![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fikk et brev i posten i dag hvor SEB kunngjør at man får SAS Eurobonuspoeng på nesten all bruk fra 1. juli ved bruk av SAS Eurobonus Mastercard. Og Prix butikken her tar jo mastercard. Dessuten så hører jeg at aldersgrensen på Eurobonus skal bort nå også.
![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Der var den på plass, ja:
http://www.sas.no/no/EuroBonus/Medle...er/MasterCard/
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fikk sånn jeg og, men på e-post.
http://www.sas.no/templates/Flexible...00882&vst=true Er dette svaret på Norwegians cash-point's mon tro. Hvor kan tid tar det nå før event. bonuspoenge innføres på innenriks igjen? ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Du bør være gullmedlem i EuroBonus og ha mye bruk av kredittkort for at dette skal være lønnsomt i forhold til andre kort på markedet (uten årsavgift).
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
... har lurt litt på dette en stund...
Hvis er man er litt "Kiwi-Bob"... Jeg kjøper flatskjerm, diverse brunevarer/hvitevarer etc på Elkjøp A og drar mitt Master med Eurobonus for la oss si 50.000kr. Så etter to uker tar jeg all denne skiten tilbake i butikken, viser kvittering og får pengene igjen. CASH. Pengene setter jeg selvsagt inn på en eller annen gratisbank med 6% rente og betaler fornøyd fakturaen fra SEB/SAS når den havner i postkassen. Dette gjentar jeg hver måned på Elkjøp B, IKEA A, IKEA B, Expert etc... Over et år kan jeg ha kjøpt varer og returnert dem for over 500 000 kr, dvs 5000 100-lapper som vil gi 5000x10=50.000 EB-poeng. Er det bygget inn sperrer i systemet her? Kan refunderinger f.eks kun gjøres tilbake på samme kredittkort med sletting av EB-points? Er det fulle poeng som tjenes i EB-systemet? mvh |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Helt supert! For oss som reiser en del i jobben og betaler med kort er jo dette fabelaktig! Søknad er avsendt!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Neppe noen sperre på dette, da alle transaksjoner vil bli registrert som varekjøp. Men du vil få et seriøst problem ovenfor de butikkene du handler i siden alt du handler vil bli returnert, og mest sannsynligvis vil du neste gang måtte oppsøke annen butikk for å handle.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
En ting er ganske sikkert - du får ikke igjen penger kontant, det blir kreditert kortet ditt. Det har vært svindelsaker tidligere med folk som bruker falske kort, for så å få igjen penger kontant. Kortselskapene pressiserer dette overfor brukerstedene, dvs. at man alltid skal kreditere ifht. det kortet man har handlet med. (Om alle følger det er en annen sak).
Det er ekstrapoeng du tjener, så du blir ikke gullmeldem på den måten.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Vil det uansett kunne bli mer "lønnsomt" enn å bruke andre kort på markedet med cash back? Bank Norwegian er jo bare en av de som tilbyr slike kort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Man må jo bare sammenligne med hva de forskjellige kortene har. Eks. har EB-MasterCard reiseforsikring, noe Shell-Citibank ikke har. Norwegian gir kun mulighet for lagring av beløpet i to år, EB har fem. EB-Diners gir loungtilganger rundt i veden, det gir nok ikke 365Privat osv. osv.
Blir vel snakk om hvor mye man reiser, med hvem og hva man trenger. http://www.kortogkontant.no/kredittk...n-kredittkort/
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
Får man bonuspoeng på kjøp av Norwegian innenlands?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Men de reiseforsikringene som følger med kredittkortene er som regel elendige. Lounge-opplegget til Diners er dessuten sterkt oppskrytt. Disse loungene holder ikke nødvendigvis mål med ordinære business-lounger - og dessuten er ikke loungeutvalget særlig lukrativt for oss nordboere. Skal du reise innenriks i Chile - der de fleste loungene ligger - er det fint med Diners, ellers vil du bare unntaksvis ha glede av kortets loungetilgang. Hvor ofte er du i Antofagasta, Concepción, Calama, Iquique, Recife, Puerto Montt, Yamaguchi-Ube og Akita, liksom...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Alt for sjelden!
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis jeg kjøper en innenriksbillett hos Norwegian, med EB mastercard, får jeg bonuspoeng da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg bruker 365Direkte (cashback) til det meste, har i tillegg Gebyrfri Visa og Diners (på stat/kommuneavtalen så det er billig (75 kr) de årene jeg ikke har EB Gull - 75 kr. greier jeg vanligvis å drikke for i en lounge på ett år).
![]() |
![]() |
#17 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
På Mastercard Gold har jeg en reiseforsikring som dekker reiser i inntil 90 dagers varighet. Til sammenligning har de aller fleste andre 45 dager som standard, og det er svindyrt å forlenge. De gangene jeg har måtte bruke reiseforsikringen gjennom kortet, har jeg vært imponert over hvor raskt saken har blitt ekspedert. BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nå blir det poeng både når du bruker Diners Club EuroBonus kortet og MasterCard EuroBonus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Endelig! Da slapp jeg å skaffe meg et svensk Diners-kort for å opptjene poeng (svenskene har hatt denne muligheten i mange år)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Og takket være norsk lov så vil du tjene SAS EuroBonus poeng når du flyr innenriks med Norwegian på lik linje som du opptjener Norwegian Cash points på SAS innenriks - men ikke omvendt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tysk Grand Prix Quiz | LN-KOG | Flyforum | 13 | 06-06-2010 11:28 |
OT: Grand prix | catocontrol | Flyforum | 33 | 24-05-2005 00:17 |