![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,700
|
![]()
Nå skjæres det ned på IC-rutene både fra CPH og ARN, lurer på hvordan det sviktende markedet oppfatter det når man eks. kansellerer flere US-flighter på en dag ut fra CPH. Iflg. en liste på flyertalk har man 27. jan kansellert både 909 og 937. CPH-EWR-pax må reise tre-fire timer tidligere via ARN. Pax på SK937 til SEA er booket om til 937 to dager tidligere dersom Flyertalk-kilden er rett. Får håpe det ikke er alt for mange som rammes.
Quote:
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,681
|
![]()
Berører kanselleringene noen av forumets deltakere som skal over dammen med SAS på SEA-julebord mon tro?
__________________
Upcoming flights: None |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]() Quote:
Det jeg lurer litt på, er hvordan SAS bare kan flytte pax til en flight som går hele to dager før den flighten de egentlig har bestilt. Jeg hadde hvertfall blitt rimelig irritert om jeg hadde blitt booket om sånn... Kan man forlange å få en evt. annen routing den dagen man opprinnelig booket? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,681
|
![]()
Hvis de sliter med IC-salget, hvorfor ikke slenge på litt mer IC på julekalenderen?
![]()
__________________
Upcoming flights: None |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,700
|
![]()
Lurer på om det er noen EB-tilbudspax (20.000 poeng-tilbudet) som blir rammet også. Ført tilbud, så kansellert. Nei som sagt, huff, triste nyheter!
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,681
|
![]()
Vi får bare håpe at dette kun er et engangstilfelle og at man slipper flere slike runder med haste-kutt i månedene som kommer.
__________________
Upcoming flights: None |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
med den situasjonen som råder nå, kan man nok se flere kanselleringer som dette. Det er store penger å spare, men dessverre kan det gå utover kunder som har booket. Passasjerene vil bli flyttet enten til egne maskiner, eller i noen tilfeller til LH
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Ser ut som det er grunn til å holde seg borte fra nisjeaktørene som SAS, og heller satse på de som flyr hver dag og gjerne 2-3 ganger pr dag på en destinasjon. Tipper SK taper til fordel for LH, BA og AFKL her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,681
|
![]()
De passasjerene som stiller krav til forutsigbarhet og stabilitet vil nok se seg om etter andre alternativer hvis dette blir gjennomgangsmelodien hos SAS framover...
__________________
Upcoming flights: None |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,681
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 18-12-2008 at 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]() Quote:
Jeg og trodde det var en selvfølge, men her virker det jo som om SAS allerede har booket om samtlige pax fra de berørte flightene... Har de spurt og fått "ok" fra samtlige først, eller? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,700
|
![]()
Kanskje de har booket om "samtlige tre"
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]() Quote:
Vil tro de som flyr oftere enn gjennomsnittet og er avhengig av å komme seg frem til planlagt sted til planlagt tid, ikke vil synes dette er helt ok, selv om SAS sparer penger der og da. Hvis man ikke kan være sikker på om selskapet kommer til å gjennomføre de flygninger man har bestilt eller ikke, ja da er det jo naturlig å innlede kundeforhold til noen som flyr når man lover... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Kanskje det er paa tide for SAS International aa stikke fingeren i jorda/ gaa litt i seg selv??
Jeg kan right off the bat gi 4 gode grunner til at SAS Intercont ikke selger mens andre gaar saa det suser over dammen: 1. Prisingen er urealistisk. SAS er dyrest av alle til/fra Skandinavia og oppfoerer seg som om de var i 2003. Vel, naa har ikke SAS monopol til USA lengre. CO er stoerst til NYC, DL flyr paa CPH og US Air flyr paa OSL og ARN. Ingen kutt fra noen av disse. CO sier at skandinavia og saerlig OSL er deres mest lukrative marked. De hadde brukt stoerre materiell dersom de hadde hatt det tilgjengelig 2. Lojalitet. SAS har valgt sin egen vei i forhold til alle andre Star partnere. Sitter du bak gardinen, faar du stort sett kun 25% poeng, selv om SAS er dyrere enn alle andre som gir 50% (LHs egne kunder faar 50% paa grisebillige billetter, men gir 100% til Star partnere som oensker aa gi 100%, samt at W gir 100%) eller 100% poeng. Hvem oensker da aa betale en premium for aa fly SAS naar de kun faar mikropoeng?? Saa man eliminerer stort sett hele oekonomisegmentet som har status fra USA til Skandinavia selv om man er markant dyrere enn alle andre. 3. Forutsigbarhet. SAS lanserer ruter, nye planer, til og med skriftlig som ikke blir noe av. Totalt userioest. Hvor ble det av SFO lanseringen som skulle komme i 09?? forretningsfolk trenger forutsigbarhet og et selskap som ikke kansellerer i hytt og pine grunnet teknisk. En liten snag hos SAS faar store konsekvenser for nettverket paa intercont, mens man ikke merker det engang hos en serioes leverandoer. 4. Service. Smaa justeringer som ikke koster penger i business har vaert paapekt i en aarrekke, men SAS Intercont driter i all feedback de faar. Da er det bare aa ta av plasten selv, drikke en kjeft Champagne foer take off og faa maten paa sene kveldsflygninger 2 timer etter take off (BLANDT MYE ANNET) Saa jeg maa faktisk si at jeg er faktisk litt glad for at SAS International gaar paa en smell naa. Det har de fortjent og naa tvinges de til aa skjerpe seg for aa overleve. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]() Quote:
Nå er faktisk 937/938 noop tre dager på rad, så det ligger an til noen grådig fine layovers for crewet ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
Quote:
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Vanskelig å lese oversikten på Flyertalk når jeg ikke kan alle rutenummer. Hvilke destinasjoner blir hardest rammet?
Krise og vanskelige tider fordrer endringer - og på sikt forbedringer. Håper de kommer også fra SAS IC sin side. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,700
|
![]() Quote:
SK90x - EWR (7) SK925 - IAD (1) SK937- SEA (2) SK94x - ORD (2) SK961 - DBX (2) SK967 - DEL (1) SK97x - BKK (0) SK983 - NRT (1) SK99x - PEK (2)
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,568
|
![]() Quote:
Et skår i gleden og styrkelsen av å være medlem i Star Alliansen er jo at de har mulighet til å sende kunder som blir rammet av kanselleringer via LH systemet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
FlyNonStop kansellerer alle avganger fredag (eller ikke) | Bizflyer | Småprat | 6 | 10-05-2013 00:07 |
Trafiktal Cimber jan-feb. 2010 | Jan | Flyforum | 0 | 05-03-2010 11:17 |
Air Baltic kansellerer en av fem avganger fra Tromsø | Isbamse | Flyforum | 7 | 24-05-2009 15:24 |
WF kansellerer 28 avganger i dag | Trety | Flyforum | 20 | 17-10-2005 20:38 |
Sviktende salg etter terror | Trety | Flyforum | 0 | 14-07-2005 14:57 |