![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Har en liten BA mileage run den 25. april hvor jeg har 6 timer på LHR fra jeg lander til returen tilbake til OSL. Reiser med BA i Club Europe, noe som gir tilgang til diverse lounger på LHR.
Noen innspill til hvordan jeg bør disponere timene? Skal jeg satse på en lounge-til-lounge runde (med tilhørende drikking, spising og dusjing ![]() Alle tips tas i mot med takk ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Du vil ha tilgang til to lounger; Galleries South, og Galleries North (tror det var det de het). Det finnes i tillegg First Lounge og Concorde Room, men da må man enten ha en First Class-billett, eller gullkort. Det finnes også en Galleries lounge i T5B, men dit drar du bare hvis flyet ditt gårt fra T5B.. Vet ikke hvor mange short haul-flighter som egentlig går derfra. så en lounge-til-lounge-runde, vil begrense seg til disse to..
Nå skal det sies, at å sitte i loungen, med fri tilgang til mat og drikke, og utsikt til fly som lander/tar av, er lang fra det verste man kan finne på. Hvis rullebaneretningen er riktig, vil du se flyene lande, eller line opp for take-off rett utenfor loungen. Hvis baneretningen er "feil", anbefales vel mest den som ligger ved banen som brukes til take-off, da jeg tviler på at du ser noe særlig til flyene som lander, og svinger av et par kilometer unna. Jeg trives nå hvertfall godt i loungene på mLHR; og har ikke noe problem med å beregne en to-tre timer hver gang jeg flyr derfra, og 3 timer x 2 lounger, skulle bli 6 ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Du får selvsagt tilgang når du reiser i First. http://www.britishairways.com/travel...e/public/en_us |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
First Lounge = for de med gullkort Concorde Room = For de med First-billett, eller kortet som Tommy referer til. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
6 timer er lang loungetid på LHR, men tar du deg ut fra flyplassen er det ikke nok tid til å gjøre noe fornuftig.. Du har jo ikke tilgang til Elemis Spa når du reiser i Club Europe, noe som er fornuftig tidsfordriv. Kanskje man kan kjøpe seg tilgang til Spa tjenester når man ikke reiser interkontinentalt? Det er ett bra tidsfordriv.
Har ikke besøkt T5, men har lounget mye i BA sine lounger på LHR tidligere når jeg reiste mye med dem. Som kuriositet kan det nevnes at BA sin tidligere lounge i T1 nå er blitt den "nye" Star Alliance loungen. Ikke mye som var endret der da jeg besøkte denne loungen for ett par uker siden. I dusjrommene står det fortsatt British Airways logoer på alle oppslag.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hadde spotterterrassen fortsatt vært tilgjengelig vet jeg hva jeg ville foreslått... Brukte mange timer der i min ungdom. Seks timer i loungen høres kjedelig ut - men dersom man tar med litt arbeid, kan det bli noen behagelige og effektive arbeidstimer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Live rapport den lørdagen vil dere få uansett
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hvis de lander på 27L eller tar av på 09R så er det vel en spottermulighet syd-øst av flyplassen, Myrtle Avenue. Er været fint så kan du jo bruke et par timer på det etter ankomst (sånn bare for å få frisk luft og litt trim)
http://www.plane-mad.com/guides.php?guide=LHR Forøvrig når det gjelder lounger og baneretninger er mine favoritter: T5 North for landinger på 09L - da ser du det aller meste av action T5 South for avganger på 09R - da ser du også mye (men mer stillestående). T5 North for avganger på 27R - da ser du ikke småflyene, men alle de store kommer forbi i fotohøyde. Andre kombinasjoner har jeg ikke erfaring med. South har litt større avstand til banen enn nord. T5 North har også "bardisk" langs glassveggen nordover så det er min favorittkontorloungeplass (se vedlegg)
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Retningen er vindavhengig, men de skifter landing/avgang kl.1500 for å fordele støyen likt, ref. http://www.plane-mad.com/guides.php?guide=LHR
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nå sporer vi nesten av her Martin, men kl. 1500 er "omtrent midt på dagen" hvis man ser på når LHR er åpen
![]() Tilbake til "hva skal Mr JC gjøre når hann ikke dusjer, drikker GT eller ser på fly?"
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Tja, det er jo et par muligheter. En er 15:00 QPR-Plymouth @ Lofthus Road. Tuben til Shepard's Bush er i så fall stikkordet her. En annen er 15:00 Fulham-Stoke @ Craven Cottage. Dette er nok den nærmeste til LHR. Tuben til Putney Bridge er da stikkordet. Ellers går også Arse*al-Middlesboro 15:00, men der får du neppe billett sånn helt uten videre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Et annet alternativ er jo da selvsagt the RAF Museum. Dette ligger i Hendon, nord i London. Det tar derfor fort en drøy time med Tuben en vei.
http://www.rafmuseum.org.uk/london/planavisit/index.cfm |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tror nok ikke jeg skal satse på fotballkamp nei... det kan være litt for risikabelt..
Men takk for alle tipsene så langt! Kan bli et artig opphold på LHR ![]()
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Her er en aktivitet til, man kan fly mens man venter på å fly (tror ikke den er åpen i helgene).
http://www.ebaft.com/fly/fse.htm
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kun åpen mandag-fredag kl 06:00-18:00...
Tipper det uansett hadde passet dårlig i kombinasjon med lounge-bonanza ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan bruke 9 timer i Zürich? | robertaas | Småprat | 15 | 21-09-2012 21:15 |
Fire timer i Philadelphia Airport - Hvordan løses dette best? | Ståle | Reiseforum | 10 | 03-04-2012 08:58 |
Hvordan slaa i hjel 9 timer paa LAX? | Cecilie | Reiseforum | 29 | 27-03-2012 22:15 |
6 timer på LHR | jameson82 | Reiseforum | 0 | 23-11-2011 00:21 |
LHR oppholdstid 2 timer | ScandinavianAirlines | Reiseforum | 10 | 30-07-2010 15:52 |