Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-03-2010, 00:12   #1
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,481
SAS Ordförande utan koll

Här är beviset på att SAS har för många koncept ute och går!

Quote:
SAS ordförande Fritz Schur är som väntat nöjd med det nya sparprogrammet. Men när han får veta att SAS numera tar betalt för kaffet i kabinen blir han förvånad
http://di.se/Default.aspx?pid=202059...lePageProvider


(Detta borde väl ta bort eventuella tvivel att jag bara skriver positivt om SAS).
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2010, 02:45   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,579
Default Re: Ordförande utan koll

.....sånn går det når man er vant med Y+ og C

Men når det er sagt så er det ikke styrformannens oppgave å bestemme service konseptet, hans oppgave er å overse ledelsen og strategien til SAS. Selv om det er jo en fordel å kjenne til produktet
__________________
Upcoming flights - JUN: OSL-TRD-OSL (SK) JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 14-03-2010 at 11:30.
Someone is online now   Reply With Quote
Old 14-03-2010, 11:07   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: Ordförande utan koll

Huff ... Slike uttalelser gjør seg ikke bra! Nå er enda et nytt servicekonsept i ermet hos SAS - og vi får håpe at det vil bidra til å gjøre produktet så enhetlig og oversiktelig at selv selskapets styreleder har oversikt?
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2010, 14:56   #4
Nick Figaretto
ScanFlyer Silver
 
Nick Figaretto's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
Default Re: Ordförande utan koll

En styreleder i SAS har en jobb som ligger langt over det å vite hvilke strekninger man får gratis kaffe på.

Men om dette bidrar til at det blir innført gratis kaffe på alle strekninger, så er det jo bare fint.
__________________
.
Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...



-o-O-o-
Nick Figaretto is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2010, 15:30   #5
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,730
Default Re: Ordförande utan koll

Quote:
Originally Posted by Nick Figaretto View Post
En styreleder i SAS har en jobb som ligger langt over det å vite hvilke strekninger man får gratis kaffe på.
Burde kanskje vært så enkelt at man ikke behøvde å være "ekspert" for å vite om man får gratis kaffe eller ikke. SAS har kjørt høy fane med å relansere service og 0-gebyr-policy. Hvis styrelederen da er overrasket over at det ikke serveres gratis kaffe er det jo et signal om at kanskje flere forventer noe annet enn det de får.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2010, 07:40   #6
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
Default Re: Ordförande utan koll

Hvis ikke en gang styrelederen i et flyselskap vet grunnleggende hvilken service paxen får, ja da er servicen for komplisert eller styrelederen for enkel
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2010, 08:34   #7
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Ordförande utan koll

SAS og service ombord? Jeg fløy SAS business til Kastrup i vinter og jeg ler fortsatt. Jeg lo faktisk litt i morges også....

Skal SAS få opp betalingsviljen og ikke minst trekke til seg flere forretningsreisende (noe de uttaler at er deres kjærne område) må produktet stå i forhold til billettpris og booking klasse! Kundenes forventninger må innfris på lik linje med hva andre europeiske selskap tilbyr sine best betalende passasjerer!
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2010, 08:51   #8
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: Ordförande utan koll

Quote:
Originally Posted by MartinL View Post
SAS og service ombord? Jeg fløy SAS business til Kastrup i vinter og jeg ler fortsatt. Jeg lo faktisk litt i morges også....

Skal SAS få opp betalingsviljen og ikke minst trekke til seg flere forretningsreisende (noe de uttaler at er deres kjærne område) må produktet stå i forhold til billettpris og booking klasse! Kundenes forventninger må innfris på lik linje med hva andre europeiske selskap tilbyr sine best betalende passasjerer!
Hva er galt med produktet mellom Oslo og København? SAS har 13-14 daglige avganger mellom Oslo og København, mer enn dobbelt så mange som Norwegian. Fleksibiliteten som dette representerer er det viktigste incentivet for å bestille en fleksibel billett - og det er nettopp fleksibilitet man får tilbake. SAS tilbyr dessuten egen innsjekkingsskranke og Fast Track for reisende med fleksible billetter. Om bord har SAS bare Economy Extra (og ikke Business Class), og derav får man Economy Extra-servering. Man kan imidlertid bestille Business Class-billett og få mer bonuspoeng og loungetilgang, om man også ønsker dette. Hva er det du savner, og hva er det andre europeiske selskaper tilbyr som ikke SAS har på en slik kort rute?
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2010, 09:22   #9
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Ordförande utan koll

