![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Igjen så 'dipper' jo DY veldig i forhold til de andre http://www.osl.no/osl/omoss/_statist...enspunktlighet ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Klart Gardermoen blir rammet når "halve Europa" har problemer. Det må nødvendigvis gå utover andre steder, som Gardermoen, uten at det går særlig klart frem at vi er totalt uforskyldt disse forsinkelsene. Det er ikke vestentlige værproblemer her oppe i dag. ( ikke mer en vi kan grei å ta unna)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,690
|
![]()
Med tanke på overskriften og vinklingen - pressen skal vel ha litt å skrive om
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Inkompetent, rett og slett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,321
|
![]()
Skjønner ikke problemet - det beskrives jo greit at problemene i Europa får konsekvenser for flyene til og fra Gardermoen.
Helt relevant informasjon og absolutt noe å skrive om.
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Posts: 128
|
![]()
De tar jo også opp punktligheten SAS vs DY.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=596882 Diskusjonen om at SAS knuser DY på punktlighet har jo vært oppe før og er vel ferdigdiskutert, men følgende sitat dea DY skjønner jeg ikke helt: " Grunnen til at det nok rammer oss en del hardere enn andre, er at vi har flyene lenger i luften. Vi flyr mer effektivt for at folk skal kunne reise billigere, sier kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik i Norwegian." Forstå det den som vil, men i mine øyne er det den dummeste uttalelse jeg har hørt for å bortforklare elendig punktlighet. Såvidt jeg vet er det like langt til bgo og cdg og evnt london for begge selskaper. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]()
Det de like gjerne kan si at at "Vi har et alt for ambisiøst ruteprogram, som gjør at vi sliter kronisk meg regularitetet"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 244
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 297
|
![]() Quote:
![]()
__________________
upcoming flights.. mange |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
Join Date: Oct 2006
Posts: 34
|
![]()
Nå har jo SAS parkert mange fly som de sikkert graver frem i julen fra sin hule;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]()
Nuvel - årsaken er trolig av ren disponeringsteknisk art ... SAS kjører tydeligvis færre innland/utlandsslinger, og dermed holder man innenlandstrafikken utenfor og tjener godt på det punktlighetsmessig. Statistisk er det bedre med noen lange forsinkelser (utland/utland) enn mange mindre, uten at jeg har noen mulighet til å se at faktisk dette er tilfelle her ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Nå kjører vel både DY og SK færre slinger en i Oktober og November , her i avganger @OSL
![]() Endel maskiner er sikker på sjekk nå, men igjen å planlegge for en Norsk Vinter , og med en fair respekt for både være og kunders ønske om å komme frem i tide. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]()
Skånevik har nok rett.
Last edited by tiemand; 29-12-2009 at 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]() Quote:
![]() SK benytter nok maskinparken i peak, men utenom det ligner OSL på Pulkovo hva gjelder parkerte fly (forskjellen er vel at SAS sine KAN fly ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Nå sitter jeg faktisk og ser en del på akkurat dette på jobb, og jo Andreas, det stemmer faktisk, du vil ikke tro hvor lange liggetider SK har om dagen. Det er ikke uvanlig at jeg må taue ut både 3 og 4 fly, fordi de har liggetider på 6-7 timer, og dette er gjenganger faktisk omtrent hver eneste dag.....I tillegg står det ofte da 3-4 maskiner til parkert på gate, som har alle over 2 timer liggetid. de fleste 3 og 4 timer.......Så joda, de HAR mye mere å sjonglere med om dagen, det er hevet over enhver tvil
Det er MANG en gang at de bytter til en av maskinene som ER langtidsparkert, og dermed sparer inn på forsinkelsene betraktelig...
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]()
I peakene også eller bare midt på dagen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,851
|
![]()
Nå har vel SAS dratt ned programmet endel i forbindelse med julen og har derfor endel ekstra kapasitet. Sjekket f.eks fly til KRS denne uken, og det virker som om de kjørte under halvt program der denne uken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Hva er best; et SAS som tjener penger eller et SAS som er på punktlighetstoppen?
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
![]() Det er jo blitt skrevet fra tårnet gang på gang, men det ser ikke ut som om det er interesse for å registrere fenomenet. La meg bare for ordens skyld si meg enig i at DY til tider har et regularitets problem. Derimot synes jeg det er helt feil å sammenligne SK/DY uten å ta i betraktning deres ulike operasjonelle forutsetninger.
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
På Gardermoen mens de fleste var på Kjeller | GF1 | Bilder & foto | 0 | 02-06-2015 22:09 |
TRD Air Europa VAR på Værnes 7.6 | LN-NGT | Spotteralerts | 3 | 09-06-2013 10:08 |
Gardermoen best i Europa på punktlighet | Hypern | Småprat | 7 | 23-01-2012 21:18 |
Så var det slutt for Gardermoen Airport Parkering | SK917 | Flyforum | 19 | 03-03-2010 19:19 |
Var det en "russer" på Gardermoen i ettermiddag ? | karlsdp | Flyforum | 2 | 26-08-2006 19:40 |