![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Sitter å leser litt på Boeing sine hjemmesider at 737-700ER har range som gjør det mulig med oversjøiske ruter. Vil dette være noe vi vil se i fremtiden, spesielt på smale ruter?
http://boeing.com/commercial/737fami...00ER/tech.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]()
Lufthansa har jo drevet med dette en stund i partnerskap med Privatair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Eneste som vil drive med slikt, er selskaper med ren Business Class-kabin eller lavprisselskaper.
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]()
Avhengig av hvilken sjoe (hav) - Aloha startet jo Hawaii til diverse Vestkyst byer...og andre har fulgt opp / tatt over der Aloha sluttet....Alaska flyr naa Seattle - Hawaii og Anchorage - Hawaii...Westjet flyr Vancouver - Hawaii...noen av disse er jo litt over 6 timer flytid...og med null alternate airports - i motsetning til f.eks. Oslo - New York hvor det er plenty med alternate airports...
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Tenkte på mellom feks OSL og østkysten av USA. Pr i dag går jo NB 757 på div destinasjoner. Det jeg var nygjerrig på er om det kan oppnåes flere destinasjoner ved å benytte en mindre og mer kostnadseffektiv flytype. ETOPS er vel mulig også for 737 bare de sertifisertes for dette?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]()
Mange 737'er som har ETOPS ...
Longrange med en 737 er en ganske dyr operasjon ettersom du får lite volum. Du er derfor avhengig av at paxen betaler godt og det er derfor et svært begrenset antall ruter hvor dette vil kunne gå. Å fly til USA med 3000-kronersbilletter vil fort sende deg til skifteretten. Rekkekvidden er dessuten såpass på grensen at payloadrestriksjonene ville bli store. Man ser jo allerede at en del av 757-ops'en over dammen er på grensen og en 737 uansett type (unntatt BBJ, da...) har dårligere rekkevidde enn en 757. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
737-700ER ser ut til å være bygd over samme lest som BBJ. Den har vinger og hjul fra -800, økt MTOW samt ekstra tanker for bedre rekkevidde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]()
... som man også kan se av konfigurasjonsforslaget til Boeing ...
Passengers 2-class configuration 76 Premier Seating 1-class configuration 48 Premier Seating Ikkeno' LCC over dette ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2006
Location: Lier
Posts: 193
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Har ikke ANA et par stk. 73GER som de bruker på noen "tynne" IC-ruter?
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
EDIT: Nei, LH har vel benyttet begge deler? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
320/737 på IC-ruter | Fysikeren | Flyforum | 14 | 07-01-2012 11:14 |
Merker man forskjell på å være i en 737-300 og en 737-800 ? | ArneAustenaa | Småprat | 10 | 27-09-2011 23:47 |
Hva foretrekker pilotene: 737-300 eller 737-800? | ENZV | Småprat | 6 | 22-06-2011 08:49 |
Flyr SAS-Braathens noen ruter med 737-400 fra BGO ? | G-COLE | Flyforum | 1 | 07-02-2005 14:31 |