![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Adressa dokument belyser SAS sin situasjon. Intressant og lese igjennom.
Quote:
Quote:
Tja, den servicen jeg fikk på OSL i sommer kan vel ikke kalles bra....men men http://www.adressa.no/meninger/article1371008.ece
MD11 - King Of The TriHolers Last edited by MD11; 31-08-2009 at 16:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Punktlighet er bra... gebyrfritt er bra... bonuspoeng er bra... frokost er bra... den økonomiske situasjonen er ikke bra...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Skulle du ikke skrive en trip-report Mr. MD 11 ?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heisann MD11!
Quote:
![]() Jeg nevnte tidligere Jan Albrecht, Star Alliance CEO sin kommentar der han beskriver en allianse som et fitness senter. Er du medlem og ikke benytter deg av apparatene saa er det kun en oekonomisk drain, men benytter du apparatene blir du i bedre form... ![]() Dag
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! Last edited by Dag Johnsen; 31-08-2009 at 19:35. Reason: Skrivefeil |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Snart ser vel LH på SAS som et av apparatene...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Den kommer etterhvert Mr. SQ777
![]()
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Finnes det en sammenheng her montro?
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Godt å se at det fortsatt er journalister som skriver godt og går grundig inn i saken uten at det skal lages et sensasjonsoppslag !
Nå er det jo også slik at SAS i 2.kvartal faktisk hadde et positivt driftsresultat, men hvor det var de store engangskostnadene ifbm Core SAS som skapte det store underskuddet. Vent og se alle skeptikere, det jobbes meget bra over hele linjen, og jeg tror og håper at mange vil bli positivt overrasket om ikke altfor lenge ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
En del her har hevdet at SAS ikke kutter i administrasjon...:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hvis det er slik at SAS ikke ønsker å satse på alliansen så er det egentlig bare å melde seg ut. Jeg er veldig usikker på hvorvidt det er et positivt trekk fra SAS.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Quote:
Det kan visstnok koste $$$$$$ å melde seg ut av *A.
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Hvis de melder seg ut av alliansen er jeg i det minste redd at jeg mister en del motivasjon for å fly SAS. Jeg flyr først og fremst SAS fordi jeg synes totalen er bedre enn f.eks Norwegian pga Eurobonus fordelene.
Men fjerner du alliansebiten blir jeg tvunget til å bytte turer fra SAS til LH for å opprettholde *G fordeler internasjonalt. Fordeler jeg setter veldig stor pris på, og som jeg ikke tror jeg er alene om å like. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nå sier han da hverken at SAS skal ut eller at alliansen ikke fungerer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Strand sier at "alliansenes tid er over. Det er ikke gevinst å hente der.". Hvordan skal man tolke det? Det er ikke lønnsomt å være med i en allianse ifølge Strand, om han er sitert rett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette er to setninger fra en antakelig større sammenheng, så overdreven tolkning er ikke nødvendig eller hensiktsmessig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]() Quote:
Jeg har prøvd å få LH til å booke rutinger som ville være SK fly (vi prøvde CPH-NRT, der SAS flyr direkte), men da ville LH ikke booke SK, de ville heller booke oss via FRA med seg selv. Det samme med andre selskaper En annen ting er kostnadene, hvis for exempel SK booker Lufthansa til Oslo-Frankfurt-LAX så vil ikke SK tjene noe veldig på dette, SK vil få betalt halvparten av Oslo-FRA der Sk og LH har en avtale om dette. Mens resten av strekningen tar LH selv. I tillegg til dette vil SK være ansvarlig for kunden og det øyeblikket det går noe galt, som gjør at bilettene må gjøres om får SK regningen for dette, da SK er ansvarlig for bestillingen og passasjeren. Pil råttent men sånn er det.
![]() |
![]() |
#19 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
Hvis SAS hadde gitt 100% poeng på alle eco billetter, så hadde nok situasjonen vær anderledes, og alliansetilknytningen mye viktigere for SAS. Da hadde nok mange vært villige til å betale noen hundrelapper ekstra for å fly SAS fremfor konkurrenter utenfor alliansen. Bare synd ledelsen i SAS ikke har innsett dette for lenge siden...... ![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Regnestykket nå sier at en må reise 40 ganger T/R OSL-CPH for å få en nok poeng til en T/R billett på samme strekning for poengene. Denne billetten koster da like mye i avgifter som det konkurenten tar for en enveis billett. Med andre ord er det svært så marginalt poeng i disse poengene lenger. Dermed bryr mange seg ingen ting om dette, og shopper billetter etter pris. Alt det andre som har med reisen å gjøre er tross alt i det store og det hele likt likevel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God jul på himmelen | Discus | Register- og ATC-Forum | 2 | 26-12-2016 00:21 |
Rester av noe på himmelen.. | Thomas | Bilder & foto | 1 | 08-09-2012 18:42 |
Transaero vokste med 50% i 2008 | Blubird | Flyforum | 1 | 27-02-2009 19:20 |
PR-offensiv fra SAS og SAS i seg selv tjener penger | EB | Flyforum | 25 | 18-02-2009 18:52 |
Det er et hull i himmelen ... (1024px) | atck | Bilder & foto | 13 | 15-07-2008 21:37 |