![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da har jeg vaert ute og sett meg om i den store verdenen igjen, og i en park jeg var ute og ruslet i kom jeg over dette flyet, og tenkte det maatte vaere bra til en liten (og vanskelig) quiz tror jeg.
Er paa jakt etter baade flytypen, samt landet og byen hvor bildet er tatt, og navnet paa parken det staar parkert i ![]() ![]() Edit: jada, jeg vet at jeg stavet Quiz feil.... Last edited by Chaos Controller; 12-07-2008 at 13:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tja. En Mig-17PF tror jeg.
Ren gjetting: Basert på vegetasjon ville jeg sagt Pnomh Penh, Cambodia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Uten tvil prototypen til PA-28, også kjent som PA-27Beta. Lokaliseringen må være et sted rundt Tromsø-traktene, da jeg skuer en og annen Tromsø-palme i bakgrunnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Mig-17PF, Vietnam
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Tror ikke det er Tromsø, mannen i bakgrunnen har T-skjorte på og det er lite snø i
tretoppene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flytypen er riktig, men resten er feil.... men de fleste er i riktig verdensdel i allefall, med unntak av mannen som har roeyket noe som gjoer at han ser Tromsø-palmer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg tror da det er Laos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Av andre land i Asia i tropiske områder som fikk MiG-17, er det vel en del som gjenstår. Men det er vel Indonesia som står høyest på listen siden de hadde MiG-17PF (eller mer riktig Lim-5P, som polsk lisensproduserte 17PF levert fra Tjekkoslovakia i 1959). MiG 17PF ble i NATO-sammenheng omtalt som Fresco-D.
Noe nærmere kommer ikke jeg med min gjetning - Indonesia Er det på området til Museum Pusat TNI - Satria Mandala forresten? De skal har en MiG-17 i tillegg til blant MiG21F, Fairey Gannet, SA-2 Guideline, Ki-43 Hayabusa, CA-27 Saber... Men nærmere finnes da MiG-17PFen - f.eks. på Gatow sørvest i Berlin ![]() Ikke mye igjen av DDR-merkene her på denne Lim-5P og radaren var gitt navnet Isumrud (smaragd)
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 12-07-2008 at 18:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nei, ennaa ikke i riktig land paa noen av dere.
Som et hint kan jeg nevne at byen jeg var i (eller i allefall deler av den) var en tidligere brittisk koloni, og var fram til for noen aar siden kjent under et annet navn enn den er kjent under i dag (selv om jeg ikke hadde hoert om dagens navn foer jeg bestillte billett dit.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Burma(Myanmar), Mandalay eller Rangoon (Yangoon) ?
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Niks, ennaa ikke rett land...
Tripreport (og svar) finnes naa her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=33912 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Land som ikke liker stempel fra andre land i passet? | robertaas | Småprat | 36 | 24-02-2016 07:54 |
Flight Park AS | ENGM 911 | Reiseforum | 7 | 28-04-2015 20:14 |
Aviation Viewing Park er død, lenge leve Runway Visitor Park | LN-KGL | Flyforum | 2 | 18-06-2012 01:07 |
Park Inn FRA | Bizflyer | Reiseforum | 1 | 23-10-2010 00:15 |
Flyplass i Central Park, NY | Concorde | Flyforum | 6 | 10-08-2009 15:56 |