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Hva er galt med produktet mellom Oslo og København? SAS har 13-14 daglige avganger mellom Oslo og København, mer enn dobbelt så mange som Norwegian. Fleksibiliteten som dette representerer er det viktigste incentivet for å bestille en fleksibel billett - og det er nettopp fleksibilitet man får tilbake. SAS tilbyr dessuten egen innsjekkingsskranke og Fast Track for reisende med fleksible billetter. Om bord har SAS bare Economy Extra (og ikke Business Class), og derav får man Economy Extra-servering. Man kan imidlertid bestille Business Class-billett og få mer bonuspoeng og loungetilgang, om man også ønsker dette. Hva er det du savner, og hva er det andre europeiske selskaper tilbyr som ikke SAS har på en slik kort rute?
Når jeg betaler i overkant av 5000kr tur retur for en billett som på SAS sine hjemmesider defineres som BUSINESS UNRESTRICTED, ja da er det småfrekt om SAS faktisk tilbyr kun economy extra servering og produkt uten å opplyse dette tydelig ved booking!
Jeg må da lete lenge etter andre argumenter enn antall avganger, for å se hva jeg betaler for med denne prisen!

Flyet var forsinket av to grunner, crew kom sent inn og traktoren klarte ikke å dytte oss på grunn av is. Ikke noe info ble gitt, hverken fra kaptein eller crew i timen vi satt og ventet på Osl. Jeg liker ikke å konkludere opplevelser etter dagshumøret til enkelte crew ombord, for dette varierer, men det var ikke det lille "ekstra" som vi hadde forventet.
Jeg hadde faktsik riktig gledet meg til å oppleve SAS i front etter mange års fravær. Jeg hadde store forventninger, men satt igjen med et intrykk av "hva er det man egentlig betaler for". For å illustrere mitt poeng, det eneste som brakk min tanke fra economy, var at jeg kjente gardinen i bakhodet på min seterad.... På grunn av forsinkelsen rakk vi ikke heller ikke videre connection i Kastrup.

Vil i samme anledning benytte muligheten til å skryte transfer desk opp i skyene på Kastrup. Fantastisk og enestående service!


Til sammenligning fløy jeg Air France business fra Kastrup til Paris noe senere.
Fantastisk servering, pute, pledd, bra plass og svært hyggelig crew som virkelig gjorde inntrykk! Dessuten var informasjonen ombord svært bra og vårt tildelte crew medlem konfronterte samtlige pax med connection og eventuelle ting hun kunne være behjelpelig med av informasjon ved transfer på CDG.
__________________
Lufta er for alle!

Last edited by MartinL; 18-03-2010 at 09:32.
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2010, 10:04   #10
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: Ordförande utan koll

Synd at opplevelsen ikke var i tråd med forventningene! Business Class (unrestricted) koster 2500 kr. mellom Oslo og København, og det er neppe en god deal om målet er å få en flyopplevelse utenom det vanlige. Da ville jeg nok, om mulig, valgt en annen rute.

Du spør "hva er det man egentlig betaler for"? De fleste som bestiller billetter hos SAS i Economy Extra/Business mellom Oslo og København gjør det nok som følge av fleksibiliteten i billetten, og ikke serveringen om bord. Hva som skjer på bakken vil for mange være viktigere enn hva som skjer i luften på denne korte ruten. Egen innsjekkingsskranke, FastTrack, loungetilgang og ekstra bagasje er eksempler på fordeler med Economy Extra/Business.

Ellers er jeg helt enig med deg i at informasjonen om billettypen ikke er spesielt god på SAS' nettsider. Den viktigste grunnen til dette er egentlig at SAS-produktet i seg selv er ganske uoversiktelig - med fire mulige billettklasser på ruten (Economy, Economy Extra, Business og Business (unrestricted)). De to siste klassene burde vært slått sammen, slik at produktet samsvarte med Europa-rutene som bare selger Economy, Economy Extra og Business.

Men når produktet er komplisert blir det også vanskelig å gi presis informasjon!
__________________

Last edited by FlightDeck; 18-03-2010 at 10:07.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
737-405 og 505 utan eyebrows? Swedeline F28 Flyforum 2 29-01-2010 20:11
SAS utan Eyebrows Kungsängen Flyforum 7 03-05-2007 00:29
SAS utan styrfart BU595 Flyforum 10 16-01-2007 09:10
SAS-plan lyfte utan passagerare jikswoboB Flyforum 3 02-04-2006 10:50
Fly Me finansieras av folk utan pengar CK Flyforum 1 14-12-2004 12:54


All times are GMT +2. The time now is 18:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.