![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Som EuroBonus Silver-medlem er jeg vant til å kunne sjekke inn 10 kg. ekstra bagasje, få 15 prosent mer bonuspoeng og ha muligheten til å sjekke inn på Business Class-innsjekken. Jeg skal reise med Lufthansa til uken og ble overrasket da ingen av disse fordelene gjaldt hos Lufthansa (og andre Star Alliance-partnere). Sånn som jeg leser det har man ingen fordeler som sølvmedlem i EuroBonus hos andre selskaper i Star Alliance, bare hos SAS. Det er too bad!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Hver enkelt selskap har egne regler for sitt bonusprogram sine sølv/gullkunder i tillegg til de som er fastsatt av Star Alliance.
Dessverre så har ikke SK*S noen store fordeler på Lufthansa slik som deres sine egne sølvmedlemmer har. Star Alliance Silver Benefits -Priority Reservations Waitlisting - when there aren't any seats left on your preferred flight, gives you priority should a seat become available. -Priority Airport Standby - gives you top priority when standing by for a flight at the airport (http://starallience.com Last edited by LN-RRA; 19-10-2008 at 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Den gang jeg hadde sølvkort, hadde jeg ingen problemer med å sjekke inn på biz innsjekk både hos Lufthansa og hos Singaporre Airlines. Hadde heller ikke noe problem med å få akseptert 10 kg ekstra baggasje.
Men det er jo mulig jeg bare var heldig?? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Mulig, men har man et Star sølvkort er de kanskje ikke like nøye som de ellers ville vært med henhold til f.eks. bagasje. Dessuten er det sikkert ikke alltid at handlingagenten husker forskjellen i regler på de ulike kortene til selskaper i alliansen. Nå er jeg heldigvis ikke så mange poengene unna gull, og da blir alt mye lettere...!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Har man sølvkort hos LH kommer man inn i businessclass loungene til LH. Men jeg har enda ikke hørt om noen som har kommet inn der med et SK sølvkort. Vet heller ikke om man kan komme inn i andre Star A lounger med LH sølvkort, men tviler vel på det??
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror bare du kan komme inn i lounger med SK sølvkort hvis du har en Air One-billett, eller er det noen som vet noe mer? Når det gjelder LHs sølvkort, kommer du inn i de fleste vanlige business class-loungene nesten over hele verden, men ikke i Skandinavia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nei, det er dessverre ikke så mange fordeler med Eurobonus sølvkort så du må nok jobbe deg opp til gullkort for å få litt mer fordeler. Og selv med det synes jeg ikke at fordelene tar helt av. De største fordelene med gullkort er nok tilgang til lounger og at man kan ha med seg mer bagasje :-)
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Star Alliance Silver, gir bare en ting i utganspunktet og det er prioritet på ventelister. Før i tida så fikk man 10 kg ekstra baggasje, men det er også blitt borte. Lufthansa sine Frequent Traveller, har lounge tilgang m.m. som LH har forhandlet seg til. SAS sin EBS har ikke så veldig mye annet enn 10 kg ekstra på baggasje. Det er ingen lounge muligheter. Jeg tror flyselskapene har satt kravet til å få "sølv" kort så lavt at fordelene har fått en inflasjon.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Fordelene er f.eks. innsjekk paa business, ekstra bagasje, egne priority security koeer, etc. http://konzern.lufthansa.com/en/html...ile/index.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Flightdeck, har opplevd det samme ! En av mange grunner til at vi har droppet EB fullstendig.
