![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Vi vet alle at Martin har satt standarden med sine glimrende live tripreports med passende sangtitler som overskrift. Vet det blir som å hoppe etter Wirkola, men jeg gjør likevel et forsøk
![]() Sangtittelen symboliserer siste etappe på vei til BA sølvkort for min del. Når helgen er unnagjort er sølvkortet i boks. Det har vært et interessant prosjekt som mange nok har stilt spørsmålstegn ved (noe som er forståelig, men hver sin lyst ![]() ![]() Uansett så har veien mot sølv foregått slik (strekning i fet skrift er den siste som jeg i løpet av helgen skal komme meg gjennom): OSL-LHR-OSL//OSL-LHR/LGW-TRN-LGW/LHR-OSL//OSL-LHR/LGW-AMS-LHR-OSL. Alle turene har gått/går med British Airways og Club Europe (som er deres business-produkt). Innsjekk på OSL-LHR/LGW-AMS er gjort (EDIT: Fikk faktisk også sjekket inn returen på søndag AMS-LHR-OSL allerede nå... merkelig..). Laptop og kamera er med i håndbaggasjen, så se ikke bort fra både tekst og bilder (fly, mat, hotell) fra denne karen gjennom helgen. Stay tuned!
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 05-06-2009 at 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da gjenstår det å pakke det siste som skal med i håndbaggasjen for denne helgens lille utflukt, så er man straks klar for avreise. Først med t-banen ned til sentrum, deretter første tilgjengelige flytog til OSL.
Prates senere ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Amsterdam er en flott by som absolutt er verdt et besøk! Får du dette berømmelige sølvkortet etter denne turen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja, med denne turen lander jeg på nøyaktig 400 tier points som er kravet for sølvkort. Må også nevne at jeg skal bo på et noe spesielt hotell ved flyplassen. Mer om det senere
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da har man sjekket inn i OSL-lounge. Tok ut boardingpass og var gjennom sikkerhetskontrollen 10 minutter etter at jeg gikk av flytoget, noe som må sies å være akseptabelt. Får se om jeg finner noe å spise og drikke på her før jeg tusler ned mot gate 58 hvor BA763 venter. Tar turen litt før boarding starter for å se om Menzies kjører systematisert boarding eller kun random
![]() Snakkes etterhvert (dvs når jeg har ankommet loungen i LGW).
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vel framme i British Airways Terrace Lounge på LGW. Her er det VELDIG stille, sitter kun 1 annen pax her, ellers helt tomt. Mulig det er flere i etasjen over, der har jeg ikke vært og sett ennå.
BA763 gikk i dag med G-EUOG (A319). Ca 85% belegg bak gardinen og 60% foran. Ikke noe særlig å berette fra selve flyturen. BA leverer som de alltid har gjort på de turene jeg har hatt mellom OSL-LHR i Club Europe. Valgte i dag en "Seafood Linguini" som dere ser bilde av under. Pasta med varmrøkt laks, tomater og oliven. Til denne tok jeg en Savignon Blanc fra New Zealand. Smakte godt (selv om det kanskje ikke ser helt delikat ut, men det er typisk BA ![]() ![]() ![]() Jeg får heller prøve å se om det er noe mer å berette fra neste flytur som er med BA8119 til AMS. Avgang om ca 2,5 time. I mellomtiden skal jeg slappe av og bare drive dank i loungen ![]() Snakkes senere i kveld ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 06-06-2009 at 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() ![]() Med andre ord ![]() Så håper vi at det skjer noe spennende på turen ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fixed
![]() Ja, det blir nok litt ![]() ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da er man vel framme i AMS og det er på tide med en liten rekapitulering av flighten fra LGW til AMS.
