Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-01-2008, 11:38   #1
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Polsk pushback



http://www.airliners.net/open.file?id=0656122&size=L
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2008, 12:15   #2
laurenz
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
Default Re: Polsk pushback

Been there, done that!
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2008, 12:23   #3
iceman
ScanFlyer Blue
 
iceman's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: ENVA
Posts: 119
Default Re: Polsk pushback

31 august 2002 ble siste Braathens avgang fra TRD "pushet" av de ansatte.
iceman is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2008, 13:09   #4
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Polsk pushback

Dette testes av SAS i Polen, og skal innføres på alle SGS-stasjoner fra 01MAR 08
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2008, 13:19   #5
Speedbird
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
Default Re: Polsk pushback

Og de lager jobb for oss på teknisk..
..den nesen der måtte skiftes på retur til hjemmebase..
..man skal KUN dytte på hjulene!
Speedbird is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2008, 14:12   #6
B767
ScanFlyer Gold
 
B767's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
Default Re: Polsk pushback

er det virkelig mulig å dytte flyet ? er ikke det litt tungt da ?
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737
29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500
29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320
01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300
01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700
07.9.12 SVG-OSL DY B738
09.9.12 OSL-SVG DY B733(?)
B767 is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2008, 14:30   #7
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Polsk pushback

http://www.guinnessworldrecords.com/...737_class.aspx
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2008, 14:35   #8
Wishmaster
avsluttet
 
Wishmaster's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: avsluttet
Posts: 800
Default Re: Polsk pushback

Alt for å spare penger på utstyr ...
Wishmaster is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2008, 15:09   #9
KennethGS
N/A
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
Default Re: Polsk pushback

Quote:
Originally Posted by Speedbird View Post
Og de lager jobb for oss på teknisk..
..den nesen der måtte skiftes på retur til hjemmebase..
..man skal KUN dytte på hjulene!
Herregud.. Tåler den ingenting den drittmaskinen der?
KennethGS is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2008, 15:12   #10
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,301
Default Re: Polsk pushback

De skal faktisk ansette en god del polakker på alle SGS stasjonene i Norge som vil stå for fysisk push back. Foreløpig dytter de på nesen, men de vil gå over til å dytte på hjulene så snart den norske SGS ledelsen har funnet ut hva hjul heter på polsk!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2008, 15:15   #11
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Re: Polsk pushback

Polakkene skal ta over malingen av flyene også har jeg hørt.
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2008, 16:13   #12
Speedbird
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
Default Re: Polsk pushback

Quote:
Originally Posted by KennethGS View Post
Herregud.. Tåler den ingenting den drittmaskinen der?
Hadde det vært en 737 måtte man ha byttet både radar, alt av avionikk og fremre galley...
Speedbird is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2008, 16:17   #13
Vede
ScanFlyer Dusty
 
Vede's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
Default Re: Polsk pushback

Brakes released clear to push.

Du liker 737 meget godt forstår jeg Martin.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte
Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
Vede is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2008, 16:44   #14
LN-Q
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Dec 2007
Location: Jessheim
Posts: 389
Default Re: Polsk pushback

Quote:
Originally Posted by iceman View Post
31 august 2002 ble siste Braathens avgang fra TRD "pushet" av de ansatte.

På osl ble den siste maskinen til AES dyttet ut av ca 70 ansatte :-)
Har en video snutt av dette som jeg skal prøve å få lagt ut...
__________________
Opportunity never knocks twice at any man's door.
LN-Q is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2008, 18:14   #15
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Polsk pushback

Quote:
Originally Posted by Speedbird View Post
Hadde det vært en 737 måtte man ha byttet både radar, alt av avionikk og fremre galley...
HOY!!!! Vet du liker å ta for mye i kjeften på en gang.....men dette er hele kua

Skal noe til før 3 personer klarer å trykke inn radomen, verken på MD80 eller 737.

Vede: Martin elsker 737
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2008, 19:34   #16
Speedbird
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
Default Re: Polsk pushback

737'ern er fin den, men strukturelt svak i forhold til en MD80.
Speedbird is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2008, 21:19   #17
laurenz
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
Default Re: Polsk pushback

Quote:
Originally Posted by LN-Q View Post
På osl ble den siste maskinen til AES dyttet ut av ca 70 ansatte :-)
Har en video snutt av dette som jeg skal prøve å få lagt ut...

Jeg var der også, den videon skulle gjerne ha sett. Og helt sikkert en del andre jeg kjenner!

Edit: håper nesten du ikke filmet på festen etterpå!
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2008, 21:23   #18
F35Landing
ScanFlyer Gold
 
F35Landing's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
Default Re: Polsk pushback

Quote:
Hadde det vært en 737 måtte man ha byttet både radar, alt av avionikk og fremre galley...
Har 737 radar? Ettersom B-17 ikke hadde det, så regnet jeg med at 737 heller ikke hadde. (ja jeg er MD-superfan jeg også)
F35Landing is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2008, 21:27   #19
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Polsk pushback

Værradar, akkurat det samme som MD80
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2008, 21:29   #20
F35Landing
ScanFlyer Gold
 
F35Landing's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
Default Re: Polsk pushback

Quote:
Værradar, akkurat det samme som MD80
Jotakk, det var en spøk
F35Landing is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Polsk præsidentfly styrtet FlyHi Flyforum 79 31-10-2024 19:08
Polsk Yak-40 SVG Bilder & foto 0 17-09-2010 13:06
Polsk rute til Molde MartinL Flyforum 1 09-09-2008 14:24
Pushback folk... sk931 Flyforum 2 11-04-2007 23:47
Pushback Tertit54 Flyforum 7 12-10-2006 17:21


All times are GMT +2. The time now is 21:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.