![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,422
|
![]()
Vett ikke om den er postet før. Men her kommer noen bilder av den første Boeing 767 med Winglets. Den heldige maskinen er en Amercian Airlines, N389AA
![]() Bilde 1 Bilde 2
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]()
Disse wingletsene blir jaggu store, hva er høyden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Hjelp....svær den. Må være snakk om en 4m
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,415
|
![]()
Heftig... Likte ikke disse WL`ene i starten men nå har jeg blitt skikkelig fan!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,577
|
![]()
Dette er nok de foerste bildene ja ... Dette er testmaskinen og jeg leste at den gikk i hangar for noen uker siden. Da er det kanskje ikke saa lenge til vi faar se den i friluft!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
3 meter ble det sagt...
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,415
|
![]()
Austrian er vel første selskap i Europa som skal få disse?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
|
![]()
Heftige saker, gleder meg til å se den i friluft
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
11 feet skal vel de greiene der være. Og det skulle vel bli 3.3 meter eller noe rundt der
![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() Last edited by ThomAAs; 12-07-2008 at 10:44. Reason: typos.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
Join Date: Mar 2007
Posts: 12
|
![]()
767 Winglets er 3.34m lange, veier 243kg pr Ship-set (med monterings fester osv) + 109kg "flutter-ballast" (samme som 757) pr set. Operating weights er økt med 1070kg for å kunne holde den samme payload som ikke-winglet 767
Winglet øker distansen til 767 med 590km. Den er beregnet til å spare (For American Airlines alene) 64-80 millioner liter fuel pr år og redusere CO2 utslipp med 423,000 tonn pr år. ![]() De koster 1.850,000 dollar, eller aprox 9,5 millioner kroner.
__________________
Upcoming Flights in 2008: 06.Jan08: OSL-LHR BA319 06.Jan08: LHR-SYD BA747 10.Jan08: SYD-LAX BBJ73 14.Jan08: LAX-NRT BBJ73 15.Jan08: NRT-RJFK Q400 17.Jan08: RJFK-NRT CRJ700 24.Jan08: NRT-OAKB USAFC17 28.Jan08: OAKB-CHP USAF73 08.Sep08: OSL-LFPB F2000EX 11.Sep08: LFPB-LFLL F2000EX 12.Sep08: LFLL-OSL F2000EX ++++ ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
Liv Ullmann ? hmmmm selve henne.. eller har en brukt deet navnet som nick ?
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Den ekte Liv Ullmann har vel ikke peiling på fly
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
I tillegg så det skikkelig stilig ut, og 767'en får et bra designmessig løft her.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,577
|
![]()
Det er flere som har bestilt, bl.a. DL. Winglets blir bare tilgjengelig for -300, og CO har ikke denne typen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Hva er det som eventuelt hindrer WL-montering til -400? CO har jo vært veldig wingletskåte, så jeg skulle tro de var hissige på å få slike på plass.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,934
|
![]()
767-400 har vingetupper som er trukket bakover. Raked wing tips eller noe slikt blir det på English.
De vingene er muligens like effektiv som med winglets? Eller hva sier ekspertene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]()
Boeing 767-400ER har raked wingtip ala Boeing 777-200LR/F og 777-300ER
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Nannestad
Posts: 984
|
![]()
Jeg spurte Dag som jobber i CO om dette i en PM tidligere idag. Han sa at for CO er det ikke aktuelt da 400 har samme system som en del av B777 variantene har med tilbaketrukket vingetupp. B767-200 skal ifølge Dag allerede ha en meget efektiv vinge. Er vist nok B767-300 som virkelig oppnår de store fordelene med WL kontra de andre 767 variantene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Er det sånn å forstå at raked wingtips er tett på å være like effektiv som mer ordinære winglets? Tanken har nemlig slått meg flere ganger med B777 at de snart er eneste flytype som flyr uten en eller annen form for WL.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]()
Jeg tror raked wingtip er enda mer effektiv enn blended winglets. Winglets benyttes fordi at man da ikke bruker så mye plass på trange flyplasser.
Dette mener jeg å ha lest ett eller annet sted, så hvis det ikke stemmer er det bare å komme med korreksjoner.... ![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ett bilde av DHL B767 winglets | ENGM 911 | Bilder & foto | 2 | 07-07-2013 22:36 |
All Nippon sin første B767-300ER med winglets | LN-OSS | Flyforum | 1 | 31-10-2010 22:08 |
Winglets, mange winglets! | FBU 4EVER | Flyforum | 45 | 29-11-2007 22:55 |
B767 Take off | Jan | Flyforum | 3 | 24-10-2007 15:24 |
B767 på OSL | Tailtip | Flyforum | 13 | 30-05-2006 00:30 |