![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hhv 24.4 og 29.4 kommer NAS og SAS med 1Q resultatene , og hva kan vi vente oss av tall og evnt andre nyheter.
Tipper begge har problemer med Fuel pris Spareprogrammer hos SAS er vel default å høre om, men hvilke planer har NAS, fortsatt kun ekspansjon, og kansje noen spennende sådane ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Sjansen er vel høy for at begge to presenterer negative resultater for Q1 og alt over 0 bør nesten sees som positivt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
med tanke på at UA la frem et resultat for Q1 på mer enn en halv milliard USD i minus, så kan du kanskje ha rett. På den annen side går fremdeles europeisk næringsliv godt, og særlig positivt for SK og DY det norsk, så jeg er vel mer bekymret for utgiftssiden enn inntektssiden (at DY sliter med yielden vet vi jo fra før av)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Spanair news er vel også ventet den 29.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ser man på hvordan det gikk på samme tid i fjor for SAS så var fasit da -400 millioner. Da var riktignok et par ulovlige streiker involvert, men samtidig så fløy Q400. Men jeg tror ikke jeg er så langt unna hvis jeg tipper -250 millioner for Q1.
For DY så tipper jeg -50 millioner for samme periode |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Someone er optimist. I følge e24.no tror analytikerne på vel tregangen det negative resultatet. Om ikke mange minuttene kommer fasiten fra NAS, så det er bare å sitte klar med F9 på ose.no
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Der var årsrapporten for 2007 ute i allefall
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
-High growth in revenue. The first quarter
consolidated operating revenue increased by 47.5 % to MNOK 1,088.6, compared to last year. -Norwegian (the Group) total quarterly earnings before depreciation (EBITDA) were MNOK -226.1 (- 8.9), and the quarterly earnings after tax were MNOK -210.8 (-14.9). The quarterly result is affected by increased seasonality, introduction of new aircraft, the integration and expansion of Norwegian.se (FlyNordic), and the start of 13 new routes from Rygge airport. -Norwegian took delivery of the first two of 50 brand new Boeing 737-800s during the first quarter. -Announced the rebranding of FlyNordic to Norwegian.se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Wow
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Blodrødt fra Norwegian. Og her er det ikke bare å skylde på Polen og FlyNordic som de har kunnet gjort tidligere, her går det dårlig også for Norge. Lurer på hvor mye de blør pga Rygge. Dette viser også klart at det ikke hjelper med kraftig passasjer vekst når de ikke betaler for seg
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Hvor vanskelig vil det være å øke f.eks bilettprisene med 100,- i snitt? SAS vil vel følge med opp. Da gjenstår vel spørsmålet om hva det vil bety for etterspørselen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
AV AV !
Da spørs det om DY holder året ud ![]()
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Norwegian er ikke lenger noen underdog i luftfarten, og dermed møter de også hverdagen på en annen måte. De blir oppfattet som en ordinær aktør på linje med alle de andre, og da endrer også kundene adferd. I forhold til Rygge tror jeg alle problemene der i starten har bidratt negativt, men det forklarer selvfølgelig ikke det dramatiske underskuddet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Glem heller ikke at SK Norge har startet 15 nye Europaruter , og hvem vet om annonsene der virker at det ikke er noe ekstra for 20 kg bagasje, setevalg etc.
Folk blir mer og mer trøtt at alle ++++. OG ! Renta gikk opp i går igjen ! Første man kutter ?? Men for all del, håper det går bra. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ikke bra, men hvor langt unna budsjett er dette?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Budsjetterer de , eller bruker de bare måleparametere underveis ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ikke vet jeg, og med tanke på alle rykter om en stor nyhet som DY skulle komme med i april (mulige langruter etc), så er kanskje alt slikt lagt på is grunnet Q1-resultatet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Dessuten bra for meg som slipper å sykle naken opp til Osl ![]() Jeg regner med av vi får se et mindre ekpansjons kåt DY i tiden fremover. Vi får virkelig håpe at de nå velger å sette mye ressurser på å fullføre nåværende prosesser før de kaster seg på noe nytt. Lønnsomhet i eksisterene nettverk må være et must før de nå velger nye steg fremover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Utrolig at et selskap av den størrelsen ikke har noe lønnsomhetskrav på seg, har ihvertfall ikke virket slik siden 2002. Men eierne var kanskje fornøyd så lenge aksjekursen hadde pen utvikling frem til årsskiftet, nå er hverdagen en annen. Merker meg at NAS er ned 6,7% hittil i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS aksjer eller NAS aksjer | jager34 | Småprat | 5 | 27-04-2012 13:46 |
Destinasjoner fra NAS? | robertaas | Reiseforum | 3 | 04-03-2012 17:01 |
SAS tapte (i første innstans) erstatningssaken fra NAS | CK | Flyforum | 63 | 23-04-2010 22:06 |