![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,481
|
![]()
Här är beviset på att SAS har för många koncept ute och går!
Quote:
(Detta borde väl ta bort eventuella tvivel att jag bara skriver positivt om SAS). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,579
|
![]()
.....sånn går det når man er vant med Y+ og C
![]() Men når det er sagt så er det ikke styrformannens oppgave å bestemme service konseptet, hans oppgave er å overse ledelsen og strategien til SAS. Selv om det er jo en fordel å kjenne til produktet Last edited by Someone; 14-03-2010 at 11:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Huff ... Slike uttalelser gjør seg ikke bra! Nå er enda et nytt servicekonsept i ermet hos SAS - og vi får håpe at det vil bidra til å gjøre produktet så enhetlig og oversiktelig at selv selskapets styreleder har oversikt?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
|
![]()
En styreleder i SAS har en jobb som ligger langt over det å vite hvilke strekninger man får gratis kaffe på.
Men om dette bidrar til at det blir innført gratis kaffe på alle strekninger, så er det jo bare fint.
__________________
. Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...-o-O-o-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,730
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
|
![]()
Hvis ikke en gang styrelederen i et flyselskap vet grunnleggende hvilken service paxen får, ja da er servicen for komplisert eller styrelederen for enkel
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
SAS og service ombord? Jeg fløy SAS business til Kastrup i vinter og jeg ler fortsatt. Jeg lo faktisk litt i morges også....
Skal SAS få opp betalingsviljen og ikke minst trekke til seg flere forretningsreisende (noe de uttaler at er deres kjærne område) må produktet stå i forhold til billettpris og booking klasse! Kundenes forventninger må innfris på lik linje med hva andre europeiske selskap tilbyr sine best betalende passasjerer!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Jeg må da lete lenge etter andre argumenter enn antall avganger, for å se hva jeg betaler for med denne prisen! Flyet var forsinket av to grunner, crew kom sent inn og traktoren klarte ikke å dytte oss på grunn av is. Ikke noe info ble gitt, hverken fra kaptein eller crew i timen vi satt og ventet på Osl. Jeg liker ikke å konkludere opplevelser etter dagshumøret til enkelte crew ombord, for dette varierer, men det var ikke det lille "ekstra" som vi hadde forventet. Jeg hadde faktsik riktig gledet meg til å oppleve SAS i front etter mange års fravær. Jeg hadde store forventninger, men satt igjen med et intrykk av "hva er det man egentlig betaler for". For å illustrere mitt poeng, det eneste som brakk min tanke fra economy, var at jeg kjente gardinen i bakhodet på min seterad.... På grunn av forsinkelsen rakk vi ikke heller ikke videre connection i Kastrup. Vil i samme anledning benytte muligheten til å skryte transfer desk opp i skyene på Kastrup. Fantastisk og enestående service! Til sammenligning fløy jeg Air France business fra Kastrup til Paris noe senere. Fantastisk servering, pute, pledd, bra plass og svært hyggelig crew som virkelig gjorde inntrykk! Dessuten var informasjonen ombord svært bra og vårt tildelte crew medlem konfronterte samtlige pax med connection og eventuelle ting hun kunne være behjelpelig med av informasjon ved transfer på CDG.
__________________
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 18-03-2010 at 09:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Synd at opplevelsen ikke var i tråd med forventningene! Business Class (unrestricted) koster 2500 kr. mellom Oslo og København, og det er neppe en god deal om målet er å få en flyopplevelse utenom det vanlige. Da ville jeg nok, om mulig, valgt en annen rute.
Du spør "hva er det man egentlig betaler for"? De fleste som bestiller billetter hos SAS i Economy Extra/Business mellom Oslo og København gjør det nok som følge av fleksibiliteten i billetten, og ikke serveringen om bord. Hva som skjer på bakken vil for mange være viktigere enn hva som skjer i luften på denne korte ruten. Egen innsjekkingsskranke, FastTrack, loungetilgang og ekstra bagasje er eksempler på fordeler med Economy Extra/Business. Ellers er jeg helt enig med deg i at informasjonen om billettypen ikke er spesielt god på SAS' nettsider. Den viktigste grunnen til dette er egentlig at SAS-produktet i seg selv er ganske uoversiktelig - med fire mulige billettklasser på ruten (Economy, Economy Extra, Business og Business (unrestricted)). De to siste klassene burde vært slått sammen, slik at produktet samsvarte med Europa-rutene som bare selger Economy, Economy Extra og Business. Men når produktet er komplisert blir det også vanskelig å gi presis informasjon! Last edited by FlightDeck; 18-03-2010 at 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
737-405 og 505 utan eyebrows? | Swedeline F28 | Flyforum | 2 | 29-01-2010 20:11 |
SAS utan Eyebrows | Kungsängen | Flyforum | 7 | 03-05-2007 00:29 |
SAS utan styrfart | BU595 | Flyforum | 10 | 16-01-2007 09:10 |
SAS-plan lyfte utan passagerare | jikswoboB | Flyforum | 3 | 02-04-2006 10:50 |
Fly Me finansieras av folk utan pengar | CK | Flyforum | 1 | 14-12-2004 12:54 |