![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
http://www.newsweb.no/newsweb/search...ssageId=253676
Her er det mye interessant å finne: - Income before tax: MSEK -3,423 (-969) - SAS launches new cost measures amounting to SEK 2.0 billion - A letter of intent has been signed with the flight deck and cabin unions - SAS announces a rights issue amounting to approximately SEK 5 billion Emissjonen har også støtte fra de tre regjeringene. Noen som graver dypere i årsrapporten? Last edited by LN-MOW; 18-02-2010 at 17:07. Reason: Mofofy title |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||||||
Ute på tur
|
![]()
Og dn.no har sitt å si:
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1833749.ece Quote:
-A Og Hegnar er på saken: http://www.hegnar.no/bors/article409538.ece Quote:
Og E24 har selvfølgelig en sak: http://e24.no/boers-og-finans/article3508045.ece Quote:
http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1834613.ece Quote:
http://www.aftenposten.no/okonomi/in...cle3508072.ece Quote:
Quote:
Last edited by Utflyttet; 09-02-2010 at 08:44. Reason: Slått sammen mange linker til pressen |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er det ikke ved at være på tide, at bestyrelsen indser at Mats Jansson er den forkerte chef. Synes absolut ikke han har bidraget med noget som helst positivt - udover store mia underskud og 2xemmission.
Nu har han trods alt haft nogle år til at bevise at han kan drive selskabet i positiv retning, noget han i mine øjne har fejlet med. Jeg har en stor kærlighed for SAS og det er trist at se selskabet bliver drevet sådan som det går nu. Derfor ville jeg ønske en mere kompentent ledelse, som en gang for alle kunne få Skandinaviens bedste flyselskab på fode i gen - til gavn for både passagerer og de mange tusinde ansatte. Jeg føler med de ansatte der endnu engang skal igennem sparerunder og usikkerhed for egen og deres firmas fremtid. Synd I skal blive ved med at gennemgå dette...
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Problemet til de skandinaviske regjeringer nå er at de er i en catch 22 situasjon. Enten må de gjøre som nå, og bli med på en ny emisjon, eller så lar de vær å delta og havner da i den situasjonen at de enten taper nesten hele den tidligere investeringen pga utvanning av aksjene eller de taper alt ved en konkurs
Ingen av delene er gunstige, så gjelder det bare å finne ut hva som er mest lønnsomt. Og når regjeringen absolutt har lyst til å eie deler av en flyselskap...... Det er nok fortsatt mye å hente. SAS er jo ikke det mest effektive flyselskapet der ute |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg håber - så ville der trods alt være lyspunkter ovenpå dagens kedelige SAS-nyheder.
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Også den svenske regjeringen har kommet med en pressemelding rundt emisjonen.
http://www.regeringen.se/sb/d/12745/a/139274 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg håper finanskrisen holder seg en stund til. Man kan av og til sammenligne finanskrisen med penicillin, vist du avbryter kuren for tidlig gror dritten tilbake.
![]() |
![]() |
#10 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Au da , dette var ikke bra. Men at de skandinaviske lands regjeringer går inn med mer kapital uten en mer helhetlig og langsiktig strategisk plan virker ikke fornuftig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Jeg har egentlig hatt litt sansen for Mats, men han beviser jo med disse tallene at han ikke innfrir i henhold til det han har blitt satt til å gjøre. At Giske spytter inn penger forundrer meg noe, for jeg tror at en styrt konkurs er det eneste riktige!
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det som er sikkert er at aksjen vil bli slaktet på børsene rundt omkring når det åpnes for handel om noen minutter. Står i 2,71 NOK på Oslo Børs og det blir garantert ikke noen pen børsdag for SAS.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tror det kan være lurt å handle litt SAS aksjer senere idag, evt. imorgen.
Kanskje?
![]() |
#15 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vi tenker litt likt vi A
![]()
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg kan banne på at mange europeiske flyselskaper planlegger på å starte opp i Skandinavia med dette, som Ryanair, osv. Dette tenner de på alle plugger !
Det blir den berømt stille død, behagelig med uheldig.
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Personlig synes jeg det er på tide å kaste seg, særlig for det offentlige, da det nok er bedre steder de pengene kunne ha blitt brukt. Men, man må selvfølgelig se det samfunnsøkonomiske i det også - om x tusen norske jobber står i fare for å forsvinne, og man er sikker på at dette kan redde de, så er det på en måte greit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
critical mind
|
![]()
Hver brevmerke er mere verdt enn en SAS aksje idag... De tallene SAS leverer er en eneste katastrofe. Og ingen bedring i sikt.
Det kan bare forundre at det skal na 5 nye Mrd til for a holde taps-slukt noen maneder lengre i drift. Hvor SAS vil spare 2 Mrd, vet de trolig bare selv. Men - hver gang du presser ut en sitron kommer litt saft...
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg ser ingen logikk i at Jansson tar sin hatt og går i dag. Han gjennomfører en plan for å få SAS på rett kurs. Ingen av de ansatte virker til å ha mistillit til han, heller ikke eierne som nok en gang sier seg villige til å være med på en emisjon. Tvert om virker det som Jansson og ledelsen gang på gang får med seg de ansatte på nye kutt, uten konflikter som går utover kundene. Så det kan virke som Jansson og de ansatte spiller på lag, selv om det helt sikkert er mye uenigheter også. Men noe må bevege seg i riktig retning siden de stadig klarer å komme til enighet, og det kan også tyde på at det ligger noe mer bak (fremtidsplaner?) enn det som kommer ut i media. Jansson går nok ikke før skuta er på tydelig på vei ut av krisa (evt. er med skuta til bunns), og SAS selv endrer nå også ordlyden sett i forhold til tidligere standarduttalelser som krevende markeder:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS' årsrapport 2011 | Fysikeren | Småprat | 3 | 15-03-2012 20:50 |
SAS gjeld fremover (splittet fra SAS selger 13 MD-80) | Spacetime | Flyforum | 3 | 22-11-2011 10:26 |
SAS årsrapport 1956 | Someone | Flyhistorisk forum | 13 | 01-04-2011 18:58 |
CPH årsregnskab og årsrapport 2009 | PP | Flyforum | 0 | 24-02-2010 19:21 |