![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Heisann.
Har noen spørsmål jeg håper dere kan svare på. Tar utgangspunkt i OSL, siden den er størst. Har forhørt meg med flere og det spriker godt i tid hva de syntes er en grei ventetid. Derfor prøver jeg meg her siden mange av dere er frequent flyers og har som regel ganske klare meninger. På forhånd takk. 1. Hva er akseptabel ventetid for innsjekk/bagdrop. 2. Hva er akseptabel ventetid for sikkerhetskontroll. 3. Hva er akseptabel ventetid for utlevering av bagasje.
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
1: 10min / 5min (er det snakk om bagdrop bor dette gaa langt raskere enn innsjekk) 2: 10 minutter 3: 15 minutter Har naa til naa i sommer floyet baade SAS og Singapore Airlines uten statushjelp til naa i sommer. 1 og 2 har blitt bestaatt paa alle turer, mens SAS har stroket 1 av 1 gang paa nr 3 og SQ 1 av 2 ganger paa nr 3 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Naar det gjelder 1 og 3 vil selskapene ha dette spesifisert i sin SLA (Service Level Agreement) med handlingagenten. Det kan derfor variere fra selskap til selskap og handlingagenten kan risikere oekonomiske represalier hvis de ikke klarer maalene.
Naar det gjelder nummer 2 er det litt verre ettersom det er lufthavna som har ansvaret .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Sikkerhetskontroll: 15 minutter. Bagasjeutlevering: 20 minutter. Den ventetiden kortes jo lett med besøk i tax-free på utenlands. Bjørn B |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ikke glem at #3 er veldig avhengig av hvor mye bagasje det er
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Eller hvor mange folk der handler flyet, velsagtens også
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
1 innsjekk: 10 min, bagdropp: 5 min
2: 10 min 3: 10/20 min. (pri/ikke pri) Når det gjelder pkt 3 så pleier jeg å se på selskapenes punktlighet ifht når jeg er ute av terminalen. Hjelper lite at flyet er i rute hvis man står som gissel i bagasjehallen en time. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]() Quote:
Hvor kom dere fra? Når ankom dere OSL, gjerne flight nr ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
LH fra HAM, landet 20:20 og var ved gate noen minutter senere. Rakk flybussen 20:40 med et par minutters margin.
Forventer ikke at det skal gå så fort hver gang, men flott når det skjer og man rekker andre omgang av finalen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Det er godt jobbet fra SGS sin side... Skulle landet noen timer tidl.
Hadde neppe blitt samme utfall da, da var det rimelig kaos ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
MOD:
Diskusjon om hvordan man håndterer bagasje og varierende mengde er flyttet: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=68230
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Akseptabelt fra Ryanair | imm | Flyforum | 7 | 01-06-2010 17:50 |
[Help] Hva er det? | ras78 | Bilder & foto | 1 | 11-02-2010 17:18 |
Hva skjer nå? Har vi sett dette før? Hva nå? | Utflyttet | TripReports | 120 | 18-07-2008 13:42 |