![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
http://www.na24.no/naeringsliv/article1464916.ece
Mine bilder på Airliners Last edited by Utflyttet; 27-03-2009 at 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
LHR er himmel sammenlignet med CDG !!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Må være en lite bereist reporter som har laget den listen, ser ikke problemene som det blir referert til som så store problemer akkurat. I afrika har de ikke stoler på flyplassene.. tror de ha andre ting å slite med som er mer vesentlig enn akkurat det da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Amsterdam Schiphol en dårlig flyplass??? De siste årene har da denne flyplassen ligget på topp 3 listen over Europas beste hub flyplasser....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Vi nominerer Terminal C paa IAD.....etter Buenos Aires og Lima var det som aa komme til skikkelig Oestblokk flyplass paa tidlig 80 tallet...og den fungerer omtrent like bra ogsaa....ikke vinduer, interioer som har farger i graatt og graaere, trangt, daarlig luft.....
![]() |
#6 |
Ute på tur
|
![]()
Ut i fra mitt reisemønster så sier jeg denne rekkefølgen: CDG, NBO, LAX, LGA, GWY.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
7. plass ifølge denne: http://forum.flyprat.no/showthread.p...hlight=barajas |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I'm just the messenger.
Men utfra artikkelen, forstår jeg det som om journalisten gjør det "klart" at det ikke er han som har skrevet artikkelen. Han henviser til en artikkel/kile, men jeg tror ikke han har satt seg skikkelig ned her og sjekket..... makan til dårlig research ![]()
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg tror dere alle er helt på villspor her.
Her kommer litt om den flyplassen jeg tror er den værste: Den ligger i et land med over 6 millioner innbyggere, og er landets eneste flyplass. Den har 26 ukentlige avganger. Årlig passasjertrafikk ligger på ca 120.000 pr. år. Flyplassen mangler det meste av utstyr, som for eksempel dataskjermer med oversikt over ankomster og avganger. Ingen infoskranke har de heller. Det finnes ingen metalldetektor man skal gå igjenom, ei heller røntgenmaskin for håndbagasje (og da troligvis ikke heller for sendt bagasje). All bagasje sjekkes for hånd, av svært korrupte kontrollører. Det å ta seg fra flyplassen til byen kan gjøres med bil, båt eller helekopter. Her et lite utdrag fra hvordan FCO (foreign and commonwealth office) transport mellom flyplass og byen: Lungi airport is situated on the far side of a wide estuary from Freetown. There are currently five travel options from Lungi airport: road, helicopter, ferry, hovercraft and private boat service. None is without risk. "The Foreign and Commonwealth Office permits its own staff to travel between Lungi and Freetown only by road by day and at moderate speeds using competent, well-rested drivers driving in convoys of at least two vehicles suitable for travel on badly-rutted unmade roads. Almost all international flights to Sierra Leone arrive during, or shortly before, the hours of darkness. We advise against all road or sea transfers between Freetown and Lungi outside of daylight hours (dusk is around 1900). This is due to the absence of navigational lights on boats and ferries, the hazards of driving at night in Sierra Leone (see Road Safety section), the decreased likelihood of help reaching you in the event of an emergency and your increased vulnerability to crime. We recommend that travellers arriving in the evening or at night who will be continuing by road or sea use accommodation at Lungi before transferring the next morning. There are two registered hotels near Lungi airport and several smaller guest houses (contact details for the hotels are below). We recommend that you book early as rooms are limited and, often in high demand. If you are unable to book a room for the night of your arrival we advise re-arranging your flight." Får man ikke sin bagasje, rekker man verken båt eller helekopter, og må da enten kjøre flere timer i bil (det finnes ingen leiebil selskaper i landet), eller vente på neste fly, for da går båtene og helekopterne igjen. Dette skjedde på min første reise dit, og neste fly kom 7 timer senere. Flyplassen har svært begrenset serveringsmuligheter. Vel, de som måtte mene at for eksempel Amsterdam er værst i verden, ta en tur til Freetown! God tur ![]()
Life is Brutale Last edited by imm; 27-03-2009 at 21:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Det overrasker meg at et såpass friskt og moderne flyselskap som Kenya Airways ikke selv har bygget en egen terminal, eller pusset opp eksisterende fasiliteter, selv om det etter Afrikansk standard, sikkert tilfredstiller de fleste krav. Det kler ikke et selskap med speller nye jungeljets, 777 maskiner og 738 med winglets å sende de reisende gjennom den brakka. Det hjelper ikke at eikene er stramme og felgen pusset når navet ikke er smurt! Wilson derimot er en perle!
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 28-03-2009 at 00:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
etter det du skriver imm, tror jeg Freetown må ta kaka av det jeg til nå har hørt. Er ikke dette også byen hvor SN Brussels flyr crewet inn og ut av flyplassen fra Hotellet med chartret helikopter?
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg lurer på om ikke SN Brussel mannskapet skiftes i Dakar. Flyet mellomlander der. Det kan jeg jo sjekke opp. Skal jo snart på tur
![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
I tillegg til å ta bil (i timesvis) eller båt (som ikke er trygg), kan man ta helekopter til byen fra denne flyplassen. Om flyplassen er verdens dårligste, går transporten inn til byen i samme stil. Her er et bilde av helekopteret, det ser bedre ut fra utsiden enn fra innsiden. Og teksten til bildet gir vel et lite inntrykk av at alt ikke er helt i orden her heller
![]() http://www.airliners.net/photo/UTair...ext_id=1329178
![]() |
#14 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jeg har vel allerede nominert Ha-Ha-Hahn som den aller aller vææærste!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Datoen de ble groundet er faktisk feil. Den rette datoen er 14.mars 08. Det var nemlig den dagen jeg kom til Sierra Leone, og samme kveld ble de satt på bakken av sikkerhetsmessige årsaker. De ble stående på bakken i ganske lang tid (måneder).
Jeg fløy forøvrig et av disse i oktober. IMM
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Tror vi føyer til KRS Kjevik inn på denne listen også. Makan til trist, trang og rotete flyplass skal man lete lenge etter. Nå er heldigvis ikke trafikken så stor men allikevel, ikke morsomt å reise derfra hvis et par fly skal gå samtidig.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Enig i at KRS er nitrist, men sitter med et inntrykk av at Lungi er enda marginalt værre. Men skal jeg se bort fra katastrofeområder som sistnevnte synes jeg jo at CDG er i en klasse for seg selv.
Vil også trekke frem Mexico City. Skittent, latterlig lange distanser og uoversiktlig. LHR syns jeg på den andre siden er strålende. Spesielt T5. Den er kanskje best |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
|
![]()
Skal man trekke fram mindre komfortable flyplasser, må jeg nesten få nevne Monrovia .. til og med verre enn innenriksterminalen på gamle ATH ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
'Verdens verste hoteller' | LN-MOW | Reiseforum | 2 | 11-02-2009 09:30 |
Og verdens verste flyselskap er ..... | LN-MOW | Flyforum | 13 | 12-06-2008 14:01 |
Verden verste flyplasser! | C172 | Flyforum | 1 | 02-12-2007 21:45 |
verdens verste sjefer... | Isbamse | Flyforum | 2 | 29-01-2007 14:09 |