![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]()
Der satt den.....ikke bird strike denne gangen men container strike. Tydeligvis at det ikke var like lett fordøylig for motoren
http://www.aftenposten.no/webtv/?id=14086 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
Hmmm, imponerende... Jeg har ikke noe å høre lyd med her på jobb, så jeg fikk bare sett filmen, sa de noe om hvordan dette kunne skje? Regner med at containeren ikke kom flygende i lav høyde...
Containerstrike er vel normalt en større fare for skip, det skjer jo i blandt at dårlig sikrede skipskontainere faller over bord, og om lasten gir nok oppdrift kan de flyte akkurat i vannskorpen, og ganske lett rive opp et mindre skip / en lystbåt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
De sa vel noe slik som at "...containeren stod for nærmt flymotoren..."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
hehe, ja det var litt av en overraskelse gitt: "Ifølge Reuters kan ulykken skyldes at containeren sto for nærme motoren"
![]() Jeg undres litt på hvor dette skjedde. Det ser ikke ut som en oppstillingsplass der flyet står. Ellers er vel dette en liten påminnelse for oss som jobber på bakken, hvilke krefter det er, og at regler om sikkerhetsavstander alltid må overholdes. IMM
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2008
Location: ENGM
Posts: 569
|
![]()
Vanskelig å si det der, for containeren har neppe stått der flyet står nå. Så om det har vært en lagringsplass for bokser lenger bak ved taxiway evt. noen har droppet en container litt for nær taxiway er det egentlig mest sannsynlig. Som imm sier, det er voldsomme krefter, og det går endel kubikkmeter med luft inn der pr sekund så det gjelder å passe seg selv og utstyr.
__________________
What can I do you for? ------------- No pain - no gain |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
Join Date: Apr 2009
Posts: 2
|
![]()
Jag vill minnas en historia om en container som fick sig en tur mellan containerhuset och terminalen under en storm för några år sedan. Det nämns inget om kraftig vind vid tillfället?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Delta tok vel "inn" en container her for noen år siden i en TriStar om jeg ikke husker feil.
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Auda... den satt godt
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,577
|
![]()
Morsomt , eller som Fritjof pleide å si: Den satt i sikringsboksen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2005
Location: Oslo, Norway
Posts: 544
|
![]()
http://www.nettavisen.no/utenriks/article2623364.ece
Quote:
__________________
Flights ahead: Litt smårusk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Jeg tror mangel på sidespeil kan være en medvirkende årsak til at piloten ikke kunne se den...
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Burde det ikke blinke noen lys i cockpit dersom man får en container i motoren? Og rart også om ingen av passasjerene har fått det med seg og varslet besetningen umiddelbart. hehe, uansett, en "artig" historie at en 747 taxer avsted med en container i motoren.
![]()
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
Location: TRF
Posts: 568
|
![]()
Jeg regner med, siden pilotene ikke fikk noen indikasjon på dette(som det kommer fram av artikkelen), at containeren ikke har kommet langt nok "inn" til å lage noen skader på hverken blader eller motor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
Etter hva jeg ser andre steder, så stakk ikke containeren (en LAN LD2) dypt nok inn til å treffe viftebladene. Ringen på innsiden av motoren har selvfølgelig fått juling og må byttes så snart FAA er ferdige med å etterforske ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
Location: TRF
Posts: 568
|
![]()
Takk for svar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]() Quote:
http://www.aviationpics.de/fod/fod.html
__________________
Mad dog... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2008
Location: ENGM
Posts: 569
|
![]()
Har vel skjedd flere ganger dette, mener å ha sett noen safety bulletins bl.a. fra BA om nettopp dette..
__________________
What can I do you for? ------------- No pain - no gain |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Airbus bulk eller container? | Dreyer | Flyteknisk forum | 13 | 08-04-2011 09:04 |
SAS sine småbusser: Container vs. løsgods | Martin | Flyforum | 29 | 30-03-2010 12:38 |
Container-propp! | Chye | Flyforum | 1 | 17-05-2009 07:25 |