Meg og min kone gikk fra henholdsvis sølv ( i over 15 år ) og hun sølv 14 år og gull siste året til året til Menig Blue på EB 1. oktober .. Deilig å ha en vanlig blått EB-kort kort igjen som knapt aldri vil bli brukt i årene framover. Parkert i haugen av ex-kort.....( Har t.o.m TWA Ambassador !! ![]() Må jeg fly STAR om vel et år, har jeg ristet liv i CO's OnePass med mange poeng fra tidligere.. Kom akkurat fra LIM/AMS som Flying Blue Gold med store fordeler. Oppgradert i dag fra AMS også. Sølv hos FB gir samme fordeler som gull over hel verden, bortsett fra lounges ( herlig flotte i AMS ). Check-in på business hos alle Skyteam partnere, preboarding hos de samme etc. Ekstra bonuspoeng på 50 % mot EB 15 som sølv. EB er egentlig en stoor vits nå.. ![]() Alliansen for røkla er helt topp !! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Joda, det er åpenbart at FlyingBlue er bra - men for min del hjelper det lite når jeg som regel flyr med SAS og er avhengig av SAS' rutenettverk. Om jeg skulle basere meg på å reise via Amsterdam eller Paris hver gang jeg skulle ut og fly, ville det blitt tungvint. Mitt reisemønster er helt avhengig av SAS - og da er det selvsagt kjipt at EuroBonus ikke er bedre...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Forstår deg så godt........ Omvendt for oss, men da får vi vel sette Tommy777 i arbeid..
![]() EDIT: He, he, Men for oss flygærne gjør vel en stopp i AMS eller CDG noe ?? AMS er definitivt den fineste flyplassen i Europa, spesilet hvis en har lang ventetid.. Last edited by SQ 777; 20-10-2008 at 20:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det kan man ikke si om CDG...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Business innsjekk, Priority security, ekstra bagasje, prioritet paa venteliste etc etc. Er vilkaar selvsagt verdens ledende allianse har. Tror ogsaa at du maa belage deg paa endringer I OnePass programmet ogsaa. Og for aa vaere helt aerlig, jeg tror ikke SAS graater over at du har droppet dem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg vil tro at FlightDeck ville syntes det var kjekt med loungetilgang (som nevnes lenger oppe i tråden), noe som vel FB sølv gir.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
http://www.klm.com/travel/nl_en/flyi...pe=txt.benefit Fant ogsaa en fin liten nugget of information: Extra baggage allowance 5 kg extra baggage allowance on KLM, Air France, Kenya Airways and Air Europa operated flights, in addition to your normal baggage allowance for the class of service.* 5 kilo er det KLM tillater ekstra, det er ihvertfall ikke noe aa skrive hjem om |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() Og etter det jeg klarer aa observere, er det sjelden at Reidar reiser via AMS naar han skal ut i Europa. Det er vel helst naar han skal ut i verden at han stopper der. En ting jeg ihvertfall vet er at veldig faa bestiller billettene sine ett aar i forveien. Tror ikke FlightDeck hadde satt pris paa 10 seter i bredden paa 777, og antall oppgraderinger man scorer paa KLM kontra SAS/Star langt, hvor mange er det, Reidar?? Hvor mange poeng koster det aa oppgradere til Economy Extra eller Business? Nei, stakkars, det har ikke KLM og skal man opp maa man ha en spesifikk bookingklasse og betale penger + poeng for aa komme seg opp mens man paa SAS kommer seg opp til en HELT levelig klasse for 10K poeng uansett hvor billig billetten er. Og naar det gjelder hvor mange poenger man tjener, faar man bedre opptjening i alle programmene her i USA, saa selv om SAS er kjipe, kan man fortsatt tjene seg rik paa poeng i en skikkelig allianse (som Platinum bonusen til CO, 125% og UA 1k/Premier Exec bonus paa 100%) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Et annet forhold med FD systemet er jo at turistklasse på KLM og AirFrance er helt rævva sammenlignet med iallefall enkelte Star A medlemmer.
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fordeler ved å ha EuroBonus sølvkort? | Pedersang | Reiseforum | 17 | 14-01-2014 09:01 |
Fordeler med *A Silver på united? | eisa01 | Reiseforum | 7 | 05-07-2013 18:15 |
Ingen Kims - ingen kos ELLER ingen Romjul ingen QUIZ | LN-KOG | Flyforum | 10 | 01-01-2012 23:10 |
Hvorfor er EuroBonus Silver så lite attraktiv? | doffer | Reiseforum | 3 | 18-07-2011 01:26 |
FastTrack for EuroBonus Silver | FlightDeck | Reiseforum | 8 | 28-10-2009 18:12 |