![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Fra boarding.no:
Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det der vil jeg si var en spentisg satsning!
Gratulerer til Røros! ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette tror jeg ikke noe på dessverre. Det er ingen i Sverige som har hørt om Røros, så jeg ville tro det var bedre å fly til Sveg, eller enda heller bare droppe hele satningen.
Men håper selvsagt at jeg har feil. :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Yrkestrafikken mellom Røros/Funäsdalen og Stockholm har tatt seg veldig opp de siste årene, og at det nå kommer en flyrute vil kunne stimulere næringslivet begge steder i stor grad. Kurs og konferansegjester som vil være avhengig av å være der i henhold til 2 dager ops pr. uke er det jo flust av - men det er klart, noen timers busstur over Selbu - og vips, er du nede på Værnes. Så jeg ser også for meg kombotours med TRD som destinasjon. Hva var det siste? Jo turisttrafikken! Alle som har vært på Røros vet at man har gjort byen med en overnatting. Da har man sett slagghauger, gått tur i ørkenen, vært nede i en gruve, vært inne i Bergstaden Ziir og til og med spist middag. Jeg kan ikke huske Røros som et shoppingmekka, men det er nesten 20 år siden jeg var der. Så da er det vel på tide å reise videre - men det går jo ikke fly før om et par dager... jajaja... Nei, dette ser jeg på som win-win-win-win-win Hmmm, hvor er ironitegnet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Qwerty
|
![]()
Det är någon form av gemensam satsning mellan Röros och Funäsdalen. För detta får man pengar från EU.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er dette en kommersiell satsning, eller er den funded av lokalt næringsliv/staten(e)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Røros har et stort potensiale på flere områder om vinteren.
Røros ligger mellom flere store skisports steder. Oppdal og de utallige svenske alpin stedene på den svenske siden ved Røros. Dessuten er Røros en svært eksotisk vinterby som i seg selv vil være et fantastisk utgangspunkt for charter vinter turisme. Fagernes har jo levd lenge på det samme.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Går respektable trafikk av vinter chartere dit. Ligger mange tråder her om det.
DOT har to avganger på hverdager om jeg husker rett.
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
"Dessuten er Røros en svært eksotisk vinterby som i seg selv vil være et fantastisk utgangspunkt for charter vinter turisme." Du mener nok: "Dessuten er Røros en svært eksotisk vinterby som i seg selv vil være et fantastisk utgangspunkt for charter, vinter og turisme." For orddeling driver vi vel ikke med?? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flyr til Røros nå om et par timer... Byen/bygda har mye å by på hele året - av shopping er det vel bare Røros pledd som er verdt å få med seg hjem - de har fabrikkutsalg. Mye bra mat og godt drikke serveres det også - de som driver Vertshuset er utrolig dyktige - både på mat og overnatting. Heftig at det satses på trafikk fra stockholmsområdet - det bør jo hotellene være glade for... Begynner å bli noen år siden "siste" svenske var på besøk - Pippi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg har fått spørsmål om en flyrute mellom Stockholm og Røros flere ganger i år, fra svensker. Så tydeligvis noen som vet om staden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ser den. Jeg synes det høres litt ut som penger ut av vinduet, fra da jeg var med på handling av Oslo-Røros-ruten husker jeg at jeg ofte reagerte på veldig lavt belegg(med mindre det var kurs eller konferanser der oppe), og noen ganger lurte på hvor mye det kostet staten per passasjer...
Hvis Oslo-ruten ikke går spesielt godt, synes jeg det ville være interessant om Stockholm skulle gå noe bedre. Men for all del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Jeg regner med det er en god stund siden du handlet flyene opp til Røros. Etter at Røros endelig etter flere år fikk det tilbudet andre deler av landet har (etter at DOT begynte å fly) har belegget økt med gjennomsnitt på 60% pr mnd. Skal du f.eks fly til eller fra Røros nå i helgen er det for sent. Det er ikke et ledig sete. Røros er faktisk ganske godt kjent blant svensker generelt (flere grunner til det, som jeg ikke gidder å ta her). Samtidig er det utrolig mange som reiser med bil/buss til Funesdalen (1 time fra Røros) fra Stockholmsområdet for å stå på ski. Det er svære anlegg over grensa. 2000kr t/r er i tillegg en ganske så hyggelig pris. Samtidig er Savalen Fjellhotell med sitt SPA-anlegg og nisseland veldig attraktivt. Det kommer blant annet flere fly med russere rundt nyttår. De busses opp fra OSL og ikke RRS pga diverse omstendigheter. Det har også vært turoperatører fra England her som sier at regionen er helt unik og derfor har valgt å satse i området. Den som lever får se... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette var jo ikke annet enn et håpløst utsagn. Du tar feil...mange svensker har hørt om Røros og det er i tillegg fjellregionen i sin helhet som er trekkplasteret her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Qwerty
|
![]()
Erkänna att jag var tvungen att kolla på en karta för att hitta var Röros låg. Och då är jag ändå rätt hygglig på geografi.
Min gissning är att de flesta svenskar som väljer att flyga till Röros fortsätter in över gränsen till Sverige. Funäsdalen är väl efter Åre och Sälen mest besökta i Sverige skulle jag tro. Populärt bland barnfamiljer. Ska tilläggas att denna satsning också får bidrag från norska staten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ruten videreføres også neste vinter:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air Cairo starter Sharm el Sheikh – København | jefi99 | Flyforum | 16 | 20-05-2017 14:29 |
Norwegian: – Hva er regjeringenes luftfartspolitikk? | sail4fun | Flyforum | 3 | 29-07-2016 10:33 |
SAS flyr Apollo til Sharm El Sheik fra SVG/TRD vinteren 2010/2011 | LN-RRA | Flyforum | 8 | 14-02-2010 13:13 |
CPH Swift udsat til vinteren 2010 | Terminal3 | Flyforum | 0 | 17-04-2009 15:15 |
…All The way to Tacoma – The Julebord 2009.. | Martin | TripReports | 46 | 09-02-2009 11:01 |