BA8119 ble i dag operert av en 737-400 og det var nok nærmere 95% belegg bak gardinen og ca 70% belegg i Club Europe. Boarding ble gjort ved hjelp av setenr, dvs første gruppen var de som var Executive Club Gold eller Silver, samt de som reiste på rad 1-6 (Club Europe). Deretter boardet de flyet etter setenr bakover. Veldig greit og effektivt. Pushback noen minutter før tiden og beregnet flytid til AMS var drøye 40 minutter. Kabinbesetningen begynte faktisk å servere mat i Club Europe før kapteinen hadde slukke setebeltelyset. Sikkert for å klare å komme seg gjennom "programmet" før man måtte rydde igjen. I dag var det kun en standardmeny i Club Europe, nemlig en salat med nudler. Dette smakte også fortreffelig sammen med en hvitvin (også denne gangen en Savignon Blanc fra New Zealand). ![]() Opprinnelig ankomsttid var 20.00, men vi landet ca 19.45. Alt i alt en rolig tur uten de store begivenhetene eller overraskelsene. BA leverer igjen stabilt. Er liksom aldri noe særlig tull der i gården ![]() Så var det dette hotellet jeg har booket meg inn på. Kostet ca 80 EUR for en natt. Meget spesielt hotell, siden det ikke finnes noen resepsjon. Når du kommer inn så møter du x antall PC'er der du blir bedt om å legge inn litt opplysninger slik at de finner bookingen. Også får du velge om du vil ha rom mot rullebane eller ikke. Deretter blir du tildelt rom. Ved siden av hver terminal ligger det RFID-kort (kort med radiosender) som fungerer som romkortet. Du blir bedt om å holde kortet inntil terminalen også programmerer den inn slik at det kortet åpner døra på ditt rom ![]() I rommet er det belysning som er tatt ut fra en eller annen sci-fi-film... Toalettet og dusjen er inne i hver sin glass-søyle med lys som endrer farge etter hva man ønsker selv... Noen bilder av dusj og toalett ![]() Dusjen (glasskuppelen må lukkes helt for at du får slått på vannet altså ![]() ![]() Toalettet ![]() I tillegg er alt i rommet (persienner, vekkerklokke, tv, radio, belysning, temperatur) styrt via en såkalt Moodpad fra Philips. Legger ved noen skjermbilder på denne saken. Philips Moodpad (nøkkelkortet ligger ved siden av) ![]() Styring av persienne og gardin ![]() Belysning tilpasset ulike situasjoner ![]() Eller velg din favorittfarge som skal lyse over doen og dusjen... ![]() ![]() Tror jeg skal prøve å bli vekket av en elefant i morgen tidlig ![]() ![]() Et morsomt og annerledes hotell. Veldig "high-tech" på en morsom måte. Og til 80 EUR pr natt (har sett priser ned på 70 EUR) så er det et betydelig rimeligere alternativ enn de andre flyplasshotellene i nærheten. Ca 5 minutter å gå fra terminalen, men hele veien under tak. Nå tar man snart kvelden før det i morgen tidlig blir en ny lounge i loggboken og to flyturer hjemover med BA. Inntil da, ha en finfin lørdag kveld ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 06-06-2009 at 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Stilig
![]() Leste litt om hotellet både på deres hjemmesider, og på Tripadvisor. Det må bare prøves en gang.. Kanskje en AMS-tur på meg etterhvert?? Er dog ikke et rom jeg kunne tenke meg å dele med noen.. Hvor gjennomsiktige er egentlig dusj- og doveggene? Interessant vekkerklokke, forresten. Er spent på om det kommer en elefant inn på rommet.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Doveggene er frostet så den ser du ikke gjennom når søylen er lukket. Dusjveggene er helt gjennomsiktige.
MEN det er et forheng/en gardin du kan trekke tvers gjennom rommet der hvor dusjen "begynner" slik at soveromsdelen blir adskilt fra dusj og toalettdelen. Dermed er det ikke så galt i dusjen heller ![]() ![]() Det stod mellom elefanten og sauen, men siden jeg ser så lite til elefanter vanligvis så benyttet jeg meg av anledning nå ![]()
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() Hadde nok ikke følt med komfortabel med å gå på do, eller dusje, for den saks skyld, med noen andre i rommet, uansett.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Er nok først og fremst et rom som er perfekt hvis man reiser alene, så hvis du skal på mileage run til AMS så vet du hvor du skal bo, Martin ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Scanflyer Silver
|
![]()
Hei
Hva er det hotellet heter? Fin fin rapport så langt ![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God morgen fra BA-loungen i AMS. Ikke veldig stor lounge, men god nok plass til oss som har funnet veien hit.
