Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-05-2009, 20:58   #1
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
Boeing 737-700ER - IC på smale ruter?!

Sitter å leser litt på Boeing sine hjemmesider at 737-700ER har range som gjør det mulig med oversjøiske ruter. Vil dette være noe vi vil se i fremtiden, spesielt på smale ruter?

http://boeing.com/commercial/737fami...00ER/tech.html
LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2009, 21:12   #2
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
Default Re: 737-700ER - IC på smale ruter?!

Lufthansa har jo drevet med dette en stund i partnerskap med Privatair.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2009, 21:32   #3
Northrider
FlyKirurg
 
Northrider's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
Default Re: 737-700ER - IC på smale ruter?!

Eneste som vil drive med slikt, er selskaper med ren Business Class-kabin eller lavprisselskaper.
__________________
Med forbehold om trykkfeil
Northrider is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2009, 21:59   #4
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
Default Re: 737-700ER - IC på smale ruter?!

Avhengig av hvilken sjoe (hav) - Aloha startet jo Hawaii til diverse Vestkyst byer...og andre har fulgt opp / tatt over der Aloha sluttet....Alaska flyr naa Seattle - Hawaii og Anchorage - Hawaii...Westjet flyr Vancouver - Hawaii...noen av disse er jo litt over 6 timer flytid...og med null alternate airports - i motsetning til f.eks. Oslo - New York hvor det er plenty med alternate airports...
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2009, 22:03   #5
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
Default Re: 737-700ER - IC på smale ruter?!

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Avhengig av hvilken sjoe (hav)
Tenkte på mellom feks OSL og østkysten av USA. Pr i dag går jo NB 757 på div destinasjoner. Det jeg var nygjerrig på er om det kan oppnåes flere destinasjoner ved å benytte en mindre og mer kostnadseffektiv flytype. ETOPS er vel mulig også for 737 bare de sertifisertes for dette?!
LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2009, 22:53   #6
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
Default Re: 737-700ER - IC på smale ruter?!

Mange 737'er som har ETOPS ...

Longrange med en 737 er en ganske dyr operasjon ettersom du får lite volum. Du er derfor avhengig av at paxen betaler godt og det er derfor et svært begrenset antall ruter hvor dette vil kunne gå. Å fly til USA med 3000-kronersbilletter vil fort sende deg til skifteretten. Rekkekvidden er dessuten såpass på grensen at payloadrestriksjonene ville bli store. Man ser jo allerede at en del av 757-ops'en over dammen er på grensen og en 737 uansett type (unntatt BBJ, da...) har dårligere rekkevidde enn en 757.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2009, 23:05   #7
LN-TIB
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
Default Re: 737-700ER - IC på smale ruter?!

737-700ER ser ut til å være bygd over samme lest som BBJ. Den har vinger og hjul fra -800, økt MTOW samt ekstra tanker for bedre rekkevidde.
LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2009, 00:35   #8
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
Default Re: 737-700ER - IC på smale ruter?!

Quote:
Originally Posted by LN-TIB View Post
737-700ER ser ut til å være bygd over samme lest som BBJ.
... som man også kan se av konfigurasjonsforslaget til Boeing ...

Passengers
2-class configuration 76 Premier Seating
1-class configuration 48 Premier Seating


Ikkeno' LCC over dette ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2009, 13:56   #9
TFC1
ScanFlyer Blue
 
TFC1's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Lier
Posts: 193
Default Re: 737-700ER - IC på smale ruter?!

Quote:
Originally Posted by basejumper View Post
Hvis du hadde tatt deg tid til å lese denne artikkelen, så hadde du sett at det selges 162 seter på denne ruten med 737-800. Det vil si at 27 seter er blokket. Glasgow ligger også en del nærmere østkysten av Nord-Amerika enn det OSL gjør, noe som betyr at DY måtte ha blokket enda flere seter for å klare dette, spesielt hvis man skal lengre syd og vestover i USA (les: JFK, EWR eller PHL). Og da lønner det seg ikke. Ergo, ingen DY 737 over dammen unntatt leveringsflighter fra Seattle.
__________________
TFC1 is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2009, 23:41   #10
ThomAAs
ScanFlyer Molded
 
ThomAAs's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
Default Re: 737-700ER - IC på smale ruter?!

Har ikke ANA et par stk. 73GER som de bruker på noen "tynne" IC-ruter?
__________________
ThomAAs
Flying the Norwegian way
ThomAAs is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2009, 00:49   #11
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: 737-700ER - IC på smale ruter?!

Quote:
Originally Posted by Blubird View Post
Lufthansa har jo drevet med dette en stund i partnerskap med Privatair.
Hvis jeg husker heeeeelt riktig opererer Privatair en Airbus 319 for LH - mens Privatair for KLM ganske riktig er en 737-700? Denne innebiller jeg meg har 48 seter.

EDIT: Nei, LH har vel benyttet begge deler?
JoeW is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
320/737 på IC-ruter Fysikeren Flyforum 14 07-01-2012 11:14
Merker man forskjell på å være i en 737-300 og en 737-800 ? ArneAustenaa Småprat 10 27-09-2011 23:47
Hva foretrekker pilotene: 737-300 eller 737-800? ENZV Småprat 6 22-06-2011 08:49
Flyr SAS-Braathens noen ruter med 737-400 fra BGO ? G-COLE Flyforum 1 07-02-2005 14:31


All times are GMT +2. The time now is 20:26.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.