hub (AMS)
Nä DY får skylla sig själva för utvecklingen på Rygge, gör om - gör rätt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
DY fikk også gode betingelser i oppstarten. De skal visstnok også hatt en klausul om at ingen andre lavprisselskaper skulle få lov til å etablerer seg på Rygge det første året etter DY sin oppstart slik at DY skulle få slå skikkelig rot først.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian starter RYG-ALC og RYG-AGP | Trdfly | Flyforum | 14 | 16-07-2012 06:02 |
Frekvenser OSL, TRF, RYG | flytoget | Register- og ATC-Forum | 1 | 26-06-2011 16:26 |
Spotteralert TRF og RYG 02Nov10 (Tupolev 204C) | svetho | Flyforum | 10 | 04-11-2010 18:18 |
DK9732 TRF-RYG | sail4fun | Register- og ATC-Forum | 7 | 21-06-2009 23:17 |
Innenriks: RYG større enn TRF | RSL | Flyforum | 6 | 17-02-2009 17:14 |