Her er det frokost og BA byr på et lite utvalg av bakevarer i tillegg til mineralvann, snacks, øl, vin og sprit. ![]() Fikk av en eller annen grunn kun boardingpass for AMS-LHR i automaten så jeg fikk beskjed om å få LHR-OSL i gaten etterpå. Han som satt i passkontrollen så på mitt norske pass og deretter på boardingkortet. Vakt: "You are going home?" Jeg: "Yes, but I'll get the boardingpass for LHR-OSL at the gate" Vakt: "No problem. But you are flying British Airways to go to Oslo? That's strange..." ![]() Også slapp jeg gjennom. Godt jeg slapp å fortelle om tier points, sølvkort og slikt ![]() Greit å slippe å farte mellom LGW-LHR i dag. Min flight går direkte til LHR, så da sees vi senere når jeg har fått installert meg i Galleries Lounge på LHR T5 ![]()
![]() |
#18 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Takk for kanonraport, som vanlig.
Hvor lå loungen i AMS? Jeg hadde en MR dit for en måned siden, og fant den ikke helt. Fikk forøvrig det samme spørsmålet fra FA'en på flyet. "Finnes det virkelig ikke noen enklere vei til Oslo Mr.Fnate?" Og grattis med sølvkort. Du kommer ikke til å angre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Forøvrig noen bilder jeg tok da jeg var der: http://forum.flyprat.no/album.php?albumid=4
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fnate: Loungen kalles "Lounge 40" på diverse skilt. Er bare å lete så finner man den
![]() Hei og god ettermiddag fra LHR T5 Galleries Lounge South. Pushback fra AMS et par minutter før tiden, men så taxet vi i nærmere 15 minutter (!) før vi kom fram til en rullebane vi fikk bruke... Landet på LHR 5 minutter etter skjema grunnet et par strafferunder. Dagens maskin var en A319 og det var ganske godt belegg på BA429 i dag, 90% i Club Europe og 95% i Euro Traveller. Fikk utdelt en god frokost i Club Europe som jeg spiste med glede ![]() ![]() Har tidligere fått tips fra andre vante LHR-reisende (bl.a. Discus) om at connection på LHR er knotete spesielt når det kommer mange fly inn samtidig. Jeg tok likevel sjansen på å stelle meg i køen for "flight connection", men angret bittert på det. Toget inn på Fast Track-køen og der begynte køen utenfor sperrebåndene. I enden satt det en fra BA som scannet boardingpass for å sjekke at man rakk flyet videre. Problemet var etter at man hadde passert BP-scanningen. Det er et stort område hvor alle transfer-passasjerer må gjennom, deretter opp en rulletrapp og opp i security north. Av en eller annen grunn ble passasjerene holdt igjen i området nedenfor rulletrappen, noe som medførte fullstendig kaos og kork i connection center. Etter å ha beveget meg 5 meter på 25 minutter, så spurte jeg pent damen som scannet BP om jeg kunne få slippe ut av køen, fordi jeg heller ville prøve noe annet. Dette fikk jeg lov til og jeg satte kursen mot arrivals og bag claim. Gikk ut i arrivals hall og opp i departure, og deretter videre inn i køen på Security South. Der var det også såkalt Fast Track, men denne droppet jeg og jommen tjente jeg noen minutter på det ![]() ![]() Så det tok alt i alt ca 1 time fra jeg gikk av flyet fra AMS til jeg ankom Galleries Lounge South. Synes synd på alle de som ble stående igjen der nede i "hølet". BAA som driver dette opplegget virket helt på jordet og hun som jobbet i BA på connection center var ikke akkurat uenig i det. God bedring til BAA ![]() Nå har jeg funnet meg litt is, et glass Sancerre og noe å spise på. Hadde jeg hatt litt mer tid så hadde jeg tatt en dusj, men det får heller bli en annen gang ![]() En liten flytur fra sølvkortet ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 07-06-2009 at 13:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BA Club Europe | Powell | Småprat | 18 | 02-09-2012 14:40 |
6 rader Club Europe? | OEH | Småprat | 6 | 12-04-2011 23:42 |
Club Europe med BA | barca | Reiseforum | 5 | 28-09-2010 13:30 |